Aky ma byť tlak turba? na X17DTL
Moderátori: bukelo, buci_vectra
- mrdalklika
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Bydlisko: Kočovce
Aky ma byť tlak turba? na X17DTL
Chcem sa spytat ci niekto nevie aky ma bit tlak turba na tomto motory pri volnobehu ,a pri plnom zabere, ja mam na volnobehu 0.99 baru a pri plnom plyne 1.8 baru. zda si mi to dost malo.
edited by admin
edited by admin
- deathrunner
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 89
- Dátum registrácie: 27 Aug 2010, 19:12
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Michalovce
- mrdalklika
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Bydlisko: Kočovce
- mrdalklika
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Bydlisko: Kočovce
Na diagnostike mi ukazuje presure 1,7 baru ale vstupny tlak je 1,0 baru, takze z toho asi vypliva ze ja musim odratat tich 1,7 - 1,0 a dostanem sa na hodnitu 0,7baru co je podla prispievatelov spravne. takze turbo tlaci asi tak ako ma. dakujem za prejavené skusenosti a poznatky. zasa som kusok blizsie k cheatru na EGR. Este jedna otazka ten regulator turba ma chodit? mne s nim vobec nejde ani pohnut.
Opel Astra Caravan G 1,7td 2000
X 1,7 DTL 50KW
X 1,7 DTL 50KW
- mrdalklika
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Bydlisko: Kočovce
- mrdalklika
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 23 Apr 2008, 01:52
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Bydlisko: Kočovce
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 21 Jún 2012, 11:03
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Martin
Zdravím.
Chcem sa opýtať ohľadom turba, mám Opel Astra F, r.v.97 motor X17DTL a píšete tu že tá klapka sa má otvoriť pri 2000-3000 ot. kôli veľkému tlaku no ja som dal dolu segerku a skúsil som či sa s tým dá hýbať a zistil som že klapka ide ľahúčko no tá tyčka čo je ovládaná membránou na ktorú je vyvíjaný tlak sa hýbe veľmi ťažko až som sňou skoro nepohol tak som to zložil naspäť a blickami som s tým pohol. Potom som naštartoval motor a keď som začal prídávať tak som skončil až na 5000ot. keď sa trochu pohla tá tička no to išlo o postupné pridávanie plynu a keď som plyn pridal nárazovo kde mi to vykočilo až na skoro 6000ot. tak sa tá tyčka pohla len cca 3-5mm.
To je v poriadu že to takto chodí alebo je už zlé turbo alebo ten piestik na ktorý ja vyvíjaný tlak aby otvoril klapku?
Ďakujem za odpovede.
Chcem sa opýtať ohľadom turba, mám Opel Astra F, r.v.97 motor X17DTL a píšete tu že tá klapka sa má otvoriť pri 2000-3000 ot. kôli veľkému tlaku no ja som dal dolu segerku a skúsil som či sa s tým dá hýbať a zistil som že klapka ide ľahúčko no tá tyčka čo je ovládaná membránou na ktorú je vyvíjaný tlak sa hýbe veľmi ťažko až som sňou skoro nepohol tak som to zložil naspäť a blickami som s tým pohol. Potom som naštartoval motor a keď som začal prídávať tak som skončil až na 5000ot. keď sa trochu pohla tá tička no to išlo o postupné pridávanie plynu a keď som plyn pridal nárazovo kde mi to vykočilo až na skoro 6000ot. tak sa tá tyčka pohla len cca 3-5mm.
To je v poriadu že to takto chodí alebo je už zlé turbo alebo ten piestik na ktorý ja vyvíjaný tlak aby otvoril klapku?
Ďakujem za odpovede.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
premerat to daj bud tak ze si kupis podtlakovy budik a spravis si vlastny merak alebo kontaktuj tu uzivatela Signum,Teo ty maju meraky..... to tiahlo nebude zaseknute v tej memrane ale na turbe cize na tej liatinovej prirube slimaka(teda aspon to tak vyzera) rozobrat sa da vsetko len ci to zlozis su navody na rozobratie aj na youtube ale len na vlastnu zodpovodnost skor by som oporucal nejakeho mechanika v MT co sa s tym pohra
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 181
- Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ostrava
Je to tak. Odpoj táhlo z podtlakového regulátoru, tím uvolníš turbo, jeho táhlo musí chodit absolutně lehce.
Tady už se podívej, v jakém rozsahu chodí. Zapoj vše zpět . Nech někoho ať ti nastartuje, ty sleduj to táhlo podtlakového ovladače turba. Do 5 sec po nastartování musí táhlo zajet do krajní polohy.
Jestli ne, je chyba v podtlaku.
Odpoj hadičku od podtlakového ovladače turba, nasaj ústy, zacpi jazykem hadičku a ověř, že membrána udrží podtlak. Pokud ano, je možnost vadného solenoidu pro ovládání turba, ale taky může podtlak unikat druhou větví, na EGRu. Odpoj ostatní podtlaky tak, aby z vakuové pumpy šel jen na turbo. Nesmí ale podtlak nikde unikat!! Jestli v této chvíli táhlo turba zajede, můžeš řešit úniky v druhé větvi podtlaku.
Je to jen trocha fyziky, nic složitého.
Test podtlaku a solenoidu tu na fóru je dobře popsaný, http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=20714
Základem je ovšem dostatečný podtlak za vakuové pumpy.
Tady už se podívej, v jakém rozsahu chodí. Zapoj vše zpět . Nech někoho ať ti nastartuje, ty sleduj to táhlo podtlakového ovladače turba. Do 5 sec po nastartování musí táhlo zajet do krajní polohy.
Jestli ne, je chyba v podtlaku.
Odpoj hadičku od podtlakového ovladače turba, nasaj ústy, zacpi jazykem hadičku a ověř, že membrána udrží podtlak. Pokud ano, je možnost vadného solenoidu pro ovládání turba, ale taky může podtlak unikat druhou větví, na EGRu. Odpoj ostatní podtlaky tak, aby z vakuové pumpy šel jen na turbo. Nesmí ale podtlak nikde unikat!! Jestli v této chvíli táhlo turba zajede, můžeš řešit úniky v druhé větvi podtlaku.
Je to jen trocha fyziky, nic složitého.
Test podtlaku a solenoidu tu na fóru je dobře popsaný, http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=20714
Základem je ovšem dostatečný podtlak za vakuové pumpy.
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 12 Dec 2011, 22:42
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Hviezdoslavova 63
chlapci dobre to ma musi to ist tak tazsie ...mame tam turbo ktore si berie podlak na membranu zo sania...vy ostatny mate truba ktore si boru podtlak od vakuovky cez rozne solenoidne vetily .... peskulovat nad tym sa neoplati siel som v auticku na ktorom bola robena generalka a nove turbo a poviem ze x17dtl je slabucky motor :roll:
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 21 Jún 2012, 11:03
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Martin
No s tým turbom má pravdu mato12789 a keby sa sem dali vložiť fotky tak ich sem dám aby ste boli v obraze ale ak niekto má vytvoremé niekde kde sa dajú fotky dať tak mu to pošlem a on sem dá link..ak bude niekto ochotný.
A premerať si to všetko dám ak sa mi podarí spojiť s jedným zo spomínaných Signum alebo Teo.
Ďakujem zatiaľ za odpovede no najviac sa bojím toho čo som tu už niekde čítal a to že sa rozsipe kľukovka
A premerať si to všetko dám ak sa mi podarí spojiť s jedným zo spomínaných Signum alebo Teo.
Ďakujem zatiaľ za odpovede no najviac sa bojím toho čo som tu už niekde čítal a to že sa rozsipe kľukovka
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
Alzafira pocuvaj to je sice expert ale poradi velmi ale velmi dobre a to aj na dialku.....nechcem ho chvalit ale rozumie tomu na dost vysokej urovni
pokial ide o silu motora to beriem ale urcite turbo musi citit na kazdom diesli ho citit teda aspon na starsich modeloch(turbodiera)
jesky a ako by ti mala odist klukovka???? z toho vyroku som ostal v soku
pokial ide o silu motora to beriem ale urcite turbo musi citit na kazdom diesli ho citit teda aspon na starsich modeloch(turbodiera)
jesky a ako by ti mala odist klukovka???? z toho vyroku som ostal v soku
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 181
- Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Ostrava
Turbo si bere podtlak ze sání ??? To jsem ještě neviděl.
Já měl za to, že 1,7čky mají vakuovku na alternátoru, nebo je to i jinak?? Přiznám se, že tolok jsem jich zas neviděl, víc mi chodí dvoulitry a 2,2jky. Ale membrána poháněná sáním...to je nějaká DODO úprava???
Dej fotky na nějakou úschovnu a nahoď sem link, tahle úprava by mě dost zajímala.
Já měl za to, že 1,7čky mají vakuovku na alternátoru, nebo je to i jinak?? Přiznám se, že tolok jsem jich zas neviděl, víc mi chodí dvoulitry a 2,2jky. Ale membrána poháněná sáním...to je nějaká DODO úprava???
Dej fotky na nějakou úschovnu a nahoď sem link, tahle úprava by mě dost zajímala.
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu