Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)

Moderátori: bukelo, dulo

Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Tak nám to s Lubecom vyšlo.
To zvládneš aj sám, neboj.
Hlavne nezabudni nové skrutky hlavové.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Markusenka
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 342
Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
Auto: Corsa C
Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
Bydlisko: Krásná Lípa

Príspevok od používateľa Markusenka »

Díky za důvěru. Šrouby na hlavu už mám nové, těsnění taky, vše nějaký "victor reintz". Snad to něco vydrží. Mám nachystané rozvody. Hlava bude po GO už asi v úterý. Vačky vypadaly v pohodě. Pán na hlavě udělá i vodítka pro ventily, vyměníme po dohodě i vadné hydroštely. Celkově hlavu i srovná, cenu odhadl cca 4500,-Kč, no a pak začne pucle.
Písty a blok motoru mám vyčištěné, písty drží, neprotékají, uff.
Zejtra se v práci asi ani nepohnu, už mě teď bolí celá záda :D
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Markusenka
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 342
Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
Auto: Corsa C
Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
Bydlisko: Krásná Lípa

Príspevok od používateľa Markusenka »

Ahoj.
Potřebuji poradit. Jakým momentem mám utáhnou zpět hnací kola vačkových hřídelů? Když by jste někdo věděl prosím napište. No a když by jste někdo měl nějakou tabulku jak utáhnou i ostatní části rozvodů byl bych v sedmém nebi :D .
Rozvody, sadu mám INA, vydrží?
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 23042
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

INA je vyborna znacka.. toho by som sa nebal...
Ja tieto veci bezne zatahujem.. neriadim sa momentami..
Treba to tak zdravo dotiahnut....neni treba jak koleso :lol:
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Na Omege to bolo ak sa dobre pamätäm 180 Nm.
Použi pastu proti uvoľneniu, anaeróbnu a máš to.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 23042
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

Kajo, a potom to uz ani boh neodtahne.. :lol:
Nie som velky zastanca tychto past a lepidiel..
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

To sú všetko demontovateľné pasty.
Vw zas používa jednorazové podložky pokryté diamantovým prachom.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29246
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

Mara, keby si mal pristup k TISu, tak tam mas vsetky momenty vypisane, ako co utiahnut. Aspon pre predstavu aj ked nebudes momentovym dotahovat, ale aspon mrknes, ci viac, ci menej dotiahnut. Aj by som ti to nejak zverejnil, ale z TISU sa neda kopirovat, jedine prepisovat, alebo fotit obrazovky, ale kedze je toho vela, nemam moc casu na to.
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Markusenka
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 342
Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
Auto: Corsa C
Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
Bydlisko: Krásná Lípa

Príspevok od používateľa Markusenka »

Takže vyhraje zdravej rozum a to modré lepidlo na pojištění závitů.
Info z GO hlavy: všechny výfukové ventily jsou ohnuté. Proč? Na pístech není nic vidět, že by se to potkalo. Že by únava. Sací ventily jsou v pořádku rovné, nejsou podpálené. Tak se GO lehce prodraží, ale to neva, hlavně že bude motůrek jako novej.
Průšvih (štěstí v neštěstí) je, že jsem zjistil, že při dělání rozvodů po koupení Bobíka se nám mechanik v*prdnul na vodní pumpu a snad i napínák. Aby mu mráz zadnici rozthal.
Pak někomu věřte, fujoš.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Budeš mať auto v dokonalom stave.
Tie výfukové ventily, to je tým, že sú poddimenzované, resp. takto.
LPG znamená vyššie tepelné zaťaženie motora.
Pri viac namáhaných motoroch sa používajú výfukové ventily, ktoré majú stopku plnenú dddd, čím to?? nejakou zlúčeninou sodíka alebo čistým sodíkom ak sa nemýlim.
Slúži to na lepší odvod tepla.
Ja to mám na Omege tiež tak, ale myslím, že tieto menšie motory to nemali.
Ale však nič sa nedeje, opäť najazdíš aspoň 100.000 kým sa ohnú.
(keby sa to "potkalo", ako vravíš, škoda bude iba na 2 valcoch)
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
Lubec
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5297
Dátum registrácie: 17 Aug 2010, 21:54
Auto: Iná značka
Bydlisko: Bardejov SK

Príspevok od používateľa Lubec »

Cize suma sumarum, vyfuk. ventil je tepelne namahany viac ako saci. Preto su krive.
quattro
VeBe X25XE - Phoenix-ex
VeBe X25XE Sport - rozobrata na organy
VeBe X16XEL Caravan - ex
,,Opel wir leben autos...Aber nur ein bisschen"
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29246
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

Kajo napísal:...nejakou zlúčeninou sodíka alebo čistým sodíkom ak sa nemýlim.
Troška z chémie 7. ročníka ZDŠ: Sodík je mäkký, ľahký, striebornolesklý kov, ktorý rýchlo reaguje s kyslíkom aj vodou, preto sa s ním v prírode stretávame iba vo forme zlúčenín. Reakcia sodíka s vodou je natoľko exotermická, že unikajúci vodík reakčným teplom zvyčajne samovoľne explozívne vzplanie. Elementárny kovový sodík možno dlhodobo skladovať, napr. prekrytý vrstvou alifatických uhľovodíkov, ako petrolej alebo nafta, s ktorými nereaguje.

Takže ak sodík, tak len ako zlúčenina s niečim iným.
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Markusenka
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 342
Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
Auto: Corsa C
Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
Bydlisko: Krásná Lípa

Príspevok od používateľa Markusenka »

Dneska po návratu z práce, jsem se jal, si připravit a vyčistit sácí kanály s otvory pro vstřiky a víko vačkových hřídelů. Dopadlo to dobře, sací kanály jsou jeden lesklý hliník ...., to se to bude nasávat.
Našel jsem doma barvu na brzdové bubny (červenou), říkám si, že v době čekání na hlavu si víko stříknu, ikdyž?
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29246
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

Nestriekaj :wink:
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Teda bukelo, chémia pre 7. ročník neklame, ale všade sa stretávam iba s tým, že je to plnené sodíkom, preto nepilovať, nebúchať kladivom a tak:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ventil
Myslím si, že v tej ventilovej stopke je to uzavreté pred vlhkom a kyslíkom, takže kým sa to neotvorí, vzplanutie nehrozí.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29246
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

OK :wink:
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Markusenka
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 342
Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
Auto: Corsa C
Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
Bydlisko: Krásná Lípa

Príspevok od používateľa Markusenka »

Pár obrázků.

Pěkně prázdno:
Obrázok

Blok:
Obrázok

Sací kanály a vodní průchodka:
Obrázok

Víko vaček:
Obrázok
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
dream7000
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 15:11
Auto: Corsa C
Bydlisko: Námestovo

Príspevok od používateľa dream7000 »

iba doplnim ked skusas v akom stave su valce, nalieva sa petrolej, olej je moc husty, benzin zase riedky
Markusenka
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 342
Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
Auto: Corsa C
Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
Bydlisko: Krásná Lípa

Príspevok od používateľa Markusenka »

Díky za doplnění, dělal jsem benzínem. Pak jsem nalil olej a protočil motor aby se nakonzervovaly válce, když to bude chvilku takhle stát.
Olej je sice hustý, ale pořád je kapalný, takže když tam ten olej už pár dní bez změny zůstává, taky mě to ujištuje o tom, že jsou písty a kroužky OK.
Dám i nový olej s filtrem: Motorový olej Shell Helix HX8 5W-40, 4L - olej motorový syntetický, balení 4 litry, specifikace: ACEA A3/B3/B4, API SM/CF, VW 502 00/505 00, BWM LL-01, MB-Approval 229.5, RN 0700, RN 0710 - 1x 619,-
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Markusenka
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 342
Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
Auto: Corsa C
Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
Bydlisko: Krásná Lípa

Príspevok od používateľa Markusenka »

Jeden dotaz:
Jak mám v autě instalaci LPG s výhřevem reduktoru, tak bych potřeboval vyměnit ty "vodní" hadice. Kde já, smrtelník seženu takovou hadici na kapalinu do auta. Je to klasická rovná hadice o průměru, když jsem to přeměřil tak cca 20 mm.
Díky za případný odkaz.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Napísať odpoveď

Návrat na "CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA"