Signum napísal:
Stastny to clovek Ja som dnes do roboty skoro mrzol viac ako na 70C som motor nezohrial, asi budem musiet ist do servisu dat vymenit termostat
Chod do oplu v BA ... inak, kym sa to zohreje, sa zmrzinam aj ja.
Skusim sa zajtra objednat ,lebo maju dlhe cakacie doby
Ale teba by po "protekcii" hadam nejako mohli uprednostit.
Čaute... som diesel a tiež patrím k tej skupinke ktorá nevie zohriať na 80.... prípadne po 40 km jazdy pri priem rýchlosti 65km/h sa to podari.... nemeral som teplotu....ale ten termostat no čo ja viem???
skúsil by som zohnať a vymeniť....
Opel Vecta B Caravan X20DTH 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 2008
Je mozne, ze po vymene termostatu, kedze motor pracuje pri vyssich teplotach, ide tazsie do otacok - v mojom pripade mam taky dojem, moze to mat spolu suvis ???
mam taky isty problem ako miomio1.
dost dlho trva kym sa zahreje motor aspon na 80 na 90 ani nehovorim..v lete to nebol ziadny problem.. kde najdem ten termostat?? vymenim to aj sam?? a ked to uz vymenim tak aku mam doliat chladiacu kvapalinu lebo fakt netusim aka tam moze byt.
dakujem za vsetky prispevky
No a ked teda motor pracuje pri nizsej teplote ako je jeho pracovna, hrozi nieco?
Napr. vyssia spotreba paliva a oleja. Vyssie opotrebenie suciastok motora atd.
Mne sa teplota pohybuje od 80 az do 83 stupnov podla budika.
Ak motor nepracuje pri optimálnej teplote, tak síce nehrozí priame poškodenie motora, ale dochádza k jeho vyššiemu opotrebeniu. Napríklad aj mazacie oleje vykazujú deklarované vlastnosti až pri dosiahnutí pracovnej teploty, ktorá je navrhovaná rovnako ako pracovná teplota motora. I keď rozdiel medzi 80°C a 90°C nie je veľký a nebezpečenstvo poškodenia motoru nehrozí, nedosahuje pri tejto teplote svoje výkonové parametre a ani emisné. Rozdiel teplôt vo válci, kde prebieha spaľovací proces je oveľa vyšší.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Sewas...po zaslepeni EGR ventilu mi zblbla rucicka ukazovatela teploty. Ako to bolo..... po nastartovani islo vsetko v pohode nechal som motor bezat asi takych 15min.... neskor som mu skusil pridat... rucicka sa pohla z 0 na 80stupnov a hned klesla naspat na 0.. po 5 min som mu pridal zase a rucicka vystrelila na 100 stupnov a klesla na 0... odvtedy nejavy znamky zivota... co to sposobilo?? zeby zaslepenie EGR ???
nooo macilova odpoved pre MajklNajta ma moc nepotesila ,nakolko mam benzin a rucicka teploty je skoro stale a najma teraz ked je uz zima v modrom pasme .na 80 stupne len v kolone ,alebo napr. pri volnobehu .v lete este stupla na cca70 a drzala ,ale viac ani skrt .uz sa aj bojim menit napr. termostat ked tu citam ako to niektorim chalanom po vymene este viac blbne ....
Vendy, EGR nemá nič spoločné s ukazovaťeľom teploty motora, jedine, že pri jeho zaslepovaní si pohol, rozpojil, či poškodil káblik. Skontroluj konektory, ktoré sú v blízkosti EGR-ka.
2Mirof:
Vymeň si termostat.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷