Chladenie motora 2.0DTI

Moderátori: dulo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

vymenil som chladic vody za 180 euro,mam novy termospinac vetrakov(sice nie original ale nem.vyrobca),odkontrolovanu vodnu pumpu,novy termostat original opel za 70 euro s noym snimacom ukazovatela teplotya ale rucicka stale nedrzi v strede beha od 92 do zatial som len skusal malo do nejakych 98 stupnov...preco nedrzi v strede???ako u vsetkych automobilov....kolko ma to bude stat penazi...co dalej vymenit motor alebo ako....ach jaj

ma tu niekto niekto motor co mam ja a je zo zilinskeho kraja a bol by ochotny a ukazal mi ako sa sprava jemu ta teplota?
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
Používateľov profilový obrázok
MajklNajt
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 18 Júl 2009, 15:31
Auto: Vectra B
Bydlisko: Banská Bystrica
Bydlisko: BB

Príspevok od používateľa MajklNajt »

A co je na tom zle ked sa teplota pohybuje od 92 do 98 supnov? Vsak to je normalna pracovna teplota motora, neviem co sa tym aj zapodievas.. Vrie ti voda? Nafukuje,alebo nedajboze trha hadice? Nie, tak bud kludny a zvykni si, ze toto je normalna pracovna teplota motora s malymi vykyvmi sposobenymi roznym zatazenim auta.

Tiez mam rozdielnu teplotu ked idem po rovine a ked idem do kopca. :wink:
Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan
Používateľov profilový obrázok
Kat
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 606
Dátum registrácie: 12 Okt 2007, 10:56
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kat »

mne sa pracovna teplota motora pohybuje od 85 do 100 st. podla zataze a teploty okoliteho prostredia (leto/zima).
a myslim si ze je to ok.
Vlado Kat
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
jurajd
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 17 Apr 2009, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: skalica
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa jurajd »

ukazovatela teplotya ale rucicka stale nedrzi v strede beha od 92 do zatial som len skusal malo do nejakych 98 stupnov...preco nedrzi v strede???ako u vsetkych automobilov

Zrejme si treba odvyknúť od toho,ako to funguje na normálnych autách-toto je OPEL :D :D .Veď vidíš,že všetci si tu už na to zvykli :wink: .Neostáva,iba si zvyknúť tiež.
VECTRA B 2.0 DTI caravan r.v.2000
VECTRA B 1.6-16V X16XEL r.v.1998-ex
Používateľov profilový obrázok
lubo22
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 7290
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Trstená
Bydlisko: trstena
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa lubo22 »

mne to beha v lete od 88 do 95.. a v zime od 80 do 90 :D
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

mno po vymene vodneho chladica..to vyzeralo uz skoro dobre...cez vikend som bol v terchovej co je cesta do kopca a rucicka stupala stupala az do cerveneho pola co neni dobre...mam naozaj vymenene uz skoro vsetko...nemate niekto este nejaky tip...a co upchaty vymenik oleja alebo radiator kurenia..nemoze to mat vplyv??
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
luboš
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 749
Dátum registrácie: 12 Sep 2008, 13:38
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: borovce- PN
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa luboš »

A ked si už mal v červenom , spustil sa ventilátor na chladiči ?

A ešte by ma zaujímalo , ako si odkontroloval vodnú pumpu - čerpadlo
VEBE X20DTH 99-00
Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

to nevem ci bezal...akurat ked bolo v cervenom bol som na vrchu a potom som siel uz dole a hned to spadlo..

no vodnu pumpu som vytiahol vonka..kukol som na lopatky ci niesu poskodene,ci nahodou nema volu lozisko a este som skusil ci sa nahodou vrtula nepretaca sama...chytil som zo strany remenice a druhou rukou som potocil za vrtulku ci nieje nahodou odlisovana a vsetko je ok

len nejaka sa mi zdala nejaka mala ta pumpa na diesla ale je to este oririginalna GM
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
Používateľov profilový obrázok
lubo22
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 7290
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Trstená
Bydlisko: trstena
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa lubo22 »

aj ja som isiel tim kopcom co je pri terchovej a teplota mi vysla mozno na 92 viac nie. tak urcite tam nieco zle mas.
skus naliat do chladica len cistu vodu.
znami mal nermznucu v lete . neviem aky pomer mozno iba samu nemrznucu a v lete sa mu to prehrievalo. ale az pri vecsej zatazi.
potom to zriedil a uz polo vsetko OK :D
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
luboš
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 749
Dátum registrácie: 12 Sep 2008, 13:38
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: borovce- PN
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa luboš »

ANO AJ TO JE DOBRý POSTREH ,hustejšia kvapalina može horšie odvádzat teplo
VEBE X20DTH 99-00
Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

mam nemrznutu 1:1 to mam do -30 stupnov v tom zrada nebude ma este niekto nejaky tip?....uz neviem co dalej
:cry:
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

zdravim zistil som este jednu vec....ked som mal zohriaty motor skusil som hadicu co je na chladici na vrchu co ide od termostatu do chladica a je dost tvrda na stlacenie neviem ci je normal tvdra alebo nie....moze byt aj tam zrada ze moze byt zle tesnenie alebo hlava ze tlakuje system a je tam velky tlak a vodna pumpa nepretlaci vodu do chladica a moze to sposobovat kolisanie teploty az do cerveneho pola. ci sa mylim?
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
Používateľov profilový obrázok
lubo22
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 7290
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Trstená
Bydlisko: trstena
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa lubo22 »

to neviem ale myslim si ze ked sa motor zohreje zvysi sa tlak v chladiacej sustave a hadica moze stvrdnut dobre som napisal??
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Brembo.SV
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 325
Dátum registrácie: 06 Mar 2010, 18:28
Auto: Insignia
Bydlisko: Galanta
Bydlisko: Matuskovo

Príspevok od používateľa Brembo.SV »

zle tesnenie alebo hlava sa okrem ineho mozu prejavit i prehrievanim. Chladiaci okruh je zamerne pretlakovy a tak i hadice su tvrde. Ked sa ti ale nestraca chladiaca kvapalina,neobjavuju sa bublinky v kvapaline,nepachne spalinami a nevytlaca kvalinu,resspektive neprestajne nevypusta zatka chladiaceho okruhu vzduch tak tesnenie mozes vylucit. Zle nastavene vstrekovacie cerpadlo,zle vsrekovacie dyzy sa tiez mozu prejavit prehrievanim,taktiez ako opotrebene cerpadlo chladiacej kvaliny
Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

zle vstrekovacie cerpadlo alebo zle vstrekovace?....a mozes mi prosim ta vysvetlit aky to ma stim suvis??? :shock:
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
Brembo.SV
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 325
Dátum registrácie: 06 Mar 2010, 18:28
Auto: Insignia
Bydlisko: Galanta
Bydlisko: Matuskovo

Príspevok od používateľa Brembo.SV »

nespravne davkovanie nafty pre jeden valec,zly rozstrek nafty a tim i vacsia teoelna zataz niektoreho valca. Obdobne ako u benzinu,chodobnaa zmes,vysoka tepelne namahanie.len u diesela je to naopak. Obcs tomu pomoze i nevhodne precipovanie rj
Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

neverim tomu...motor bezi ako svajciarkse hodinky..teda hmm okrem toho prehrevania..keby jeden valec mal bohatu zmes natolko zeby zohrial 8 litrovy okruh vody na 100 stupnov tak si myslim ze by sa skor pridrel ako prehrieval motor....a motor by na volnobehu trosku vynechaval alebo po pridany plynu...vsak u mna sa nic take nedeje
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
Používateľov profilový obrázok
lubo22
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 7290
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Trstená
Bydlisko: trstena
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa lubo22 »

alebo mas aj zaneseny chladic skusal si ho niecim preplachnut? su na to rozne chemie ale osobnu skusenost s nimi nemam.
moj otec nieco do stareho traktora do chladica daval potom vypustil tam taky hrdzavy sarrajt a pomohlo mu to :D
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa mirko608 »

vodny chladic som menil za 160 ecok a nist nepomohlo ziadna zmena :(
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
Používateľov profilový obrázok
Miro Kohut
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5178
Dátum registrácie: 28 Feb 2008, 21:47
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Trencianske Teplice

Príspevok od používateľa Miro Kohut »

daj to na diagnostiku, mne rucicka beha v rozmedzi 90-95 stupnov
diagnostikou pocas jazdy sme zistili okamzitu teplotu 82-90 stupnov :wink: dalej neriesim proste teplomer je trochu nepresny
opel omega B x20xev
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA"