chip tuning
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- macil
- Admin
- Príspevky: 36864
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Čipovať atmosféru je dosť diskutabilné. Bez mechanických úprav to veľmi zmysel nemá a dokonca aj po mechanických úpravách sa zvykne čipovať, až keď sú tie pomerne rozsiahle a pôvodná mapa už nie je schopná využiť potenciál motora.
Veď sa skús opýtať, čo sa po úprave zmení. Výkon motora je priamo úmerný otáčkam a hodnote krútiaceho momentu. Tak si to preber.
Veď sa skús opýtať, čo sa po úprave zmení. Výkon motora je priamo úmerný otáčkam a hodnote krútiaceho momentu. Tak si to preber.
- Lubec
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5297
- Dátum registrácie: 17 Aug 2010, 21:54
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Bardejov SK
Zmenit sa ma mojich 74kw na 81kw, co je nejakych 110k a krutiak o ktory mi hlavne ide by mal vyst o nekakych 15-20Nm.
Byvam na dost velkom kopci a ak na neho chcem vyliest tak sa musim rozbehnut aby som sa vobec vyskrabal.
Normalne ak by som za tom mal nejak pratit tak by som na to hodil bobek, no takto, rozmyslam.
Byvam na dost velkom kopci a ak na neho chcem vyliest tak sa musim rozbehnut aby som sa vobec vyskrabal.
Normalne ak by som za tom mal nejak pratit tak by som na to hodil bobek, no takto, rozmyslam.
quattro
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
- lubo098
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1625
- Dátum registrácie: 11 Sep 2008, 16:46
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Levice
- Bydlisko: LV
ziskat 7Kw a 15-20 nm premapovanim RJ u atmosfery sa mi nezda realne.tak ako macil povedal pri atmosferickych motoroch sa upravuje riadiaca jednotka ked ju chces prisposobit uz upravenemu motoru.
najjednodusie dvihanie vykonu:
zlicovat sanie a vyfukove zvody s hlavou (na fore su k tomu skepticky no je to jedna zo zakladnych vecy )= vduch prudiaci do motora a z motora bez turbolencii
znizit hlavu valcov ziskas vyssie tlaky
pouzivat kvalitny vduchovy filter. ak sisku tak ju umiestnit niekde kde ma prisun cerstveho vzduchu= piplacka s umiestnovanim a tvarovanim rur.
to su asi najlacnejsie realne riesenia.
alebo kupit power box
najjednodusie dvihanie vykonu:
zlicovat sanie a vyfukove zvody s hlavou (na fore su k tomu skepticky no je to jedna zo zakladnych vecy )= vduch prudiaci do motora a z motora bez turbolencii
znizit hlavu valcov ziskas vyssie tlaky
pouzivat kvalitny vduchovy filter. ak sisku tak ju umiestnit niekde kde ma prisun cerstveho vzduchu= piplacka s umiestnovanim a tvarovanim rur.
to su asi najlacnejsie realne riesenia.
alebo kupit power box
vectra a jeden pes uz je prec, ostala zena, dva psy pes a dcera...
- 24petusko
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 11028
- Dátum registrácie: 11 Dec 2009, 17:35
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Košice-okolie
- Bydlisko: Košice okolie
to som zažil aj jafanuc napísal:No len môj ďalší postreh. Po chipe som písal, že mi po 600 klesla spotreba z 7,3 na 6,7. teraz po cca 20 000 Km od chipu, mám spotrebu 6,5 L/100Km. Musím si zatial zaklopat, ale okrem čudného zvuku pri vytlačenej spojke, ktorý za cca dva týždne od kedy to začalo zmizol, tak sa mi nič nepokazilo. keď nerátam výmenu čapu riadenia
spojku som menil aj ja, keď som načipoval lagunu
ale tam už bola spojka načatá, takže chip jej len pomohol
VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
Honda Legen( wait for it... )dary
Honda Legen( wait for it... )dary
- Lubec
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5297
- Dátum registrácie: 17 Aug 2010, 21:54
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Bardejov SK
[quote="lubo098"]ziskat 7Kw a 15-20 nm premapovanim RJ u atmosfery sa mi nezda realne.tak ako macil povedal pri atmosferickych motoroch sa upravuje riadiaca jednotka ked ju chces prisposobit uz upravenemu motoru.
najjednodusie dvihanie vykonu:
zlicovat sanie a vyfukove zvody s hlavou (na fore su k tomu skepticky no je to jedna zo zakladnych vecy )= vduch prudiaci do motora a z motora bez turbolencii
znizit hlavu valcov ziskas vyssie tlaky
pouzivat kvalitny vduchovy filter. ak sisku tak ju umiestnit niekde kde ma prisun cerstveho vzduchu= piplacka s umiestnovanim a tvarovanim rur.
to su asi najlacnejsie realne riesenia.
No takze to vidim tak, ze vyhodim povodny cat a dam tam sportovy, popripade este vyhodim stredny diel a dam tam urychlovac, no niesom tuner a nechcem hluk.
Co toto? Su tam aj benziny. http://www.maxtuning.sk/CHIPTUNING.html
najjednodusie dvihanie vykonu:
zlicovat sanie a vyfukove zvody s hlavou (na fore su k tomu skepticky no je to jedna zo zakladnych vecy )= vduch prudiaci do motora a z motora bez turbolencii
znizit hlavu valcov ziskas vyssie tlaky
pouzivat kvalitny vduchovy filter. ak sisku tak ju umiestnit niekde kde ma prisun cerstveho vzduchu= piplacka s umiestnovanim a tvarovanim rur.
to su asi najlacnejsie realne riesenia.
No takze to vidim tak, ze vyhodim povodny cat a dam tam sportovy, popripade este vyhodim stredny diel a dam tam urychlovac, no niesom tuner a nechcem hluk.
Co toto? Su tam aj benziny. http://www.maxtuning.sk/CHIPTUNING.html
quattro
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
- 24petusko
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 11028
- Dátum registrácie: 11 Dec 2009, 17:35
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Košice-okolie
- Bydlisko: Košice okolie
lubec, k čipovaniu atmosféry...
je to ako píše macil, diskutabilné a ak ide o navýšenie výkonu o 7 kW a 15 - 20 Nm, asi to veľmi zmysel nemá - prakticky to ani nepocítiš
pretože zvýšený výkon a krúťak o zmienené hodnoty budú iba v špi.čke
cháp to tak, že výkon nebudeš mať zvýšený konštantne o tieto hodnoty v celom spektre otáčok, ale len v úzkom pásme otáčok, kedy motor dosahuje najvyšší výkon
v inom spektre to bude iba pár kW, prípadne krútiaci moment bude mať strmšiu krivku, ale rozdiel bude len o pár čísel
tak aby si neostal prekvapený
a v konečnom dôsledku si musíš sám zvážiť či sa ti oplatí
je to ako píše macil, diskutabilné a ak ide o navýšenie výkonu o 7 kW a 15 - 20 Nm, asi to veľmi zmysel nemá - prakticky to ani nepocítiš
pretože zvýšený výkon a krúťak o zmienené hodnoty budú iba v špi.čke
cháp to tak, že výkon nebudeš mať zvýšený konštantne o tieto hodnoty v celom spektre otáčok, ale len v úzkom pásme otáčok, kedy motor dosahuje najvyšší výkon
v inom spektre to bude iba pár kW, prípadne krútiaci moment bude mať strmšiu krivku, ale rozdiel bude len o pár čísel
tak aby si neostal prekvapený
a v konečnom dôsledku si musíš sám zvážiť či sa ti oplatí
VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
Honda Legen( wait for it... )dary
Honda Legen( wait for it... )dary
- macil
- Admin
- Príspevky: 36864
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Čo toto? Veď si to prečítaj a čítaj pozorne. Nikde tam nenájdeš, ako sa čipuje atmosférický motor.Lubec napísal:...Co toto? Su tam aj benziny. http://www.maxtuning.sk/CHIPTUNING.html
- lubo098
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1625
- Dátum registrácie: 11 Sep 2008, 16:46
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Levice
- Bydlisko: LV
ak robia testy na brzde tak je to ok len ta firma na mna neposobi presvecivo uz kvoli spominanemu power boxu ktory ponukajuLubec napísal:
No takze to vidim tak, ze vyhodim povodny cat a dam tam sportovy, popripade este vyhodim stredny diel a dam tam urychlovac, no niesom tuner a nechcem hluk.
Co toto? Su tam aj benziny. http://www.maxtuning.sk/CHIPTUNING.html
ps: o vymene katu a stredoveho tlmica som nehovoril
vectra a jeden pes uz je prec, ostala zena, dva psy pes a dcera...