Calibra, nejake rady pre mna
Moderátor: buci_vectra
- salka
- Nový užívateľ
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 17 Dec 2006, 15:36
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Topoľčany
- Bydlisko: Topolcany
Calibra, nejake rady pre mna
Oplaci calibraci, vkladam temicku. Poskulujem po Calibre z urcite poslednych modelov. Tak za par mesiacov. Chcem si ju vziat sem do Irska. Rad si vypocujem vase nazory a skusenosti co sa tyka motora. 2.0 16V, 2.0 16V turbo a V6. Sam neviem aky motor. Rady co do kazivosti, nejake za a proti. A neviete boli nejake aj pozinkovane? Vdaka.
- macil
- Admin
- Príspevky: 36849
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
O tomto ti bude vedieť porozprávať Fastspeed. Kým sa tu objaví, tak sa zatiaľ trochu pohrab na www.calibra.cz .
- Fastspeed
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Komárno
- Kontaktovať používateľa:
Re: Calibra, nejake rady pre mna
salka napísal:Oplaci calibraci, vkladam temicku. Poskulujem po Calibre z urcite poslednych modelov. Tak za par mesiacov. Chcem si ju vziat sem do Irska. Rad si vypocujem vase nazory a skusenosti co sa tyka motora. 2.0 16V, 2.0 16V turbo a V6. Sam neviem aky motor. Rady co do kazivosti, nejake za a proti. A neviete boli nejake aj pozinkovane? Vdaka.
Ďakujem macil.
Takže téma Calibra:
Karoséria:
Najkrajšia na svete, "ale". Prvé Calibry neboly pozinkované. Od roky 93 boly pozinkované len zvonku. preto sa len vtedy zbadá hrdza, keď zapadnú zadné pružiny do nosníkov. Od roku 95 ból menší facelift, nafasovaly Calibry biele budíky a biele prídavné budíky, ako budík tlaku oleja a napätia. Tieto už boly presnejšie než čierne budíky v starších ročníkoch. Pri kúpe treba vyskúšať všetky elektronické zariadenia. Strešné okno sa zasekáva, keď má najlepšie časi už za sebou. Treba dať pozor na dymenie motora, lebo tieto motory len vtedy dymia, keď už nemajú veľa do konca. Predné svetlá, totiž projektory nesvietia dobre už od výroby, a niektorý majitelia to riešia so silnejšímy žiarovkamy, s čím im dajú ešte väčšiu facku. Kôly tím silnejším žiarovkám budú slepé svetlá, a buď kúpiš nové svetlá /predávajú ich len kompletne kus za 12000 SKK/, alebo si vymeníš projektory, ktoré pasujú z Passatu s drobnými úpravami. Niektoré Calibry s motorom C20NE, a C20XE montovaly s pohonom 4x4. Tento pohon zvyčajne už teraz nefunguje, lebo praskne v rozvodovke hidraulický mech. Všetky Calibry s turbom majú pohon 4x4.
Motor:
http://www.calibra.cc/picture.php?g=u&p=16910
Motor C20NE /2,0 8V, 116PS/ je najmenší motor, čo montovaly do Calibry, ale s týmto motorom montovaných Calibier predali najväčšie množstvo. Nie omylom, lebo tieto sú najnenáročnejšie. Lacnejší je nákup takejto Calibry, a aj údržba je najlacnejšia. Točivý moment má 160 Nm, ktorý je nám k dispozícií od 2100-4800 ot/min. Po tuningu sa z tohto motora dá vytlačiť viac než 150 PS.
Motor C20XE /2,0 16V, 150PS/ Druhý najoblúbenejší motor. Poznáme ho už z Kadettu GSi. Tento je najúspornejší motor pri rýchlosti 90km/h žerie 5,7 litrov, pritom je športovejší, a dobre sa vytáča do vysokých otáčok. Tento motor nebolo možné objednať s automatickou prevodovkou. Podľa továrne má maximálku 223 km/h, ale som už vydel ručičku nie v jednej sa vyšplhať nad 230 km/h. Pravidelne udržiavané motory zvládnu 200000km bez starosti. Tieto motory, podobne ako jeho silnejší braček C20LET /turbo/ sa montovaly s dvoma hlavamy. KS /Kolben Schmidt/, a Cosworth. KS hlavy sú citlivejšie na točenie za studena, a majú tendenciu praskať.
Tento motor je už svižnejší, a dobre sa s ním jazdí. S týmto motorom keď chceš predbiehať, nie sa s tým staráž, že či sa daj do predbiehania, alebo nie, ale že naraz 5 alebo 6 áut .
Treba dodržiavať interval výmeny rozvodového remeňa, lebo keď sa roztrhne, hneď môžeš dať urobyť generálku motoru a hlavy, lebo pokrivya ti piesty všetky ventily. Tieto motory keď už majú najazdených viac než 150000 km, začnú hidraulické zdvihátka ventilov klopať pri studenom štarte. Koncom roku 1994 vystriedali tento motor s motorom X20XEV.
Motor X20XEV /2,0 16V Ecotec, 136 PS/
Tento motor sa nepodobá na C20XE, toto je úplne iná konštrukcia, a výkon nižší kôly prísnejším emisným normám, a má väčší krútiaci moment, a o 0,1 l spotrebuje menej paliva jak C20XE.
Motor C20LET /2,0 16V, 204 PS/
Konštrukčne je podobný motoru C20XE, len má turbo. Zrýchlenie je 6,8 na 100 km/h. Montoval sa so 6 stupňovou mechanickou prevodovkou, čomu vďaka nespotrebuje veľmi viac paliva než 170 koňová V6-ka. Továreňská maximálka je 245 km/h, ale po drobných úpravách dosiahne aj 260km/h. Zo všetkých motorov tento je najháklivejší. Ani túto nie je dobré vytáčať za studena, a nie je dobré ho vypnúť ani po väčšom bláznení, keď je motor a turbo veľmi prehriaté. Zaobchádzanie s ním ako s motorom C20XE. Nekúpiť takúto po výbruse, alebo po výmene hlavy, lebo síce hlavy XE a LET sú rovnaké, majú len iný výfukový ventil. Turbo ju má chladené dusíkom, a sporivejší majitelia často zvolia lacnejšiu verziu pred predaním.
Motor C25XE a X25XE /2,5 V6 24V, 170 PS/
Tento motor montovaly od roku 94 a od roku 95 mal označenie X25XE. Nie je oveľa pomalší než turbo. Motor nehrizie od malých otáčok, ale je tichý, a nežerie priveľa.
Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
- Fastspeed
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Komárno
- Kontaktovať používateľa:
Lotus nadovšetko! Len tie bubáčiky...
Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
- Fastspeed
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Komárno
- Kontaktovať používateľa:
macil napísal:Škoda, že Opel nerobil ten V6 s preplňovaním. To by bol fukot.
Opel nerobyl, ale dá sa k nemu kúpiť kompresor kit v nemecku. Tak sa z neho dá vytlačiť aj 296 PS.
Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
- Benny
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 271
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 12:19
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Fastspeed napísal:macil napísal:Škoda, že Opel nerobil ten V6 s preplňovaním. To by bol fukot.
Opel nerobyl, ale dá sa k nemu kúpiť kompresor kit v nemecku. Tak sa z neho dá vytlačiť aj 296 PS.
Nechcem byt zasa moc narocny, ale V6 si priam pyta biturbo. pekne po jednom slimaciku na kazde tri valceky to by boli fukoty 296PS vydusis aj z C20LET
Opel Astra F GSi 2.0 16v (C20XE)
<a href="http://www.benny.sk/themes.html" target="_blank">Opel Rekord C Coupe r.v.1968 (19S)</a>
Opel Senator B 3.0 24v DualRam (C30SE)
MB GLK 250 r.v.2011
<a href="http://www.benny.sk/themes.html" target="_blank">Opel Rekord C Coupe r.v.1968 (19S)</a>
Opel Senator B 3.0 24v DualRam (C30SE)
MB GLK 250 r.v.2011
- Benny
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 271
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 12:19
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
macil napísal:Hej, hej, Boeing 737.
Macil to uz je ina liga to uz ide velmi vysoko cez 20 000 koní
Opel Astra F GSi 2.0 16v (C20XE)
<a href="http://www.benny.sk/themes.html" target="_blank">Opel Rekord C Coupe r.v.1968 (19S)</a>
Opel Senator B 3.0 24v DualRam (C30SE)
MB GLK 250 r.v.2011
<a href="http://www.benny.sk/themes.html" target="_blank">Opel Rekord C Coupe r.v.1968 (19S)</a>
Opel Senator B 3.0 24v DualRam (C30SE)
MB GLK 250 r.v.2011
- Fastspeed
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Komárno
- Kontaktovať používateľa:
Benny napísal:
Nechcem byt zasa moc narocny, ale V6 si priam pyta biturbo. pekne po jednom slimaciku na kazde tri valceky to by boli fukoty 296PS vydusis aj z C20LET
No, to by bola absolútna špica! S takým autom by som si vedel predstaviť život. Z C20LET sa dá dostať určite aj viac, len ten údaj som písal na 2,5 V6 po aplikácií kompresora.
Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
- Fastspeed
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Komárno
- Kontaktovať používateľa:
Teraz sa už na to môžeš pripraviť, že keď kúpiš jednu pred rokom výroby 95, tak budeš musieť dať vyzvárať karosériu. Keď na zadných lemoch bude malá hrdza, tak spodok bude úplne zhnitý spolu s nosníkmi. Vyskúšaj ručnú brzdu a neuver takým rečičkám, že sa to zaseklo, preto je malý brzdny účinok. Bude aj to zhnité.
Perfektnú nekúpiš, len keby si kúpil tú moju ktorú som predal. Nechcem sa chváliť, že moja bola najlepšia, ale od tých určite je lepšia, ktoré sú v ponuke na www.autobazar.eu . Na tvojom mieste by som si jednu 96-97-čku priviezol z nemecka.
Perfektnú nekúpiš, len keby si kúpil tú moju ktorú som predal. Nechcem sa chváliť, že moja bola najlepšia, ale od tých určite je lepšia, ktoré sú v ponuke na www.autobazar.eu . Na tvojom mieste by som si jednu 96-97-čku priviezol z nemecka.
Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ