Start Z19DTH

Moderátori: dulo, buci_vectra

edulo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 31 Okt 2008, 23:23
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Start Z19DTH

Príspevok od používateľa edulo »

Nazdar chlapi, tak idem na Vas s otazkou, mozno ani nie s problemom, ktovie... Mam motor Z19DTH najazdene 90 000 km. Mam po vymene oleja a aj vzduchoveho filtra, caka ma len palivovy este. Bol som teraz cez vikend na chate a prisli prve mrazy, aj pod -5.
Nedavno som volal s TEOM, pytal som sa ho na problem ohladom toho, ze ked je motor studeny - rano, tak motor ide po startovani dobre, ked je zohriaty na prevadzkovu teplotu a nastartujem, ide tiez krasne, ale ked je tak na cca 40 stupnov - vlazny - tak po starte, ako keby vynechaval - TEO povedal, ze je to bezny problem tychto motorov, ze sa pridiera tryska. No a okolo toho uz asi viac nebudem hovorit, len aby ste boli v obraze, co a ako sa ma, tak ako som spominal, prisiel prvy mraz a nechal som zhavit vcera raz a myslel som si, ze nenastartujem, auto tocilo tocilo, ale bolo to take suche tocenie a az na druhy krat po dlhom dlhom toceni ako tak chytilo - akoby som pocul v rozpati jednej sekundy, ako chytaju vsetky valce. Je to bezne na tychto motoroch alebo je niekde inde problem? Zhavice su asi original - skoro 6 rokov, ale nevykazuju podla diagnostiky ziadnu chybu. Napada ma spadanie nafty, pripadne este aj ten filter vymenit palivovy, ale chcel som vediet, ci je to normalne na tychto motoroch alebo nie. A este jedna vec, ked nastartujem, tak pri porovnani s ostatnymi autami ide asi 5 minut cisty biely dym - ale to je fakt len dym - ziaden olej alebo nespalena nafta ci voda. Potom ani trosku. Nemam FAP filter, kamos povedal, ze je to tym, ze ide po starte vsetko teplo do vyfuku. No a dnes som zhavil dva krat, asi pri tej istej teplote a uz to bolo o polovicku lepsie, chytilo na prvy krat, ale tiez po trosku dlhsom toceni. No a este aj taky slabsi klepot je tam po nastartovani a behom tych 5 minut sa ku koncu uz strieda ten klepot s normalnym zvukom motora... Cim je teplejsi, tym kratsie klepe a dlhsie ide normalne. Nie je to asi ziadna katastrofa, ale tiez by som rad vedel, ci je to normalne, alebo moze byt niekde problem.... Dakujem.
Signum
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 4219
Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
Auto: Zafira B
Bydlisko: Galanta
Bydlisko alt: Sološnica
Bydlisko: Galanta

Príspevok od používateľa Signum »

-padanie nafty nepripadá do úvahy keďže máš elektr. podávacie čerpadlo
-demontoval by som žhaviče a premerel,prípadne vyskúšal napriamo ako žhavia
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
danytn
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 25 Júl 2011, 18:19
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Trenčín

Príspevok od používateľa danytn »

na tvojom by som tie žhaviče určite vymenil!! 6rokou je na ne dost a pokial jazdiš kratke trate a často tak určite von a nove!!! O a skus natankovat poriadnu naftu !! a biely dym jenormalny pri minosovej teplpote , popripade daj do nafty nieco na prečistenie vstrekou.
Používateľov profilový obrázok
Spohrelt
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1158
Dátum registrácie: 28 Sep 2008, 19:58
Auto: Vectra C
Bydlisko: Trnava
Bydlisko: Sered

Príspevok od používateľa Spohrelt »

Mne auto zle startovalo za studena, za tepla bez problemov a nakoniec to bola uz slaba baterka, mozno budes mat podobny problem, po vymene baterky - za studena, za tepla, so startovanim ziadny problem.
Opel Vectra GTS, 1.9 CDTi, Z 19 DT, / 2005 /
edulo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 31 Okt 2008, 23:23
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa edulo »

Chlopi, na nafte si dam zalezat, tankujem striedavo Shell, OMV, Slovnaft. A ked mi vychadza v nedelu, tak na Shell len V-Power :D Pravidelne davam aditivum VIF do nafty, takze tam nebude problem :D Baterka je cisto nova, ale dnes som kupil zhavice, tak ich idem vymenit, zajtra rano bude prvy start za studena, tak dam vediet, ci sa nieco zmenilo. A hej, auto ma v podstate 6 rokov a hlavne teraz, ako som ho kupil, tak ja len kratke trate v meste robim, tak urcite investicia do zhavicov bude rozumna. Len som chcel vediet, ako vam startuju Z19DTH.
A este jedna vec, rad by som dnes vymenil PALIVOVY FILTER, je pri nadrzi vzadu zospodu na aute, je to klasicky plechac s odkalovacom, ci ako sa to nazyva, ako by ste ho odporucali menit? Aby sa to nezavzdusnilo a nerad by som lial naftu zo stareho filtra, do noveho.
Používateľov profilový obrázok
swabel
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1660
Dátum registrácie: 19 Jún 2007, 10:44
Auto: Vectra C
Bydlisko: Trstená
Bydlisko alt: Levoča
Bydlisko: Trstená, orig. Levoča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa swabel »

Palivovy filter najdes v ciernej plastovej nadobke nad motorom, meni sa len papierova vlozka. Nadobku vybrat von, odvodnit (skrutka na spodku), dat filter novy, par krat natiahnut naftu (ako pri startovani)....
VETCTRA C kombi, Z19DTH, AT (2007), KATAÓG DIELOV EPC
Diagnostika GM MDI, OP-COM, aktivácia pal. PC* SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, 0915850900
http://www.opel-shop.sk
edulo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 31 Okt 2008, 23:23
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa edulo »

Swabrl sklamem ta :D Teraz sa mylis, filter mam pri nadrzi nedaleko zadnej napravy... A nie je tam vlozka, ale cely ten plechac.
Používateľov profilový obrázok
jupaza1
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1957
Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
Auto: Vectra C
Bydlisko alt: Bytča a okolie
Bydlisko: Źilina

Príspevok od používateľa jupaza1 »

edulo napísal:Swabrl sklamem ta :D Teraz sa mylis, filter mam pri nadrzi nedaleko zadnej napravy... A nie je tam vlozka, ale cely ten plechac.
to čo máš za auto?
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Signum
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 4219
Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
Auto: Zafira B
Bydlisko: Galanta
Bydlisko alt: Sološnica
Bydlisko: Galanta

Príspevok od používateľa Signum »

jupaza1 napísal:
edulo napísal:Swabrl sklamem ta :D Teraz sa mylis, filter mam pri nadrzi nedaleko zadnej napravy... A nie je tam vlozka, ale cely ten plechac.
to čo máš za auto?
Asi Cadilac :roll:
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
ottonr
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 05 Aug 2009, 15:06
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa ottonr »

saaba 9-3, ten ma zospodu pri nadrzi pred zadnym kolesom
Používateľov profilový obrázok
swabel
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1660
Dátum registrácie: 19 Jún 2007, 10:44
Auto: Vectra C
Bydlisko: Trstená
Bydlisko alt: Levoča
Bydlisko: Trstená, orig. Levoča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa swabel »

A kto mal vediet, ze mas SAAB :D Myslel som ze mas astru H al. Vectru C. Daj si to do podpisu.
VETCTRA C kombi, Z19DTH, AT (2007), KATAÓG DIELOV EPC
Diagnostika GM MDI, OP-COM, aktivácia pal. PC* SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, 0915850900
http://www.opel-shop.sk
edulo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 31 Okt 2008, 23:23
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa edulo »

Tu nejde o SAAB :D Ale napisal som vsetko kde je co a ako, ze je vzadu pri nadrzi a tak isto aj ze je to plechovy filter :D Len som chcel vediet, ako by ste ho vy menili - odbornici a ako odvzdusnili pri pripadnych problemoch, aby som nahodou to cerpadlo nepototkal :D
Používateľov profilový obrázok
MajklNajt
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 18 Júl 2009, 15:31
Auto: Vectra B
Bydlisko: Banská Bystrica
Bydlisko: BB

Príspevok od používateľa MajklNajt »

A to auto nam nenapises teda? :)
Opel Vectra 2.0 DTi
r.v. 2000 edition, sedan
edulo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 31 Okt 2008, 23:23
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa edulo »

Saak SAAB 93 1,9 TiD r.v. 2006 kod motora Z19DTH. Ale uz som si to dal aj do popisu :)
Opel Astra 1,7 DTi (Y17DT) Njoy 2003
SAAB 9-3 1,9 TiD (Z19DTH) Vector 2006
Používateľov profilový obrázok
swabel
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1660
Dátum registrácie: 19 Jún 2007, 10:44
Auto: Vectra C
Bydlisko: Trstená
Bydlisko alt: Levoča
Bydlisko: Trstená, orig. Levoča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa swabel »

Good job.
VETCTRA C kombi, Z19DTH, AT (2007), KATAÓG DIELOV EPC
Diagnostika GM MDI, OP-COM, aktivácia pal. PC* SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, 0915850900
http://www.opel-shop.sk
ottonr
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 05 Aug 2009, 15:06
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa ottonr »

co tam chces odvzdusnovat? mas podavacie cerpadlo v nadrzi, to ti natlaci a odvzdusni sa sam
SAAB 9-5 Vector SportCombi 2006 1,9TiD (Z19DTH)
-
SAAB 9000 Aero 96 2,3T / Maptun 303PS/519Nm
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - MOTOR/PREVODOVKA"