chip tuning
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Pred časom, keď som ešte jazdil s malými objemami, som v chiptuningu videl akúsi nádej a nechal som čipnúť každé moje auto.
Potom som pozvoľna prešiel na vyššie objemy motorov a tak nejak som pochopil, že to je zrejme jediná cesta.
Pri čiptuningu je vždy nejaké "ale".
Čipnutý turbodízel pod plným plynom čmudí, to je proste katastrófa.
Ja keď idem za nejakým čipnutým dízlom, radšej ho nechám ísť, strácam chuť na nejaké meranie síl.
Čipnutý hladký benzín, to je zas iná sranda, nutnosť tankovať 98-ičku, nárast výkonu asi taký ako keď sa vymení vzduchový filter za nový.
Čipnutý turbobenzín - mám iba jednu skúsenosť, Octavia 1.8T, zo 150->180 PS, podľa mňa to bolo nejazditeľné, nárast výkonu bol v istých otáčkach enormný, nebolo ľahké dávkovať plyn.
Nehnevajte sa na mňa, ale už nie som zástancom čiptuningu.
Za tých 400 EUR si viem predstaviť lepšie veci, už len zlícovanie zvodov je pekná, seriózna úprava; alebo kúpa kvalitných pneumatík s nízkym vnútorným odporom. Vysokonapäťové káble s medeným jadrom, to je fajn vecička alebo ostrejšia vačka. Alebo lepšia spojka, s dobrou spojkou sa dá veľa dosiahnuť!
Ešte dopoviem - ak čiptuning, tak radšej rovno s novou športovou riadiacou jednotkou, ktorú si môžem sám ladiť.
Pretože ja sám najlepšie viem, kedy sa ako moje auto správa a čo potrebujem.
Nejaká hodinka na brzde v laboratórnych podmienkach, pche.
Aj to som už prehnal, väčšinou sa do epromy iba nahrá univerzálna mapa, ktorú niekto niekde úspešne otestoval.
Potom som pozvoľna prešiel na vyššie objemy motorov a tak nejak som pochopil, že to je zrejme jediná cesta.
Pri čiptuningu je vždy nejaké "ale".
Čipnutý turbodízel pod plným plynom čmudí, to je proste katastrófa.
Ja keď idem za nejakým čipnutým dízlom, radšej ho nechám ísť, strácam chuť na nejaké meranie síl.
Čipnutý hladký benzín, to je zas iná sranda, nutnosť tankovať 98-ičku, nárast výkonu asi taký ako keď sa vymení vzduchový filter za nový.
Čipnutý turbobenzín - mám iba jednu skúsenosť, Octavia 1.8T, zo 150->180 PS, podľa mňa to bolo nejazditeľné, nárast výkonu bol v istých otáčkach enormný, nebolo ľahké dávkovať plyn.
Nehnevajte sa na mňa, ale už nie som zástancom čiptuningu.
Za tých 400 EUR si viem predstaviť lepšie veci, už len zlícovanie zvodov je pekná, seriózna úprava; alebo kúpa kvalitných pneumatík s nízkym vnútorným odporom. Vysokonapäťové káble s medeným jadrom, to je fajn vecička alebo ostrejšia vačka. Alebo lepšia spojka, s dobrou spojkou sa dá veľa dosiahnuť!
Ešte dopoviem - ak čiptuning, tak radšej rovno s novou športovou riadiacou jednotkou, ktorú si môžem sám ladiť.
Pretože ja sám najlepšie viem, kedy sa ako moje auto správa a čo potrebujem.
Nejaká hodinka na brzde v laboratórnych podmienkach, pche.
Aj to som už prehnal, väčšinou sa do epromy iba nahrá univerzálna mapa, ktorú niekto niekde úspešne otestoval.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- tuning-hifi
- Prezidento
- Príspevky: 3164
- Dátum registrácie: 10 Dec 2009, 00:00
- Auto: Omega A
- Bydlisko: Levice
- Bydlisko: Martin, Pata
- Kontaktovať používateľa:
- tuning-hifi
- Prezidento
- Príspevky: 3164
- Dátum registrácie: 10 Dec 2009, 00:00
- Auto: Omega A
- Bydlisko: Levice
- Bydlisko: Martin, Pata
- Kontaktovať používateľa:
- 24petusko
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 11028
- Dátum registrácie: 11 Dec 2009, 17:35
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Košice-okolie
- Bydlisko: Košice okolie
Chip
Chipnute dizle cmudia iba volkswagen group.
Ine motory nedymia. Ako som pisal, ja som daval cipnut lagunu a ta absolutne necmudila. A to mi potvrdil aj chlapik, ktory to robil. Ze ine motory nedymia tak brutalne ako VW.
Odsavanie vyfukovych plynov davaju iba na VW motory, lebo za tu hodinu, dve testovania by bola v hale tma.
A ked sa cip neoplati, tak mi dajte inu alternativu ktora stoji tie iste peniaze ( cca 280 eur ma to stalo ), prinesie narast vykonu o 20 PS a 45 Nm, a v poslednom rade znizi spotrebu ( u mna v dlhodobom priemere o 0.8 - 1 L nafty ).
A to nevravim o tom, ze po prejdeni 25000 km sa cena za cipovanie vratila do haliera, prostrednictvom znizenej spotreby.
Ine motory nedymia. Ako som pisal, ja som daval cipnut lagunu a ta absolutne necmudila. A to mi potvrdil aj chlapik, ktory to robil. Ze ine motory nedymia tak brutalne ako VW.
Odsavanie vyfukovych plynov davaju iba na VW motory, lebo za tu hodinu, dve testovania by bola v hale tma.
A ked sa cip neoplati, tak mi dajte inu alternativu ktora stoji tie iste peniaze ( cca 280 eur ma to stalo ), prinesie narast vykonu o 20 PS a 45 Nm, a v poslednom rade znizi spotrebu ( u mna v dlhodobom priemere o 0.8 - 1 L nafty ).
A to nevravim o tom, ze po prejdeni 25000 km sa cena za cipovanie vratila do haliera, prostrednictvom znizenej spotreby.
VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
Honda Legen( wait for it... )dary
Honda Legen( wait for it... )dary
- 24petusko
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 11028
- Dátum registrácie: 11 Dec 2009, 17:35
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Košice-okolie
- Bydlisko: Košice okolie
no zivotnost, to je nezodpovedana otazka
uvazujme...
kupim dizla a v 250.000 km mi klakne motor
to znamena ze keby som ho povedzme okolo 100.000 km dal cipnut nedozil by sa tolko?
na toto neda nikto odpoved, lebo je to odpoved CO BY BOLO KEBY...
a naopak, mam chrochtaka ktory ma naklepane 350.000 km a je cipnuty
to by znamenalo ze sa kludne moze dozit aj 500.000 km?
na toto neexistuju odpovede podla mna, a vieme ako automobilky nastavuju vykonove hodnoty pre motory a ze tam su iste rezervy ktore sa cipnutim odkryju
ja som za...
uvazujme...
kupim dizla a v 250.000 km mi klakne motor
to znamena ze keby som ho povedzme okolo 100.000 km dal cipnut nedozil by sa tolko?
na toto neda nikto odpoved, lebo je to odpoved CO BY BOLO KEBY...
a naopak, mam chrochtaka ktory ma naklepane 350.000 km a je cipnuty
to by znamenalo ze sa kludne moze dozit aj 500.000 km?
na toto neexistuju odpovede podla mna, a vieme ako automobilky nastavuju vykonove hodnoty pre motory a ze tam su iste rezervy ktore sa cipnutim odkryju
ja som za...
VeCe: '06, Z18XER, Black beauty OPC
Honda Legen( wait for it... )dary
Honda Legen( wait for it... )dary
- Spohrelt
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1158
- Dátum registrácie: 28 Sep 2008, 19:58
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Trnava
- Bydlisko: Sered
Na brzde to nebolo.
On si najprv nacital udaje na skusobnej jazde pred upravou.
Potom trvalo asi 1,5 hodiny, kym urobil program a ten sa potom nahra do RJ motora a zase ides na skusobnu jazdu, kde si znovu nacita udaje uz z upravenej RJ a vytlaci ti graf.
On si najprv nacital udaje na skusobnej jazde pred upravou.
Potom trvalo asi 1,5 hodiny, kym urobil program a ten sa potom nahra do RJ motora a zase ides na skusobnu jazdu, kde si znovu nacita udaje uz z upravenej RJ a vytlaci ti graf.
Opel Vectra GTS, 1.9 CDTi, Z 19 DT, / 2005 /
- fanuc
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 253
- Dátum registrácie: 02 Jan 2007, 21:00
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Galanta
- Kontaktovať používateľa:
Tak pridám aj ja. MAXTUNING NZ . stálo to 200 éčiek. trvalo to dve hodinky skoro. Na skušobnej jazde hodil na strechu GPS snínač kvôli rýchlosti a pripojil sa na auto s pc.Nahádzal tam údaje o váhe auta+ ľudí(boli sme traja) a nejaké údaje o vetre a vlhkosť vzduchu a čo ja viem čo ešte. Zopár krát som tomu vyťal z 1000 otáčiek na trojke až na maximum a jemu to ukazovalo na pc nejaké údaje. nemohol som to sledovať, lebo som šoféroval Keď sme postáli, tak som tam videl graf na ktorom bol výkon a krútiaci moment a ešte nejaké údaje. Bolo tam 113 kW/ 154 PS 3618 rpm - 346 Nm/ 2841rpm. potom upravili program a všetko sa opakovalo. namerali 129 kW/ 176 ps 3554 rpm - 387 Mn / 2944 rpm. Mám obuté 225/45/R17 + ťažká noha a spotrebu som mal 7,3l/100km. teraz po prejdení cca 600 km 6,7l/100km. Motor tam cítiť oveľa viac ako predtým. reakcie na plyn sú rýchlejšie a auto ťahá na každom rýchlostnom stupni jak besné. Niektorý členovia opel clubu sa s tým viezli a potvrdia môj dojem o sile motora.
Spokojný?
Spokojný?
Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov