prehrievanie motora
- macil
- Admin
- Príspevky: 36871
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Olej pre tvoj motor by mal spĺňať predovšetkým špecifikáciu GM-LL-A-025.
Na prehrievanie motora má olej len malý vplyv, hlavným chladiacim médiom je chladiaca kvapalina. Jedine, že by sa motor, v dôsledku nevhodného oleja pridieral. Ale to je veľmi malá pravdepodobnosť. Motor by musel pracovať v extrémnych podmienkach s extrémne nevyhovujúcim olejom. Napríklad fritovacím. 8)
Skús privoňať k nádržke chl. kvapaliny. Ak neucítiš spaliny a kvapalina je čistá, problém s tesnením, či prasknutou hlavou, môžeš snáď na 95% vylúčiť. Bolo by potrebné otestovať termostat, či otvára pri správnej teplote a hlavne, či nedrhne. Otvárať by sa mal pri 92°C, plne otvorený by mal byť pri cca 105°C.
Viečko na vyrovnávacej nádržke vymeň za originálne.
S vodnou pumpou pravdepodobne tiež niečo nebude v poriadku, keď sa po aplikácii prášku zväčšil prietok do vyrovnávacej nádržky, alebo sa chladič práškom upchal viac ako bol a prietok sa zväčšil práve z tohto dôvodu. Kvapalina je cez spätné vedenie hnaná do nádržky najmä pri uzavretom termostate. Po jeho otvorení by sa mal jej prúd znížiť.
Na prehrievanie motora má olej len malý vplyv, hlavným chladiacim médiom je chladiaca kvapalina. Jedine, že by sa motor, v dôsledku nevhodného oleja pridieral. Ale to je veľmi malá pravdepodobnosť. Motor by musel pracovať v extrémnych podmienkach s extrémne nevyhovujúcim olejom. Napríklad fritovacím. 8)
Skús privoňať k nádržke chl. kvapaliny. Ak neucítiš spaliny a kvapalina je čistá, problém s tesnením, či prasknutou hlavou, môžeš snáď na 95% vylúčiť. Bolo by potrebné otestovať termostat, či otvára pri správnej teplote a hlavne, či nedrhne. Otvárať by sa mal pri 92°C, plne otvorený by mal byť pri cca 105°C.
Viečko na vyrovnávacej nádržke vymeň za originálne.
S vodnou pumpou pravdepodobne tiež niečo nebude v poriadku, keď sa po aplikácii prášku zväčšil prietok do vyrovnávacej nádržky, alebo sa chladič práškom upchal viac ako bol a prietok sa zväčšil práve z tohto dôvodu. Kvapalina je cez spätné vedenie hnaná do nádržky najmä pri uzavretom termostate. Po jeho otvorení by sa mal jej prúd znížiť.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 26 Aug 2010, 13:38
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Horná Ždaňa
- Kontaktovať používateľa:
Dobry den pani!
Stalo sa mi nasledovne: Pocas jazdy mi auto prestalo kurit. Najprv som tomu velmi nevenoval pozornost, lebo rucicka este neukazovala ziadnu teplotu. Ked som vsak zastal a znova sa pohol rucicka asi po kilometri ci dvoch vybehla zavratnou rychlostou na 90 stupnov a isla dalej. Nastasie som si to vsimol a hned ako zoplo ventilator som zastal a vypol motor. Ked som to doniesol mechanikovi povedal ze to urcite bude zaseknuty termostat a ja som suhlasil, vzhladom na to ze aj ja som pozeral hadice a pred termostatom bola horuca a za termostatom len vlazna. Udajne ten termostat spravil, ale auto sa vraj teraz prehrieva a hadze tlaky do vyrovnavacej nadrzky. Normalne by som povedal ze to bude tesnenie, alebo prasknuta hlava, ale udajne stale nepretlaci vodu ani do chladica ani do radiatora. On tvrdi ze je to bud tym tesnenim alebo prasknutou hlavou. Nikde som tu taky pripad nenasiel tak sa pytam: Je to mozne? Je mozne aby to sposobovala prasknuta hlava alebo KO tesnenie? Tlaky v nadrzke beriem, prehrievanie beriem, ale ta voda to sa mi nevidi. Btw. 6000 km dozadu predtym ako som to od neho kupil to opravoval lebo predchadzajuci majitel to prehrial. Vymienal rozvody, termostat a tesnenie pod hlavou. Udajne dal aj tlakovat hlavu a udajne bola v poriadku. Co vy na to?
Stalo sa mi nasledovne: Pocas jazdy mi auto prestalo kurit. Najprv som tomu velmi nevenoval pozornost, lebo rucicka este neukazovala ziadnu teplotu. Ked som vsak zastal a znova sa pohol rucicka asi po kilometri ci dvoch vybehla zavratnou rychlostou na 90 stupnov a isla dalej. Nastasie som si to vsimol a hned ako zoplo ventilator som zastal a vypol motor. Ked som to doniesol mechanikovi povedal ze to urcite bude zaseknuty termostat a ja som suhlasil, vzhladom na to ze aj ja som pozeral hadice a pred termostatom bola horuca a za termostatom len vlazna. Udajne ten termostat spravil, ale auto sa vraj teraz prehrieva a hadze tlaky do vyrovnavacej nadrzky. Normalne by som povedal ze to bude tesnenie, alebo prasknuta hlava, ale udajne stale nepretlaci vodu ani do chladica ani do radiatora. On tvrdi ze je to bud tym tesnenim alebo prasknutou hlavou. Nikde som tu taky pripad nenasiel tak sa pytam: Je to mozne? Je mozne aby to sposobovala prasknuta hlava alebo KO tesnenie? Tlaky v nadrzke beriem, prehrievanie beriem, ale ta voda to sa mi nevidi. Btw. 6000 km dozadu predtym ako som to od neho kupil to opravoval lebo predchadzajuci majitel to prehrial. Vymienal rozvody, termostat a tesnenie pod hlavou. Udajne dal aj tlakovat hlavu a udajne bola v poriadku. Co vy na to?
Opel Meriva 1,7 CDTI 2004
- dolomit
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 125
- Dátum registrácie: 07 Okt 2008, 20:20
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Dolný Kubín
- Bydlisko alt: Trencin
- Bydlisko: TN
Zdravim vsetkych rad by som sa opytal tych co disponuju autami CORSA B na prevadzkovu teplotu motora v akych rozmedziach sa vam pohybuje popripade ci to letna horucava ovplyvnuje u vas a za aky dlhy cas cca vam vystupy teplota z prevadzkovej pri odstaveni auta na 100(tj pokial zopne vetra ,nemyslim tym ked auto studene nastartujete a nechate ho stat ale ked je uz fajn zahriate kolko to cca trva) za kazdu odpoved diky vopred
Zafira A 1.6 16V
Astra F 1.6 8V
Corsa B 1.2 16V
Astra F 1.6 8V
Corsa B 1.2 16V
- dolomit
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 125
- Dátum registrácie: 07 Okt 2008, 20:20
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Dolný Kubín
- Bydlisko alt: Trencin
- Bydlisko: TN
Mhm uz som to tu spominal vid predchadzajuca strana no a do teraz sa mi problem nepodarilo vyriesit ide o to ze sa Corsa nejak moc zahrieva vsimol som si to niekedy v juli kedysi si drzala teplotu tesne pod hodnotou 92 ci som motor zmolil alebo bolo vonku 40 stupnov proste drzala si teplotu , teraz drzi teplotu cca 95 a pri miernych stupania to stupa ako besne az k 100 najviac ma vsak znepokojuje ze aj v takychot zimach ako su teraz sa pri zahriatom motore napr. pri stati na semafore auto neskutocne zahreje po cca 2-3 minutach mam na budiku 100 cez leto ked boli horucavy ani nehovorim to stacilo pol minuty a uz sa potilo, skusal som vymienat termostat prefukoval som chladic aj s telesom kurenia a furt nist odhadujem to na prasknutu hlavu alebo tesnenie ale voda sa nestraca ani olej vo vode neni takze ...som zufaly z toho.Este taky dodatok pri tom stati mi teplota vybehne trebars na 97 a ked sa pohnem z krizovatky tak stupne az na 100 ale az po pridani plynu ako keby bola ta voda niekde uzavrete a az potom sa rozprudi ,preto som sa pytal na normlnu prevadzkovu teplotu (ide o motorizaciu 1.4 8 ventil)
Zafira A 1.6 16V
Astra F 1.6 8V
Corsa B 1.2 16V
Astra F 1.6 8V
Corsa B 1.2 16V
- dolomit
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 125
- Dátum registrácie: 07 Okt 2008, 20:20
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Dolný Kubín
- Bydlisko alt: Trencin
- Bydlisko: TN
Tak pumpa skontrolovana je OK (termostat vymeneny,neviem co by sa prinom este dalo skontrolovat?) , chladic je novy Este dnes skusim privonat
tu chladiacu kvapalinku po tychto opatreniach by mi z toho potom vychadzala naozaj len ta hlava alebo tesnenie mozem skusit dat este natlakovat co to povie.

Zafira A 1.6 16V
Astra F 1.6 8V
Corsa B 1.2 16V
Astra F 1.6 8V
Corsa B 1.2 16V
- dolomit
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 125
- Dátum registrácie: 07 Okt 2008, 20:20
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Dolný Kubín
- Bydlisko alt: Trencin
- Bydlisko: TN
Nemoze suvisiet prehrievanie motora s presakom oleja spod tesnenia na hlave nieje to nejake velke mnozstvo ale po kazdej jazde je tam videt zostatky oleja.Inak chladiaca kvapalina nieje citit po spalinach ani olej v nej neni ani opacne voda v oleji.[/url]
Zafira A 1.6 16V
Astra F 1.6 8V
Corsa B 1.2 16V
Astra F 1.6 8V
Corsa B 1.2 16V
- tuning-hifi
- Prezidento
- Príspevky: 3164
- Dátum registrácie: 10 Dec 2009, 00:00
- Auto: Omega A
- Bydlisko: Levice
- Bydlisko: Martin, Pata
- Kontaktovať používateľa:
- dolomit
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 125
- Dátum registrácie: 07 Okt 2008, 20:20
- Auto: Zafira A
- Bydlisko: Dolný Kubín
- Bydlisko alt: Trencin
- Bydlisko: TN
EH toho som sa bal potom treba vymenit aj tesnenie veka ventilov a sroby ze?
Tu su fotky aspon takto ,ako to vyzera :
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php?t=4435&start=45

Tu su fotky aspon takto ,ako to vyzera :
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php?t=4435&start=45
Zafira A 1.6 16V
Astra F 1.6 8V
Corsa B 1.2 16V
Astra F 1.6 8V
Corsa B 1.2 16V
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Presakovať by to nemalo, ale dobre, aj keď to presakuje, nevidím súvislosť s prehrievaním.
Samozrejme, tesnenie treba vymeniť + skrutky hlavy + tesnenia víka + tesnenie pod výfukové zvody a papieroví tesnenie sacieho potrubia sa dá nahradiť silikónom.
Ale na Tvojom motore je to pohoda.
Na C20NE som mal hlavu dole do hodiny.
Otázka je, či by nebolo treba hlavu odspodu zrovnať.
Ja by som to urobil.
Samozrejme, tesnenie treba vymeniť + skrutky hlavy + tesnenia víka + tesnenie pod výfukové zvody a papieroví tesnenie sacieho potrubia sa dá nahradiť silikónom.
Ale na Tvojom motore je to pohoda.
Na C20NE som mal hlavu dole do hodiny.
Otázka je, či by nebolo treba hlavu odspodu zrovnať.
Ja by som to urobil.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád