PROBLEM VIBRACIE 1.7 CTDI vyrieseny !?

Moderátori: bukelo, buci_vectra

reptile602

PROBLEM VIBRACIE 1.7 CTDI vyrieseny !?

Príspevok od používateľa reptile602 »

Dnesnym dnom sa zavrsilo moje 2 rocne trapenie a konecne sme odstranili rezonanciu ktora sa sirila z oblasti motora pri otackach 2100.
V servise kde som kupil auto (PanEuro, s.r.o.)o tom nechceli ani pocut vraj to nieje zavada ale normalne spravanie sa motora. Nastastie v posledny den zaruky som zistil ze v Kosiciach je novootvoreny opel servis swam. Tam ma zobrali a zistili ze zvuky sa siria od zavazi na polooske. Tak mi objednali dalsie zavazie ze sa to utlmi. Ale vybracie sa iba posunuli z 2100 na 2000 otacok, preto objendali dalsie kilove zavazie. Po nainstalovani som mal uz vybracie na 1700 otackach.
Tak ma napadlo ze co by sa stalo keby sme dali prec vsedky zavazia(ci sa to neposunie vyssie). Na moju radost som zistil ze tie vybracie zmyzli. Takze som zobral auto a idem to este testovat.

Chcel by som sa spytat ci tu nieje nahodou neaky maniak kto by tusil NACO je na polooske vlastne to nestastne zavazie a ci tam vobec malo byt. DAKUJEM VAM :D :D :D
P.S: mam podozrenie ze tym zavazim riesili neaky problem s prevodovkou :(
Komo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3608
Dátum registrácie: 19 Mar 2007, 16:47
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Komjatna
Bydlisko: Komjatna [RK]

Príspevok od používateľa Komo »

S tymi zavaziami sa obrat na Signuma, mozno o tom bude nieco vediet.
No a ak to je bezproblemove, tak by to malo pomoct aj Barymu.

A jeden hlupy dotaz...nemali by prave zavazia zabranovat tomu traseniu? Nieje to ten isty pripad ako ked si dava clovek vyvazovat kolesa?
'07 Astra H Z19DT
'03 VeCe Z18XE
- Diagnostika -
Používateľov profilový obrázok
Rasto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 882
Dátum registrácie: 05 Dec 2006, 14:43
Auto: Astra J
Bydlisko: Prievidza
Bydlisko: Prievidza

Príspevok od používateľa Rasto »

Nie som odborník, ale tie závažia tam bývajú a zdá sa mi že aj ja ich tam mám. Netvrdím tým ale, že tam byť musia, ale je bežná prax, že sa napr. aj kardany vyvažujú. Tak že nerobil by som z toho paniku že sa niekto niečo pokúšal zakamuflovať. Možno že tie tvoje boli nejako posunuté či už náhodne alebo neodbornou manipuláciou.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER + LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE + LPG, Ex Opel Astra G, X16XEL
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36841
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

To závažie bráni kmitom poloosy.
Len v tvojom prípade nerozumiem jednému. Píšeš o rezonanciách pri určitých otáčkach motora, ibaže otáčky poloos sú závislé na rýchlosti a nie na otáčkach motora. Záleží na zaradenom rýchl. stupni.
Takže ako? :?:
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
reptile602

rychlost

Príspevok od používateľa reptile602 »

to macil :
Aj servisak sa tomu divil, hovoril presne to co ty.
Neviem preco ale je to tak. Rezonovalo to stale pri tych istych otackach nezavisle na rychlosti vozidla a na zaradenej rychlosti.
Zaujimalo by ma hlavne co sa stane ked to zavazie tam nebude, moze sa tym nieco poskodit ???

P.S : Este 1 vec (nerobilo to ked som vytocil tie otacky naprazdno, iba pri jazde)
Naposledy upravil/-a reptile602 v 04 Máj 2009, 20:42, upravené celkom 1 krát.
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36841
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Nie.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
reptile602

Príspevok od používateľa reptile602 »

Tak potom mam vyhrane , staaaasne ma tie rezonancie srali. Konecne mam trocha pozitok z jazdy a nesledujem stale ci niesom na zlych otackach.
Dakujem za info, dufam ze to pomoze aj inym ...

:D
Používateľov profilový obrázok
Barry
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 666
Dátum registrácie: 27 Jan 2008, 20:42
Auto: Vectra C
Bydlisko: Zahorie
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Barry »

Tak to ti gratulujem...

U mna vsak tie vibracie maju vztah k zaradenemu rychlostnemu stupnu, otackam motora a rychlosti vozidla. Ked pojdem 135km/h a bude to vibrovat, vyradim rychlost a prestane to. Dam ju tam a zase to bude vibrovat. U mna je vibracia obcas aj na volnobehu. Mam skor podozrenie na silentbloky motora. Ono sa to totiz cele javi ako keby ten motor priliz skakal...
BMW X6 F16 30d 190kW (2018)
EX-Opel Vectra C Caravan, 1,9CDTI 88kW (2008)
Škoda Octavia II Tour, 1,6 MPI 75kW (2011)
EX-Opel Astra G 1,2 16V (2002)
EX-Opel Kadett E 1,3 (1986)
EX-Škoda Felicia 1,4 MPI (1999)
EX-Opel Astra H 1,7 CDTI (2006)
Používateľov profilový obrázok
Kesi
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5145
Dátum registrácie: 23 Sep 2008, 18:11
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Land of Confusion
Bydlisko: EHMK :-)

Príspevok od používateľa Kesi »

Silenbloky vyskúšaj jednoducho. Zaraď 5ťku a popoťahuj rukami auto za predný nosník (ako keby si ho chcel rozhúpať) a presne vidíš koľko sa ti vychyľuje motor v závesoch. Ak to ide veľmi ľahko alebo to dokonca naráža tak je to jasné
Astra J GTC OPC
Astra H GTC 1,9 (110 kw) No Swirl flaps. No EGR.
JaMa
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 13 Jan 2009, 19:07
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Re: PROBLEM VYBRACIE 1.7 CTDI vyrieseny !?

Príspevok od používateľa JaMa »

reptile602 napísal:Dnesnym dnom sa zavrsilo moje 2 rocne trapenie a konecne sme odstranili rezonanciu ktora sa sirila z oblasti motora pri otackach 2100.
V servise kde som kupil auto (PanEuro, s.r.o.)o tom nechceli ani pocut vraj to nieje zavada ale normalne spravanie sa motora. Nastastie v posledny den zaruky som zistil ze v Kosiciach je novootvoreny opel servis swam. Tam ma zobrali a zistili ze zvuky sa siria od zavazi na polooske. Tak mi objednali dalsie zavazie ze sa to utlmi. Ale vybracie sa iba posunuli z 2100 na 2000 otacok, preto objendali dalsie kilove zavazie. Po nainstalovani som mal uz vybracie na 1700 otackach.
Tak ma napadlo ze co by sa stalo keby sme dali prec vsedky zavazia(ci sa to neposunie vyssie). Na moju radost som zistil ze tie vybracie zmyzli. Takze som zobral auto a idem to este testovat.

Chcel by som sa spytat ci tu nieje nahodou neaky maniak kto by tusil NACO je na polooske vlastne to nestastne zavazie a ci tam vobec malo byt. DAKUJEM VAM :D :D :D
P.S: mam podozrenie ze tym zavazim riesili neaky problem s prevodovkou :(




Že by konečně řešení?? Každopádně gratuluju k takovému úspěchu! Mám asi stejný problém jako jsi měl ty - už jsem tu o tom psal a chci se ujistit, jestli jde o stejný problém. Zkus si přečíst můj starý článek na téma vibrací. Je to ono? Díky za odpověď.

Před několika měsíci jsem si pořídil ojetou Astru H - 1,7 CDTI-74 kW (Z17DTH) - autíčko poslouchá na slovo, ale jedna věc, která mi opravdu vadí, jsou vibrace přenášené do volantu (společně s vibrujícím klíčem v zapalování) při otáčkách motoru v rozmezí zhruba 1950-2100 ot/min. Je to dost nepříjemné a kazí to celkový dojem z jízdy. Vibrace se stupňují v závislosti na zařazeném rychl. stupni. Jednička, dvojka, trojka ještě v pohodě(ale taky znatelně vibruje), ale pokud na to šlápnu při zařazené čtyřce nebo pětce, pak právě ve výše uvedených otáčkách dojde k uvedeným vibracím.
V Oplu zkoušeli hromadu věcí, vyměnili EGR ventil, poštelovali co se dalo a nakonec provedli montáž nějakého antivibračního zařízení - toto mělo jistý účinek, ale vibrace jsou stále patrné.
Nemáte s tímto nějakou zkušenost ?
Díky.
reptile602

Príspevok od používateľa reptile602 »

to jama
Mne sa vybracie neprenasali na volant, ani sa to nemenilo velmi v zavislosti od zaradenej rychlosti, aj ked sa mi zda trocha ze pri mensich rychlostiach to bolo slabsie.
Avsak ako sme exprerimentovali a pridavali sme viac zavazi , tak pri 3 zavaziach to uz zacalo prenasat vybracie ze to bolo uz aj citit nielen pocut.
Kazdopadne odstranenie toho zavazia je otazka par minut , ale treba zdvyhnut auto , resp ked sa vies neako pod neho dostat tak to zmaknes mozno aj sam .
Treba to urcite vyskusat , ja uz jazdim od pondelka a auto ide super ... :)
JaMa
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 13 Jan 2009, 19:07
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa JaMa »

To Reptile602:

Můžeš sem hodit nějakou fotku nebo popis, kde najdu ty závaží? Určitě to chci vyzkoušet, pokud píšeš, že je to celkem jednoduché. Díky!
reptile602

Príspevok od používateľa reptile602 »

@ jama

foto nemam, treba podliezt pod auto to urcite neprehliadnes.
Skus sa dostat pod auto, najlepsie do servisu nech ti ho zdvihnu.
A prava poloos (na opacnej strane ako sedi vodic) ma prisrubovane kilove zavazie asi v strede osky. Zavazie je v tvare kotuca (nieco ako cinka) sklada sa z 2 casti (poloblukov)
JaMa
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 13 Jan 2009, 19:07
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa JaMa »

to reptile602:

Díky. Vyzkouším a uvidím co a jak...
JaMa
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 13 Jan 2009, 19:07
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa JaMa »

Pravá poloosa má dvě části. Na části vedoucí přímo ke kolu závaží není. Je tedy až na té další části ukryté za spodním krytem motoru? Nějak si nevím rady... :?
fifo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 15 Aug 2007, 10:16
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Myjava

rezonancia

Príspevok od používateľa fifo »

Mam presne ten isty problem ako na zaciatku popisuje reptile602.
Nema niekto fotku z toho zavazia? Dal som si to pozriet na zdvihák a tvrdili mi, ze ziadne závazie tam nie je. Dakujem.
Opel Zafira 1.9 CDTI, Z19DTL 74kw, r.v. 2006
fifo
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 15 Aug 2007, 10:16
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Myjava

Príspevok od používateľa fifo »

Ahojte. Myslím, ze moj problem so strpanim prestal.
Kedze zavazie na poloosi som ziadne nenasiel, patral som dalej.
To strpanie mi islo od dveri spolujazdca a od palubovky a nakoniec
to boli dva plasty pri hornom vnutornom osvetleni /nad soferom/
Vytiahol som ich a dal tam trocha silikonu, hned dal naspat a odvtedy je pokoj.
Opel Zafira 1.9 CDTI, Z19DTL 74kw, r.v. 2006
zamky
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 13 Aug 2011, 08:47
Auto: !! Zmeň si model auta !!

rezonovanie

Príspevok od používateľa zamky »

Zdravim , tak tiez mi auto rezonuje pri cca 1850 otackach, na kazdom stupni , hlavne ak razantne zosliapnem plyn..najviac to citit na stupaniach, ak prejdem hranicu 2000 ot, vsetko ide ako nove az po cervene pole (tak isto od volnobehu po tych 1850 ot. to ide ticho) po nastartovani je auto tiche, nic nerezonuje..pohynanie z miesta je plynule, bez vibracii..cize myslim, ze by to nemusela byt dvojhmota, no na poloosiach nemam ziadne zavazia, respektive ich aspon nevidno, medzi manzetami je len hola tyc, nic viac...Astra H, 1.7 cdti 74kw...neviete co to moze byt, resp. ak by to mohol byt silenblok, kolko ich mam a ako by som ich mohol skontrolovat?

dakujem pekne :)
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

a nerobia to aj ine 1.7 CDTI motory ?
zamky
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 13 Aug 2011, 08:47
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa zamky »

to ja neviem, preto sa pytam, nepoznam nikoho stymto motorom :)
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA"