Kontrolka dobíjania+zvláštny zvuk motora
Moderátori: dulo, buci_vectra
- RASTY
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 07 Apr 2006, 06:58
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Michalovce
novy diodovy mostik a uz mam vypalene 2 kontrolky v budikoch
nazdar oplaci.
Pred dvoma tyzdnami mi menil opravar starterov a alternatorov na mojej VECE 1,9 cdti 88kw r.r. 2005 diodovy mostik, auto dobijalo len na 10,7 V , ako prve mi zacalo s tazkostami startovat, potom zacalo vsetko odchadzat, servo, podsvietenie kurenia, palubovky, odislo abs, esp... proste auto poriadne chaosilo.
nabil som na plno baterku, "vsetko zrazu fungovalo "a odviezol sa autom do servisu, za tyzden bolo opravene,, oprava stala 80 eciek, menil sa len diodovy mostik. na palubaku mi teraz vypisuje hodnoty dobijania, od 13,4 az do max 14,2 V, zvacsa sa vsak drzi na rovnych 14 V myslim si ze je to oka.
Problem vsak je ten, ze ked som auto vzal zo servisu, na palubaku mi svietil francuzsky kluc , skocil som na diagnostiku vymazat pamat zavad, kedze som vedel ze to bolo sposobene slabou baterkou, ked bolo pokazene dobijanie,
Pamat zavad sa vymazala, no hned vyskocila jedna chyba, "kontrolka rozpinania".. mechanik zistil ze je to ta zlta kontrolka na palubovke, v tvare motora, za normalnych okolonosti svieti ked pretocite klucom pred startom, mne nesvieti vobec takze bude vypalena ziarovka. musim rozobrat palubovku a vymenit tam ziarovku,
mate niekto postup ako to vsetko rozobrat a poskladat? nerad by som nieco povylamoval,, tusim musi ist dole aj volant... a hlavne aky typ ziarovky tam mam kupit.
a este jedna vec ma zaskocila, od kedy mam to dobijanie opravene som najazdil zhruba 300km, a prave dnes vecer mi vyhorela na palubovke aj cervena kontrolka airbagu, co to moze sposobovat?. nejaka velka nahoda nie?.. zeby na to mal vplyv ten opraveny alternator?.. neviem comu to mam pripisovat.. podla mna dobija spravne maximum com som spozoroval bolo napatie 14,2V a to aj pri vysokych otackach. skusim pomenit tie ziarovky, a ked sa to bude opakovat. idem do servisu ten alternator reklamovat...
dakujem za kazdu radu.
Pred dvoma tyzdnami mi menil opravar starterov a alternatorov na mojej VECE 1,9 cdti 88kw r.r. 2005 diodovy mostik, auto dobijalo len na 10,7 V , ako prve mi zacalo s tazkostami startovat, potom zacalo vsetko odchadzat, servo, podsvietenie kurenia, palubovky, odislo abs, esp... proste auto poriadne chaosilo.
nabil som na plno baterku, "vsetko zrazu fungovalo "a odviezol sa autom do servisu, za tyzden bolo opravene,, oprava stala 80 eciek, menil sa len diodovy mostik. na palubaku mi teraz vypisuje hodnoty dobijania, od 13,4 az do max 14,2 V, zvacsa sa vsak drzi na rovnych 14 V myslim si ze je to oka.
Problem vsak je ten, ze ked som auto vzal zo servisu, na palubaku mi svietil francuzsky kluc , skocil som na diagnostiku vymazat pamat zavad, kedze som vedel ze to bolo sposobene slabou baterkou, ked bolo pokazene dobijanie,
Pamat zavad sa vymazala, no hned vyskocila jedna chyba, "kontrolka rozpinania".. mechanik zistil ze je to ta zlta kontrolka na palubovke, v tvare motora, za normalnych okolonosti svieti ked pretocite klucom pred startom, mne nesvieti vobec takze bude vypalena ziarovka. musim rozobrat palubovku a vymenit tam ziarovku,
mate niekto postup ako to vsetko rozobrat a poskladat? nerad by som nieco povylamoval,, tusim musi ist dole aj volant... a hlavne aky typ ziarovky tam mam kupit.
a este jedna vec ma zaskocila, od kedy mam to dobijanie opravene som najazdil zhruba 300km, a prave dnes vecer mi vyhorela na palubovke aj cervena kontrolka airbagu, co to moze sposobovat?. nejaka velka nahoda nie?.. zeby na to mal vplyv ten opraveny alternator?.. neviem comu to mam pripisovat.. podla mna dobija spravne maximum com som spozoroval bolo napatie 14,2V a to aj pri vysokych otackach. skusim pomenit tie ziarovky, a ked sa to bude opakovat. idem do servisu ten alternator reklamovat...
dakujem za kazdu radu.
1. Vectra C GTS 1,9 CDTI Z 19 DTH, 110 kw
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
V poslednom čase sa táto chyba začala zasa ukazovať,aj keď aj pred tým sa ukazovala sporadicky, Kúkal som do motora a prišiel som na to , že káblik ( zrejme budenia alternátora) nieje priskrutkovaný k alternátoru (chýbala matica), dal som podložky, maticu, dotiahol a dúfam, že to bude OKjupaza1 napísal:Ahojte! Mám dotaz ohľadom kontrolky dobíjania. Cca pred rokom menený alternátor pre závadu dobíjania (nedobíjal), v auguste sa počas jazdy rozsvietila kontrolka akumulátora, na Pc ukazuje, že dobíja do hodnoty 14,3. Po vypnutí motora a opätovnom naštartovaní je kontrolka zhasnutá a vše sa chová tak ako má. Tento jav sa zopakoval od tej doby asi 6x. Prvý raz sa to objavilo po umytí auta a deň pred odchodom na dovolenku, viete si predstaviť ten šok a paniku. Viete niekto poradiť, kde môže byť príčina tohto javu?
Batéria je nová, kupovaná v marci tohto roku, takže tá by nemala robiť galibu. Na diagnostike chybu nehlási !
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 71
- Dátum registrácie: 07 Okt 2009, 14:20
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: BA-LV-ZA
...
zdravim pani ,mam otazocku ....ak som to spravne pochopil z predoslich prispevkov ,tak ak mi svieti/preblikava kontrolka baterie , postupne zasvietila aj kontrolka airbagov a sem tam spadnu aj vsetky rucicky pristrojovky ,zrejme mi konci alebo prebija alternator ...???...za nejaku tu radu vopred dakujem ...
VECTRA B 1.8 Z18XE - 2001
- jupaza1
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1957
- Dátum registrácie: 16 Máj 2009, 10:37
- Auto: Vectra C
- Bydlisko alt: Bytča a okolie
- Bydlisko: Źilina
možno iba batéria
Opel Vectra C caravan 1,9 CDTi 110 kw r.v.2006
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Opel Astra F 1,8i 16v r.v.1994 - EX; Opel Frontera B 2,2 DTi 85 kw r.v. 2000 -EX
Opel Vectra C 1,9 CDTi 88 kw r.v. 2006 - EX; Opel Vectra B caravan 1,6 16v r.v. 1996 - EX
Diagnostika a programovanie pomocou OP- COM a Diagnostika vozidiel Fiat, Alfa Romeo, Lancia pomocou Fiat ECU Scan
Re: ...
premerat dobijanie. ak nie je OK, nejazdit, opravit.MIROF napísal:zdravim pani ,mam otazocku ....ak som to spravne pochopil z predoslich prispevkov ,tak ak mi svieti/preblikava kontrolka baterie , postupne zasvietila aj kontrolka airbagov a sem tam spadnu aj vsetky rucicky pristrojovky ,zrejme mi konci alebo prebija alternator ...???...za nejaku tu radu vopred dakujem ...
napatie na baterii musi byt pri beziacom motore medzi 13 a 15 V,
za tepla tak do 14 V
ak ti na vysoke napatie umru riadiace jednotky, tak mas o prievan v penazenke postarane.