Caute,
ze super diskusia, toto je u mna tiez aktualne...
1/ Rozdiel medzi klynovym a plochym drazkovany je jeho tvar...
Plochy drazkovany:
http://www.ame.cz/remen-drazkovy-1023H7 ... 10699.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Klynovy:
http://www.nissanclub.cz/graphics/msgbo ... emen-b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
2/ Pri vymene ploche remena by sa mali cistit a odmasnovat vsetky kolecka cez ktore remen prechadza(potom nepiska), ked predsa je na to sprej, ale pokial sa to dobre vycisty (tech. benzin) a da kvalitny remen (Gates) tak to frci, inak ploche piskaju menej, ako klinovy.
Idem menit plochy a menim aj vodiace a kladku, okrem toho ze loziska su hotove, napinak vzdy tlmy narazy remena, kedze tento ma vyssiu rychlost ako rozvodovy, tym su aj rany na napinak vassie, preto treba menit vsetko... je to okolo 120 Euro za SKF dielce + Gates remen...
Ako prist na to ze napinak je v hajzli> zapne sa klima a zmeni sa hlas motota, to by nemalo robit, jedine co mozne zacut je trochu tazsi chod bez pazvukov, akonahle zacne piskat, kvilit alebo vydavat cudne zvuky zname to ze nie je dobre nasponovany, a kedze tu manualne sponovanie nie je mozne, tak je sponovak hotovy. PS: Sponovak sa sklada s 2 aktivnych casti : koliecko+ lozisko (to ked je zle, tak len vydava zly zvuk...) napinacia pruzina (vtedy nesponuje a stoho mozu vznikat rozne problemy > zacne presmikovat, ako prvy sa ozve alternator a jeho loziska....)
http://www.autokelly.sk/ImageView.aspx? ... 20VKM32046" onclick="window.open(this.href);return false;
Inak ked uz idete menit napinak a kladku porozmyslajte co tam date, ja osobne davam na motor bud original opel, alebo SKF (pripadne Febi), inak nezabudnite na lepidlo na sroby a momentovy kluc, aby ste material a vasu snahu nespasili po par kilometroch...
P.S. Sorry za obsirny rozpis, len ked mam problem a chcem ho rozpisat, tak mam rad podrobny rozpis, mozno tento niekomu pomoze.