prosim o radu - akumulator
Moderátori: dulo, buci_vectra
- Barry
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 666
- Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Zahorie
- Kontaktovať používateľa:
samozrejme ze je pravda aj to... ale skusme to zratat inak ... ma auto pri beznej prevadzke odber 480W ? Taky vykon je totiz pri 12V a odoberanom prude 40A , stale nam zostava 15A na dobijanie akumulatora... A co ked na ten akumulator staci prud 5A ? to mame rezervu pre vykon 600W...
stretavacy 2x55W
dialkove 2x55W
ostatne ziarovky max 100W spolu aj to som prehnal
elektronika auta prezeniem 100W
radio max 60W
a mame tych 480...
jasne ze sa este niecim budi alternator, ale si myslim ze tym 55A alternatorom mozem dobijat co chcem. A hlavne treba este mysliet na to ze sa nesvieti dialkovymi svetlami stale, takze prud na dobijanie tam musi byt v rezerve.
stretavacy 2x55W
dialkove 2x55W
ostatne ziarovky max 100W spolu aj to som prehnal
elektronika auta prezeniem 100W
radio max 60W
a mame tych 480...
jasne ze sa este niecim budi alternator, ale si myslim ze tym 55A alternatorom mozem dobijat co chcem. A hlavne treba este mysliet na to ze sa nesvieti dialkovymi svetlami stale, takze prud na dobijanie tam musi byt v rezerve.
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
- macil
- Admin
- Príspevky: 36871
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Energia odobraná z akumulátora potrebná napríklad na naštartovanie auta je rovnaká, či ju budem cucať z 55Ah akumulátora, alebo 100Ah akumulátora. Rovnako potom jej rovnaké množstvo musím dodať do oboch akumulátorov pre ich dobitie. Akumulátor je v aute dobíjaný podľa tzv. charakteristiky U, teda konštatntným napätím, z toho plynie aj skutočnosť, že akumulátor nikdy nebude nabitý na 100%. Jeden z dôvodov, prečo sa ku kapacitne väčším akumulátorom používa spravidla aj silnejší alternátor je ten, že väčší akumulátor je pri rovnakom stave vybitia, v rovnakom časovom úseku schopný pojať väčšie množstvo energie. Ako bolo popísané vyššie, ak na prevádzku auta je nutné určité množstvo el. energie vyrobené alternátorom, tomu silnejšiemu ostane viac energie na dobitie akumulátora a teda ten sa dobije skôr, akoby bol kŕmený menším prúdom zo slabšieho alternátora. Avšak nie je pravda, že slabší alternátor nedokáže dobiť väčší akumulátor.
Spomenuté samovybíjanie je v tomto prípade zanedbateľné.
O problematike sekundárnych zdrojov el. energie by sa dali písať elaboráty, ale to nie je cieľom tohto portálu. Okrem toho na nete je materiálu dosť, len pri ich výbere si treba dávať pozor, pretože sa na ňom vyskytuje aj veľa nezmyslov.
Spomenuté samovybíjanie je v tomto prípade zanedbateľné.
O problematike sekundárnych zdrojov el. energie by sa dali písať elaboráty, ale to nie je cieľom tohto portálu. Okrem toho na nete je materiálu dosť, len pri ich výbere si treba dávať pozor, pretože sa na ňom vyskytuje aj veľa nezmyslov.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 19 Dec 2008, 16:58
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: ČR - Sudety, Reichenberg
- Kontaktovať používateľa:
Ok. Omlouvám se, tak můj přispěvek del. :oops: Šířím nesmysly, avšak neůmyslně. Popsal jsem to tak, jak to bylo vysvětleno mně už ve škole... (ale to je dááááávno...)
Astra G X14XE, OO, white, xenony and m.o.
Zafira A X18XE1, 99, silver, vrátila se a zůstane
Corsa A, 1.5D, 91, malý spolehlivý stařeček
K tomu dva Fordi, oba na práci
Zafira A X18XE1, 99, silver, vrátila se a zůstane
Corsa A, 1.5D, 91, malý spolehlivý stařeček
K tomu dva Fordi, oba na práci
- macil
- Admin
- Príspevky: 36871
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Ale nie, na tom čo si napísal je kus pravdy, ale chcelo to inak formulovať. Nešťastne zvolená bola veta "...je pravda, že i když má altík třeba jen 55 tak můžeš dát baterku třeba 100, ale nikdy ji altíkem nedokážeš dobít...", čo nie je pravda.
Často zdôrazňujem, že už keď radím, veľmi dôležitá je formulácia a taktiež úplná informácia. Potom napríklad nebudú vznikať fámy typu - Opel žerie olej.
Myslím, že viac k tomu nemám čo povedať.
Často zdôrazňujem, že už keď radím, veľmi dôležitá je formulácia a taktiež úplná informácia. Potom napríklad nebudú vznikať fámy typu - Opel žerie olej.
Myslím, že viac k tomu nemám čo povedať.
- Teo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4752
- Dátum registrácie: 19 Jan 2008, 21:39
- Auto: Viac Oplov
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
do 2,0 benzinu je stanovena min.45-ka
Kadett 1,3 44KW FULL MANUAL r.v.88(karburátor :)
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
tel. 0903 75 75 34
www.teoracing.sk
www.opravaservoriadenia.sk
Opravíme aj to čo už nik nedokáže
- Spohrelt
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1158
- Dátum registrácie: 28 Sep 2008, 19:58
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Trnava
- Bydlisko: Sered
Ahojte chalani,
aj mna caka vymena baterie.
Staru mam original GM / 12V 70Ah 450A /.
Konfigurator baterii - http://www.varta-automotive.com/index.p ... =en&range=
mi nasiel dva vhodne typy.
SILVER dynamic 12V 85Ah 800A
BLUE dynamic 12V 80Ah 740A
Niekolko chalanov v Levoci z clubu mi povedalo, ze startovaci prud 450A je na diesel malo, teda nechapem, preco ju GM montuje.
Cena je skoro rovnaka aj parametre su skoro podpbne.
Ktoru by ste odporucili?
Pripadne este nejaku inu ?
Vdaka za odpoved.
aj mna caka vymena baterie.
Staru mam original GM / 12V 70Ah 450A /.
Konfigurator baterii - http://www.varta-automotive.com/index.p ... =en&range=
mi nasiel dva vhodne typy.
SILVER dynamic 12V 85Ah 800A
BLUE dynamic 12V 80Ah 740A
Niekolko chalanov v Levoci z clubu mi povedalo, ze startovaci prud 450A je na diesel malo, teda nechapem, preco ju GM montuje.
Cena je skoro rovnaka aj parametre su skoro podpbne.
Ktoru by ste odporucili?
Pripadne este nejaku inu ?
Vdaka za odpoved.
Opel Vectra GTS, 1.9 CDTi, Z 19 DT, / 2005 /
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 66
- Dátum registrácie: 18 Dec 2009, 00:06
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Nitrianske Rudno
ja mam 74AH baterku v 18 16V, stiha pekne, nemam s nou problem, klop klop, samozrejme ak kupis slabsiu baterku v zime ak sa budes vozit len tak po dedine ze prejdes 2 km zhasnes auto a zase start a zase dookola tak mozes mat v zime problem so startom, zase zavisi aj od toho ci mas nejaku hudbu v aute, ak mas radsej silnejsiu baterku aby ti nestahovalo svetla alebo ak nebudes mat nastartovane a pustit hudbu aby ti ju nevibilo, je to samozrejme aj od toho kolko mas na to penazi a tak
Súčastnosť
Volkswagen Golf 4 1.6 - 2001 - LPG
Opel Vectra Caravan 2.0 16V - CDX
Volkwagen Passat B4 - 1.9 TD 55kw
Bývalky :
Volkswagen Passat B5 4Motion - 2000 - 1,9 TDI PD ( 115 PS )
Škoda Octavia MK1 - 1997, 1,9 TDI ( 90 PS )
Opel Vectra B Hatchback - 1996, 1.8 16V (115 PS) - minulost
Volkswagen Golf 4 1.6 - 2001 - LPG
Opel Vectra Caravan 2.0 16V - CDX
Volkwagen Passat B4 - 1.9 TD 55kw
Bývalky :
Volkswagen Passat B5 4Motion - 2000 - 1,9 TDI PD ( 115 PS )
Škoda Octavia MK1 - 1997, 1,9 TDI ( 90 PS )
Opel Vectra B Hatchback - 1996, 1.8 16V (115 PS) - minulost
- Palizer
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 194
- Dátum registrácie: 03 Mar 2010, 15:42
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Žilina / USA
Ale treba brat do uvahy, aky motor mate. Na benzin staci 55. Opel dava original od firmy VARTA 70 na naftaky. Inak tiez by som kupoval 74 pre naftove motory.
Opel Vectra C Caravan 1,9 CDTI 88kW r.v.2007
__________________________________
Opel Vectra B Caravan 2,0 DTI 74kW r.v.2001-ex
Opel Corsa 1,4i r.v.1998-ex
__________________________________
Opel Vectra B Caravan 2,0 DTI 74kW r.v.2001-ex
Opel Corsa 1,4i r.v.1998-ex
- 24petusko
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 11028
- Dátum registrácie: 11 Dec 2009, 17:35
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Košice-okolie
- Bydlisko: Košice okolie
baterky
Na nafťáky 74-ka
a na benzínový štvorvalec stačí 60-ka
Úplne v pohode si s nimi alternátory poradia.
Ináč ja som mal na 1.9 nafte altík so 120A, neviem prečo tu padajú také malé cifry...
Pri benzínových motoroch budú slabšie. Ale 70Ah baterku dobijem aj 50A altíkom v pohode... Ono čím sa batéria postupne nabíja, zvyšuje svoj odpor a preto na konci nabíjacieho cyklu do nej tečú už len miliampére. Na začiatku nabíjania má baterka minimálny odpor a vtedy je prúd ktorý do nej tečie omnoho vyšší.
Ako sa stav nabitia zvyšuje, odpor baterky stúpa až dosiahne maximum ( ideálne nekonečne veľký odpor ) a ani 200 A alternátor do nej nepretlačí hoci 1 mikroampér.
Toľko okienko elektrotechniky...
a na benzínový štvorvalec stačí 60-ka
Úplne v pohode si s nimi alternátory poradia.
Ináč ja som mal na 1.9 nafte altík so 120A, neviem prečo tu padajú také malé cifry...
Pri benzínových motoroch budú slabšie. Ale 70Ah baterku dobijem aj 50A altíkom v pohode... Ono čím sa batéria postupne nabíja, zvyšuje svoj odpor a preto na konci nabíjacieho cyklu do nej tečú už len miliampére. Na začiatku nabíjania má baterka minimálny odpor a vtedy je prúd ktorý do nej tečie omnoho vyšší.
Ako sa stav nabitia zvyšuje, odpor baterky stúpa až dosiahne maximum ( ideálne nekonečne veľký odpor ) a ani 200 A alternátor do nej nepretlačí hoci 1 mikroampér.
Toľko okienko elektrotechniky...
VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
Honda Legen( wait for it... )dary
Honda Legen( wait for it... )dary