Motor sa správa čudne
Moderátori: dulo, buci_vectra
Motor sa správa čudne
Ahojte.
Som majitelom Vectry B s motorom X18XE1.
Zacala ma zlostit, zvysila sa spotreba z cca 8 na takmer 12L, vykon je taky vseliaky.
Obcas ide uplne perfektne a niekedy je leniva. Zacala aj trhat ked napriklad na dvojke dupnem na plyn a vytacam do vysokych otacok, tak citit cca pri 2000 a pri cca 3000 otackach take trhnutie. Co by to mohlo byt?
EGR mam zaslepeny, skusal som ho zfunkcnit zase,ale bez zmeny. Vahu vzduchu mam neoriginalnu, ked dam originalnu tak je to este horsie, motor sa potom klepe. Nesvieti mi ziadna kontrolka a na diag mi nenasli nic,ze motor je v poriadku, povedali mi, ze som si to len doteraz nevsimol.
Sviecky som koli tomu problemu vymenil, ziadna zmena.
Ma niekto nejaky napad?
Som majitelom Vectry B s motorom X18XE1.
Zacala ma zlostit, zvysila sa spotreba z cca 8 na takmer 12L, vykon je taky vseliaky.
Obcas ide uplne perfektne a niekedy je leniva. Zacala aj trhat ked napriklad na dvojke dupnem na plyn a vytacam do vysokych otacok, tak citit cca pri 2000 a pri cca 3000 otackach take trhnutie. Co by to mohlo byt?
EGR mam zaslepeny, skusal som ho zfunkcnit zase,ale bez zmeny. Vahu vzduchu mam neoriginalnu, ked dam originalnu tak je to este horsie, motor sa potom klepe. Nesvieti mi ziadna kontrolka a na diag mi nenasli nic,ze motor je v poriadku, povedali mi, ze som si to len doteraz nevsimol.
Sviecky som koli tomu problemu vymenil, ziadna zmena.
Ma niekto nejaky napad?
Naposledy upravil/-a VectraOPC v 20 Apr 2010, 21:53, upravené celkom 1 krát.
A este som si vsimol, pri rozbiehani. Ked ide mizerne tak na palubaku pri rozbehu mi nabehne okamzita spotreba 39.8L. Ked ide dobre tak pri rozbehu palubak ukazuje okamzitu cca 17L a rychlo klesa ako sa auto rozbieha.
Ked som toto vsetko hovoril ludom v servise tak sa na mna usmievali jak na debila, ale pomoct nevedeli. Su to asi len vymienaci dielov.
Ked som toto vsetko hovoril ludom v servise tak sa na mna usmievali jak na debila, ale pomoct nevedeli. Su to asi len vymienaci dielov.
- Clowiecik
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 88
- Dátum registrácie: 15 Dec 2009, 21:11
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava V
- Kontaktovať používateľa:
to vacsinou su..VectraOPC napísal:A este som si vsimol, pri rozbiehani. Ked ide mizerne tak na palubaku pri rozbehu mi nabehne okamzita spotreba 39.8L. Ked ide dobre tak pri rozbehu palubak ukazuje okamzitu cca 17L a rychlo klesa ako sa auto rozbieha.
Ked som toto vsetko hovoril ludom v servise tak sa na mna usmievali jak na debila, ale pomoct nevedeli. Su to asi len vymienaci dielov.
odkial si?
OPEL Astra J ST 1,7 CDTi, A17DTJ 2010
OPEL Vectra B Caravan 1,8 16V X18XE1 1999 EX
OPEL Vectra B Caravan 1,8 16V X18XE1 1999 EX
Tu zapalovaciu listu som uz menil asi pred pol rokom. Motor siel na tri valce. Kupil som listu Valeo. Je mozne ze je zase vadna?Clowiecik napísal:skus skontrolovat zapalovaciu listu. -ta sranda co je nastoknuta na svieckach. zloz ju dole a popozeraj ju celu pozorne. tieto veci maju zivotnost cca 150 tis km. ak je trosku popraskana, tak ju vymen.
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
No potesim ta. Niesi s tym problemom sam. Mne tiez obcas auto zleniveje a nejde a inokedy trha asfalt. Zial zatial som neprisiel na pricinu...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová 
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET

Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
- marek1512
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1250
- Dátum registrácie: 11 Apr 2008, 23:24
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Zahraničie
- Bydlisko: UK
A ja ťa nepoteším... Autá s týmto motorom mali problém s ECU... Je tu o tom dosť popísané.... Skús si to pozrieť tam a uvidíš, či sa príznaky nezhodujú s tvojimi...
Vauxhall Vectra C SRI 1.8 VVT 2008
Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992
Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Ano viem, odchadzala zem na vahe vzduchu. Riesilo sa to dotiahnutim zeme z inakadial... toto som uz riesil a poriesil. A viac tu toho popisane asi ani nieje... alebo som nenasiel?marek1512 napísal:A ja ťa nepoteším... Autá s týmto motorom mali problém s ECU... Je tu o tom dosť popísané.... Skús si to pozrieť tam a uvidíš, či sa príznaky nezhodujú s tvojimi...
Mas konkretny link?
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová 
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET

Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Je to sice divne, ze ECU hodili priamo na motor, ale nieje to ojedinele.Patricius napísal:Tam sa jednalo hlavne o komplet RJ, ktorá je pri zdroji tepla v motorovom priestore- tuším. Prehrievaním sa skracovala životnosť a odchádzala.
Ak sa mýlim, opravte ma
Tu bol konkretne problem z prepojmi priamo v ECU medzi elektronikou a konektorom. Tie prepoje odchadzali koli vysokemu prudu, boli proste podimenzovane... U siemensu tiez nic ojedinele

Ale urcite ani to prehrievanie na zivotnost nema blahodarny vplyv...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová 
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET

Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Ano ten problem z vahou vzduchu som uz riesil pred rokmi. Najprv hrozila vymena riadiacky za neskutocne peniaze, ale nakoniec mi to jeden chlapik spravil za par korun.
Ale co s tymto problemom? Ta spotreba je neskutocna. Dnes som skusil jazdit z klimov a auto je hrozny lenivec ked je zapnuta. Velmi ju citit na vykone. Co s tym kurnik?
Nema nikto nejaky napad, nikto sa s tym nestretol?
Ale co s tymto problemom? Ta spotreba je neskutocna. Dnes som skusil jazdit z klimov a auto je hrozny lenivec ked je zapnuta. Velmi ju citit na vykone. Co s tym kurnik?
Nema nikto nejaky napad, nikto sa s tym nestretol?
- tuning-hifi
- Prezidento
- Príspevky: 3164
- Dátum registrácie: 10 Dec 2009, 00:00
- Auto: Omega A
- Bydlisko: Levice
- Bydlisko: Martin, Pata
- Kontaktovať používateľa:
kukal si cidlo tepolty?? moze to robit aj to.. aj ked je to ako take..
Drobcek2 - Opel Omega A Caravan 2,6i CD Automat
Evolution II - Opel Omega B limuzina 2,5 V6 manual
Srsen - Opel Corsa A 1,2
Krumplik - Opel Corsa B 1,2
Black Night - Opel Vectra B 1,8 16v
Maco - Mitsubishi Pajero Wagon GLS 3.0 V6
Evolution II - Opel Omega B limuzina 2,5 V6 manual
Srsen - Opel Corsa A 1,2
Krumplik - Opel Corsa B 1,2
Black Night - Opel Vectra B 1,8 16v
Maco - Mitsubishi Pajero Wagon GLS 3.0 V6
Sice neviem ktorym cidlom sa riadi riadiacka a ktorym len budik, ale vymenil som za nove lebo som mal to cidlo do ktoreho ide konektor z dvomi pinmi.tuning-hifi napísal:kukal si cidlo tepolty?? moze to robit aj to.. aj ked je to ako take..

Pozrel som aj to druhe cidlo co je vedla, s ktoreho ide len jeden pin, je tam dobry kontakt, to sa aj menilo pri vymene termostatu...
Tak babo rad, co dalej? Ma niekto napad?
- marek1512
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1250
- Dátum registrácie: 11 Apr 2008, 23:24
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Zahraničie
- Bydlisko: UK
Mohol by si skúsiť tú fintu s prekostrením váhy vzduchu a teplotného čidla... Jednoducho aby nešla kostra cez ECU ale natiahni kábel rovno na kostriaci bod... Ďalej to môže byť aj lambda... No na spotrebu má vplyv aj čidlo vačky - to by však pravdepodobne vyhodila diagnostika. Skús však zhodiť vrchný plast rozvodov a pozri sa v akom stave je kábel... Môj bol celý rozpadnutý...
Vauxhall Vectra C SRI 1.8 VVT 2008
Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992
Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992
To ukostrenie pozriem, ale toto mi uz bolo riesene. Ale ked tam natiahnem dalsie, nic zle sa nestane. Odkial by ho bolo najlepsie natiahnut? Myslim kde na vahe a teplotne cidlo sa napojit? Su na spolocnej kostre?marek1512 napísal:Mohol by si skúsiť tú fintu s prekostrením váhy vzduchu a teplotného čidla... Jednoducho aby nešla kostra cez ECU ale natiahni kábel rovno na kostriaci bod... Ďalej to môže byť aj lambda... No na spotrebu má vplyv aj čidlo vačky - to by však pravdepodobne vyhodila diagnostika. Skús však zhodiť vrchný plast rozvodov a pozri sa v akom stave je kábel... Môj bol celý rozpadnutý...
Lambdu som menil pred rokom priblizne. A cidlo vacky som pozrel teraz, je ako nove. Neviem ci mi ho nemenili ked som daval robit rozvody. Uz sa nepamatam.
Ked som mal teraz nastartovane a pozeral som tak strasne mudro do motora, tak som pocul nejake zvlastne zvuky spod tepelneho stitu pred motorom. Tusim je tam spoj vyfukovych zvodov a vyfuku. Ked mi to tam fuci, nemoze to mat nejaky negativny vplyv? Kdesi som cital, ze netesnost vyfuku pred lambdou je nepripustna...