prosim o radu - akumulator

Moderátori: dulo, buci_vectra

Stanci

prosim o radu - akumulator

Príspevok od používateľa Stanci »

rad bi som vas poziadal o názor chystám sa kúpit novú baterku a kamarat mi radi kupit jednu z týchto : 60 a 74 Ah. ktora bi bola lepsia mam vectru b rv. 1996 z 2 litrovim motorom a typu: X 20 XEV za radu vopred dakujem.
azmodan

Príspevok od používateľa azmodan »

lepsie bude 74Ah pretoze ma vecsiu kapacitu ;) ale bude aj drahsia vyber si..inak myslim ze obidve by mali stacit.. zavisi od financii 8)
vanco

Príspevok od používateľa vanco »

ja si myslim,ze vzdy je lepsia baterka s vacsiou kapaitou ale treba si uvedomit ze aj ako baterku vyuzivas ,ci len startovanie(staci mensia kap,teda aj lacnejsia( alebo mas aj dlhe prestoje s napr::::pusteným radiom ,atd....tak je lepsia ta 74 a vyysie.......
Používateľov profilový obrázok
Teo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 4752
Dátum registrácie: 19 Jan 2008, 21:39
Auto: Viac Oplov
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Teo »

ja mam x20xev a palim si to na 55Ah a pohoda :lol:
Kadett 1,3 44KW FULL MANUAL r.v.88(karburátor :)
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36871
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Úplne postačí aj 60-ka, ale ak máš 74-ku lacnejšie a vlezie ti tam (asi hej), tak kľudne aj tá.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Igor cdx
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 27 Jún 2008, 17:27
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Černík Okres Nové Zámky
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Igor cdx »

daj si 74 ta je lepsia

le ked mas benzin tak ti staci aj slabsia
Mal som Vectra B cdx 1,7td 60kw r.v 96

Teraz mam Vectra C 2,2tdi 92Kw r.v 2002
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36871
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Hmm, prečo je lepšia?
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Igor cdx
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 94
Dátum registrácie: 27 Jún 2008, 17:27
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Černík Okres Nové Zámky
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Igor cdx »

lebo ma viacej amperov ako 55 a dlksie vidrzi tocit
Mal som Vectra B cdx 1,7td 60kw r.v 96

Teraz mam Vectra C 2,2tdi 92Kw r.v 2002
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36871
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

To, s vyšším štartovacím prúdom pri vyššej kapacite nie je pravidlom. Záleží od konštrukcie samotného akumulátora.
A k tomu druhému argumentu. Ak treba benzín pri šratovaní dlhšie točiť, tak niečo nie je v poriadku. Napokon, to platí aj o nafte, ale tam dostáva baterka vďaka žeraveniu väčší záhul.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
baran1985
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 04 Okt 2008, 11:48
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa baran1985 »

Pozor s vyberom baterky. ja mam 1,8 a dal som si tam 75 a blbo mi startovala. starter sa tocil velmi pomaly a dlhsie chytala. Dal som baterku prec a kupil som 55 a bol to dost velky rozdiel. Auto lepsie tocilo a aj startovalo. Neviem preco sa to stalo ale je to tak. V servisnej knizke su pisane baterky 44/55. 66 a 70 su oznacene ako iba pre auta vybavene centralom a alarmom megamos O-AM 433,92Mhz. tento alarm nemam tak mozno preto...Aj tak staci mala baterka, ved to nemas diesel tak na co velku....
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Príspevok od používateľa Komo »

No tak tu 75ku si mal tym padom reklamovat.
baran1985
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 04 Okt 2008, 11:48
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa baran1985 »

Baterke nic nebolo ani neni. Moj brat ju ma uz druhy rok v audi 2.5Tdi.
sali170

Príspevok od používateľa sali170 »

vyber akumulatora zavisi aj od typu alternatora alebo sa mylim? :
roll: :roll: :roll:
ak mas 55-alternator tak ty nebude stihat dobyjat 75-baterku
Používateľov profilový obrázok
Barry
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 666
Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
Auto: Vectra C
Bydlisko: Zahorie
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Barry »

Cislo pred oznacenim Ah hovori o tom, kolko Amperov cize aky maximalny prud dokaze akumulator dodavat pocas jednej hodiny. Startovaci prud ma konkretne auto vzdy rovnaky a jeho velkost je zavisla od elektrickeho odporu startovacej sustavy. Cize akumulatorom s vacsou kapacitou nikto nic nepokazi, akurat moze nechat dlhsie zabudnute zapnute svetla ked ide do obchodu :O)
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
luboš
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 749
Dátum registrácie: 12 Sep 2008, 13:38
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: borovce- PN
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa luboš »

100% pravda . uvediem priklad: traktor Z 161 45 má 2 baterky po 90 A . alternátor je 55 A a žiadny prblem.
VEBE X20DTH 99-00
sali170

Príspevok od používateľa sali170 »

tak zas som mudrejsi :idea:
Trdlo
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 19 Dec 2008, 16:58
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: ČR - Sudety, Reichenberg
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Trdlo »

Al eno tak hoši, je pravda, že i když má altík třeba jen 55 tak můžeš dát baterku třeba 100, ale nikdy ji altíkem nedokážeš dobít, tzn. že se baterie bude neustále částečně vybíjet a po chvíli budeš mít problém. Baterie má být nadimenzována podle alternátoru.
Pokud máš z výroby na chrochtáku baterku 70 tak i altík je na 70. Se na něj podívejte. :roll:
Astra G X14XE, OO, white, xenony and m.o.
Zafira A X18XE1, 99, silver, vrátila se a zůstane
Corsa A, 1.5D, 91, malý spolehlivý stařeček
K tomu dva Fordi, oba na práci
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36871
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Samozrejme, pre optimálnu prevádzku akumulátora je vhodné aby boli parametre alternátora a použitého akumulátora vo vhodnej kombinácii, ale občas ma niektoré názory z odborného hľadiska takpovediac udivujú.
Vieš mi vysvetliť, prečo 55A alternátor nedokáže dobiť 100Ah akumulátor?
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
Barry
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 666
Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
Auto: Vectra C
Bydlisko: Zahorie
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Barry »

Macil, suhlasim.... ved ten akumulator sa nedobija 100 ampermi :O) Aj nabijacka pre tuzkove akumulatory nabije akumulatory s roznou kapacitou... tu zohrava ulohu cas, teda dlzka nabijania. Chlapci ved aj nabijacky na autobaterky maju nabijaci prud maly. To ze je alternator 55A znamena len tolko ze to je maximalny prud ktory sa da z neho vymackat a tak by ste nemali na auto namontovat 8 pridavnych dialkovych supersvetlometov.

:O)))
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
Trdlo
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 19 Dec 2008, 16:58
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: ČR - Sudety, Reichenberg
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Trdlo »

macil napísal:Samozrejme, pre optimálnu prevádzku akumulátora je vhodné aby boli parametre alternátora a použitého akumulátora vo vhodnej kombinácii, ale občas ma niektoré názory z odborného hľadiska takpovediac udivujú.
Vieš mi vysvetliť, prečo 55A alternátor nedokáže dobiť 100Ah akumulátor?
Protože pokud je auto postavený s 55 alternátorem a baterií 55, tak po nastartování a spuštění v zimě běžně používaných přístrojů je ten přebytek proudu z alternátoru už natolik malý, že sice silnou baterii trochu stále dobíjí, ale nedokáže ji dobít naplno, už tam prostě potřebné ampéry chybí. Takže obrazně napsáno, polopatě: baterie má 100, na nastartování a při volnoběhu, kdy altík nedává co může vymlátíš baterku z 10%, jenže altík, protože má malý výkon, dokáže po zbylou dobu jízdy do baterky natlačit zpět jen 7%. Takže chybí 3%, několikrát si to zopakuj a jsi u momentu, kdy přijdeš k autu a ono nic. nenatočíš....
A to jsem úplně vynechal klidové odběry a samovybíjení....
Astra G X14XE, OO, white, xenony and m.o.
Zafira A X18XE1, 99, silver, vrátila se a zůstane
Corsa A, 1.5D, 91, malý spolehlivý stařeček
K tomu dva Fordi, oba na práci
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - ELEKTRO"