Pokud Ti nestaci 1.9, ktera je spolehliva a sezenes na ni vse, protoze podle wikipedie jezdi ve 27modelech aut, tak ber radeji benzin, teda pokud si nechces delat problemy. Pisi, ze tam jsou konstrukcni chyby, i kdyz ve VC to bude diky 6ti kvaltu mozna mene problemove, presto je to dost minoritni motor, takze nahradni dily a opravy jsou cenove jinde.
http://saabinfo.net/index.php?option=co ... &Itemid=16
Kód: Vybrať všetko
Třílitrový šestiválec Isuzu, nasazený i do Vectry C a Renaultu Vel Satis, si od té doby vybudoval tu nejhorší pověst a potýká se stejně fatálními vadami jako samotné čtyřválce Saab. Šlo o jeden z prvních dieselů s hliníkovým blokem a mokrými litinovými vložkami, vývoj technologie však Isuzu překvapivě podcenilo; výsledkem je riziko uvolnění vložky ze struktury bloku a její klesnutí v řádech setin až desetin milimetru s následkem ztráty těsnosti a bleskurychlého přehřátí. Statisticky vzato bylo defektů téhož motoru u Saabu více než u konkurence, což se dává do souvislosti s absencí šesté rychlosti, která by jej nechala na dálnici pracovat v podmínkách hodných jeho objemu: při 160 km/h točí nesmyslných 3300 otáček. Druhým neštěstím Saabu bylo, že nedokázal motor spojit s automatickou převodovkou. Kombinace křehké synchronizace, těžké spojky a masitého točivého momentu nepřispívala ani životnosti ani pohodlí, soustrojí muselo být vybaveno softwarově řízeným rovnáním otáček při řazení s čidlem u spojkového pedálu. Když ani změna uchycení vložek z roku 2004 vnitřní pnutí v motoru nevyřešila, Saab z celého projektu vycouval a na dlouho si tak zavřel cestu na jeden z nejlukrativnějších segmentů trhu. Dnešní ceny třílitrových dieselů v bazarech jsou k smíchu, perspektiva totálního odpisu auta už méně – za nový motor zaplatíte šestimístnou částku a hlavně ho jen tak neseženete. Když k tomu připočteme trestuhodně odbytou elektroinstalaci, umožňující vyvolat vynechání zážehu pouhým ohnutím kabelového svazku, nerepasovatelné vstřikování Denso a naprosto nehorázné ceny originálních dílů, je jasné, že tudy cesta ke snížení provozních nákladů nevede.
Diskuze u saabu, kdy prijde smrt
http://www.saabinfo.net/index.php?optio ... itstart=12