Snimač klepania

Moderátor: bukelo

Steve61
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Snimač klepania

Príspevok od používateľa Steve61 »

Opel Tigra 1998 1,4 16V
Svieti oranžová kontrolka a motor neide do viac ako 4500 otačok.
Diagnostika vypisala snimač klepania mimo rozsah.
Kupily sme novu kontrolka svieti aj tak.
Zmerali sme kabel od sniamča ku ECU je ok je to sivobiely kabel.
Další čierny vraj ma byť uzemneny na - pol lenže on sa rozvetvuje na dva vodiče a vyzerá to ako amaterska robota.
Vie niekto ako to má byť správne pripojene ? alabo schema.
Treba to naozaj dotiahnuť momentovym klučom ? aj to som počul.
Ďakujem za rady.
Štefan
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22955
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

Ahoj, a dosadaciu plochu na bloku motora kam sa to cidlo dava si vycistil? Od hrdze a pod? Neni treba dotahovat na moment ...staci jemne rukou, klucom....nic drastickeho...
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29192
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

ano, tento snimac sa dotahuje momentovym klucom na predpisany moment.
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Steve61
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Steve61 »

Zdarvím
Tak som snímač klepania dotiahol na moment 20Nm ako je to udávané
ale nič sa nedeje oranž. kontrolka pri naštartovaní na zopár sekund zhasne a rozsvietí znova. Na diagnostike bola jediná závada :
Snínač klepaní mimo rozsah .
Potrebné je vymazať obsah závad na diagnostike alebo stačí odpojiť
kabel od akumulatora a vymaže samo ?
Prešiel som aj kabel od snimača k ECU vedú tam dva vodiče :
Hnedobiely - napojený na ECU - premerané je OK.
Čierný - ide do priestoru kde je ECU a tam rozvetvuje na dva vodiče

No toto neviem prečo podla iného popisu z tejto stránky má byť
čierný vodič kostra a premeráva sa proti - polu akumulátora.

Vie niekto poradiť kde ten čierný vodič má končiť a prečo rozvetvuje.
Ďakujem za rady lebo už som z toho jeleň.
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29192
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

A kolko si nameral ten odpor? - musí mať viac ako 500kOhm
Meria sa pri vypnutom zapalovani medzi nasledovnymi svorkami:
X10 Multec & ventil, vstrek
Konektor zvazku kablov (na strane riadiacej jednotky), svorka 1 & Kostra

Na diagnostike bola chyba pritomna, alebo uz nepritomna, a teda len ulozena v pamati zavad?
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Steve61
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Steve61 »

bukelo vďaka za odpoveď
Tak teda nerozumiem teraz tomu :
X10 Multec & ventil, vstrek
Konektor zvazku kablov (na strane riadiacej jednotky), svorka 1 & Kostra :
Syn to premeraval ale tak že premeral iba to či nie je vodič prerušený
teda od snímača k riadiacej jednotke.
Neviem prečo ten čierny vodič rozvetvuje na dva a ide späť do motorového priestoru.
To znanená že zmerať na tom konektore kde je pripojený vodič od
čidla medzi svorkou č. 1 a kostrou ?
Skúsim to premerať keď dojde syn z práce a dám vedieť.
ešte raz vďaka.
Steve61
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Steve61 »

Ešte : diagnosticky kabel nemám a momentálne nebol vymazaný
pamäť závad, musi to byť alebo stačí odpojiť aku.
Používateľov profilový obrázok
bukelo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 29192
Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
Auto: Iná značka
Bydlisko: Banská Bystrica

Príspevok od používateľa bukelo »

Odpojenim aku sa pamat zavad nevymazava. Po vymene snimaca je dobre si tu chybu vymazat.
別のブランド
OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex
OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex
OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Steve61
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Steve61 »

ďakujem
Premerame si odpor a dame vymazať pamäť závad , uvidím ako to
dopadne ak by som mal diagnosticky kabel nebol by problem ale asi budem to musieť zaobstarať .
Ďakujem za odpoveď
Používateľov profilový obrázok
buci_vectra
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6260
Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
Auto: Vectra B
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa buci_vectra »

Nieje to tak, že chyba síce ostane v pamäti závad, ale stane sa neaktívnou a hotovo?
Jedine airbagy a veci súvisice z bezpečnosťou treba závady mazať...

Ale diag aj tak odporúčam, možno je chyba teraz iná...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová ;)
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE

PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36825
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Steve, tu - http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=2430
si stiahni "Jak na to". Sú tam aj elektrické schémy. Tam si vysleduj, kam aký drôt má ísť.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Steve61
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Steve61 »

dakujem macil Jak na to som už stiahol ale neviem z toho vysomariť nijak.
Pre buketa
Meranie urobil dnes syn. takže na konektore X10 medzi 1 a - pol
bolo 128 Kohm . Ked pripojil čierny kabel na kostru a odpojil tie čo sa z toho odbočuje nameral 10,5 Mohm.
žiadna ina zavada nie je ani diagnostika neukazala iba čidlo klepani mimo rozsah.
Keby som vedel kam podla schemy ma isť čierny vodič od čidla tak by bolo OK ale shemu moc neznam.
ďakujem
Štefan
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36825
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Pripojenie snimača je trojvodičové. Farby ti nepoviem, ale jeden ide na kostru, jeden do riadiacej jednotky (C11) a tretí rovnako, ale na pin (D15), ktorý je spoločný pre snímač teploty nasávaného vzduchu a snímač tlaku nasávaného vzduchu (MAP).
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Steve61
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Steve61 »

http://img.elit.cz/Q1/JPG0159/o/9.0315-FA.jpg ten snimač inač mysliš lebo mi čo tam riešime mame ten :::: http://img.elit.cz/Q1/BMP0151/o/40%2092%208445.jpg doly za radu
Steve61
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Steve61 »

Probémy stale pretrvávajú s rozsvietenou kontrolkou teda núdz režimom. Snínač klepania nový dotiahnutý presne s momentom
aj kable , pripojenie je OK. Odkedy bol dotiahnuty na moment 20
ako je predpisane ne diagnostike nebolo auto iba odpojená bateria.
Vymazanie závad je nutné alebo nie ? Radšej by som kupil diagnost.kabel aj s programom lebo ma to už naozaj štve s tým autom
a ešte zopár veci chystám vysvetliť a bývalému majitelovy tvrdil že stačí na diagnostike vynulovať auto . No ta tak to nie je.
)dakujem za rady
Štefan
Steve61
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Problém trvá

Príspevok od používateľa Steve61 »

Tak ako som hore napisal .
Bolo auto aj na diagnostike vymazana pamäť a po naštartovaní
opäť oranžová kontrolka . Dali sme aj druhu aj tak nič
pri naštartovanom motore ukazuje Knock sensor teda čidlo
napätie 4,62V ale vraj 0 alebo len 200mV tam má byť .
Už som z toho totalne jelen
čidlo je dvojvodičové .
Ak niekto okolo TV , MI pripadne KE rozumie do toho nech sa mi ozve.
Motor takto neide do viac ako 4000 otáčok a je aj lenivší.
Poradte čo za čerta može byť.
Žeby RJ ?
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

nuz chcelo by to nejakeho hrdinu, co by to pomeral u seba.

je mozne, ze mas nejaku chybu na kabelazi od RJ motora k tomu cidlu.
napr. skrat hnedobieleho vodica na napajcie napatie 5 voltov nejakeho ineho snimaca
Steve61
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Steve61 »

Nuž kable sme už raz premerali tak neviem ale možeme to spraviť ešte raz nie je problem .
Potreboval by som detailne popisať ako na to a čo kde mám merať
akože že tie kable od snimača kde su presne zapojene pripadne čím sú spojene akože uzemnenie a atď.
Ak by niekto vedel s tým pomocť .
Ďakujem
Štefan
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

urobil som u seba (Vectra B X16XEL model 1997) toto:

cidlo klepania som odpojil na zadnej strane sania.
na konektore, odkial ide kabel k RJ motora som nameral:

pri vypnutom zapalovani
1. cierny (mozno hnedy) nulovy odpor voci kostre
2. bielo - neviem-aky - odpor voci kostre cca 100 Kiloohm

pri zapnutom zapalovani
3. na oboch napatie voci kostre 0 Volt

4.pri odpojenom snimaci som nastartoval, kontrolka sa nerozsvietila.
myslim, ze nabehne az neskor, za jazdy.
toto moze byt zavisle od auta, rocnika a pod.

skus to u seba pozriet

skus vyblikat chybove kody

--

tu nejake obrazky

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Steve61
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 28 Sep 2011, 14:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Steve61 »

Zatial dakujem za všetok pomoc ale problem trvá nadalej.
Dnes sme ešte raz prešli cele zapojenie senzoru či nie je preušený kabel nič sme nenašli tak sme brali schemu a zapojenie.
Bolo spojene nasledovne žila z MAP a teploty nas. vzduchu bolo spojene do 15 na riadiacej jednotke ako na scheme ale bol tam pripojený aj jeden vodič z čidla klepania a podla schem to tam nemalo byť ale jeden konec mal isť na kostru a druhý a 11 kontakt
na RJ . Zapojily sme teda tak. Problém aj tak nadalej trvá po 2-3 sekund po naštartovaní rozsvietí kontrolka.
Už by n§m pomohlo iba ak by niekto na tigre premeral napätie akô má byť pri naštartovanom motore a v klude medzi kontaktmi 11 a zem na RJ.
Ak by to niekto bol ochotný spraviť ďakujem vopred le pochopím aj to ak nie.
Udaje zo štítku Rj čo máme v aute:

čísla : 16227839 GM KF
095031 BRNW
čiarový kod : 867839LF52970727

Za všetko aj za doterajšiu pomoc všetkým dakujem.
Štefan
Napísať odpoveď

Návrat na "TIGRA, SPEEDSTER - ELEKTRO"