olej x16xel
Moderátori: bukelo, buci_vectra
x16xel sa vyraba od odhadujem 1994. nieco neurobili dobre pri navrhu a robi to problemy so spotrebou oleja. ale sa mi nezda, ze by to v roku 2002 este nemai vyriesene
myslim si, ze nie je dobre sa v motore hrabat, kym spotreba nevyjde na nejakych 1 liter na 1000 km
Kto z Vas videl naucne video ?
http://www.youtube.com/watch?v=cmJjCW2X9ao
myslim si, ze nie je dobre sa v motore hrabat, kym spotreba nevyjde na nejakych 1 liter na 1000 km
Kto z Vas videl naucne video ?
http://www.youtube.com/watch?v=cmJjCW2X9ao
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
...toto je veľmi zaujímavá téma.
Ale faktom je, že ani v roku 2002 sa s týmto problémom motora X16XEL nič neurobilo.
Poznám jedného zúfalého taxikára, ktorý svoju Merivu viackrát reklamoval, docielil výmenu všetkého možného... Nakoniec sa zmieril s osudom a dolieva...
Ale faktom je, že ani v roku 2002 sa s týmto problémom motora X16XEL nič neurobilo.
Poznám jedného zúfalého taxikára, ktorý svoju Merivu viackrát reklamoval, docielil výmenu všetkého možného... Nakoniec sa zmieril s osudom a dolieva...
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
Najnovšia iformácia od mechanika !!
Po premeraní valcov a piestov bolo zistené, že tieto súčiastky sú v perfektnom stave, žiadny ovál, na valcoch, žiadne vydratie , tesnosť piestov je dobrá, krúžky sedia dobre, pred rozobratím bola premeraná aj kompresia, všetko je OK. Jediné miesto, že kade to môže žrať olej sú vodítka ńa ventoloch. Takže vyskúša najskôr zohnať nejaké "pružnejšie"krúžky do piestov a následne do hlavy nalysovať nové vodítka, nové semeringy a ak sa rozhodneme aj nové tyčky k ventilom a potom .... ??? Čo vy na to " Macil, Standape"
Po premeraní valcov a piestov bolo zistené, že tieto súčiastky sú v perfektnom stave, žiadny ovál, na valcoch, žiadne vydratie , tesnosť piestov je dobrá, krúžky sedia dobre, pred rozobratím bola premeraná aj kompresia, všetko je OK. Jediné miesto, že kade to môže žrať olej sú vodítka ńa ventoloch. Takže vyskúša najskôr zohnať nejaké "pružnejšie"krúžky do piestov a následne do hlavy nalysovať nové vodítka, nové semeringy a ak sa rozhodneme aj nové tyčky k ventilom a potom .... ??? Čo vy na to " Macil, Standape"
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
- standape
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 636
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 21:58
- Auto: Corsa D
- Bydlisko: Senec
- Bydlisko alt: Veľký Biel
- Bydlisko: Senec
- Kontaktovať používateľa:
niekto tu ci na inom fore spominal ze aj keby tam tie siemeringy neboli tak to nema vysoku zravost oleja-podla mna je hlupost.najlepsie bz bolo zohnat 100hlavu na tvoj typ motora a skusit to tak.tie ventily a nove gufera neni lacna zalezitost
a odvetravanie kluky by to nemohlo sposobovat tu zravost,nejaky upchaty kanal hadica?
skus este pisnut SS signumovy je servisak v opli
a odvetravanie kluky by to nemohlo sposobovat tu zravost,nejaky upchaty kanal hadica?
skus este pisnut SS signumovy je servisak v opli
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
Mechanik dal opraviť hlavu do nejakej firmy v Blave, kde sústružník vylisoval pôvodné vodítka na ventily, nalisoval nové , vysústružil otvory na ventily a stálo ma to 10.000,-Sk. Mechanik hlavu nahodil a v súčasnosti s tým začínam pomaličky jazdiť a sledovať spotrebu oleja. Priebežne podám informácie, či sa táto závada (vysoká žravosť oleja) podarila týmto odstrániť.
Ten maník v Blave sa mal údajne vyjadriť, že tieto hlavy opravuje dosť často, je to konštrukčná vada motora, ktorú "ADAM" neodstránil. Ďalej sa čudoval, že ten motor vydržal až 150.000 km (čo sa týka spotreby oleja), pretože inak je motor v perfektnom stave.
Ten maník v Blave sa mal údajne vyjadriť, že tieto hlavy opravuje dosť často, je to konštrukčná vada motora, ktorú "ADAM" neodstránil. Ďalej sa čudoval, že ten motor vydržal až 150.000 km (čo sa týka spotreby oleja), pretože inak je motor v perfektnom stave.
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
Juraj
máš pravdu, niečo obdobné povedal aj ten sústružník z Bratislavy a nejaký maník z Brna, že sa sám čuduje, že na tomto motore doposiaľ nebol robený výbrus (honovanie), hoci má 150.000km. On si myslel, že motor už bol najmenej 2 krát honovaný a bol z toho prekvapený, že motor je v pôvodnom stave. Sú to proste konštrukčné vady. Mechanik mi povedal, že viac už takéto motory opravovať nebude, na tomto mojom zistil, že prečo !!!
máš pravdu, niečo obdobné povedal aj ten sústružník z Bratislavy a nejaký maník z Brna, že sa sám čuduje, že na tomto motore doposiaľ nebol robený výbrus (honovanie), hoci má 150.000km. On si myslel, že motor už bol najmenej 2 krát honovaný a bol z toho prekvapený, že motor je v pôvodnom stave. Sú to proste konštrukčné vady. Mechanik mi povedal, že viac už takéto motory opravovať nebude, na tomto mojom zistil, že prečo !!!
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE