Aky ma byť tlak turba? na X17DTL

Moderátori: bukelo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
mrdalklika
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
Auto: Astra G
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Bydlisko: Kočovce

Aky ma byť tlak turba? na X17DTL

Príspevok od používateľa mrdalklika »

Chcem sa spytat ci niekto nevie aky ma bit tlak turba na tomto motory pri volnobehu ,a pri plnom zabere, ja mam na volnobehu 0.99 baru a pri plnom plyne 1.8 baru. zda si mi to dost malo.

edited by admin
Používateľov profilový obrázok
deathrunner
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 27 Aug 2010, 19:12
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Michalovce

Príspevok od používateľa deathrunner »

V tolerance data pise ze tlak turba v tvojom motore je pri 4500 rpm 0,7 bar.
Doveryhodnost tychto udajov a spravnost ti neak potvrdit ale neviem :)
Astra G Caravan Z14XE 1,4 16v 2003
Renault Master 120Dci 2004
Používateľov profilový obrázok
mrdalklika
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
Auto: Astra G
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Bydlisko: Kočovce

Príspevok od používateľa mrdalklika »

Dakujem za odpoved.
Opel Astra Caravan G 1,7td 2000
X 1,7 DTL 50KW
kgracing
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 86
Dátum registrácie: 12 Apr 2011, 14:52
Auto: Astra H
Bydlisko: Galanta
Bydlisko: Galanta

Príspevok od používateľa kgracing »

1,8bar urcite nemas...pokial mas seriovy motor skor tych 0,7....
mozno sa stalo ze to mas zle zapojene...
ja mam motor 1,9tdi audi koncern nachipovana a ta tlaci 1,2bar trvalo a ma 150koni.owerboost 1,4bar ale to nieje trvaly tlak
astra h opc , kadett gt c20let phase3
Používateľov profilový obrázok
mrdalklika
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
Auto: Astra G
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Bydlisko: Kočovce

Príspevok od používateľa mrdalklika »

Na diagnostike mi ukazuje presure 1,7 baru ale vstupny tlak je 1,0 baru, takze z toho asi vypliva ze ja musim odratat tich 1,7 - 1,0 a dostanem sa na hodnitu 0,7baru co je podla prispievatelov spravne. takze turbo tlaci asi tak ako ma. dakujem za prejavené skusenosti a poznatky. zasa som kusok blizsie k cheatru na EGR. Este jedna otazka ten regulator turba ma chodit? mne s nim vobec nejde ani pohnut.
Opel Astra Caravan G 1,7td 2000
X 1,7 DTL 50KW
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

ma chodit ale pri vynalozeni sily, lebo je tam tlakom prehybana membrana
Používateľov profilový obrázok
mrdalklika
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
Auto: Astra G
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Bydlisko: Kočovce

Príspevok od používateľa mrdalklika »

tlacil som ju rukov kolko sa dalo a ani sa nepohla. Asi to budem musiet rozobrat premazat a skontrolovat. :cry:
Opel Astra Caravan G 1,7td 2000
X 1,7 DTL 50KW
Používateľov profilový obrázok
mrdalklika
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
Auto: Astra G
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Bydlisko: Kočovce

Príspevok od používateľa mrdalklika »

Ta klapka co je v turbe ma bit zavreta a otvarat sa az za chodu? alebo naopak? Ja ju mam stale otvorenu.
Opel Astra Caravan G 1,7td 2000
X 1,7 DTL 50KW
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

pri volnobehu maju ist vsetky plyny na turbinu. niekde pri 2000-3000 otackach uz turbo dava velky tlak, tak vtedy uz musi cast plynov pustit okolo, aby tlak nebol privelky.
jesky
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 21 Jún 2012, 11:03
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Martin

Príspevok od používateľa jesky »

Zdravím.

Chcem sa opýtať ohľadom turba, mám Opel Astra F, r.v.97 motor X17DTL a píšete tu že tá klapka sa má otvoriť pri 2000-3000 ot. kôli veľkému tlaku no ja som dal dolu segerku a skúsil som či sa s tým dá hýbať a zistil som že klapka ide ľahúčko no tá tyčka čo je ovládaná membránou na ktorú je vyvíjaný tlak sa hýbe veľmi ťažko až som sňou skoro nepohol tak som to zložil naspäť a blickami som s tým pohol. Potom som naštartoval motor a keď som začal prídávať tak som skončil až na 5000ot. keď sa trochu pohla tá tička no to išlo o postupné pridávanie plynu a keď som plyn pridal nárazovo kde mi to vykočilo až na skoro 6000ot. tak sa tá tyčka pohla len cca 3-5mm.
To je v poriadu že to takto chodí alebo je už zlé turbo alebo ten piestik na ktorý ja vyvíjaný tlak aby otvoril klapku?

Ďakujem za odpovede.
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

skus ci nieje pridrete tiahlo na turbe.... dalej skontroluj podtlak a najlepsie spravist ked ho das premerat
plus plus korea :D
jesky
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 21 Jún 2012, 11:03
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Martin

Príspevok od používateľa jesky »

No podľa mňa pridreté to tiahlo je lebo rukou do nepotiahnem iba kliešťami no neviem či sa dá rozobrať tá membrána z ktorej ide to tiahlo ktoré je pripojené segerkou na klapke.
No a premerať podtlak mám dať kde? Lebo v Opel servise aj gate z teba zoderú.
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

premerat to daj bud tak ze si kupis podtlakovy budik a spravis si vlastny merak alebo kontaktuj tu uzivatela Signum,Teo ty maju meraky..... to tiahlo nebude zaseknute v tej memrane ale na turbe cize na tej liatinovej prirube slimaka(teda aspon to tak vyzera) rozobrat sa da vsetko len ci to zlozis :D su navody na rozobratie aj na youtube ale len na vlastnu zodpovodnost skor by som oporucal nejakeho mechanika v MT co sa s tym pohra :wink:
plus plus korea :D
alzafir
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
Auto: Zafira A
Bydlisko: Ostrava

Príspevok od používateľa alzafir »

Je to tak. Odpoj táhlo z podtlakového regulátoru, tím uvolníš turbo, jeho táhlo musí chodit absolutně lehce.
Tady už se podívej, v jakém rozsahu chodí. Zapoj vše zpět . Nech někoho ať ti nastartuje, ty sleduj to táhlo podtlakového ovladače turba. Do 5 sec po nastartování musí táhlo zajet do krajní polohy.
Jestli ne, je chyba v podtlaku.
Odpoj hadičku od podtlakového ovladače turba, nasaj ústy, zacpi jazykem hadičku a ověř, že membrána udrží podtlak. Pokud ano, je možnost vadného solenoidu pro ovládání turba, ale taky může podtlak unikat druhou větví, na EGRu. Odpoj ostatní podtlaky tak, aby z vakuové pumpy šel jen na turbo. Nesmí ale podtlak nikde unikat!! Jestli v této chvíli táhlo turba zajede, můžeš řešit úniky v druhé větvi podtlaku.
Je to jen trocha fyziky, nic složitého.
Test podtlaku a solenoidu tu na fóru je dobře popsaný, http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=20714
Základem je ovšem dostatečný podtlak za vakuové pumpy.
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
mato12789
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 12 Dec 2011, 22:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Hviezdoslavova 63

Príspevok od používateľa mato12789 »

chlapci dobre to ma :D musi to ist tak tazsie ...mame tam turbo ktore si berie podlak na membranu zo sania...vy ostatny mate truba ktore si boru podtlak od vakuovky cez rozne solenoidne vetily .... peskulovat nad tym sa neoplati :D siel som v auticku na ktorom bola robena generalka a nove turbo a poviem ze x17dtl je slabucky motor :roll:
jesky
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 21 Jún 2012, 11:03
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Martin

Príspevok od používateľa jesky »

No s tým turbom má pravdu mato12789 a keby sa sem dali vložiť fotky tak ich sem dám aby ste boli v obraze ale ak niekto má vytvoremé niekde kde sa dajú fotky dať tak mu to pošlem a on sem dá link..ak bude niekto ochotný.

A premerať si to všetko dám ak sa mi podarí spojiť s jedným zo spomínaných Signum alebo Teo.

Ďakujem zatiaľ za odpovede no najviac sa bojím toho čo som tu už niekde čítal a to že sa rozsipe kľukovka :(
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

Alzafira pocuvaj to je sice expert ale poradi velmi ale velmi dobre a to aj na dialku.....nechcem ho chvalit ale rozumie tomu na dost vysokej urovni :wink:

pokial ide o silu motora to beriem ale urcite turbo musi citit na kazdom diesli ho citit teda aspon na starsich modeloch(turbodiera)


jesky a ako by ti mala odist klukovka???? z toho vyroku som ostal v soku :shock:
plus plus korea :D
alzafir
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
Auto: Zafira A
Bydlisko: Ostrava

Príspevok od používateľa alzafir »

Turbo si bere podtlak ze sání :shock: ??? To jsem ještě neviděl.
Já měl za to, že 1,7čky mají vakuovku na alternátoru, nebo je to i jinak?? Přiznám se, že tolok jsem jich zas neviděl, víc mi chodí dvoulitry a 2,2jky. Ale membrána poháněná sáním...to je nějaká DODO úprava???
Dej fotky na nějakou úschovnu a nahoď sem link, tahle úprava by mě dost zajímala.
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
mato12789
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 12 Dec 2011, 22:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Hviezdoslavova 63

Príspevok od používateľa mato12789 »

oprava ...neberie si podtlak zo sania ..presnejsie je to tlak z turba ,jednoduchy vyvod z turba na membranu ...
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA"