prosim o radu - akumulator
Moderátori: dulo, buci_vectra
prosim o radu - akumulator
rad bi som vas poziadal o názor chystám sa kúpit novú baterku a kamarat mi radi kupit jednu z týchto : 60 a 74 Ah. ktora bi bola lepsia mam vectru b rv. 1996 z 2 litrovim motorom a typu: X 20 XEV za radu vopred dakujem.
- Teo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4752
- Dátum registrácie: 19 Jan 2008, 21:39
- Auto: Viac Oplov
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
ja mam x20xev a palim si to na 55Ah a pohoda 

Kadett 1,3 44KW FULL MANUAL r.v.88(karburátor :)
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: 04 Okt 2008, 11:48
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
Pozor s vyberom baterky. ja mam 1,8 a dal som si tam 75 a blbo mi startovala. starter sa tocil velmi pomaly a dlhsie chytala. Dal som baterku prec a kupil som 55 a bol to dost velky rozdiel. Auto lepsie tocilo a aj startovalo. Neviem preco sa to stalo ale je to tak. V servisnej knizke su pisane baterky 44/55. 66 a 70 su oznacene ako iba pre auta vybavene centralom a alarmom megamos O-AM 433,92Mhz. tento alarm nemam tak mozno preto...Aj tak staci mala baterka, ved to nemas diesel tak na co velku....
- Barry
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 666
- Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Zahorie
- Kontaktovať používateľa:
Cislo pred oznacenim Ah hovori o tom, kolko Amperov cize aky maximalny prud dokaze akumulator dodavat pocas jednej hodiny. Startovaci prud ma konkretne auto vzdy rovnaky a jeho velkost je zavisla od elektrickeho odporu startovacej sustavy. Cize akumulatorom s vacsou kapacitou nikto nic nepokazi, akurat moze nechat dlhsie zabudnute zapnute svetla ked ide do obchodu :O)
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 19 Dec 2008, 16:58
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: ČR - Sudety, Reichenberg
- Kontaktovať používateľa:
Al eno tak hoši, je pravda, že i když má altík třeba jen 55 tak můžeš dát baterku třeba 100, ale nikdy ji altíkem nedokážeš dobít, tzn. že se baterie bude neustále částečně vybíjet a po chvíli budeš mít problém. Baterie má být nadimenzována podle alternátoru.
Pokud máš z výroby na chrochtáku baterku 70 tak i altík je na 70. Se na něj podívejte. :roll:
Pokud máš z výroby na chrochtáku baterku 70 tak i altík je na 70. Se na něj podívejte. :roll:
Astra G X14XE, OO, white, xenony and m.o.
Zafira A X18XE1, 99, silver, vrátila se a zůstane
Corsa A, 1.5D, 91, malý spolehlivý stařeček
K tomu dva Fordi, oba na práci
Zafira A X18XE1, 99, silver, vrátila se a zůstane
Corsa A, 1.5D, 91, malý spolehlivý stařeček
K tomu dva Fordi, oba na práci
- Barry
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 666
- Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Zahorie
- Kontaktovať používateľa:
Macil, suhlasim.... ved ten akumulator sa nedobija 100 ampermi :O) Aj nabijacka pre tuzkove akumulatory nabije akumulatory s roznou kapacitou... tu zohrava ulohu cas, teda dlzka nabijania. Chlapci ved aj nabijacky na autobaterky maju nabijaci prud maly. To ze je alternator 55A znamena len tolko ze to je maximalny prud ktory sa da z neho vymackat a tak by ste nemali na auto namontovat 8 pridavnych dialkovych supersvetlometov.
:O)))
:O)))
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 19 Dec 2008, 16:58
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: ČR - Sudety, Reichenberg
- Kontaktovať používateľa:
Protože pokud je auto postavený s 55 alternátorem a baterií 55, tak po nastartování a spuštění v zimě běžně používaných přístrojů je ten přebytek proudu z alternátoru už natolik malý, že sice silnou baterii trochu stále dobíjí, ale nedokáže ji dobít naplno, už tam prostě potřebné ampéry chybí. Takže obrazně napsáno, polopatě: baterie má 100, na nastartování a při volnoběhu, kdy altík nedává co může vymlátíš baterku z 10%, jenže altík, protože má malý výkon, dokáže po zbylou dobu jízdy do baterky natlačit zpět jen 7%. Takže chybí 3%, několikrát si to zopakuj a jsi u momentu, kdy přijdeš k autu a ono nic. nenatočíš....macil napísal:Samozrejme, pre optimálnu prevádzku akumulátora je vhodné aby boli parametre alternátora a použitého akumulátora vo vhodnej kombinácii, ale občas ma niektoré názory z odborného hľadiska takpovediac udivujú.
Vieš mi vysvetliť, prečo 55A alternátor nedokáže dobiť 100Ah akumulátor?
A to jsem úplně vynechal klidové odběry a samovybíjení....
Astra G X14XE, OO, white, xenony and m.o.
Zafira A X18XE1, 99, silver, vrátila se a zůstane
Corsa A, 1.5D, 91, malý spolehlivý stařeček
K tomu dva Fordi, oba na práci
Zafira A X18XE1, 99, silver, vrátila se a zůstane
Corsa A, 1.5D, 91, malý spolehlivý stařeček
K tomu dva Fordi, oba na práci