GO hlavy valcov astra g x14xe
Moderátori: bukelo, buci_vectra
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 22:30
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
GO hlavy valcov astra g x14xe
Ahoj pani,
Cca o mesiac sa púšťam do GO hlavy valcov na X14XE motore,
Tak by som sa chcel poinformovat čo všetko treba, prípadne nejaké praktické rady k tomu. Náradie by som mal mať všetko, hlavne ma zaujíma ze akú chémiu treba k tomu, ak vôbec nejakú treba, a preventívne rozpis potrebných dielov. Idem do toho kvôli tesneniu pod hlavou, ktoré sa po 140k km rozhodlo presakovat, TIS2000 mám k dispozícii takže postup by nemal byť problém, človeka na vybrus hlavy mám zabezpečeného takže aj to by malo byť v pohode.
Vopred dik za všetky rady
Cca o mesiac sa púšťam do GO hlavy valcov na X14XE motore,
Tak by som sa chcel poinformovat čo všetko treba, prípadne nejaké praktické rady k tomu. Náradie by som mal mať všetko, hlavne ma zaujíma ze akú chémiu treba k tomu, ak vôbec nejakú treba, a preventívne rozpis potrebných dielov. Idem do toho kvôli tesneniu pod hlavou, ktoré sa po 140k km rozhodlo presakovat, TIS2000 mám k dispozícii takže postup by nemal byť problém, človeka na vybrus hlavy mám zabezpečeného takže aj to by malo byť v pohode.
Vopred dik za všetky rady
Astra G '98 1.4 16V Star silver
- mirec320
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 2285
- Dátum registrácie: 08 Máj 2013, 08:07
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Levice
- Bydlisko alt: POhronský Ruskov
Re: GO hlavy valcov astra g x14xe
Možno ti pomôže toto: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... &start=720" onclick="window.open(this.href);return false;
OPEL ASTRA G CARAVAN 1.7 TD,50kW,1998,X17DTL ex
OPEL ASTRA G 1.6 16V , 74kW , 1998 , X16XEL , AT4 ex
OPEL VECTRA B 2,5 V6 , 125kW , 2000 , X25XE , AT 4 ex
OPEL VECTRA B 2,0 16 V , 100 kW, 2000 , X20XEV , AT4 ex
OPEL ASTRA F 1,4 16V , 66 kW , 1996 , X14XE ex
OPEL ASTRA G CARAVAN 1.7 CDTI , 59 kW , 2007 , Y17DTL súčastnosť
KIA SORENTO I, 2.5 CRDI, 103 kW, 2005, D4CB, súčastnosť
OPEL ASTRA G 1.6 16V , 74kW , 1998 , X16XEL , AT4 ex
OPEL VECTRA B 2,5 V6 , 125kW , 2000 , X25XE , AT 4 ex
OPEL VECTRA B 2,0 16 V , 100 kW, 2000 , X20XEV , AT4 ex
OPEL ASTRA F 1,4 16V , 66 kW , 1996 , X14XE ex
OPEL ASTRA G CARAVAN 1.7 CDTI , 59 kW , 2007 , Y17DTL súčastnosť
KIA SORENTO I, 2.5 CRDI, 103 kW, 2005, D4CB, súčastnosť
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 22:30
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
Re: GO hlavy valcov astra g x14xe
cize, ND zhruba nieco taketo hej? ak by mal niekto cas sa na to mrknut ci to je vsetko,
usetri mi kopu casu a nadavania ked to budem davat dokopy
gufera ventilov sada - http://autodielyds.sk/code/CORTECO|COR% ... 849|0|3405" onclick="window.open(this.href);return false;
tesinace kruzky vacky 2ks - http://autodielyds.sk/code/CORTECO|COR% ... 44B|0|3405" onclick="window.open(this.href);return false;
sroby hlavy sada - http://autodielyds.sk/code/ELRING|ELR%5 ... 060|0|3405" onclick="window.open(this.href);return false;
tesnenie hlavy - http://autodielyds.sk/code/ELRING|ELR%5 ... 071|0|3405" onclick="window.open(this.href);return false;
tesnenie vyfuk. zvodov - http://autodielyds.sk/code/ELRING|ELR%5 ... 382|0|3405" onclick="window.open(this.href);return false;
tesnenie sania - http://autodielyds.sk/code/REINZ|REI%5B ... 400|0|3405" onclick="window.open(this.href);return false;
tesnenie veka ventilov - to kupim v opli origo radsej
novy srob na napinaciu kladku - http://autodielyds.sk/sk/tdc/opel/astra ... 302|104328" onclick="window.open(this.href);return false;
To moze byt hadam aj vsetko nie? verim ze som na nic nezabudol, keby hej bol by som rad keby ste ma opravili nech to mam vsetko pekne nachystane.
usetri mi kopu casu a nadavania ked to budem davat dokopy
gufera ventilov sada - http://autodielyds.sk/code/CORTECO|COR% ... 849|0|3405" onclick="window.open(this.href);return false;
tesinace kruzky vacky 2ks - http://autodielyds.sk/code/CORTECO|COR% ... 44B|0|3405" onclick="window.open(this.href);return false;
sroby hlavy sada - http://autodielyds.sk/code/ELRING|ELR%5 ... 060|0|3405" onclick="window.open(this.href);return false;
tesnenie hlavy - http://autodielyds.sk/code/ELRING|ELR%5 ... 071|0|3405" onclick="window.open(this.href);return false;
tesnenie vyfuk. zvodov - http://autodielyds.sk/code/ELRING|ELR%5 ... 382|0|3405" onclick="window.open(this.href);return false;
tesnenie sania - http://autodielyds.sk/code/REINZ|REI%5B ... 400|0|3405" onclick="window.open(this.href);return false;
tesnenie veka ventilov - to kupim v opli origo radsej
novy srob na napinaciu kladku - http://autodielyds.sk/sk/tdc/opel/astra ... 302|104328" onclick="window.open(this.href);return false;
To moze byt hadam aj vsetko nie? verim ze som na nic nezabudol, keby hej bol by som rad keby ste ma opravili nech to mam vsetko pekne nachystane.
Astra G '98 1.4 16V Star silver
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23056
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Re: GO hlavy valcov astra g x14xe
A nove rozvody? Piestne kruzky nebudes menit? Pri jednej robote by som spravil rovno aj tie.. a tak isto aj ojnicne klzne loziska.
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 22:30
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
Re: GO hlavy valcov astra g x14xe
rozvody su komplet nove, maximalne remen tam vymenim a spomenutu skrutku na napinaku lebo jak sa poznam tak ju do*ebem (chapat - rozvody aj s pumpou som menil max 4-5k km dozadu a pri tom som dosiel na to ze je problem s presakujucim tesnenim pod hlavou - olej v chladiacej by byt nemusel )
co sa tyka piestnych kruzkov a ojnicnych lozisk, po 140 000 km co to auto ma cca aspon podla tacho by hadam mali byt OK, keby som aj toto robil tak si znacne skomplikujem zivot nie? ved este aj spodok davat dole, pretesnit olejovu vanu tym padom... plus ked sa davaju nove kruzky, netreba vybrus motora komplet s tym spravit?
co sa tyka piestnych kruzkov a ojnicnych lozisk, po 140 000 km co to auto ma cca aspon podla tacho by hadam mali byt OK, keby som aj toto robil tak si znacne skomplikujem zivot nie? ved este aj spodok davat dole, pretesnit olejovu vanu tym padom... plus ked sa davaju nove kruzky, netreba vybrus motora komplet s tym spravit?
Astra G '98 1.4 16V Star silver
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23056
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Re: GO hlavy valcov astra g x14xe
Ak ti to nezerie vela oleja, tak neni treba kruzky menit.
Ja som ich menil, lebo moj motor uz ma 313000km.
Ano, ta skrutka na napinaku je strasne zle riesena. Rozvody kludne nechaj povodne.. aj remen. Skoda ho menit.
Hlavu by som aspon skotroloval ci je rovna, a zalapoval vsetky ventily.. a vyskusal ci aj tesnia.!
Ja som ich menil, lebo moj motor uz ma 313000km.
Ano, ta skrutka na napinaku je strasne zle riesena. Rozvody kludne nechaj povodne.. aj remen. Skoda ho menit.
Hlavu by som aspon skotroloval ci je rovna, a zalapoval vsetky ventily.. a vyskusal ci aj tesnia.!
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 22:30
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
Re: GO hlavy valcov astra g x14xe
no, po nieco malo cez 5000 tam chybal skoro liter, ale ked som videl ako vyzera voda, mam podozrenie ze viem kde skoncil. co mi pripomina, chladiacu zmes este treba kupit, hento uz bude riadny sajrajt
ale teda hento je tym padom vsetko co by som mal potrebovat hej? uz sme sa o tom aj par krat bavili tusim, ked si mi pozicaval ten pripravok na rozvvody /inak uz mam na ceste vlastny, lebo som zistil ze sa to oplati mi asi aj /, len neviem ci si aj nejaku konkretnu chemiu nespominal co bude treba.
ale teda hento je tym padom vsetko co by som mal potrebovat hej? uz sme sa o tom aj par krat bavili tusim, ked si mi pozicaval ten pripravok na rozvvody /inak uz mam na ceste vlastny, lebo som zistil ze sa to oplati mi asi aj /, len neviem ci si aj nejaku konkretnu chemiu nespominal co bude treba.
Astra G '98 1.4 16V Star silver
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 22:30
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
Re: GO hlavy valcov astra g x14xe
tak, pripravene hadam vsetko potrebne,
ked budem mat trochu viac casu pustim sa do toho
https://www.dropbox.com/s/t4shgt72b5akw ... r.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
hadam mi nic nechyba
ked budem mat trochu viac casu pustim sa do toho
https://www.dropbox.com/s/t4shgt72b5akw ... r.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
hadam mi nic nechyba
Astra G '98 1.4 16V Star silver
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 22:30
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
Re: GO hlavy valcov astra g x14xe
a uz sa zacina zabava, vcera sa mi odfajcila hlavicka jedneho srobu hlavy (povodneho), samozrejme nie cela a ta rozsirena cast tam zostala, ide sa vrtat. drzte palce
Astra G '98 1.4 16V Star silver
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 22:30
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
Re: GO hlavy valcov astra g x14xe
blba otazka: ked mam zbrusenu hlavu o 0.1, nepotrebujem nahodou aj vymedzovacie podlozky okrem tesnenia pod hlavu??? alebo tie aftermarket tesnenia su na to stavane?
Astra G '98 1.4 16V Star silver
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 22:30
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
Re: GO hlavy valcov astra g x14xe
okej, tak je to uspense za mnou, motor slape jak ma
trochu ma znervoznili cvakajuce hydrostely, ktore ale po tak 20km jak sa vsade dostal olej stichli a motor ma zvuk +- ako mal predtym.
predpokladam, ze kym sa k novym dvihatkam dostal poriadne olej, neboli dostatocne mazane.
ako vzdy, nastavit napinak rozvodu bol super zazitok, dalsi jeden srob strhany, ze som ho dostal von bez rezania / vrtania je zazrak
(ale ten rozvod uz som mal dole tolko krat, ze sa tym mozem aj zivit, uz mi to ide rychlo a vsetky veci k tomu viem naspamet )
uz len preplach chladenia, nech tam nieje olej usadeny, a vymenit olej + filter keby nahodou donho nieco popadalo
ako najvacsi problem z celeho servisu hlavy, je cena poriadnej GO hlavy, komplet vycistenie, vybrus, lapovanie ventilo a sediel, vymena dvihatok, gufer.. 270 cca len tak letelo. nehovoriac o tom ze momentak poriadny tiez nieco stoji, vsetky prkotiny tesnenia chemia a tak sa nazbieraju a tiez daju peknu sumicku. celkovo 500-600€ len tak fuklo, ak ratam aj nepriame vydavky (spominany momentak, kopec nadstavcov co som prave nemal alebo nemal dobre)
dokopy mozno 24 hodin prace dvoch ludi. druhy krat by to bolo menej, a keby sa nestali veci ako utrhnuty srob na hlave alebo strhany srob napinaku rozvodu tiez by to vyrazne skratilo potrebny cas. je mi potom jasne preco mi v servisoch hovorili od 600 vyssie. aj profik pochybujem ze sa zmesti pod 10-12h prace.
aby som to zhodnotil, pre ludi co si to chcu doma robit sami:
-treba momentak. hlavu si nikto netrufne hadam od oka dotahovat, ale halvne napinak rozvodu je na to strasne citlivy. kym nebol dotianuty na 20Nm robil totalne nezmysly.
-treba cas, priestor a pevne nervy. hlavu vam nikto nespravi za den ak chcete aj viac ako len zrovnat. robit to na ulici by bola strasna kravina, takto som mohol nechat roztahane veci okolo v garazi a pokracovat ked mi dosla hlava, skoncit ked som unaveny a vratit sa dalsi den, a tak. veci ako ze sa pri uvolnovani utrhne hlava srobu co drzi hlavu sa stavaju. staci mala chyba materialu v okoli hlavicky srobu, a uz je zarobene na komplikaciu, ten kov je neskutocne tvrdy a dotiahnuty "na boha" (25Nm+90°+90°+90°+45°)
-triedit sroby uz pri rozoberani. to som nerobil, a cas ktory som musel vynalozit na najdenie spravnych fakt nebol maly proste si vsetky hadzat samostatne podla toho do coho patria. aby sa nestalo ako mne, ze nieco musite potom rozobrat znovu aby ste vymenili sroby za spravne lebo tie co zostali nepasuju tam kam chcete. vela z nich je nezamenitelnych, ale vela ma rovnaky zavit a lisia sa len v dlzke / hlavicke
-servisny manual. drzat sa ho. tis2000 pre opel, na niektore modely ale najdete aj online na workshop-manuals.com pod znackou vauxhall (astry by tam mali byt na F, G, H, J, pre corsy B, C, D, a je tam tusim aj vectra B a omega B). hlavne co sa tyka momentov dotahovania srobov, vela veci dotahujete do hlinika a dotiahnut to by-ocko moze dopadnut strhnutym zavitom. neodporucam, zbytocna komplikacia, aj ked nie neriesitelna vec vacsinou sa da narezat o cislo vacsi zavit este (nastastie som to zatial nemusel riesit)
trochu ma znervoznili cvakajuce hydrostely, ktore ale po tak 20km jak sa vsade dostal olej stichli a motor ma zvuk +- ako mal predtym.
predpokladam, ze kym sa k novym dvihatkam dostal poriadne olej, neboli dostatocne mazane.
ako vzdy, nastavit napinak rozvodu bol super zazitok, dalsi jeden srob strhany, ze som ho dostal von bez rezania / vrtania je zazrak
(ale ten rozvod uz som mal dole tolko krat, ze sa tym mozem aj zivit, uz mi to ide rychlo a vsetky veci k tomu viem naspamet )
uz len preplach chladenia, nech tam nieje olej usadeny, a vymenit olej + filter keby nahodou donho nieco popadalo
ako najvacsi problem z celeho servisu hlavy, je cena poriadnej GO hlavy, komplet vycistenie, vybrus, lapovanie ventilo a sediel, vymena dvihatok, gufer.. 270 cca len tak letelo. nehovoriac o tom ze momentak poriadny tiez nieco stoji, vsetky prkotiny tesnenia chemia a tak sa nazbieraju a tiez daju peknu sumicku. celkovo 500-600€ len tak fuklo, ak ratam aj nepriame vydavky (spominany momentak, kopec nadstavcov co som prave nemal alebo nemal dobre)
dokopy mozno 24 hodin prace dvoch ludi. druhy krat by to bolo menej, a keby sa nestali veci ako utrhnuty srob na hlave alebo strhany srob napinaku rozvodu tiez by to vyrazne skratilo potrebny cas. je mi potom jasne preco mi v servisoch hovorili od 600 vyssie. aj profik pochybujem ze sa zmesti pod 10-12h prace.
aby som to zhodnotil, pre ludi co si to chcu doma robit sami:
-treba momentak. hlavu si nikto netrufne hadam od oka dotahovat, ale halvne napinak rozvodu je na to strasne citlivy. kym nebol dotianuty na 20Nm robil totalne nezmysly.
-treba cas, priestor a pevne nervy. hlavu vam nikto nespravi za den ak chcete aj viac ako len zrovnat. robit to na ulici by bola strasna kravina, takto som mohol nechat roztahane veci okolo v garazi a pokracovat ked mi dosla hlava, skoncit ked som unaveny a vratit sa dalsi den, a tak. veci ako ze sa pri uvolnovani utrhne hlava srobu co drzi hlavu sa stavaju. staci mala chyba materialu v okoli hlavicky srobu, a uz je zarobene na komplikaciu, ten kov je neskutocne tvrdy a dotiahnuty "na boha" (25Nm+90°+90°+90°+45°)
-triedit sroby uz pri rozoberani. to som nerobil, a cas ktory som musel vynalozit na najdenie spravnych fakt nebol maly proste si vsetky hadzat samostatne podla toho do coho patria. aby sa nestalo ako mne, ze nieco musite potom rozobrat znovu aby ste vymenili sroby za spravne lebo tie co zostali nepasuju tam kam chcete. vela z nich je nezamenitelnych, ale vela ma rovnaky zavit a lisia sa len v dlzke / hlavicke
-servisny manual. drzat sa ho. tis2000 pre opel, na niektore modely ale najdete aj online na workshop-manuals.com pod znackou vauxhall (astry by tam mali byt na F, G, H, J, pre corsy B, C, D, a je tam tusim aj vectra B a omega B). hlavne co sa tyka momentov dotahovania srobov, vela veci dotahujete do hlinika a dotiahnut to by-ocko moze dopadnut strhnutym zavitom. neodporucam, zbytocna komplikacia, aj ked nie neriesitelna vec vacsinou sa da narezat o cislo vacsi zavit este (nastastie som to zatial nemusel riesit)
Astra G '98 1.4 16V Star silver