Ja som niečo podobné začínal pozorovať na mojej Sally (škoda, že to bolo práve, keď začali klesať teploty). Vymenili sme benzínový filtre, prídem domov bol večer vonku asi 10°C a dymu kúdele ako z tanku. Zľakol som sa, či sa nedal opačne filter, alebo čo sa deje. Išiel som naspäť do servisu (iba som sa strápnil) ale tak motor bol studenší a vonku už chlad.
Je zvláštne však, že mi to robí aj keď je motor zohriatý. Ostatné benzíny už potom "nedymia" biely dym, to by muselo byť -30°C
Ale pri bežnej zimnej teplote sa to jednoducho zohriatím motora stratí.
--
Ja to však mám aj pri +sových teplotách so zohriatým motorom. V noci to vidno najviac, lebo to zvýrazňujú zadné obrysovky. Niekedy sú to poriadne kúdele. Šiel som preto iným autom za mojím, no za jazdy sa to stráca, vôbec to nevidno.
--
Sranda však je, že tiež je to úplne iný vôňa benzínu ako som zvyknutý na maminej Astre a ostatných benzínoch. Kamoš mal Audi S3 280koní, mal to neskutočne moc presílené, už mu všetko odchádzalo, ale výfuk mal asi rovné zvody až po koncový tlmič, a ten smrad bol veľmi podobný. Mne to vonia, je to ako keď som bol na Okruhu a dorazili do paddocku autá po hodine pretekania na okruhu. Spalený karbón všetko dokopy s benzínom.
--
Nemenil si zadný tlmič? Ja tam mam REMUS a je možné, že to nie je ako sériofka, a prepustí trošku viac toho smradu. Ale je to za lambda sondou, tak to také zlé byť nemôže, ja ti neviem.
--
Voda sa mi nestráca, životné prostredie z toho koľko ja nabehám, určite neutrpí ujmu... a keďže mi to úplne inak vonia, ako ostatné autá, tak načo to riešiť. Budeme si ňuchať zadky
PEACE