Vectra B 1,8 - Hudba vs Baterka

Moderátori: dulo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
Vendy4
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 15 Aug 2007, 12:31
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Presov
Kontaktovať používateľa:

Vectra B 1,8 - Hudba vs Baterka

Príspevok od používateľa Vendy4 »

sewas ... mam otazocku ohladom baterky do Vectry B X18XE... teraz tam je 54 a akosi nestiha... mam bezproblemove startovanie ale ked zapnem hudbu a bassak ktory je v kufry tak to vsetko vypina. rucicky otackomera a rychlosti su schopne spadnut z 80km na 0 !!! radio sa vypne len na chvilu ...a za takych 10 sekund vsetko zase frci bez problemov. vedeli by ste poradit aku maximalne Ah baterku tam mozem dat?? aby to stihal dobijat alternator?? alebo nebodaj viete kde je aj problem?? robi to uz aj castejsie aj ked neni zapnuty bassak . dik Vendy
Opel Vectra B 1.8 16V ´98´- uz NENI
Actual - VW
Používateľov profilový obrázok
bryan
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 13 Dec 2009, 10:13
Auto: !! Zmeň si model auta !!

RE

Príspevok od používateľa bryan »

Zdravím ťa, pravdepodobne bude problém v dobíjaní aj som mal taký istý problém ale mne nedobíjalo uplne som mal v riti diodový mostík a regulátor aleternátora. Daj si to radšej skontrolovať
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Príspevok od používateľa Komo »

Tak tak, ked ti to robi aj pri malom odbere, tak bude pravdepodobne problem v alternatore, pripadne ak ti pada len tachometer, tak to moze byt aj cidlo co ti posiela udaj o rychlosti.

Dalej nepises, aky vykon si budil. Tam by mozno nebolo od veci nahodit kapacitor.
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
Používateľov profilový obrázok
Vendy4
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 15 Aug 2007, 12:31
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Presov
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Vendy4 »

no je to asi 300W bassak... ide to cez zosilovac a kapacitor.Ked nie je auto nastartovane tak kapacitor ukazuje normal klasiku 12,6 V. Ked je nastartovane tak 14 V cca ... Nerobia to len rucicky tahometra a otacok ale radio sa aj vypne a niekedy sa aj stisi ked ma vela bassov a dokonca niekedy sa aj samo zapina vypina ccs 5 sekund v kuse display co zobrazuje hodinky tak strati svietivost pokial vsetko sa nevrati do normalu. to je vsetko co som zatial spozoroval ...
Opel Vectra B 1.8 16V ´98´- uz NENI
Actual - VW
Používateľov profilový obrázok
Bruno
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 15826
Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
Auto: Omega B
Bydlisko: Bojnice
Bydlisko: Bojnice

Príspevok od používateľa Bruno »

pozri si poriadne ukostrenie : baterka , zosik. Aka stara je bateria?
Opel Omega B caravan 2.5 DTI

moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik

stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

V baterke to podľa mňa nebude.
Ako si riešil napájanie zosilňovača?
Tipujem, že tam bude problém, ak cuciaš šťavu z obvodov za poistkami.
Zosilňovač sa totiž VŽDY pripája priamo na aku cez separátnu poistku, nezávisle od toho, či je alebo nie je v aute kapacitor.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
buci_vectra
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6260
Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
Auto: Vectra B
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa buci_vectra »

Nojo,suhlasim s Kajom.
Odkial mas napajany zosilnovac? Aky maju prierez vodice? Mas od zosilnovaca natiahnute + aj - ? Nepouzivas dufam kostru auta...
A v niektorych pripadoch je potrebne natiahnut napajanie aj k autoradiu, ta povodna instalacia v aute nieje stavana na obrie vykony.
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová ;)
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE

PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Používateľov profilový obrázok
tomi1583
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1870
Dátum registrácie: 29 Apr 2009, 19:30
Auto: Vectra C
Bydlisko: Banská Bystrica
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa tomi1583 »

to keby mal naponene minusko zo zosilovaca na kostru auta (aka kolvek kovova cast auta) tak by to nerobilo problemy ziadne , mam to tak uz par rokov :wink:
Opel Vectra C caravan Z19DT rv.2008
Opel Astra G sedan X18XE1 rv.1998(Limo) KO
Skoda Favorit Sport Line KO
Kontakt - 0903606992
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

+ pre zosík priamo z aku a - pre zosík z kostry.
Ak by sa aj mínus ťahal od aku, vznikne problém s takzvanou "kĺzavou zemou", die Schleifendemasse. V takom prípade je totiž rozdiel potenciálov kostry autorádia a kostry zosilňovača, takže napr. prístrojovka si "zlepší" kostru cez signálové audio káble k zosíku a vznikne nepekné rušenie, bručanie, praskanie...
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
Vendy4
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 15 Aug 2007, 12:31
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Presov
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Vendy4 »

Baterka je stara asi cca 4 r. 54AH. zosilovac mam napojeny od baterky +/- 4mm kabel.a to vsetko ide cez kapacitor. a tento problem sa neprejavil hned od zaciatku . zacalo to az casom. ja si myslim ze ta baterka to uz ma spocitane...kebyze nie tak by som este skusil to radio na prijamo dat nie cez poistky.Alebo zeby ta kostra? niekto to neodporuca davat na karoseriu . tak uz neviem. A co som si vsimol najnovsie? jazdim bez zapnuteho radia a bassaka. na bassak mam extra vypinac lebo radio ho nemalo. ak zapnem radio pocas jazdy tak sa preukazu tie problemy rucicky atd a radio sa zapne az na 3ti krat .
Opel Vectra B 1.8 16V ´98´- uz NENI
Actual - VW
Používateľov profilový obrázok
Bruno
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 15826
Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
Auto: Omega B
Bydlisko: Bojnice
Bydlisko: Bojnice

Príspevok od používateľa Bruno »

:evil: este raz napis aky mas priierez !!! nie priemer napajacieho kabla!!! verim tomu, ze som zle videl !

1. baterka - vek - daj premerat

2. napajaci kabel - kua aspon 10mm2 prierez tam daj !!! to je minimum !!!
Opel Omega B caravan 2.5 DTI

moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik

stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Mínus zapoj na kostru, aj keď len na skúšku.
Odpoj ho z baterky a krátkym káblom ho zapoj na plech.
A jazdi.
Tam totiž môže byť celý problém.
Ak mi neveríš, googluj.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

Kajo napísal:+ pre zosík priamo z aku a - pre zosík z kostry.
Ak by sa aj mínus ťahal od aku, vznikne problém s takzvanou "kĺzavou zemou", die Schleifendemasse. V takom prípade je totiž rozdiel potenciálov kostry autorádia a kostry zosilňovača, takže napr. prístrojovka si "zlepší" kostru cez signálové audio káble k zosíku a vznikne nepekné rušenie, bručanie, praskanie...


audio signal je spojeny na kostru v autoradiu ci zosiku ???
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Mení sa potenciál signálového vodiča (stredového) voči kostre. Overíš to ohmmetrom, keď zmeriaš tienenie cinchu proti kostre = 0.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
Vendy4
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 15 Aug 2007, 12:31
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Presov
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Vendy4 »

No takze : Baterka 54AH , stara 4 roky
Kabel ktory ide k zosilovacu od baterky je 4mm hruby
Zosilovac je napajany na baterku + aj -
OK cez vikend to skusim napojit a dobyt baterku... Nasledky budem hned hlasit :D
Opel Vectra B 1.8 16V ´98´- uz NENI
Actual - VW
Pajec
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 06 Nov 2007, 12:15
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Hriňová
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Pajec »

Ten 4mm kablik si potiahni od vianocneho stromceka do zasuvky. Ako nechapem a nikdy ani nepochopim ako moze niekto potiahnut taky tenky kablik... Ten kabel minimalne 25mm2 prilkad je ze je hruby ako malicek!!!
Opel Vectra B Caravan 2,2DTi 16V, Y22DTR, (2001)
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=9903
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

Pajec napísal:Ten 4mm kablik si potiahni od vianocneho stromceka do zasuvky. Ako nechapem a nikdy ani nepochopim ako moze niekto potiahnut taky tenky kablik... Ten kabel minimalne 25mm2 prilkad je ze je hruby ako malicek!!!


ak je kabel 4mm hruby, tak ma prierez 12mm2. teda ak Vendy pise presne
pre ilustraciu prierezy kablov vo Vectre B

- zapalovanie od klucika 6 mm2
- starter plus 25 alebo 16
- alternator 10 alebo 16

mohol by si pre zaujimavost napisat kalkulaciu, z coho vychadza ten prierez 25mm2 ?
nikdy som sa blizsie nezaoberal "pridavnymi zdrojmi hluku"

a niekto kto ma BMW by mohol pozriet, aky hruby kabel ide o autobaterie, ak je umiestnena v kufri
Grave Digger

Príspevok od používateľa Grave Digger »

Pajec napísal:Ten 4mm kablik si potiahni od vianocneho stromceka do zasuvky. Ako nechapem a nikdy ani nepochopim ako moze niekto potiahnut taky tenky kablik... Ten kabel minimalne 25mm2 prilkad je ze je hruby ako malicek!!!


Na 25 treba brutal zosik ja som mal max 16 na 5 kanal GZ. Pohoda stacilo + kapacitor na vyrovnávanie strát.
Používateľov profilový obrázok
Vendy4
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 15 Aug 2007, 12:31
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Presov
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Vendy4 »

Cavte.. takze problem som odstranil.... hudba uz nevypina ... napojil som kostru na prijamo cez extra kabel nie cez kabelaz .Ale objavil sa tu iny problem... rozsvietila sa mi kontrolka baterky na pristrojovke ! a pristrojovka vypadla cela.... nefunguju budiky a ked pretocim klucom tak ani sa nerozsvietia kontrolky .az po nastartovani.... baterka , slabucko ABS a slabucko kontrolka motora. V com moze byt chyba? zeby pristrojovka nemala kostru dobru? A este ked zapnem predne hmlovky a hodim spiatocku tak ich vypne ... pomocc poradte pls
Opel Vectra B 1.8 16V ´98´- uz NENI
Actual - VW
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Príspevok od používateľa Komo »

Skusal si odpojit tu kostru pripadne celu muziku a tak zapnut klucik?
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - ELEKTRO"