olej x16xel

Moderátori: bukelo, buci_vectra

marifonexu
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 127
Dátum registrácie: 30 Mar 2008, 16:17
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Topoľčianky

olej x16xel

Príspevok od používateľa marifonexu »

Caute,
zistil som ze mi X16XEL zerie olej asi 1l na 2000 km mam tam castrol magnatec 10w 40, chcem sa opytat skusenych oplistov kolko sa asi pohybuje cena opravy takehoto motora, je to 1.6 16v a ci sa to vobec oplati dat opravit.
dik
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22970
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

NO tak tento motor od Opla zere oleja najviac.....Oprava?Hmm, zalezi kde a co vsetko ti tam budu robit.....Ale lacne to nebude....menit kruzky......
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
palorep
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 11 Feb 2006, 20:17
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Prešov, M. Benku 3, 08001
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa palorep »

No myslim si že tento motor sa neoplatí opravovať pretože je to ten najorší aký adam vymyslel vzhšadom na spotrebu oleja. Najlepšie je ak tam budeš liať najlacnejší 10w40 napr. Mogul GX FE PRO je dobry a lacny liter tojí niečo cez 100,-
Používateľov profilový obrázok
ondrik.28
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 50
Dátum registrácie: 01 Aug 2008, 08:30
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa ondrik.28 »

Mne to berie o niečo menej, už som si aj zvykol, nerob s motorom nič,neoplati sa
Astra H Kombi 1,9 cdti 150k
Maťko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Maťko »

mám ASTRU G, Z16XE, 152.000 km r.v. 2002.
Najskôr to žralo 3l na 15.000, potom 6l , následne som dal vymeniť semeringy na ventiloch žralo to ešte viac a dal som ho prekrúžkovať a spolu aj s ďalšími súčiastkami, ktoré s týmto nesúviseli (čerpadlo ...) ma to stálo 20.000,-Sk. Avšak po prekrúžkovaní mi to žerie 1l/1000 km. Reklamoval som to u servisáka, ktorý to robil a ten mi dnes zatelefonoval, že tieto astry žerú olej a jediný spôsob ako to čiastočne odstrániť je vymeniť piesty a k tomu nejaké vložky a vodiace neviem čo, takže ďalšie oprava by stála okolo 20.000,-Sk. A teraz mi poraďte, že čo mám robiť. Servisák mi povedal, že sa bol radiť aj v OPLI, aj u iného mechanika, ktorý robí výbrusy a špeciálne vložky podľa piestov na mieru aj pre samotný OPEL v Nitre. Ja už skutočne neviem, že čo s tým mám robiť. Macil, poraď
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22970
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

No ta moja Astra tiez sem tam nieco spapa....ale nejako ma to zatial moc netrapi....bo moc penazi na opravy nemam....tak len pomaly dolievam....:(( Ale na sestrinu Corsu nemam...ta zere viac oleja a vody nez benzinu...:D
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36829
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

2Maťko:
Neviem čo ti mám poradiť. Podľa mňa Z-kové motory by týmto neduhom už trpieť nemali. Nasadil mechanik simeringy na ventily správne? Pri neopatrnom nasadzovaní sa poškodí hrana, ktorá tesní na ventile a potom to presakuje do valca. Lepšie by sa možno k tomu vedel vyjadriť Signum, keďže je od fachu.
Ešte mi napadlo, ono chvíľu trvá, kým si krúžky sadnú.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Maťko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Maťko »

To, že chvíľku trvá, než si krúžky sadnú mi bolo tiež povedané. Ale najazdil som od prekrúžkovania už 5000 km , a žerie to viac a viac oleja a to tak, že najskôr som dolial po 1000 km asi 8 dcl, potom mi PP signalizoval olej po 600 km, dolial som 6 dcl, potom po 500 km a dolial som znova 6 dcl, potom po 400 a naposledy mi PP signalizoval už po 350 km a znova som dolial 6dcl. Čo sa týka tých semeringov, tiež som sa pýtal, že či ich správne osadili, že či netečie tade, ale mi povedali, že aj keby tam jeden nebol, toľko oleja to žrať nemôže. Aj ten mechanik je z toho zúfalý. Dnes mi volal už asi 3 krát oznámil mi, že jeden piest stojí (v OPLI) 8.500,-Sk. Takže oprava aj s ďalšími vecami by ma stála do 45.000,-Sk !!!! veď to je nemysliteľné ???
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
azmodan

Príspevok od používateľa azmodan »

tu pomoze jedine nalievat tam olej ktory leju na JRD do traktorov bude to financne najmenej bolestive..aj ked dolievat kazdy 500km liter by ma asi nebavilo...skor by som kupil ine auto ako opravoval neopravitelne...
marifonexu
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 127
Dátum registrácie: 30 Mar 2008, 16:17
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Topoľčianky

Príspevok od používateľa marifonexu »

tak zatial asi dolievam liter na 2000 km, nemam to presne zmerane a davam 10w40, nepomohlo by zmenit olej na 15w40 predsa je len hustejsi troska
Používateľov profilový obrázok
standape
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 636
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 21:58
Auto: Corsa D
Bydlisko: Senec
Bydlisko alt: Veľký Biel
Bydlisko: Senec
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa standape »

Maťko napísal:To, že chvíľku trvá, než si krúžky sadnú mi bolo tiež povedané. Ale najazdil som od prekrúžkovania už 5000 km , a žerie to viac a viac oleja a to tak, že najskôr som dolial po 1000 km asi 8 dcl, potom mi PP signalizoval olej po 600 km, dolial som 6 dcl, potom po 500 km a dolial som znova 6 dcl, potom po 400 a naposledy mi PP signalizoval už po 350 km a znova som dolial 6dcl. Čo sa týka tých semeringov, tiež som sa pýtal, že či ich správne osadili, že či netečie tade, ale mi povedali, že aj keby tam jeden nebol, toľko oleja to žrať nemôže. Aj ten mechanik je z toho zúfalý. Dnes mi volal už asi 3 krát oznámil mi, že jeden piest stojí (v OPLI) 8.500,-Sk. Takže oprava aj s ďalšími vecami by ma stála do 45.000,-Sk !!!! veď to je nemysliteľné ???

ked ti spravil ten manik tu vymenu kruzkou malo by sa ta zravost zmenit pokial su valce ok,a po tej vymene si to pekne aj zabiehal(jazdil jak dedko na skorbelici?).ziadne tlacenie plynoveho pedala k podlahe,sprinty s nezahriatym motorom a pod...mas to auto od novoty?
Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
Obrázok
Maťko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Maťko »

standape
auto od novoty nemám, kúpil som ho 2 ročné, zo začiatku to žralo len asi 3l/15.000 km a postupne to narastalo. Čo sa týka zabehávania po krúžkovaní, tak som jazdil pomaly do 100 km/h , neskôr asi po 2-3000 km do 130 km/h, plynulou jazdou, žiadne trhanie asfaltu a pod., nie som žiadny pretekár, snažím sa auto skôr šetriť ako zničiť.
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
Používateľov profilový obrázok
standape
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 636
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 21:58
Auto: Corsa D
Bydlisko: Senec
Bydlisko alt: Veľký Biel
Bydlisko: Senec
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa standape »

ke dho nemas od novoty tak ci predchodziemu majitelovy nerupol rozvodovy remen a neohlo tie tycky ventilou potom nove siemeringi su k nicomu.chcel som len naznacit ci to ten mechanik skontroloval :oops:
Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
Obrázok
Maťko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Maťko »

Ďakujem za radu, hneď idem volať mechanikovi
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
Maťko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Maťko »

Mechanik mi povedal, že tyčky nie sú ohnuté, ale že na piestoch je oleja a oleja, takže to bude v piestoch a v krúžkovaní, čaká na jedného maníka, čo tam na piestoch niečo premeria a dá mi vedieť.
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
Používateľov profilový obrázok
standape
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 636
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 21:58
Auto: Corsa D
Bydlisko: Senec
Bydlisko alt: Veľký Biel
Bydlisko: Senec
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa standape »

hm..tak neviem....ved piesty a valce ked im nic neni tak menit netreba urcite.treba dat vyhonovat(vybrusit valce) a pola toho kupit kruzky 1,2,3 vybrus a hotovo.piesty zo zranim nemaju nic spolocne :roll:
Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
Obrázok
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36829
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

2Maťko:
S tým motorom je to tiež zapeklité. Pozeral som do EPC a k tomu motoru sa dodáva niekoľko sád krúžkov. V základe sú rozdelené do dvoch skupín a to štandardné a zväčšené s priemerom o 0,5mm väčším. V Opli by to podľa VIN mali zistiť, prípadne možno bude potrebné zmerať piesty.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Maťko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Maťko »

Dnes som bol u mechanika a ten mi to vysvetlil nasledovne: Piesty do tohto motora sú veľmi nízke. Tým dochádza k tomu, že pri spodnej a hornej polohe sa piest vyosí zo zvislej osi , teda príde k jeho väčšiemu nakloneniu, tým aj k pritlačeniu krúžkov na jednu stranu a uvoľneniu krúžkov na druhej strane piestu. vznikne medzera medzi valcom a krúžkom a tade presakuje olej do spaľovacej komory. Uvažuje nad takým riešením, že dá premerať elektronicky piesty aj valce, nechá podľa toho vyrobiť vložky do valcov, do vložiek napasovať piesty ( ak bude treba s väčším priemerom). Krúžky budú tým pádom tesnejšie, piest bude v priemere širší a tým pádom by nemalo dôjsť k vychyľovaniu piestov zo zvislej osi až po tak veľkým uhlom. Avšak definitívne sa rozhodne až po tom, ako to ten maník premeria (valce a aj piesty) a doporučí riešenie.
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
Používateľov profilový obrázok
standape
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 636
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 21:58
Auto: Corsa D
Bydlisko: Senec
Bydlisko alt: Veľký Biel
Bydlisko: Senec
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa standape »

zaujimave ako na to prisiel :idea:
sa mi to nezda podla mna pri kupe novych kruzkou nezvolil spravne
Skoda 120LS 781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex)
Opel Corsa B 1.0 12V X10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex)
Opel Corsa D 1.4 16V A14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
Obrázok
Maťko
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Maťko »

Standape
mechanik našiel na valcoch na jednej strane dva fľaky - jeden pri dolnej polohe piestu a druhý pri hornej polohe piestu. Ďalej mi povedal, že sa bol radiť jednak v OPLI a jednak u sústružníka, ktorý robí výbrusy a vyrába špeciálne veci aj pre samotný OPEL v Nitre (to som už vyššie písal). Tento maník by to mal prísť premerať.
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA"