Snimač klepania
Moderátor: bukelo
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
Snimač klepania
Opel Tigra 1998 1,4 16V
Svieti oranžová kontrolka a motor neide do viac ako 4500 otačok.
Diagnostika vypisala snimač klepania mimo rozsah.
Kupily sme novu kontrolka svieti aj tak.
Zmerali sme kabel od sniamča ku ECU je ok je to sivobiely kabel.
Další čierny vraj ma byť uzemneny na - pol lenže on sa rozvetvuje na dva vodiče a vyzerá to ako amaterska robota.
Vie niekto ako to má byť správne pripojene ? alabo schema.
Treba to naozaj dotiahnuť momentovym klučom ? aj to som počul.
Ďakujem za rady.
Štefan
Svieti oranžová kontrolka a motor neide do viac ako 4500 otačok.
Diagnostika vypisala snimač klepania mimo rozsah.
Kupily sme novu kontrolka svieti aj tak.
Zmerali sme kabel od sniamča ku ECU je ok je to sivobiely kabel.
Další čierny vraj ma byť uzemneny na - pol lenže on sa rozvetvuje na dva vodiče a vyzerá to ako amaterska robota.
Vie niekto ako to má byť správne pripojene ? alabo schema.
Treba to naozaj dotiahnuť momentovym klučom ? aj to som počul.
Ďakujem za rady.
Štefan
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 22972
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Ahoj, a dosadaciu plochu na bloku motora kam sa to cidlo dava si vycistil? Od hrdze a pod? Neni treba dotahovat na moment ...staci jemne rukou, klucom....nic drastickeho...
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
Zdarvím
Tak som snímač klepania dotiahol na moment 20Nm ako je to udávané
ale nič sa nedeje oranž. kontrolka pri naštartovaní na zopár sekund zhasne a rozsvietí znova. Na diagnostike bola jediná závada :
Snínač klepaní mimo rozsah .
Potrebné je vymazať obsah závad na diagnostike alebo stačí odpojiť
kabel od akumulatora a vymaže samo ?
Prešiel som aj kabel od snimača k ECU vedú tam dva vodiče :
Hnedobiely - napojený na ECU - premerané je OK.
Čierný - ide do priestoru kde je ECU a tam rozvetvuje na dva vodiče
No toto neviem prečo podla iného popisu z tejto stránky má byť
čierný vodič kostra a premeráva sa proti - polu akumulátora.
Vie niekto poradiť kde ten čierný vodič má končiť a prečo rozvetvuje.
Ďakujem za rady lebo už som z toho jeleň.
Tak som snímač klepania dotiahol na moment 20Nm ako je to udávané
ale nič sa nedeje oranž. kontrolka pri naštartovaní na zopár sekund zhasne a rozsvietí znova. Na diagnostike bola jediná závada :
Snínač klepaní mimo rozsah .
Potrebné je vymazať obsah závad na diagnostike alebo stačí odpojiť
kabel od akumulatora a vymaže samo ?
Prešiel som aj kabel od snimača k ECU vedú tam dva vodiče :
Hnedobiely - napojený na ECU - premerané je OK.
Čierný - ide do priestoru kde je ECU a tam rozvetvuje na dva vodiče
No toto neviem prečo podla iného popisu z tejto stránky má byť
čierný vodič kostra a premeráva sa proti - polu akumulátora.
Vie niekto poradiť kde ten čierný vodič má končiť a prečo rozvetvuje.
Ďakujem za rady lebo už som z toho jeleň.
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29197
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
A kolko si nameral ten odpor? - musí mať viac ako 500kOhm
Meria sa pri vypnutom zapalovani medzi nasledovnymi svorkami:
X10 Multec & ventil, vstrek
Konektor zvazku kablov (na strane riadiacej jednotky), svorka 1 & Kostra
Na diagnostike bola chyba pritomna, alebo uz nepritomna, a teda len ulozena v pamati zavad?
Meria sa pri vypnutom zapalovani medzi nasledovnymi svorkami:
X10 Multec & ventil, vstrek
Konektor zvazku kablov (na strane riadiacej jednotky), svorka 1 & Kostra
Na diagnostike bola chyba pritomna, alebo uz nepritomna, a teda len ulozena v pamati zavad?
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
bukelo vďaka za odpoveď
Tak teda nerozumiem teraz tomu :
X10 Multec & ventil, vstrek
Konektor zvazku kablov (na strane riadiacej jednotky), svorka 1 & Kostra :
Syn to premeraval ale tak že premeral iba to či nie je vodič prerušený
teda od snímača k riadiacej jednotke.
Neviem prečo ten čierny vodič rozvetvuje na dva a ide späť do motorového priestoru.
To znanená že zmerať na tom konektore kde je pripojený vodič od
čidla medzi svorkou č. 1 a kostrou ?
Skúsim to premerať keď dojde syn z práce a dám vedieť.
ešte raz vďaka.
Tak teda nerozumiem teraz tomu :
X10 Multec & ventil, vstrek
Konektor zvazku kablov (na strane riadiacej jednotky), svorka 1 & Kostra :
Syn to premeraval ale tak že premeral iba to či nie je vodič prerušený
teda od snímača k riadiacej jednotke.
Neviem prečo ten čierny vodič rozvetvuje na dva a ide späť do motorového priestoru.
To znanená že zmerať na tom konektore kde je pripojený vodič od
čidla medzi svorkou č. 1 a kostrou ?
Skúsim to premerať keď dojde syn z práce a dám vedieť.
ešte raz vďaka.
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Nieje to tak, že chyba síce ostane v pamäti závad, ale stane sa neaktívnou a hotovo?
Jedine airbagy a veci súvisice z bezpečnosťou treba závady mazať...
Ale diag aj tak odporúčam, možno je chyba teraz iná...
Jedine airbagy a veci súvisice z bezpečnosťou treba závady mazať...
Ale diag aj tak odporúčam, možno je chyba teraz iná...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
- macil
- Admin
- Príspevky: 36829
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Steve, tu - http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=2430
si stiahni "Jak na to". Sú tam aj elektrické schémy. Tam si vysleduj, kam aký drôt má ísť.
si stiahni "Jak na to". Sú tam aj elektrické schémy. Tam si vysleduj, kam aký drôt má ísť.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
dakujem macil Jak na to som už stiahol ale neviem z toho vysomariť nijak.
Pre buketa
Meranie urobil dnes syn. takže na konektore X10 medzi 1 a - pol
bolo 128 Kohm . Ked pripojil čierny kabel na kostru a odpojil tie čo sa z toho odbočuje nameral 10,5 Mohm.
žiadna ina zavada nie je ani diagnostika neukazala iba čidlo klepani mimo rozsah.
Keby som vedel kam podla schemy ma isť čierny vodič od čidla tak by bolo OK ale shemu moc neznam.
ďakujem
Štefan
Pre buketa
Meranie urobil dnes syn. takže na konektore X10 medzi 1 a - pol
bolo 128 Kohm . Ked pripojil čierny kabel na kostru a odpojil tie čo sa z toho odbočuje nameral 10,5 Mohm.
žiadna ina zavada nie je ani diagnostika neukazala iba čidlo klepani mimo rozsah.
Keby som vedel kam podla schemy ma isť čierny vodič od čidla tak by bolo OK ale shemu moc neznam.
ďakujem
Štefan
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
http://img.elit.cz/Q1/JPG0159/o/9.0315-FA.jpg ten snimač inač mysliš lebo mi čo tam riešime mame ten :::: http://img.elit.cz/Q1/BMP0151/o/40%2092%208445.jpg doly za radu
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
Probémy stale pretrvávajú s rozsvietenou kontrolkou teda núdz režimom. Snínač klepania nový dotiahnutý presne s momentom
aj kable , pripojenie je OK. Odkedy bol dotiahnuty na moment 20
ako je predpisane ne diagnostike nebolo auto iba odpojená bateria.
Vymazanie závad je nutné alebo nie ? Radšej by som kupil diagnost.kabel aj s programom lebo ma to už naozaj štve s tým autom
a ešte zopár veci chystám vysvetliť a bývalému majitelovy tvrdil že stačí na diagnostike vynulovať auto . No ta tak to nie je.
)dakujem za rady
Štefan
aj kable , pripojenie je OK. Odkedy bol dotiahnuty na moment 20
ako je predpisane ne diagnostike nebolo auto iba odpojená bateria.
Vymazanie závad je nutné alebo nie ? Radšej by som kupil diagnost.kabel aj s programom lebo ma to už naozaj štve s tým autom
a ešte zopár veci chystám vysvetliť a bývalému majitelovy tvrdil že stačí na diagnostike vynulovať auto . No ta tak to nie je.
)dakujem za rady
Štefan
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
Problém trvá
Tak ako som hore napisal .
Bolo auto aj na diagnostike vymazana pamäť a po naštartovaní
opäť oranžová kontrolka . Dali sme aj druhu aj tak nič
pri naštartovanom motore ukazuje Knock sensor teda čidlo
napätie 4,62V ale vraj 0 alebo len 200mV tam má byť .
Už som z toho totalne jelen
čidlo je dvojvodičové .
Ak niekto okolo TV , MI pripadne KE rozumie do toho nech sa mi ozve.
Motor takto neide do viac ako 4000 otáčok a je aj lenivší.
Poradte čo za čerta može byť.
Žeby RJ ?
Bolo auto aj na diagnostike vymazana pamäť a po naštartovaní
opäť oranžová kontrolka . Dali sme aj druhu aj tak nič
pri naštartovanom motore ukazuje Knock sensor teda čidlo
napätie 4,62V ale vraj 0 alebo len 200mV tam má byť .
Už som z toho totalne jelen
čidlo je dvojvodičové .
Ak niekto okolo TV , MI pripadne KE rozumie do toho nech sa mi ozve.
Motor takto neide do viac ako 4000 otáčok a je aj lenivší.
Poradte čo za čerta može byť.
Žeby RJ ?
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
Nuž kable sme už raz premerali tak neviem ale možeme to spraviť ešte raz nie je problem .
Potreboval by som detailne popisať ako na to a čo kde mám merať
akože že tie kable od snimača kde su presne zapojene pripadne čím sú spojene akože uzemnenie a atď.
Ak by niekto vedel s tým pomocť .
Ďakujem
Štefan
Potreboval by som detailne popisať ako na to a čo kde mám merať
akože že tie kable od snimača kde su presne zapojene pripadne čím sú spojene akože uzemnenie a atď.
Ak by niekto vedel s tým pomocť .
Ďakujem
Štefan
urobil som u seba (Vectra B X16XEL model 1997) toto:
cidlo klepania som odpojil na zadnej strane sania.
na konektore, odkial ide kabel k RJ motora som nameral:
pri vypnutom zapalovani
1. cierny (mozno hnedy) nulovy odpor voci kostre
2. bielo - neviem-aky - odpor voci kostre cca 100 Kiloohm
pri zapnutom zapalovani
3. na oboch napatie voci kostre 0 Volt
4.pri odpojenom snimaci som nastartoval, kontrolka sa nerozsvietila.
myslim, ze nabehne az neskor, za jazdy.
toto moze byt zavisle od auta, rocnika a pod.
skus to u seba pozriet
skus vyblikat chybove kody
--
tu nejake obrazky
cidlo klepania som odpojil na zadnej strane sania.
na konektore, odkial ide kabel k RJ motora som nameral:
pri vypnutom zapalovani
1. cierny (mozno hnedy) nulovy odpor voci kostre
2. bielo - neviem-aky - odpor voci kostre cca 100 Kiloohm
pri zapnutom zapalovani
3. na oboch napatie voci kostre 0 Volt
4.pri odpojenom snimaci som nastartoval, kontrolka sa nerozsvietila.
myslim, ze nabehne az neskor, za jazdy.
toto moze byt zavisle od auta, rocnika a pod.
skus to u seba pozriet
skus vyblikat chybove kody
--
tu nejake obrazky
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
Zatial dakujem za všetok pomoc ale problem trvá nadalej.
Dnes sme ešte raz prešli cele zapojenie senzoru či nie je preušený kabel nič sme nenašli tak sme brali schemu a zapojenie.
Bolo spojene nasledovne žila z MAP a teploty nas. vzduchu bolo spojene do 15 na riadiacej jednotke ako na scheme ale bol tam pripojený aj jeden vodič z čidla klepania a podla schem to tam nemalo byť ale jeden konec mal isť na kostru a druhý a 11 kontakt
na RJ . Zapojily sme teda tak. Problém aj tak nadalej trvá po 2-3 sekund po naštartovaní rozsvietí kontrolka.
Už by n§m pomohlo iba ak by niekto na tigre premeral napätie akô má byť pri naštartovanom motore a v klude medzi kontaktmi 11 a zem na RJ.
Ak by to niekto bol ochotný spraviť ďakujem vopred le pochopím aj to ak nie.
Udaje zo štítku Rj čo máme v aute:
čísla : 16227839 GM KF
095031 BRNW
čiarový kod : 867839LF52970727
Za všetko aj za doterajšiu pomoc všetkým dakujem.
Štefan
Dnes sme ešte raz prešli cele zapojenie senzoru či nie je preušený kabel nič sme nenašli tak sme brali schemu a zapojenie.
Bolo spojene nasledovne žila z MAP a teploty nas. vzduchu bolo spojene do 15 na riadiacej jednotke ako na scheme ale bol tam pripojený aj jeden vodič z čidla klepania a podla schem to tam nemalo byť ale jeden konec mal isť na kostru a druhý a 11 kontakt
na RJ . Zapojily sme teda tak. Problém aj tak nadalej trvá po 2-3 sekund po naštartovaní rozsvietí kontrolka.
Už by n§m pomohlo iba ak by niekto na tigre premeral napätie akô má byť pri naštartovanom motore a v klude medzi kontaktmi 11 a zem na RJ.
Ak by to niekto bol ochotný spraviť ďakujem vopred le pochopím aj to ak nie.
Udaje zo štítku Rj čo máme v aute:
čísla : 16227839 GM KF
095031 BRNW
čiarový kod : 867839LF52970727
Za všetko aj za doterajšiu pomoc všetkým dakujem.
Štefan