olej x16xel
Moderátori: bukelo, buci_vectra
-
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 30 Mar 2008, 16:17
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Topoľčianky
olej x16xel
Caute,
zistil som ze mi X16XEL zerie olej asi 1l na 2000 km mam tam castrol magnatec 10w 40, chcem sa opytat skusenych oplistov kolko sa asi pohybuje cena opravy takehoto motora, je to 1.6 16v a ci sa to vobec oplati dat opravit.
dik
zistil som ze mi X16XEL zerie olej asi 1l na 2000 km mam tam castrol magnatec 10w 40, chcem sa opytat skusenych oplistov kolko sa asi pohybuje cena opravy takehoto motora, je to 1.6 16v a ci sa to vobec oplati dat opravit.
dik
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23038
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
NO tak tento motor od Opla zere oleja najviac.....Oprava?Hmm, zalezi kde a co vsetko ti tam budu robit.....Ale lacne to nebude....menit kruzky......
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
mám ASTRU G, Z16XE, 152.000 km r.v. 2002.
Najskôr to žralo 3l na 15.000, potom 6l , následne som dal vymeniť semeringy na ventiloch žralo to ešte viac a dal som ho prekrúžkovať a spolu aj s ďalšími súčiastkami, ktoré s týmto nesúviseli (čerpadlo ...) ma to stálo 20.000,-Sk. Avšak po prekrúžkovaní mi to žerie 1l/1000 km. Reklamoval som to u servisáka, ktorý to robil a ten mi dnes zatelefonoval, že tieto astry žerú olej a jediný spôsob ako to čiastočne odstrániť je vymeniť piesty a k tomu nejaké vložky a vodiace neviem čo, takže ďalšie oprava by stála okolo 20.000,-Sk. A teraz mi poraďte, že čo mám robiť. Servisák mi povedal, že sa bol radiť aj v OPLI, aj u iného mechanika, ktorý robí výbrusy a špeciálne vložky podľa piestov na mieru aj pre samotný OPEL v Nitre. Ja už skutočne neviem, že čo s tým mám robiť. Macil, poraď
Najskôr to žralo 3l na 15.000, potom 6l , následne som dal vymeniť semeringy na ventiloch žralo to ešte viac a dal som ho prekrúžkovať a spolu aj s ďalšími súčiastkami, ktoré s týmto nesúviseli (čerpadlo ...) ma to stálo 20.000,-Sk. Avšak po prekrúžkovaní mi to žerie 1l/1000 km. Reklamoval som to u servisáka, ktorý to robil a ten mi dnes zatelefonoval, že tieto astry žerú olej a jediný spôsob ako to čiastočne odstrániť je vymeniť piesty a k tomu nejaké vložky a vodiace neviem čo, takže ďalšie oprava by stála okolo 20.000,-Sk. A teraz mi poraďte, že čo mám robiť. Servisák mi povedal, že sa bol radiť aj v OPLI, aj u iného mechanika, ktorý robí výbrusy a špeciálne vložky podľa piestov na mieru aj pre samotný OPEL v Nitre. Ja už skutočne neviem, že čo s tým mám robiť. Macil, poraď
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23038
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
No ta moja Astra tiez sem tam nieco spapa....ale nejako ma to zatial moc netrapi....bo moc penazi na opravy nemam....tak len pomaly dolievam....( Ale na sestrinu Corsu nemam...ta zere viac oleja a vody nez benzinu...
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
- macil
- Admin
- Príspevky: 36849
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
2Maťko:
Neviem čo ti mám poradiť. Podľa mňa Z-kové motory by týmto neduhom už trpieť nemali. Nasadil mechanik simeringy na ventily správne? Pri neopatrnom nasadzovaní sa poškodí hrana, ktorá tesní na ventile a potom to presakuje do valca. Lepšie by sa možno k tomu vedel vyjadriť Signum, keďže je od fachu.
Ešte mi napadlo, ono chvíľu trvá, kým si krúžky sadnú.
Neviem čo ti mám poradiť. Podľa mňa Z-kové motory by týmto neduhom už trpieť nemali. Nasadil mechanik simeringy na ventily správne? Pri neopatrnom nasadzovaní sa poškodí hrana, ktorá tesní na ventile a potom to presakuje do valca. Lepšie by sa možno k tomu vedel vyjadriť Signum, keďže je od fachu.
Ešte mi napadlo, ono chvíľu trvá, kým si krúžky sadnú.
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
To, že chvíľku trvá, než si krúžky sadnú mi bolo tiež povedané. Ale najazdil som od prekrúžkovania už 5000 km , a žerie to viac a viac oleja a to tak, že najskôr som dolial po 1000 km asi 8 dcl, potom mi PP signalizoval olej po 600 km, dolial som 6 dcl, potom po 500 km a dolial som znova 6 dcl, potom po 400 a naposledy mi PP signalizoval už po 350 km a znova som dolial 6dcl. Čo sa týka tých semeringov, tiež som sa pýtal, že či ich správne osadili, že či netečie tade, ale mi povedali, že aj keby tam jeden nebol, toľko oleja to žrať nemôže. Aj ten mechanik je z toho zúfalý. Dnes mi volal už asi 3 krát oznámil mi, že jeden piest stojí (v OPLI) 8.500,-Sk. Takže oprava aj s ďalšími vecami by ma stála do 45.000,-Sk !!!! veď to je nemysliteľné ???
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
-
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 30 Mar 2008, 16:17
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Topoľčianky
- standape
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 636
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 21:58
- Auto: Corsa D
- Bydlisko: Senec
- Bydlisko alt: Veľký Biel
- Bydlisko: Senec
- Kontaktovať používateľa:
Maťko napísal:To, že chvíľku trvá, než si krúžky sadnú mi bolo tiež povedané. Ale najazdil som od prekrúžkovania už 5000 km , a žerie to viac a viac oleja a to tak, že najskôr som dolial po 1000 km asi 8 dcl, potom mi PP signalizoval olej po 600 km, dolial som 6 dcl, potom po 500 km a dolial som znova 6 dcl, potom po 400 a naposledy mi PP signalizoval už po 350 km a znova som dolial 6dcl. Čo sa týka tých semeringov, tiež som sa pýtal, že či ich správne osadili, že či netečie tade, ale mi povedali, že aj keby tam jeden nebol, toľko oleja to žrať nemôže. Aj ten mechanik je z toho zúfalý. Dnes mi volal už asi 3 krát oznámil mi, že jeden piest stojí (v OPLI) 8.500,-Sk. Takže oprava aj s ďalšími vecami by ma stála do 45.000,-Sk !!!! veď to je nemysliteľné ???
ked ti spravil ten manik tu vymenu kruzkou malo by sa ta zravost zmenit pokial su valce ok,a po tej vymene si to pekne aj zabiehal(jazdil jak dedko na skorbelici?).ziadne tlacenie plynoveho pedala k podlahe,sprinty s nezahriatym motorom a pod...mas to auto od novoty?
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
standape
auto od novoty nemám, kúpil som ho 2 ročné, zo začiatku to žralo len asi 3l/15.000 km a postupne to narastalo. Čo sa týka zabehávania po krúžkovaní, tak som jazdil pomaly do 100 km/h , neskôr asi po 2-3000 km do 130 km/h, plynulou jazdou, žiadne trhanie asfaltu a pod., nie som žiadny pretekár, snažím sa auto skôr šetriť ako zničiť.
auto od novoty nemám, kúpil som ho 2 ročné, zo začiatku to žralo len asi 3l/15.000 km a postupne to narastalo. Čo sa týka zabehávania po krúžkovaní, tak som jazdil pomaly do 100 km/h , neskôr asi po 2-3000 km do 130 km/h, plynulou jazdou, žiadne trhanie asfaltu a pod., nie som žiadny pretekár, snažím sa auto skôr šetriť ako zničiť.
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
Dnes som bol u mechanika a ten mi to vysvetlil nasledovne: Piesty do tohto motora sú veľmi nízke. Tým dochádza k tomu, že pri spodnej a hornej polohe sa piest vyosí zo zvislej osi , teda príde k jeho väčšiemu nakloneniu, tým aj k pritlačeniu krúžkov na jednu stranu a uvoľneniu krúžkov na druhej strane piestu. vznikne medzera medzi valcom a krúžkom a tade presakuje olej do spaľovacej komory. Uvažuje nad takým riešením, že dá premerať elektronicky piesty aj valce, nechá podľa toho vyrobiť vložky do valcov, do vložiek napasovať piesty ( ak bude treba s väčším priemerom). Krúžky budú tým pádom tesnejšie, piest bude v priemere širší a tým pádom by nemalo dôjsť k vychyľovaniu piestov zo zvislej osi až po tak veľkým uhlom. Avšak definitívne sa rozhodne až po tom, ako to ten maník premeria (valce a aj piesty) a doporučí riešenie.
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 18 Máj 2008, 07:02
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitra
Standape
mechanik našiel na valcoch na jednej strane dva fľaky - jeden pri dolnej polohe piestu a druhý pri hornej polohe piestu. Ďalej mi povedal, že sa bol radiť jednak v OPLI a jednak u sústružníka, ktorý robí výbrusy a vyrába špeciálne veci aj pre samotný OPEL v Nitre (to som už vyššie písal). Tento maník by to mal prísť premerať.
mechanik našiel na valcoch na jednej strane dva fľaky - jeden pri dolnej polohe piestu a druhý pri hornej polohe piestu. Ďalej mi povedal, že sa bol radiť jednak v OPLI a jednak u sústružníka, ktorý robí výbrusy a vyrába špeciálne veci aj pre samotný OPEL v Nitre (to som už vyššie písal). Tento maník by to mal prísť premerať.
Astra G 1,6 16V, 2002, 172.000 km, Z16XE