Chladenie motora 2.0DTI

Moderátori: dulo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
mirko608
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 10 Aug 2008, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Žilina

Chladenie motora 2.0DTI

Príspevok od používateľa mirko608 »

Viem ze zase zakladam novu temu,ale este som sa akosik nedopracoval k vyriesenie tohto mojho problemu...CHcem sa pekne prosim opytat ako ma vlatsne fungovat chladenie...teplota ma drzat na 90 stupnov v vstrede?...lebo mne nedrzi..a ci na volnobehu sa ma spustat vetrak aj ked je teplota 90.st...???...ci bezi skoro stale ci iba ked je teplota nad 100st...mne funguje iba ked idem nad sto..na 90st ..sa vobec nezopne....chcel by som vediet ako to vlatne funguje spravne

odchazdam na dovolenku s sobotu a verim ze ho kdesik uvarim v tom teple a to by som mal po dovolenke...idem menit termostat ten 5€ za original ci sa nieco nezmeni...a este mozno ten snimac na spustanie vetraku
2.0 DTI, rv. 1999, 74Kw
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Príspevok od používateľa Komo »

Nedrzi - klesa/stupa? Inak vetrak bezi len ked sa nestiha chladit prirodzene - t.j. ked sa to priblizi niekde ku 100ke orientacne - mozno ti niekto aj presne napise, ale bude to +-2,3 stupne.
Dalej ak mas klimu, tak je tam dole dalsi vetrak, ten sa myslim toci stale ked je klima pustena a ak mas problemy s termostatom, tak odporucam vymenit cele teleso a nie len vlozku. Ak sa ti teplota drzi na 90tich, nemusis menit nic.
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
luboš
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 749
Dátum registrácie: 12 Sep 2008, 13:38
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: borovce- PN
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa luboš »

Ak by si mal problémi po ceste na dovolenku , tak nečakaj a vyhod termostat von a jazdi bez neho - núdzové riešenie
VEBE X20DTH 99-00
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Na mojej VeBe to funguje tak, že teplota nedrží na 90, ale kolíše medzi 90-100, stále.
A teraz vetráky, majú 2 stupne.
Keď má motor cca 95 Celzia, zapnú sa na pomalý chod, pri vyššej teplote okolo 100, bežia na rýchly chod.
Všetky bežia súčasne.
Pri zapnutí klímy automaticky nabehne 1. rýchlosť vetrákov.
Vetráky bežia aj po vypnutí zapaľovania.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

tvoje predosle temy ohladom teploty motora:

http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5110
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=12303

myslim, ze by sme v nich mali pokracovat
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

skusim zhruba opisat cinnost chladenia motora

termostat riadi, kolko chladiacej kvapaliny pojde do chladiaceho okruhu (chladic)

chladic je normalne ochladzovany za jazdy naporom vzduchu, co je tlaceny cez masku a naraznik k nemu

ventilator pomaha chladit chladic, ak sa prehrieva (napr. auto sa nehybe, alebo pri dlhych vacsich stupaniach)

termostat zacina otvarat pri 92 a je naplno otvoreny pri 107
ventilator zapina pri 100 a vypne pri 95 (x16szr, x18xe, x20xev)

viecko nadrzky udrzuje zvyseny tlak cca o 0.2 az 0,5 atmosfery, preto voda vrie az pri teplote cca 120 stupnov

da sa z toho usudzovat, ze 92 az 107 je normalna pracovna teplota motora.
moja skusenost je, ze pri jazde na rovine ci uz pomaly alebo svizne, sa teplota motora pomerne dobre drzi na teplote okolo 90 stupnov

pri zapnutej klime vacsinou bezia ventilatory chladica stale, a preto sa teplot motora sprava odlisne


u aut s automatickou prevodovkou musi chladic chladit aj prevodovku

-- aby chladic fungoval, nesmie byt upchaty usadeninami zvnutra, prestupu vzduchu nesmie branit nafukana spinou a vodna pumpa musi tiez fungovat
jurajd
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 17 Apr 2009, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: skalica
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa jurajd »

Čau opláci,aj ja mám problém s chladením a už som z toho vedľa.Konkrétne ide o to,že pri jazde mi značne kolíše teplota.Je to závislé od zaťaženia motora.Keď pridávam,alebo idem na diaľnici aj do mierneho kopčeka,teplota neustále stúpa.Neustále znamená,že až do červeného pola.Keď uberiem,začne sa vracať naspäť.Už som kvôli tomu menil čidlá teploty na motore a chladiči,termostat a chladič.Mierne sa to zlepšilo,ale naozaj iba trocha.Napíšte mi, prosím nejaké nápady,po čom by som mal asi ísť,teraz som systém čistil čistiacou kvapalinou a nepomohlo.Budem vďačný za každú radu.
VECTRA B 2.0 DTI caravan r.v.2000
VECTRA B 1.6-16V X16XEL r.v.1998-ex
Používateľov profilový obrázok
buci_vectra
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6260
Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
Auto: Vectra B
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa buci_vectra »

Stupne ti teplota az tak, ze voda zovrie? Ja len ci nerobis zbitocnu paniku :)

Vodnu pumpu si kontroloval?
Viecko na nadrzke chladiacej kvapaliny je dobre? Nieje prasknute? Poskodene? Skus ho opatrne cez handru pri zohriatom motore otvorit, malo by to odfuknut pretlak...
Je este mozne ze je samotna hlava motora upchata, alebo su v nej usadeniny... Vela ludi na to kaka a dolieva veselo vodu z kohutika z ktorej sa usadzuje vodny kamen...
Ale to len typujem ;)
A cim si cistil chladiaci okruh? Pretoze okrem toho ze s toho zvyknu tiect chladice som nezazil aby to pomohlo...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová ;)
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE

PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

otazka je, ze ci ta teplota naozaj tak stupa.

ako ano, ja by som to videl na zle fungujuce chladenie. napr. vodna pumpa, alebo zla priechodnost systemu

a ked ide teplota do cerveneho pola - bezia ventilatory na chladici ?

najlepsie by bolo porovnat si to s inym autom s 2.0 DTI
jurajd
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 17 Apr 2009, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: skalica
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa jurajd »

Pretlak v systéme je,keď otvorím vyrovnávaciu nádržku a voda je ešte trochu teplá,tak vybuble.Ventilátory na chladiči som skúšal tak,že som nahrial čidlo,keď bolo vonku a ventilátory sa rozbehli.Iba mám dojem,že sa spúšťajú pri príliš veľkej teplote,pretože keď auto stojí a chcem ich vyskúšať,tak je voda už na začiatku červeného poľa a ešte sa nesputia.Vtedy to nevydržím,bojím sa aby nepraskla hlava.Mám teraz ísť k známemu na diagnostiku,tam to neukáže nič?Asi ešte skúsim vymenit vodnú pumpu a potom už naozaj neviem čo.A to,či teplota naozaj stúpa?Tiež som uvažoval nad tým,či iba neukazuje zle,ale keď idem pomaly(80-90 prakticky bez plynu)drží normálne okolo 90stupňov.Stúpať začne iba pri záťaži a keby som to neustále nesledoval,je schopná vyjsť hocikam.Keď uberiem,vráti sa pomerne rýchlo.Napadá vás ešte čosi?
VECTRA B 2.0 DTI caravan r.v.2000
VECTRA B 1.6-16V X16XEL r.v.1998-ex
Používateľov profilový obrázok
buci_vectra
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6260
Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
Auto: Vectra B
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa buci_vectra »

Zly obeh vody... ci uz koli vodnej pumpe, alebo pripchatej hlave, niektorej hadice...
Vychadzam len z predpokladu, ze pri pomalej jazde sa vyvija menej tepla , ako pri zatazi (vacsia rychlost).
Pri pomalej jazde to este proste stiha uchladit, ale pri zatazi uz nie...

Len taka mala perlicka. Brat mal ford taunus, taxikoval na nom a sem tam uplne nahodne sa zacal prehrievat... po dlhsej dobe sme nasli pri termostate plavat vo vode 8cku podlozku... ako sa tam dostala nieje zname, ale obcas sa musela vzpriecit a ... :wink:
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová ;)
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE

PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
jurajd
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 17 Apr 2009, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: skalica
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa jurajd »

OK.Skúsim ešte pozrieť a keď už ju budem mať vonku asi aj vymeniť vodnú pumpu.Potom dám vedieť,či sa čosi zmenilo.Zatiaľ ďakujem za radu.
VECTRA B 2.0 DTI caravan r.v.2000
VECTRA B 1.6-16V X16XEL r.v.1998-ex
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36830
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

To, že teplota pri záťaži stúpa, je normálne. Normálne nie je, že sa nespustí ventilátor na chladiči. Skôr než začneš meniť celý motor, skús najskôr spínač ventilátora.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

vsak ked napojis auto na diagnostiku, mozes si porovnat udaje jednotlivych cidiel teploty a aj skontrolovat zapinanie ventilatora pri teplote okolo 107 stupnov - presnu hodnotu pre diesel som nenasiel
jurajd
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 17 Apr 2009, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: skalica
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa jurajd »

Na diagnostike som zatiaľ nebol,už si ju dohadujem.Máte pravdu,že meniť veci v chladiacom systéme jednu za druhou bez viditeľného výsledku je somarina.Snáď by som zatiaľ skúsil to čidlo,ktoré spúšťa ventilátory,ale neviem nájsť kto ho predáva,podľa čísla motora nesedí,má 4 kontakty.
VECTRA B 2.0 DTI caravan r.v.2000
VECTRA B 1.6-16V X16XEL r.v.1998-ex
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36830
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Skús ELIT, Autokelly, Autobenex a podobne. Prípadne Opel.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
jurajd
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 17 Apr 2009, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: skalica
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa jurajd »

Nemám veľa času,ale zrejme musím to čidlo zohnať a vymeniť,pretože predtým som mal 1.6 16V a pri takejto vonkajšej teplote bežal ventilátor na chladiči veľmi často(keď som zastavil pred domom,bežal ventilátor ešte asi 1minútu).Tuto sa nič také nedeje.Čidlo po nahriatí teplovzdušnou pištoľou spustí všetky 3 rýchlosti ventilátora,ale neviem pri akej teplote.Možno pri 150 stupňoch? :lol: :lol:
VECTRA B 2.0 DTI caravan r.v.2000
VECTRA B 1.6-16V X16XEL r.v.1998-ex
Používateľov profilový obrázok
buci_vectra
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6260
Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
Auto: Vectra B
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa buci_vectra »

Tak si tu teplovzdusku nos zo sebou a ked sa ti bude zdat ze uz by mal bezat ventilator, vies co mas robit :D :D :D
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová ;)
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE

PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Brembo.SV
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 325
Dátum registrácie: 06 Mar 2010, 18:28
Auto: Insignia
Bydlisko: Galanta
Bydlisko: Matuskovo

Príspevok od používateľa Brembo.SV »

pokial mas termospinac so 4 kontaktmi,jedine Opel. Cena nepekna okolo 50€. Mam 1,7 s termospinacom so 4 kontaktmi a nedal sa zohnat jedine v Opli.
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

ja vynimocne zazijem, ze by po zastaveni auta bezal ventilator.
vcetne teplot 30-35 stupnov. to byvam na kopci zhruba 100 vyskovych metrov nad okolim
alebo mate velke kopce, alebo nanic chladenie.
a stale mam pocit, ze si problem vymyslate.

vyvrela Vam uz voda ? vsak ak je privelky tlak/teplota - tak vieco musi pustit paru von !
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA"