no rychlo to vyskusaj, ako to funguje, ja nie som autoelektrikar tak ja neviem, ale ako napad mi to pripada super ... =D>mirrco napísal:Co poviete na nieco taketo:
Vyrobim menic ktory bude davat ziarovke 15V alebo 15.5V? Klasicka halogenta do bez problemov znesie,55W bude zrat 90W pri 16.5V...
No tento menic by som obohatil aj makkym spinanim cim by bola zivotnost ziarovky mozno aj rovnaka, mozno nizzsia ale lepsie keby vydrzia polroka ziarovky zaa 50sk ako ONB a svietit to bude rovnako mozno aj silnejise. A mozem to spravit aj tak ze denne spinanie menica.Ze cez den bude na ziarovne len napr. 12V
hm?
Menic by mal 3 tlacidka:
Dayligh - 12V
normal - 14.2V
ligh-boost - tam by bol aj potenciometer kde by ste si nastavovali boost svietivost v rozmedzi 14.5V az 15.5V
Vyhoda je ze mate lacne 55W ziarovky ktore svietia silnejsie a policajt vam nic nemoze :)A keby meria napatie, povedze ze mate zly alternator
Osram Night Breaker
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- Spohrelt
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1158
- Dátum registrácie: 28 Sep 2008, 19:58
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Trnava
- Bydlisko: Sered
Opel Vectra GTS, 1.9 CDTi, Z 19 DT, / 2005 /
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 430
- Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Prievidza
- Kontaktovať používateľa:
No teraz som casov tiesni, zajtra rano mam statnice...
potom vsak sa musim balit a idem este do roboty na sufku lebo vsak pojdem na dovolenku na tyzden. Takze celkom zhon. Ale ked sa vratim ucite to vyrobim, aspon pre seba, uvidim co to vijde, odhadujem asi do 10e, najdrahsie komponennty su: vypinace,potenciometer, cievka, tranzistor ostatne suciatky sa pohybuju do 1e alebo par centov...
Princip boos-up menic s prudovym obmedzenim 3.5A daylight, 4.5normal, nastavitelnych 4.5-5.5A boost ligh
Alebo by bolo fajn taky vypinac co sa stlaca a aj krutit:) alebo len potenciometer?, predpokladam ze kazdy to ma tak ze ked nastartuje sa mu rozsvietia svetla(to by nebol problem to prirobit, je to par minut) tak akoze potenciometer na lavo otoceny by bolo daylight a potom kolko is vytocite bude mat. Je to aj praktickejsie krutit ako sa zapodievat tlacidkami pocas jazdy...
potom vsak sa musim balit a idem este do roboty na sufku lebo vsak pojdem na dovolenku na tyzden. Takze celkom zhon. Ale ked sa vratim ucite to vyrobim, aspon pre seba, uvidim co to vijde, odhadujem asi do 10e, najdrahsie komponennty su: vypinace,potenciometer, cievka, tranzistor ostatne suciatky sa pohybuju do 1e alebo par centov...
Princip boos-up menic s prudovym obmedzenim 3.5A daylight, 4.5normal, nastavitelnych 4.5-5.5A boost ligh
Alebo by bolo fajn taky vypinac co sa stlaca a aj krutit:) alebo len potenciometer?, predpokladam ze kazdy to ma tak ze ked nastartuje sa mu rozsvietia svetla(to by nebol problem to prirobit, je to par minut) tak akoze potenciometer na lavo otoceny by bolo daylight a potom kolko is vytocite bude mat. Je to aj praktickejsie krutit ako sa zapodievat tlacidkami pocas jazdy...
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa


uz len zostrojit [oprava: zostrojit a dodat inym] ti moze privodit pravne problemy. obzvlast po promocii.mirrco napísal:Premyslam tak ze par ich zotrojim. kazdy bude trosku v nicom iny, cena bude len za suciatky a vy budete betatesteriNajlepsie tim co byvaju v okoli PD aby som ich menice mohol potom lahko uprgadovat. Vsak to sa este dohdneme, no tesim sa
podrobnosti na vyziadanie.
lepsie je zverejnit schemu a my ti zasleme fotky horiacich aut
Naposledy upravil/-a iurai v 28 Jún 2009, 21:59, upravené celkom 1 krát.
- marek1512
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1250
- Dátum registrácie: 11 Apr 2008, 23:24
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Zahraničie
- Bydlisko: UK
Zadarmo nieee, aspoňa ja osobne rád zaplatím... Snaha a vedomosti sa cenia a aj ich treba oceniť...Redline napísal:jo alebo pri najhorsom by mohol pre nas oplakov zostrojit paru takych veciciek jasne ze nie zadarmo
Vauxhall Vectra C SRI 1.8 VVT 2008
Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992
Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992
- marek1512
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1250
- Dátum registrácie: 11 Apr 2008, 23:24
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Zahraničie
- Bydlisko: UK
Noo, také som ešte nefotil... Potom by mohol vzniknúť aj nový návod Ako na to? - Hasenie Vectra B...iurai napísal: lepsie je zverejnit schemu a my ti zasleme fotky horiacich aut
Vauxhall Vectra C SRI 1.8 VVT 2008
Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992
Porsche 944 2.5 1988
VAUXHALL VECTRA B 1.8 16v 1999
Ford Focus 2.0 16v ZETEC 1998
ex - OPEL VECTRA B 1.6 16v 1998
ex - Škoda Favorit 1.3 1992
- Barry
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 666
- Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Zahorie
- Kontaktovať používateľa:
Len pri tých pokusoch pozor na zvýšenú teplotu... aby sa vám neroztopili paraboly...
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
vsak pisem aj ja rad zaplatim ked to bude plne funkcne a bezpecne .Tak jeden berem urcitemarek1512 napísal:Zadarmo nieee, aspoňa ja osobne rád zaplatím... Snaha a vedomosti sa cenia a aj ich treba oceniť...Redline napísal:jo alebo pri najhorsom by mohol pre nas oplakov zostrojit paru takych veciciek jasne ze nie zadarmo
Opel Vectra B X18XE (1998) - ex
Škoda SuperB 1,9TDi (2009)
Škoda SuperB 1,9TDi (2009)
- Viktor
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 380
- Dátum registrácie: 03 Feb 2008, 10:49
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: V.Horeš, okr. TV
ten potenciometer znie dobre dalo by sa to aj pekne zapracovať do palubovky tak ako napr. potenciometer pre osvetlenie prístrojovky ani nemusia svietiť lampy na 15voltov akurát stačí ak ich môžem cez deň trochu stiahnuť na 10-11 a hlavne keď zapínam tak to bude stiahnuté na minimum a po zapnutí si nastavím požadovanú intenzitu ale pritom už žiarovka nedostane taký veľký nárazový prúd a môžu aj nightbreakery a podobné žiarovky čo sa rýchlejšie odpaľujú vydržať 2roky
Kadett E 1.6
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Vďaka za radu, ale to asi nepôjde.
Mám ich totiž v oboch autách v diaľkových svetlách.
Tam sa osvedčili.
V Omege s nimi blikám ostošesť už polroka, vo Vectre mesiac.
V hlavných svetlách v Omege sú xenóny a v hlavných vo Vectre sú Osram Silverstar, to je taký kompromis medzi NghtBreaker a Night and Day.
Mám ich totiž v oboch autách v diaľkových svetlách.
Tam sa osvedčili.
V Omege s nimi blikám ostošesť už polroka, vo Vectre mesiac.
V hlavných svetlách v Omege sú xenóny a v hlavných vo Vectre sú Osram Silverstar, to je taký kompromis medzi NghtBreaker a Night and Day.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29295
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
no za dazda je kazda jedna ziarovka, ktora vyzaruje biele, alebo namodrale svetlo na prd.
ako kazdy vieme, cierna, mokra, alebo tmava cesta pohlcuje ake kolkvek svetlo, no prave najradsej ma to biele, pripadne na modrale.
za dazda su najlepise ziarovky so zltym svetlom...
doporucene mi boli 100W zlte, sice nevhodne pre komunikacie (teda len pre sport. ucely/rally a pod.)...su sice drahe..ale vraj moc dobre, videl som ich osobne, na mokrej ceste..a parada..videl som ovela viac ako z nightbreakermi ktore som mal na corse...samozrejme za sucha night breakery mali prijemnejsie svetlo....
je to podla mna vsetko o kompromisoch...bud budem vidiet stale, a mat neschvalene ziarovky, alebo si kupim bezne, a pojdem v dazdi opatrnejsie...i na ukor protiiducej kolone ze neuvidim fakt nic...
ako kazdy vieme, cierna, mokra, alebo tmava cesta pohlcuje ake kolkvek svetlo, no prave najradsej ma to biele, pripadne na modrale.
za dazda su najlepise ziarovky so zltym svetlom...
doporucene mi boli 100W zlte, sice nevhodne pre komunikacie (teda len pre sport. ucely/rally a pod.)...su sice drahe..ale vraj moc dobre, videl som ich osobne, na mokrej ceste..a parada..videl som ovela viac ako z nightbreakermi ktore som mal na corse...samozrejme za sucha night breakery mali prijemnejsie svetlo....
je to podla mna vsetko o kompromisoch...bud budem vidiet stale, a mat neschvalene ziarovky, alebo si kupim bezne, a pojdem v dazdi opatrnejsie...i na ukor protiiducej kolone ze neuvidim fakt nic...
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 430
- Dátum registrácie: 12 Jún 2007, 11:52
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Prievidza
- Kontaktovať používateľa:
lubo22:
Mam H4 nighbreakery:
VYhoda: 2 vlakna v jednej banke.
Spustanie: Pred startovanim prepnem na dialkace, zacnem startovat cim poklesne napatie na baterii a zapnem svetla.
Spustia sa dialkace, auto nastartuje...od dialkoveho vlakna sa nahrieva aj stretavacie vlakno, po 2och sekundach prepnem na stretavacky.
Pouzivam len jednu ziarovku Osram NB, druha je nejaka lacna klasika.
Druhu Osran NB mam do nahrady. Ak som nahodil 2 kusy tychto ziaroviek, mal napr. tazkych ludi v zadu, ludia mi vyblikovali ze im svietim dialkacmi...
Ziarovky som zakupil niekedy v oktrobry minuly rok za 499sk. Najazdil som od vtedy 16 000km.
Preco? Hlavne v zime ma vlakno v ziarovke velmi maly odpor. Pri dobrej kabelazi a spustenie svetiel ked je uz auto nastartovane sa da namerat startovny prud az 90A tecuci cez jednu ziarovku, tento prud vsak tecie len par milisekund, potom sa zmensuje pretoze sa vlakno nahrieva a zvacsuje odpor...
Ked je vlakno opotrebovane ma na sebe tenke miesta, ak timto tenkym miestom prejde prud 90A, vznikne na tom mieste taky vykon a hlavne teplota (5000 kelvinov) ze sa vlakno v tomto mieste stane tekute az plynne, a zdyfunfuje(odpari sa) na povrch banky ziarovky. Tento jav sa zvykne preukazat tim ze ziarovka zasvieti v tomto mieste na modro, vznikne plazma horiaceho plynu, az pokim sa odpari taka cast vlakna ze tento jav zanikne. Potom ostane uz len prepalene vlakno. Tento zaujimavy a pekny jav trva niekedy aj par sekund.
Mam H4 nighbreakery:
VYhoda: 2 vlakna v jednej banke.
Spustanie: Pred startovanim prepnem na dialkace, zacnem startovat cim poklesne napatie na baterii a zapnem svetla.
Spustia sa dialkace, auto nastartuje...od dialkoveho vlakna sa nahrieva aj stretavacie vlakno, po 2och sekundach prepnem na stretavacky.
Pouzivam len jednu ziarovku Osram NB, druha je nejaka lacna klasika.
Druhu Osran NB mam do nahrady. Ak som nahodil 2 kusy tychto ziaroviek, mal napr. tazkych ludi v zadu, ludia mi vyblikovali ze im svietim dialkacmi...
Ziarovky som zakupil niekedy v oktrobry minuly rok za 499sk. Najazdil som od vtedy 16 000km.
Preco? Hlavne v zime ma vlakno v ziarovke velmi maly odpor. Pri dobrej kabelazi a spustenie svetiel ked je uz auto nastartovane sa da namerat startovny prud az 90A tecuci cez jednu ziarovku, tento prud vsak tecie len par milisekund, potom sa zmensuje pretoze sa vlakno nahrieva a zvacsuje odpor...
Ked je vlakno opotrebovane ma na sebe tenke miesta, ak timto tenkym miestom prejde prud 90A, vznikne na tom mieste taky vykon a hlavne teplota (5000 kelvinov) ze sa vlakno v tomto mieste stane tekute az plynne, a zdyfunfuje(odpari sa) na povrch banky ziarovky. Tento jav sa zvykne preukazat tim ze ziarovka zasvieti v tomto mieste na modro, vznikne plazma horiaceho plynu, az pokim sa odpari taka cast vlakna ze tento jav zanikne. Potom ostane uz len prepalene vlakno. Tento zaujimavy a pekny jav trva niekedy aj par sekund.
Opel Ascona C 1.8i (C)18NE 74KW šaragľa

