olej x16xel

Moderátori: bukelo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
standape
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 636
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 21:58
Auto: Corsa D
Bydlisko: Senec
Bydlisko alt: Veľký Biel
Bydlisko: Senec
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa standape »

tak nech to daju frisko dokopi a uz sa jazdi :D
podavaj nadalej info,som zvedavy ako to dopadne :wink:
Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
Obrázok
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

x16xel sa vyraba od odhadujem 1994. nieco neurobili dobre pri navrhu a robi to problemy so spotrebou oleja. ale sa mi nezda, ze by to v roku 2002 este nemai vyriesene

myslim si, ze nie je dobre sa v motore hrabat, kym spotreba nevyjde na nejakych 1 liter na 1000 km

Kto z Vas videl naucne video ?

http://www.youtube.com/watch?v=cmJjCW2X9ao
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

...toto je veľmi zaujímavá téma.
Ale faktom je, že ani v roku 2002 sa s týmto problémom motora X16XEL nič neurobilo.
Poznám jedného zúfalého taxikára, ktorý svoju Merivu viackrát reklamoval, docielil výmenu všetkého možného... Nakoniec sa zmieril s osudom a dolieva...
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Maťko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Maťko »

Najnovšia iformácia od mechanika !!
Po premeraní valcov a piestov bolo zistené, že tieto súčiastky sú v perfektnom stave, žiadny ovál, na valcoch, žiadne vydratie , tesnosť piestov je dobrá, krúžky sedia dobre, pred rozobratím bola premeraná aj kompresia, všetko je OK. Jediné miesto, že kade to môže žrať olej sú vodítka ńa ventoloch. Takže vyskúša najskôr zohnať nejaké "pružnejšie"krúžky do piestov a následne do hlavy nalysovať nové vodítka, nové semeringy a ak sa rozhodneme aj nové tyčky k ventilom a potom .... ??? Čo vy na to " Macil, Standape"
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36849
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Prečo chce meniť krúžky, keď sú údajne dobré a aké tyčky k ventilom má na mysli? Tam sú hydrozvihátka.
Ale tak snáď tvoj mechanik vie čo robí.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
standape
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 636
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 21:58
Auto: Corsa D
Bydlisko: Senec
Bydlisko alt: Veľký Biel
Bydlisko: Senec
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa standape »

niekto tu ci na inom fore spominal ze aj keby tam tie siemeringy neboli tak to nema vysoku zravost oleja-podla mna je hlupost.najlepsie bz bolo zohnat 100hlavu na tvoj typ motora a skusit to tak.tie ventily a nove gufera neni lacna zalezitost
a odvetravanie kluky by to nemohlo sposobovat tu zravost,nejaky upchaty kanal hadica? :cry:
skus este pisnut SS signumovy je servisak v opli 8)
Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
Obrázok
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

ked je vsetko v poriadku s motorom a pritom zerie 1l na 300 km, tak tomu nerozumiem.
Maťko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Maťko »

Mechanik dal opraviť hlavu do nejakej firmy v Blave, kde sústružník vylisoval pôvodné vodítka na ventily, nalisoval nové , vysústružil otvory na ventily a stálo ma to 10.000,-Sk. Mechanik hlavu nahodil a v súčasnosti s tým začínam pomaličky jazdiť a sledovať spotrebu oleja. Priebežne podám informácie, či sa táto závada (vysoká žravosť oleja) podarila týmto odstrániť.
Ten maník v Blave sa mal údajne vyjadriť, že tieto hlavy opravuje dosť často, je to konštrukčná vada motora, ktorú "ADAM" neodstránil. Ďalej sa čudoval, že ten motor vydržal až 150.000 km (čo sa týka spotreby oleja), pretože inak je motor v perfektnom stave.
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

ale ja sam pocul, ze konstrukcna vada nie je v hlave, ale v tele motora (bloku)
Maťko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Maťko »

Juraj
máš pravdu, niečo obdobné povedal aj ten sústružník z Bratislavy a nejaký maník z Brna, že sa sám čuduje, že na tomto motore doposiaľ nebol robený výbrus (honovanie), hoci má 150.000km. On si myslel, že motor už bol najmenej 2 krát honovaný a bol z toho prekvapený, že motor je v pôvodnom stave. Sú to proste konštrukčné vady. Mechanik mi povedal, že viac už takéto motory opravovať nebude, na tomto mojom zistil, že prečo !!!
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA"