Vectra B - demontaz kompresora klimy
Moderátori: dulo, buci_vectra
Vectra B - demontaz kompresora klimy
da sa kompresor demontovat bez dielenskeho zdvihaku ? mozem auto zdvihnut tak max 20 cm.
a je treba dat dole predny vyfuk, alebo sa to nejako zmesti ?
(vyfuk nerad davam dole, ide to tazko a potom kadejako fuci)
zaujima ma najma benzin.
klimu mam vypustenu
a je treba dat dole predny vyfuk, alebo sa to nejako zmesti ?
(vyfuk nerad davam dole, ide to tazko a potom kadejako fuci)
zaujima ma najma benzin.
klimu mam vypustenu
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
iurai - aký je to motor? Na Omege X20XEV (viem, že je tam inak uložený motor) to šlo aj bez dviháka, iba s nájazdovými plošinami (ak potrebuješ, požičiam). Kompresor klímy bol pod servom a vedľa kompresoru na bloku bol senzor otáčok kľuky. Výborné riešenie Ale ak si dobre spomínam, motor som musel trochu nadvihnúť, predtým uvoľniť silentbloky.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
je to motor x20xev a x16xel. u oboch je motor pod servocerpadlom. vyfuk tam zavadzia do boku.Kajo napísal:iurai - aký je to motor? Na Omege X20XEV (viem, že je tam inak uložený motor) to šlo aj bez dviháka, iba s nájazdovými plošinami (ak potrebuješ, požičiam). Kompresor klímy bol pod servom a vedľa kompresoru na bloku bol senzor otáčok kľuky. Výborné riešenie Ale ak si dobre spomínam, motor som musel trochu nadvihnúť, predtým uvoľniť silentbloky.
smerom naspod zavadzia napravnica. tazko si predstavit, ze ci sa to vedla napravnice presmykne.
servocerpadlo by sa dalo povolit a odsunut. potom by bola mozne skusat smerom nahor
naraznik a chladice sa mi nechce davat von
vsak uz nieco vydumam
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 06 Nov 2007, 12:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Hriňová
- Kontaktovať používateľa:
Ktrasne ide von spodkom auto staci nadvihnut o 20cm...
Opel Vectra B Caravan 2,2DTi 16V, Y22DTR, (2001)
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=9903
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=9903
postup, ako som to urobil ja, motor x20xev:
cas cca 2,5 hodiny
1. demontovat teleso vzduchoveho filtra. plastovy kryt pod kompresorom
2. povolit napinak - sikmy kluc cislo 15 predlzeny pakou, v smere hod. ruciciek
3. povolit 4 skrutky vyf. potrubia
4. povolit privodnu 2-hadicu ku kompresoru
5. odpojit kabel k mag. spojke
6. povolit uchyty hadice kompresora na napravnici
7. aby som sa dostal k hornej skrutke kompresora, musel som povolit servocerpadlo a potiahnut ho dohora
znacne tam zavadzali hadice klimy, vedene popod chladic.
(ich demontaz u x16xel bola bezproblemova, ale u x20xev nie, lebo jedna bola omotana hadicou servoriadenia). preto som tam s tymi hadicami bojoval.
povolil som ostatne skrutky kompresora (E12)
kompresor vodorovne posunul do stredovej osi, a tu vykrutil do zvisla, okolo osi natocil tak, aby uchyty boli nalavo a napravo a takto sa dal spustit dole.
lebo bolo velmi malo miesta medzi napravicou a olejovou vanou
cas cca 2,5 hodiny
1. demontovat teleso vzduchoveho filtra. plastovy kryt pod kompresorom
2. povolit napinak - sikmy kluc cislo 15 predlzeny pakou, v smere hod. ruciciek
3. povolit 4 skrutky vyf. potrubia
4. povolit privodnu 2-hadicu ku kompresoru
5. odpojit kabel k mag. spojke
6. povolit uchyty hadice kompresora na napravnici
7. aby som sa dostal k hornej skrutke kompresora, musel som povolit servocerpadlo a potiahnut ho dohora
znacne tam zavadzali hadice klimy, vedene popod chladic.
(ich demontaz u x16xel bola bezproblemova, ale u x20xev nie, lebo jedna bola omotana hadicou servoriadenia). preto som tam s tymi hadicami bojoval.
povolil som ostatne skrutky kompresora (E12)
kompresor vodorovne posunul do stredovej osi, a tu vykrutil do zvisla, okolo osi natocil tak, aby uchyty boli nalavo a napravo a takto sa dal spustit dole.
lebo bolo velmi malo miesta medzi napravicou a olejovou vanou
- Teo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4752
- Dátum registrácie: 19 Jan 2008, 21:39
- Auto: Viac Oplov
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
no robota tak na hodku
Kadett 1,3 44KW FULL MANUAL r.v.88(karburátor :)
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže