chip tuning
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
-
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 128
- Dátum registrácie: 15 Dec 2006, 14:20
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
nie som si isty wlassto, ci som celkom dobre pochopil problematiku. ak mam motor 1.8 s vyssim vykonom ako ma 1.6, pri rovnakom style jazdy by mala byt spotreba nizsia na silnejsom motore. to je vsak pripad, kedy ma motor fyzicky vacsi objem.
ako moze zasah do elektroniky motora 1.6 zvysit vykon? zmenou casovania? zmenou zmesi? pretoze fyzicky to bude stale ten isty 1.6 motor bez mechanickych uprav...
ako moze zasah do elektroniky motora 1.6 zvysit vykon? zmenou casovania? zmenou zmesi? pretoze fyzicky to bude stale ten isty 1.6 motor bez mechanickych uprav...
no počuvaj, máš 1.8 dajme tomu 120 koní prejdeš rovnakú trasu s priemernou rýxlosťou 100km/h so spotrebou 8l a potom načipuješ napr. na 130 koní a tú istú trasu tiež pri priemernej rýxlosti 100km/h prejdeš s nižšou spotrebou napr. 7l
tak takto som to myslel, toto je len príklad o.ki.??? poxopil si už?
tak takto som to myslel, toto je len príklad o.ki.??? poxopil si už?
lebo.
riadiaca jednotka je nejako tovarensky naprogramovana... kazde auto rovnako, primerane na spotrebu/vykon ->> zivotnost a optrebovanie.
precipovanie znamena v skratke asi tolko, ze na riadiaci chip sa nahraju nove hodnoty (pri diesloch a hlavne turbodiesloch sa da tomu viac pomoct, nehovoriac o variabilnom casovani ventilov): hodnota predzapalu, hodnoty zmiesavacieho pomeru beznin/vzduch, riadenie vstrekovania - casovanie, davkovanie...
tym motor v podstate dostane nove vykonove hodnoty, moze sa podarit upravit jeho krutiaci moment, spotreba... samozrejme, niekedy to moze byt na ukor opotrebovania
riadiaca jednotka je nejako tovarensky naprogramovana... kazde auto rovnako, primerane na spotrebu/vykon ->> zivotnost a optrebovanie.
precipovanie znamena v skratke asi tolko, ze na riadiaci chip sa nahraju nove hodnoty (pri diesloch a hlavne turbodiesloch sa da tomu viac pomoct, nehovoriac o variabilnom casovani ventilov): hodnota predzapalu, hodnoty zmiesavacieho pomeru beznin/vzduch, riadenie vstrekovania - casovanie, davkovanie...
tym motor v podstate dostane nove vykonove hodnoty, moze sa podarit upravit jeho krutiaci moment, spotreba... samozrejme, niekedy to moze byt na ukor opotrebovania
Wlassto: na chiptuning by som sa vykaslal... lebo je tazke najst niekoho, kto ho robi poctivo a hlavne ma vela skusenosti. Pocul som o mnohych ludoch, ktori nad vysledkom zaplakali a prosikali, aby im to dali do povodneho stavu. Nie je to vzdy vina servisaka - nieco napovie aj to, ze NIKTO seriozny nezoberie chipnutie motora, ktory ma najazdenych viac ako 100.000 km. Je to vzdy loteria. A od benzinu 1.6 necakaj zazraky ani po precipovani a dalsich upravach. Aby z toho nieco bolo, tak novy filter, zvody, vacky, chip, plus tisic drobnosti, vacsinou nutnost tankovat 98 oktanovy benzin - radsej vymenit motor za vykonnejsi, dnes to uz nie je problem ani pre policajtov.
Motor sa dnes povazuje za suciastku ako kazdu inu, takze nie je problem ho vymenit a zapisat do TP. Pokial viem, tak to plati pre vsetky motory, ktore boli do daneho typu auta montovane, samozrejme aj so vsetkymi ostatnymi komponentmi, ktore su rozdielne (ak montovali napr. silnejsie brzdy, ...), je tam asi potrebne vyjadrenie dovozcu. Dokonca ak menis za rovnaky typ, tak sa to ani nikam nepise ani nehlasi. Cislo motora nikoho nezaujima.Jochmann napísal: toto ako myslis? ze na to kaslu alebo si to viem riadne zapisat do TP ??
- macil
- Admin
- Príspevky: 36871
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Na tuningfóre jeden americký slovák vlastnieci tuningovú firmu popisoval, ako najjednoduhšie zistiť, či bude mať pre konkrétne auto prínos športový filter, pokiaľ ide o výkonové a dynamické vlastnosti. Najlepšie je, samozrejme dať to na brzdu, ale aj bez nej to ide. Stačí spraviť pár testov, šprint na 400m, šprint na 1000m, prípadne zrýchlenie z jednej ustálenej rýchlosti na inú, vžy viackrát a urobiť priemer. Najprv so štandardným airboxom, potom bez neho, prípadne aj so šiškou a porovnať. Takto najjednoduhšie zistíte, či prínosom nie je len zvukový efekt.
- macil
- Admin
- Príspevky: 36871
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Tu je niečo o čiptuningu. Odporúčam prečítať všetkým, ktorí s touto úpravou vážne, či menej vážne koketujú.
http://www.peugeot-club.com/main.php?co ... .php&id=23
http://www.peugeot-club.com/main.php?co ... .php&id=23
- Fastspeed
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Komárno
- Kontaktovať používateľa:
Fanatici, mám takú otázočku:
Omega po facelifte s motorom 2,5 TD a s automatickou prevodovkou sa môže čipovať? Nepošle mi čip automat na večné loviště?
Omega po facelifte s motorom 2,5 TD a s automatickou prevodovkou sa môže čipovať? Nepošle mi čip automat na večné loviště?
Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ

Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
