Motor sa správa čudne

Moderátori: dulo, buci_vectra

VectraOPC

Motor sa správa čudne

Príspevok od používateľa VectraOPC »

Ahojte.
Som majitelom Vectry B s motorom X18XE1.
Zacala ma zlostit, zvysila sa spotreba z cca 8 na takmer 12L, vykon je taky vseliaky.
Obcas ide uplne perfektne a niekedy je leniva. Zacala aj trhat ked napriklad na dvojke dupnem na plyn a vytacam do vysokych otacok, tak citit cca pri 2000 a pri cca 3000 otackach take trhnutie. Co by to mohlo byt?
EGR mam zaslepeny, skusal som ho zfunkcnit zase,ale bez zmeny. Vahu vzduchu mam neoriginalnu, ked dam originalnu tak je to este horsie, motor sa potom klepe. Nesvieti mi ziadna kontrolka a na diag mi nenasli nic,ze motor je v poriadku, povedali mi, ze som si to len doteraz nevsimol.
Sviecky som koli tomu problemu vymenil, ziadna zmena.
Ma niekto nejaky napad?
Naposledy upravil/-a VectraOPC v 20 Apr 2010, 21:53, upravené celkom 1 krát.
Používateľov profilový obrázok
Clowiecik
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 15 Dec 2009, 21:11
Auto: Astra J
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava V
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Clowiecik »

to trhnutie je jedno, viac? ako sa sprava na volnobeh? ake je startovanie?
OPEL Astra J ST 1,7 CDTi, A17DTJ 2010
OPEL Vectra B Caravan 1,8 16V X18XE1 1999 EX
VectraOPC

Príspevok od používateľa VectraOPC »

To trhnutie je jedno pri priblizne 2000 a jedno pri 3000otackach.
Volnobech je normalny, len sa mi zda,ze sa motor trochu viac otriasa ako inokedy. Ale drzi stabilne otacky. A startuje dobre,bez problemov na prvy tuk.
VectraOPC

Príspevok od používateľa VectraOPC »

A este som si vsimol, pri rozbiehani. Ked ide mizerne tak na palubaku pri rozbehu mi nabehne okamzita spotreba 39.8L. Ked ide dobre tak pri rozbehu palubak ukazuje okamzitu cca 17L a rychlo klesa ako sa auto rozbieha.
Ked som toto vsetko hovoril ludom v servise tak sa na mna usmievali jak na debila, ale pomoct nevedeli. Su to asi len vymienaci dielov.
Používateľov profilový obrázok
Clowiecik
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 15 Dec 2009, 21:11
Auto: Astra J
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava V
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Clowiecik »

skus skontrolovat zapalovaciu listu. -ta sranda co je nastoknuta na svieckach. zloz ju dole a popozeraj ju celu pozorne. tieto veci maju zivotnost cca 150 tis km. ak je trosku popraskana, tak ju vymen.
OPEL Astra J ST 1,7 CDTi, A17DTJ 2010
OPEL Vectra B Caravan 1,8 16V X18XE1 1999 EX
Používateľov profilový obrázok
Clowiecik
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 15 Dec 2009, 21:11
Auto: Astra J
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava V
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Clowiecik »

VectraOPC napísal:A este som si vsimol, pri rozbiehani. Ked ide mizerne tak na palubaku pri rozbehu mi nabehne okamzita spotreba 39.8L. Ked ide dobre tak pri rozbehu palubak ukazuje okamzitu cca 17L a rychlo klesa ako sa auto rozbieha.
Ked som toto vsetko hovoril ludom v servise tak sa na mna usmievali jak na debila, ale pomoct nevedeli. Su to asi len vymienaci dielov.
to vacsinou su..
odkial si?
OPEL Astra J ST 1,7 CDTi, A17DTJ 2010
OPEL Vectra B Caravan 1,8 16V X18XE1 1999 EX
VectraOPC

Príspevok od používateľa VectraOPC »

Clowiecik napísal:skus skontrolovat zapalovaciu listu. -ta sranda co je nastoknuta na svieckach. zloz ju dole a popozeraj ju celu pozorne. tieto veci maju zivotnost cca 150 tis km. ak je trosku popraskana, tak ju vymen.
Tu zapalovaciu listu som uz menil asi pred pol rokom. Motor siel na tri valce. Kupil som listu Valeo. Je mozne ze je zase vadna?
Používateľov profilový obrázok
buci_vectra
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6260
Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
Auto: Vectra B
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa buci_vectra »

No potesim ta. Niesi s tym problemom sam. Mne tiez obcas auto zleniveje a nejde a inokedy trha asfalt. Zial zatial som neprisiel na pricinu...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová ;)
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE

PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Používateľov profilový obrázok
marek1512
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1250
Dátum registrácie: 11 Apr 2008, 23:24
Auto: Vectra B
Bydlisko: Zahraničie
Bydlisko: UK

Príspevok od používateľa marek1512 »

A ja ťa nepoteším... Autá s týmto motorom mali problém s ECU... Je tu o tom dosť popísané.... Skús si to pozrieť tam a uvidíš, či sa príznaky nezhodujú s tvojimi...
Vauxhall Vectra C SRI 1.8 VVT 2008
Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992
Používateľov profilový obrázok
buci_vectra
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6260
Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
Auto: Vectra B
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa buci_vectra »

marek1512 napísal:A ja ťa nepoteším... Autá s týmto motorom mali problém s ECU... Je tu o tom dosť popísané.... Skús si to pozrieť tam a uvidíš, či sa príznaky nezhodujú s tvojimi...
Ano viem, odchadzala zem na vahe vzduchu. Riesilo sa to dotiahnutim zeme z inakadial... toto som uz riesil a poriesil. A viac tu toho popisane asi ani nieje... alebo som nenasiel?
Mas konkretny link?
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová ;)
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE

PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Používateľov profilový obrázok
Patricius
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 699
Dátum registrácie: 14 Dec 2008, 09:38
Auto: Iná značka
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Bydlisko: Trenčín
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Patricius »

Tam sa jednalo hlavne o komplet RJ, ktorá je pri zdroji tepla v motorovom priestore- tuším. Prehrievaním sa skracovala životnosť a odchádzala.

Ak sa mýlim, opravte ma :cry:
VW Golf 1,9TDI 77kW
BMW 530dA 142kW - ex
VW Passat 1,9TDI 66kW - ex
Opel Vectra fake Zender 1,8 16V LPG 1999 sedan - ex
Používateľov profilový obrázok
buci_vectra
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6260
Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
Auto: Vectra B
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa buci_vectra »

Patricius napísal:Tam sa jednalo hlavne o komplet RJ, ktorá je pri zdroji tepla v motorovom priestore- tuším. Prehrievaním sa skracovala životnosť a odchádzala.

Ak sa mýlim, opravte ma :cry:
Je to sice divne, ze ECU hodili priamo na motor, ale nieje to ojedinele.
Tu bol konkretne problem z prepojmi priamo v ECU medzi elektronikou a konektorom. Tie prepoje odchadzali koli vysokemu prudu, boli proste podimenzovane... U siemensu tiez nic ojedinele :(
Ale urcite ani to prehrievanie na zivotnost nema blahodarny vplyv...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová ;)
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE

PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
VectraOPC

Príspevok od používateľa VectraOPC »

Ano ten problem z vahou vzduchu som uz riesil pred rokmi. Najprv hrozila vymena riadiacky za neskutocne peniaze, ale nakoniec mi to jeden chlapik spravil za par korun.
Ale co s tymto problemom? Ta spotreba je neskutocna. Dnes som skusil jazdit z klimov a auto je hrozny lenivec ked je zapnuta. Velmi ju citit na vykone. Co s tym kurnik?
Nema nikto nejaky napad, nikto sa s tym nestretol?
Používateľov profilový obrázok
tuning-hifi
Prezidento
Prezidento
Príspevky: 3165
Dátum registrácie: 10 Dec 2009, 00:00
Auto: Omega A
Bydlisko: Levice
Bydlisko: Levice
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa tuning-hifi »

kukal si cidlo tepolty?? moze to robit aj to.. aj ked je to ako take..
Drobcek - Opel Omega A Caravan 2,6i CD Automat Sport
Purple Rain - Opel Omega B limuzina 2.5 V6
MV6tka - Opel Omega B limuzina 3.0 MV6
Prezidentska limuzina - Opel Omega B limuzina 2.0 16v
Dark Night - Opel Omega B limuzina 2.5 DTi
Dovolenkovnik - Opel Omega B Caravan 2.5 DTi
Pikachu - Opel Tigra A 1.4
Slivka - Opel Corsa B 1.0
Cannon Ball - Opel Corsa B 1.4 Sport 16v
Orangina - Opel Corsa C 1.2
Cabrio - Opel Astra F Cabrio 1.6
Ugly Eleanor - Opel Vectra B 1,8 16v
Zalozak - Opel Meriva A 1.4
VectraOPC

Príspevok od používateľa VectraOPC »

tuning-hifi napísal:kukal si cidlo tepolty?? moze to robit aj to.. aj ked je to ako take..
Sice neviem ktorym cidlom sa riadi riadiacka a ktorym len budik, ale vymenil som za nove lebo som mal to cidlo do ktoreho ide konektor z dvomi pinmi. :cry: Ziadna zmena.
Pozrel som aj to druhe cidlo co je vedla, s ktoreho ide len jeden pin, je tam dobry kontakt, to sa aj menilo pri vymene termostatu...
Tak babo rad, co dalej? Ma niekto napad?
Používateľov profilový obrázok
marek1512
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1250
Dátum registrácie: 11 Apr 2008, 23:24
Auto: Vectra B
Bydlisko: Zahraničie
Bydlisko: UK

Príspevok od používateľa marek1512 »

Mohol by si skúsiť tú fintu s prekostrením váhy vzduchu a teplotného čidla... Jednoducho aby nešla kostra cez ECU ale natiahni kábel rovno na kostriaci bod... Ďalej to môže byť aj lambda... No na spotrebu má vplyv aj čidlo vačky - to by však pravdepodobne vyhodila diagnostika. Skús však zhodiť vrchný plast rozvodov a pozri sa v akom stave je kábel... Môj bol celý rozpadnutý...
Vauxhall Vectra C SRI 1.8 VVT 2008
Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992
VectraOPC

Príspevok od používateľa VectraOPC »

marek1512 napísal:Mohol by si skúsiť tú fintu s prekostrením váhy vzduchu a teplotného čidla... Jednoducho aby nešla kostra cez ECU ale natiahni kábel rovno na kostriaci bod... Ďalej to môže byť aj lambda... No na spotrebu má vplyv aj čidlo vačky - to by však pravdepodobne vyhodila diagnostika. Skús však zhodiť vrchný plast rozvodov a pozri sa v akom stave je kábel... Môj bol celý rozpadnutý...
To ukostrenie pozriem, ale toto mi uz bolo riesene. Ale ked tam natiahnem dalsie, nic zle sa nestane. Odkial by ho bolo najlepsie natiahnut? Myslim kde na vahe a teplotne cidlo sa napojit? Su na spolocnej kostre?
Lambdu som menil pred rokom priblizne. A cidlo vacky som pozrel teraz, je ako nove. Neviem ci mi ho nemenili ked som daval robit rozvody. Uz sa nepamatam.
Ked som mal teraz nastartovane a pozeral som tak strasne mudro do motora, tak som pocul nejake zvlastne zvuky spod tepelneho stitu pred motorom. Tusim je tam spoj vyfukovych zvodov a vyfuku. Ked mi to tam fuci, nemoze to mat nejaky negativny vplyv? Kdesi som cital, ze netesnost vyfuku pred lambdou je nepripustna...
Používateľov profilový obrázok
standape
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 636
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 21:58
Auto: Corsa D
Bydlisko: Senec
Bydlisko alt: Veľký Biel
Bydlisko: Senec
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa standape »

presne tak,netesnost pred lamdou ma velky vplyv na zly chod motora
Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
Obrázok
VectraOPC

Príspevok od používateľa VectraOPC »

Len nerozumiem, ze preco to raz robi a inokedy nie. Ked je tam diera, tak by to malo proste stale ist blbo. Ci nie?
Nemoze byt problem niekde inde? Len sa pytam :wink:
VectraOPC

Príspevok od používateľa VectraOPC »

Tak, a je po problemoch s Vectrickou... Yellow_Colorz_PDT_41
Nech odpociva v pokoji.
Dakujem vsetkym za snahu a rady.
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA"