Z14XE - propálené těsnění pod hlavou (lodní brumlák)
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Díky za důvěru. Šrouby na hlavu už mám nové, těsnění taky, vše nějaký "victor reintz". Snad to něco vydrží. Mám nachystané rozvody. Hlava bude po GO už asi v úterý. Vačky vypadaly v pohodě. Pán na hlavě udělá i vodítka pro ventily, vyměníme po dohodě i vadné hydroštely. Celkově hlavu i srovná, cenu odhadl cca 4500,-Kč, no a pak začne pucle.
Písty a blok motoru mám vyčištěné, písty drží, neprotékají, uff.
Zejtra se v práci asi ani nepohnu, už mě teď bolí celá záda
Písty a blok motoru mám vyčištěné, písty drží, neprotékají, uff.
Zejtra se v práci asi ani nepohnu, už mě teď bolí celá záda
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Ahoj.
Potřebuji poradit. Jakým momentem mám utáhnou zpět hnací kola vačkových hřídelů? Když by jste někdo věděl prosím napište. No a když by jste někdo měl nějakou tabulku jak utáhnou i ostatní části rozvodů byl bych v sedmém nebi .
Rozvody, sadu mám INA, vydrží?
Mára
Potřebuji poradit. Jakým momentem mám utáhnou zpět hnací kola vačkových hřídelů? Když by jste někdo věděl prosím napište. No a když by jste někdo měl nějakou tabulku jak utáhnou i ostatní části rozvodů byl bych v sedmém nebi .
Rozvody, sadu mám INA, vydrží?
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29246
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Mara, keby si mal pristup k TISu, tak tam mas vsetky momenty vypisane, ako co utiahnut. Aspon pre predstavu aj ked nebudes momentovym dotahovat, ale aspon mrknes, ci viac, ci menej dotiahnut. Aj by som ti to nejak zverejnil, ale z TISU sa neda kopirovat, jedine prepisovat, alebo fotit obrazovky, ale kedze je toho vela, nemam moc casu na to.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Takže vyhraje zdravej rozum a to modré lepidlo na pojištění závitů.
Info z GO hlavy: všechny výfukové ventily jsou ohnuté. Proč? Na pístech není nic vidět, že by se to potkalo. Že by únava. Sací ventily jsou v pořádku rovné, nejsou podpálené. Tak se GO lehce prodraží, ale to neva, hlavně že bude motůrek jako novej.
Průšvih (štěstí v neštěstí) je, že jsem zjistil, že při dělání rozvodů po koupení Bobíka se nám mechanik v*prdnul na vodní pumpu a snad i napínák. Aby mu mráz zadnici rozthal.
Pak někomu věřte, fujoš.
Mára
Info z GO hlavy: všechny výfukové ventily jsou ohnuté. Proč? Na pístech není nic vidět, že by se to potkalo. Že by únava. Sací ventily jsou v pořádku rovné, nejsou podpálené. Tak se GO lehce prodraží, ale to neva, hlavně že bude motůrek jako novej.
Průšvih (štěstí v neštěstí) je, že jsem zjistil, že při dělání rozvodů po koupení Bobíka se nám mechanik v*prdnul na vodní pumpu a snad i napínák. Aby mu mráz zadnici rozthal.
Pak někomu věřte, fujoš.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Budeš mať auto v dokonalom stave.
Tie výfukové ventily, to je tým, že sú poddimenzované, resp. takto.
LPG znamená vyššie tepelné zaťaženie motora.
Pri viac namáhaných motoroch sa používajú výfukové ventily, ktoré majú stopku plnenú dddd, čím to?? nejakou zlúčeninou sodíka alebo čistým sodíkom ak sa nemýlim.
Slúži to na lepší odvod tepla.
Ja to mám na Omege tiež tak, ale myslím, že tieto menšie motory to nemali.
Ale však nič sa nedeje, opäť najazdíš aspoň 100.000 kým sa ohnú.
(keby sa to "potkalo", ako vravíš, škoda bude iba na 2 valcoch)
Tie výfukové ventily, to je tým, že sú poddimenzované, resp. takto.
LPG znamená vyššie tepelné zaťaženie motora.
Pri viac namáhaných motoroch sa používajú výfukové ventily, ktoré majú stopku plnenú dddd, čím to?? nejakou zlúčeninou sodíka alebo čistým sodíkom ak sa nemýlim.
Slúži to na lepší odvod tepla.
Ja to mám na Omege tiež tak, ale myslím, že tieto menšie motory to nemali.
Ale však nič sa nedeje, opäť najazdíš aspoň 100.000 kým sa ohnú.
(keby sa to "potkalo", ako vravíš, škoda bude iba na 2 valcoch)
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29246
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Troška z chémie 7. ročníka ZDŠ: Sodík je mäkký, ľahký, striebornolesklý kov, ktorý rýchlo reaguje s kyslíkom aj vodou, preto sa s ním v prírode stretávame iba vo forme zlúčenín. Reakcia sodíka s vodou je natoľko exotermická, že unikajúci vodík reakčným teplom zvyčajne samovoľne explozívne vzplanie. Elementárny kovový sodík možno dlhodobo skladovať, napr. prekrytý vrstvou alifatických uhľovodíkov, ako petrolej alebo nafta, s ktorými nereaguje.Kajo napísal:...nejakou zlúčeninou sodíka alebo čistým sodíkom ak sa nemýlim.
Takže ak sodík, tak len ako zlúčenina s niečim iným.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Dneska po návratu z práce, jsem se jal, si připravit a vyčistit sácí kanály s otvory pro vstřiky a víko vačkových hřídelů. Dopadlo to dobře, sací kanály jsou jeden lesklý hliník ...., to se to bude nasávat.
Našel jsem doma barvu na brzdové bubny (červenou), říkám si, že v době čekání na hlavu si víko stříknu, ikdyž?
Mára
Našel jsem doma barvu na brzdové bubny (červenou), říkám si, že v době čekání na hlavu si víko stříknu, ikdyž?
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Teda bukelo, chémia pre 7. ročník neklame, ale všade sa stretávam iba s tým, že je to plnené sodíkom, preto nepilovať, nebúchať kladivom a tak:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ventil
Myslím si, že v tej ventilovej stopke je to uzavreté pred vlhkom a kyslíkom, takže kým sa to neotvorí, vzplanutie nehrozí.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ventil
Myslím si, že v tej ventilovej stopke je to uzavreté pred vlhkom a kyslíkom, takže kým sa to neotvorí, vzplanutie nehrozí.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Pár obrázků.
Pěkně prázdno:
Blok:
Sací kanály a vodní průchodka:
Víko vaček:
Pěkně prázdno:
Blok:
Sací kanály a vodní průchodka:
Víko vaček:
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Díky za doplnění, dělal jsem benzínem. Pak jsem nalil olej a protočil motor aby se nakonzervovaly válce, když to bude chvilku takhle stát.
Olej je sice hustý, ale pořád je kapalný, takže když tam ten olej už pár dní bez změny zůstává, taky mě to ujištuje o tom, že jsou písty a kroužky OK.
Dám i nový olej s filtrem: Motorový olej Shell Helix HX8 5W-40, 4L - olej motorový syntetický, balení 4 litry, specifikace: ACEA A3/B3/B4, API SM/CF, VW 502 00/505 00, BWM LL-01, MB-Approval 229.5, RN 0700, RN 0710 - 1x 619,-
Mára
Olej je sice hustý, ale pořád je kapalný, takže když tam ten olej už pár dní bez změny zůstává, taky mě to ujištuje o tom, že jsou písty a kroužky OK.
Dám i nový olej s filtrem: Motorový olej Shell Helix HX8 5W-40, 4L - olej motorový syntetický, balení 4 litry, specifikace: ACEA A3/B3/B4, API SM/CF, VW 502 00/505 00, BWM LL-01, MB-Approval 229.5, RN 0700, RN 0710 - 1x 619,-
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 342
- Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
- Auto: Corsa C
- Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
- Bydlisko: Krásná Lípa
Jeden dotaz:
Jak mám v autě instalaci LPG s výhřevem reduktoru, tak bych potřeboval vyměnit ty "vodní" hadice. Kde já, smrtelník seženu takovou hadici na kapalinu do auta. Je to klasická rovná hadice o průměru, když jsem to přeměřil tak cca 20 mm.
Díky za případný odkaz.
Mára
Jak mám v autě instalaci LPG s výhřevem reduktoru, tak bych potřeboval vyměnit ty "vodní" hadice. Kde já, smrtelník seženu takovou hadici na kapalinu do auta. Je to klasická rovná hadice o průměru, když jsem to přeměřil tak cca 20 mm.
Díky za případný odkaz.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.