Calibra, nejake rady pre mna
Moderátor: buci_vectra
išlo tu asi o otazku spolahlivosti -a penazi ked sa nemilim..
teda najviac vydrži motor c20ne -a je najmenej naročny na udržbu po finančnej stranke, ale je dost slaby.. tento motor vydrži bez problemov 500 000 km za predpokladu , že sa o neho stara tak ako by sa malo (rozvody-oleje, atd)
motor XE je podla mna najvydarenejši motor od oplu.. tento motor navrhla pre opel fyrma LOTUS.. hlava kolbenschmidt nepraska koli vytačaniu za studena.. je to ale časovana bomba-a naozaj človek nevie kedy to prdne.. je to chyba samotneho materialu..
ja som mal doteraz na mojich autach 3ks hlav kolbenschmidt-a ani jedna nepraskla-a nebola prasknuta-a to si pište že som s tymi motormi nejednal v rukavičkach .. mohol som tomu robit zle akokolvek som chcel, a nič..
kolbenschmidt-oproti coscast hlave je omnoho pevnejši-čo sa matrialu tyka.. teda KS-može prasknut, ale zato ma večšiu pevnost na mm-štvorcovy-oproti coscast hlave..
na XE motore som mal nabehanych cez 500 000 km, a jedine čo mu bolo- bolo to , že cvakali za studena hydrodvihatka ventilov, a žral liter oleja na 3 000km.. ale za poslednych 200 000 km som na tom motore okrem rozvodov a oleja neurobil absolutne nič ! motor XE je velmi jednoduchy (do roku 1994) jeho veškera elektrika je jedno palivove rele, a riadiaca jednotka-teda ked sa niečo pokazi, tak to lahko opravite aj bez navštevy servisu (ked ste aspon troška šikovny)
motor C 20XE sa robil s dvoma druhmi zapalovania.,su to motronic 2,5 a 2,8
motronic 2,5 mal rozdelovač, a 2,8 rozdelovač nemal..
motronic 2,8 ma o niečo nižšiu spotrebu, a max. krutiaci moment ma posunuty o 200 otačok nižšie-ale nieje taky spolahlivy ako motronic 2,5.
motor c20xev-je najkazovejši motor.. nechcel by som ho ani zadarmo !!
famy o tom, že 4x4 je kazove-a podobne su bludy..
95% štvorkoliek (vectra-calibra) je dovoz z okolitych krajin.. ludia čo to podovažali ku samotnym autam nemali povodne priručky (a ked aj mali-tak ich nedali dalšim majitelom ktory tym padom nemohli mat ani šajnu o tomže čo je 4x4 -a ako sa robi udržba), v ktorej stoji, že všetky štyri kolesa a pneumatiky musia bit rovnakeho vyrobcu,rozmeru, značky, a typu, a rozdiel v dezene medzi prednymi a zadnymi kolami nesmie bit večši ako 2mm.. (a tu tie pneumatiky každy da križom kražom, čo mu penaženka dovoli)
dalej tam stoji, že každych 10 000km (interval pri ktorom by sa mali prevažovat kolesa) sa musia vymenit predne kolesa za zadne.. to koli tomu, aby sa všetky štyri pneumatiky opotrebovali rovnako-a aby si človek potom v obchode kupil zasa 4 rovnake pneumatiky..
dalej.. že ked človek dostane defekt na jedno koleso-a da tam rezervu, tak MUSI !! vytiahnut poistku č19 -...
dalej, že akumulator (je to taka gula v hydraulickom systeme) ma interval vymeny každych 6 rokov, alebo 90 000 míl .- tento udaj je napisany aj na prednom čele na žltej nalepke-ktora tam samozrejme už nieje, lebo auto bolo burane, a slovaci ho už "opravili" .)
dalej, že ked si niekto zniži svetlost auta, tak musi zadnu napravu doladit excentricymi silentblokmi koli tomu, že zadne kolesa idu potom do kačice, a to pripiš rychlo derie zadne gumy z vnutra, čim sa poruši obvod pneumatiky..
keby ludia toto všetko vedeli, a dodržiavali by to, tak 4x4 dodnes funguje na každej vectre-calibre..
na mojej calibre funguje dodnes-bez akych kolvek problemov..
motor LET nieje zly motor.. je to to iste ako XE, akurat to ma o turbo a par drobnosti navyše..
prečo su turbiny v takom zlom stave ?? pretože si to kupi každy druhy fagan, ktory to len kruti, a kruti, a ked tam niečo odide, tak to preda dalšiemu, ktory to zasa len kruti a kruti-čo to da.. -neda do toho živu korunu-lebo proste tu korunu nema..
domnenky že v nemecku su calibry v super stave-su dost milne.. najdete tam dobry kus.. to ano.. ale si ho aj zaplatite... inak su tam take iste šopy ako na slovensku..
čo sa korozie tyka.. calibry sa vyrabali v dvoch vyrobnych zavodoch .. jeden je v nemecku, a druhy vo finsku..
80% calibier vyrobenych v nemecku to po karosarskej stranke maju už za sebou .. su vyrobene s českych plechov, a niesu pozinkovane..
ale calibry vyrobene vo finsku -su pozinkovane.. ale aj finske hrdzaveju.. ale o 80% menej ako tie nemecke.. ked je už aj finska karoseria trocha hrdzava-znamena to, že ta calibra ma už naozaj vela odjazdenych kilometrov...
finska a nemecka karoseria sa da rozpoznat podla win-čisla..
ked chcete naozaj zdravu kasnu na calibru, tak jedine dovoz taliansko.. do talianska sa vozili finske calibry, a v taliansku sa nesoli.. ale zasa s druhej strany, tie talianske auta budu mat vykruteny motor-a budu s vonka dotukane...
finske calibry sa vozili ešte aj do švajčiarska, a videl som aj jednu calibru s finskou kasnou, kupovanu na slovensku v opli, a na www.mobile.de je ich v nemecku tiež par na predaj s finskou karoseriou...
videl som kopu calibier tu na sk-a poviem vam.. je to horor.. doslovne.. to čo za to pytaju-naozaj nezodpoveda stavu.. su to totalne rozpadnute auta..keby som to mal porovnat s mojou calibrou, tak ja za moju calibru bysom musel pytat 250 000,-sk .))
dalšia vec.. novšie calibra od roku vyroby 94. mali zabudovany imobilizer v kluči...--je to vec ktorej absolutne neverim.. počul som už od velmi vela ludi, že ten imobilizer blbne, a potom sa to neda naštartovat..
napr. všetky ople do r.v myslim 95. mali tu vyhodu, že ste si mohli sami urobit diagnostiku motora hocikde na parkovisku-a nepotrebovali ste ku tomu značkovy servis..
v6 motory.. tie ja nejako moc nepoznam.. ale určite je to na udržbu asi najnaročnejši motor-pri jeho kupe treba bit sakra opatrny.. ma dve hlavy, a vela vela ventilov... teda pri nejakej oprave, kedy budu musiet ist dolu hlavy, a bude treba ich oprava to bude vela vela penazi..
na motoroch v6 je chladič oleja umiestneny niekde medzi hlavami pod sacim potrubim, a je chladeny vodu.. tento chladič zvykne dost odchadzat sposobom, že vam ide olej do vody.. tak na to pozor.. nieje to lacna zaležitost..
teda moj nazor na celu tuto vec.. ak chceš mat v irsku calibru ktora ma bit spolahliva, a najmenej naročna na udržbu-a chceš aby niečo ešte vydržala, tak kupit calibru, tak do roku vyroby 1994-s motorom c20 xe so vstrekovanim 2,5 (boli aj so vstr. 2,8) s finskou karoseriou , bez 4x4.. samozrejme urobiot jej nutny servis, a možeš ist do irska .) a aj v pripade nejakej poruchy čohokolvek si bud isty, že ta to vyde najlacnejšie..
teda najviac vydrži motor c20ne -a je najmenej naročny na udržbu po finančnej stranke, ale je dost slaby.. tento motor vydrži bez problemov 500 000 km za predpokladu , že sa o neho stara tak ako by sa malo (rozvody-oleje, atd)
motor XE je podla mna najvydarenejši motor od oplu.. tento motor navrhla pre opel fyrma LOTUS.. hlava kolbenschmidt nepraska koli vytačaniu za studena.. je to ale časovana bomba-a naozaj človek nevie kedy to prdne.. je to chyba samotneho materialu..
ja som mal doteraz na mojich autach 3ks hlav kolbenschmidt-a ani jedna nepraskla-a nebola prasknuta-a to si pište že som s tymi motormi nejednal v rukavičkach .. mohol som tomu robit zle akokolvek som chcel, a nič..
kolbenschmidt-oproti coscast hlave je omnoho pevnejši-čo sa matrialu tyka.. teda KS-može prasknut, ale zato ma večšiu pevnost na mm-štvorcovy-oproti coscast hlave..
na XE motore som mal nabehanych cez 500 000 km, a jedine čo mu bolo- bolo to , že cvakali za studena hydrodvihatka ventilov, a žral liter oleja na 3 000km.. ale za poslednych 200 000 km som na tom motore okrem rozvodov a oleja neurobil absolutne nič ! motor XE je velmi jednoduchy (do roku 1994) jeho veškera elektrika je jedno palivove rele, a riadiaca jednotka-teda ked sa niečo pokazi, tak to lahko opravite aj bez navštevy servisu (ked ste aspon troška šikovny)
motor C 20XE sa robil s dvoma druhmi zapalovania.,su to motronic 2,5 a 2,8
motronic 2,5 mal rozdelovač, a 2,8 rozdelovač nemal..
motronic 2,8 ma o niečo nižšiu spotrebu, a max. krutiaci moment ma posunuty o 200 otačok nižšie-ale nieje taky spolahlivy ako motronic 2,5.
motor c20xev-je najkazovejši motor.. nechcel by som ho ani zadarmo !!
famy o tom, že 4x4 je kazove-a podobne su bludy..
95% štvorkoliek (vectra-calibra) je dovoz z okolitych krajin.. ludia čo to podovažali ku samotnym autam nemali povodne priručky (a ked aj mali-tak ich nedali dalšim majitelom ktory tym padom nemohli mat ani šajnu o tomže čo je 4x4 -a ako sa robi udržba), v ktorej stoji, že všetky štyri kolesa a pneumatiky musia bit rovnakeho vyrobcu,rozmeru, značky, a typu, a rozdiel v dezene medzi prednymi a zadnymi kolami nesmie bit večši ako 2mm.. (a tu tie pneumatiky každy da križom kražom, čo mu penaženka dovoli)
dalej tam stoji, že každych 10 000km (interval pri ktorom by sa mali prevažovat kolesa) sa musia vymenit predne kolesa za zadne.. to koli tomu, aby sa všetky štyri pneumatiky opotrebovali rovnako-a aby si človek potom v obchode kupil zasa 4 rovnake pneumatiky..
dalej.. že ked človek dostane defekt na jedno koleso-a da tam rezervu, tak MUSI !! vytiahnut poistku č19 -...
dalej, že akumulator (je to taka gula v hydraulickom systeme) ma interval vymeny každych 6 rokov, alebo 90 000 míl .- tento udaj je napisany aj na prednom čele na žltej nalepke-ktora tam samozrejme už nieje, lebo auto bolo burane, a slovaci ho už "opravili" .)
dalej, že ked si niekto zniži svetlost auta, tak musi zadnu napravu doladit excentricymi silentblokmi koli tomu, že zadne kolesa idu potom do kačice, a to pripiš rychlo derie zadne gumy z vnutra, čim sa poruši obvod pneumatiky..
keby ludia toto všetko vedeli, a dodržiavali by to, tak 4x4 dodnes funguje na každej vectre-calibre..
na mojej calibre funguje dodnes-bez akych kolvek problemov..
motor LET nieje zly motor.. je to to iste ako XE, akurat to ma o turbo a par drobnosti navyše..
prečo su turbiny v takom zlom stave ?? pretože si to kupi každy druhy fagan, ktory to len kruti, a kruti, a ked tam niečo odide, tak to preda dalšiemu, ktory to zasa len kruti a kruti-čo to da.. -neda do toho živu korunu-lebo proste tu korunu nema..
domnenky že v nemecku su calibry v super stave-su dost milne.. najdete tam dobry kus.. to ano.. ale si ho aj zaplatite... inak su tam take iste šopy ako na slovensku..
čo sa korozie tyka.. calibry sa vyrabali v dvoch vyrobnych zavodoch .. jeden je v nemecku, a druhy vo finsku..
80% calibier vyrobenych v nemecku to po karosarskej stranke maju už za sebou .. su vyrobene s českych plechov, a niesu pozinkovane..
ale calibry vyrobene vo finsku -su pozinkovane.. ale aj finske hrdzaveju.. ale o 80% menej ako tie nemecke.. ked je už aj finska karoseria trocha hrdzava-znamena to, že ta calibra ma už naozaj vela odjazdenych kilometrov...
finska a nemecka karoseria sa da rozpoznat podla win-čisla..
ked chcete naozaj zdravu kasnu na calibru, tak jedine dovoz taliansko.. do talianska sa vozili finske calibry, a v taliansku sa nesoli.. ale zasa s druhej strany, tie talianske auta budu mat vykruteny motor-a budu s vonka dotukane...
finske calibry sa vozili ešte aj do švajčiarska, a videl som aj jednu calibru s finskou kasnou, kupovanu na slovensku v opli, a na www.mobile.de je ich v nemecku tiež par na predaj s finskou karoseriou...
videl som kopu calibier tu na sk-a poviem vam.. je to horor.. doslovne.. to čo za to pytaju-naozaj nezodpoveda stavu.. su to totalne rozpadnute auta..keby som to mal porovnat s mojou calibrou, tak ja za moju calibru bysom musel pytat 250 000,-sk .))
dalšia vec.. novšie calibra od roku vyroby 94. mali zabudovany imobilizer v kluči...--je to vec ktorej absolutne neverim.. počul som už od velmi vela ludi, že ten imobilizer blbne, a potom sa to neda naštartovat..
napr. všetky ople do r.v myslim 95. mali tu vyhodu, že ste si mohli sami urobit diagnostiku motora hocikde na parkovisku-a nepotrebovali ste ku tomu značkovy servis..
v6 motory.. tie ja nejako moc nepoznam.. ale určite je to na udržbu asi najnaročnejši motor-pri jeho kupe treba bit sakra opatrny.. ma dve hlavy, a vela vela ventilov... teda pri nejakej oprave, kedy budu musiet ist dolu hlavy, a bude treba ich oprava to bude vela vela penazi..
na motoroch v6 je chladič oleja umiestneny niekde medzi hlavami pod sacim potrubim, a je chladeny vodu.. tento chladič zvykne dost odchadzat sposobom, že vam ide olej do vody.. tak na to pozor.. nieje to lacna zaležitost..
teda moj nazor na celu tuto vec.. ak chceš mat v irsku calibru ktora ma bit spolahliva, a najmenej naročna na udržbu-a chceš aby niečo ešte vydržala, tak kupit calibru, tak do roku vyroby 1994-s motorom c20 xe so vstrekovanim 2,5 (boli aj so vstr. 2,8) s finskou karoseriou , bez 4x4.. samozrejme urobiot jej nutny servis, a možeš ist do irska .) a aj v pripade nejakej poruchy čohokolvek si bud isty, že ta to vyde najlacnejšie..
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 06 Aug 2007, 13:15
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
ja este k tomu motoru x25xe je to asi iba moj nazor a je pravda ze s tym autom v ktorom mam tent motor namontovany sa robili kusky hodne kuzelnika ale je to pekelne kazivy motor aspon tento kus co mam ja od jednej malej chybicky sa tam pretrhali snad vsetky tesnenia pod hlavou aj vekami nakolko natiekol olej do priestoru remena a kladky boli tiez zle nasponovane tak to preskocilo na jednej hlave o zub potom olej vytiekol a zadrelo sa ojnicne lozisko na jednom pieste hehe a potom sa to auto dostalo kumne za maly peniaz a teraz sa s nim trosku hram este ze mam na jazdenie corsu c14nz
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 430
- Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Prievidza
- Kontaktovať používateľa:
Neviem ci sa vyrabali v cechach alebo vo finku
Ale mozno toto ti pomoze
http://www.kadett.cz/technika/vin.htm
Tam pozri 7mu poziciu to je vyrobny zavod, mozno z toho sa bude nejako dat
Ale mozno toto ti pomoze
http://www.kadett.cz/technika/vin.htm
Tam pozri 7mu poziciu to je vyrobny zavod, mozno z toho sa bude nejako dat
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
- Marcelo
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 19 Apr 2007, 16:25
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Vrbov
- Kontaktovať používateľa:
Aha , paráda ...
Kosei spomínal, že len vo fínsku používali pozinkované plechy a jediný fínsky závod je pod číslom " 9 Uusikaupunki " ... tých výrobných závodov bolo strašne veľa ako tak pozerám - belgicko, maďarsko, taliansko, poľsko, veľká británia, španielsko...
Nevie niekto kde sa ešte používal na calibri zinok
Kosei spomínal, že len vo fínsku používali pozinkované plechy a jediný fínsky závod je pod číslom " 9 Uusikaupunki " ... tých výrobných závodov bolo strašne veľa ako tak pozerám - belgicko, maďarsko, taliansko, poľsko, veľká británia, španielsko...
Nevie niekto kde sa ešte používal na calibri zinok
Kadett E C20NE - Keď už švihá, tak aspoň 200
Nissan Terrano I - a keď už hrabe, tak všetkými štyrmi
Nissan Terrano I - a keď už hrabe, tak všetkými štyrmi
- Marcelo
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 19 Apr 2007, 16:25
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Vrbov
- Kontaktovať používateľa:
kosei napísal:čo sa korozie tyka.. calibry sa vyrabali v dvoch vyrobnych zavodoch .. jeden je v nemecku, a druhy vo finsku..
80% calibier vyrobenych v nemecku to po karosarskej stranke maju už za sebou .. su vyrobene s českych plechov, a niesu pozinkovane..
ale calibry vyrobene vo finsku -su pozinkovane.. ale aj finske hrdzaveju.. ale o 80% menej ako tie nemecke.. ked je už aj finska karoseria trocha hrdzava-znamena to, že ta calibra ma už naozaj vela odjazdenych kilometrov...
finska a nemecka karoseria sa da rozpoznat podla win-čisla..
Takže je to klamstvo ? aspoň mam o starosť menej pri výbere
Kadett E C20NE - Keď už švihá, tak aspoň 200
Nissan Terrano I - a keď už hrabe, tak všetkými štyrmi
Nissan Terrano I - a keď už hrabe, tak všetkými štyrmi
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 430
- Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Prievidza
- Kontaktovať používateľa:
Mozno tam mali kvalitnejsiu ocel, mozno hrdzavela pomalsie.
Ale videl som aj pozinkovane stare uta (fiat uno) hrdaviet, ale vacsinou len zo spodu na podbehoch. Pravdepodobne kamienky z posypov zo zimy poskriabu lak, farbu a potom aj zinkovu ochranu a potom sa to uz len z maleho skrabanca mnozi ako rakovina.
Ale videl som aj pozinkovane stare uta (fiat uno) hrdaviet, ale vacsinou len zo spodu na podbehoch. Pravdepodobne kamienky z posypov zo zimy poskriabu lak, farbu a potom aj zinkovu ochranu a potom sa to uz len z maleho skrabanca mnozi ako rakovina.
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 430
- Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Prievidza
- Kontaktovať používateľa:
No tak keby mam garaz a jamu tak by som spodok(podbehy a tam okolo kolies kde spliecha voda) precinoval za pomoci teplovzdusnej pistole.
myslim ze 1kg cinu a 200g kolkofonie by na to postacil a par hodin...
Plechy by som odfarbil kefou do vrtacky aby to slo co najrychlejsie.
Plech by som oblial kyselinou chlorovodikovou aby sa odtratila pripadna hrdza, oplachol kyselinu vodou z vodovou a hned zacal cinovat.
myslim ze ak by som si den pred tim ocistil tie spodne casti plechov vyspal sa a rano to uz len oblial kyselinou tak do vecera by som to stihol pocinovat za pomoci 1KW teplovzdusnej pistole.
myslim ze 1kg cinu a 200g kolkofonie by na to postacil a par hodin...
Plechy by som odfarbil kefou do vrtacky aby to slo co najrychlejsie.
Plech by som oblial kyselinou chlorovodikovou aby sa odtratila pripadna hrdza, oplachol kyselinu vodou z vodovou a hned zacal cinovat.
myslim ze ak by som si den pred tim ocistil tie spodne casti plechov vyspal sa a rano to uz len oblial kyselinou tak do vecera by som to stihol pocinovat za pomoci 1KW teplovzdusnej pistole.
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 430
- Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Prievidza
- Kontaktovať používateľa:
Malo by to dlhsiu zivotnost.
Cin je pruzny a makky, podobne ako olovo. Tusim aj cin na letovanie zliabov na strechu obcahuje zmes cinu a olova. Asi je to aj lacnejsie.
Tazko povedat co by vydrzalo dlhsie ci zinok alebo cin, ale pocinovanie je lacnejsie a mozes si to spravit kazdy ak sa mu chce
Cin je pruzny a makky, podobne ako olovo. Tusim aj cin na letovanie zliabov na strechu obcahuje zmes cinu a olova. Asi je to aj lacnejsie.
Tazko povedat co by vydrzalo dlhsie ci zinok alebo cin, ale pocinovanie je lacnejsie a mozes si to spravit kazdy ak sa mu chce
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa