Virive klapky
Moderátori: dulo, buci_vectra
- rawec
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 89
- Dátum registrácie: 01 Okt 2013, 12:58
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Štítnik
Virive klapky
Ahojte,
Niekto uz mal problem s virivymi klapkami? V akom rozsahu? chcel by som vediet, co vsetko je potrebne menit pri probleme s virivými klapkami (vsetky moznosti). A aka je to velka investicia?
Dakujem
Niekto uz mal problem s virivymi klapkami? V akom rozsahu? chcel by som vediet, co vsetko je potrebne menit pri probleme s virivými klapkami (vsetky moznosti). A aka je to velka investicia?
Dakujem
Opel Vectra C GTS 1.9 CDTI 110kw 2004
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 01 Apr 2011, 20:50
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Preseľany
Re: Virive klapky
Ahoj , citujem s iného fóra. Hľadám taktiež info ohľadom klapiek.
"Překlad made in Tanguero:
Úkolem vířivých klapek je vytvořit vzdušný vír, cílem je lepší spalování při nízkém zatížení motoru, když množství sazí převažuje nad přiváděným čerstvým vzduchem. (pozn. otevřený EGR, zavřená škrtící klapka, plné DPF..). Klapky jsou tam také pro zlepšení ovladatelnosti při podmínkách nízkého zatížení, jsou ovládány podtlakem (BMW), nebo solenoidem a jsou zavřeny při provozu s nízkým výkonem motoru, jako je volnoběh při stání na semaforech, přeřazování rychlostí a brždění pro maximální účinnost hoření směsi a nejlepší emise. Klapky jsou naplno otevřeny při vyšších výkonech motoru pro maximální volumetrickou účinnost a výstupní výkon.
Auto bude fungovat stejně i bez klapek, klapky jsou v sání zejména kvůli emisím, přesto i bez nich bude zůstane v limitech a vy nepoznáte změnu výkonu.
Já to chápu takto: díky otevřenému EGR a zavřené škrtící klapce se při volnoběhu plní do válců směs plná sazí a dýmu chudá na kyslík, který je navíc nerovnoměrně rozdělený. Proto mají klapky udělat vír, který to líp promíchá. Pokud máte zaslepený EGR (třeba pomocí podložek), vyndaný DPF (aby saze letěli ven), tak klapky postrádají smysl."
Ďalšia citácia:
"Pár postřehů bych měl, ale komu se to nechce číst rovnou říkám, že jsou to samá pozitiva a spíš budu chválit alfici, bo mi již delší dobu dělá jen radost.
Odstavením klapek jsem vyřešil pouze a jedině problém padání do nouzáku a opravdu nic se odstavením nezhoršilo. Motor nikdy nekouřil ani za studena nestartoval na bílo. Kouřivost v nižších otáčkách prostě není, spotřeba je stejná nebo o chlup lepší a teď když jsem řešil nachipování, tak auto projelo zátěžovými testy, logováním hodnot a bylo mi řečeno, že motor je v naprosto výborném stavu. Ani po nachipování o 35 koníků se vůbec žádné kouření nekoná a auto táhne krásně lineárně od 1500 do 4800 otáček(ta hodnota opravdu není překlep). Největší zásluhu na tom má DPF_OFF a čistý EGR s lehounce chodícím solenoidem. Nic určitě nepokazil kvalitní olej, nové filtry a VERVA+VIF.
Takže vířivé klapky v tom celém nehrají opravdu žádnou roli a má Alfice s nima do budoucna už prostě NEPOČÍTÁ."
Takže majitelia áut tie vírivé klapky skôr odstraňujú ako repasujú. Jednoduché odstránenie klapiek je ich odpojiť od motorčeka (ten nechať el.káblom zapojený aby točil svojím ramenom "naprázdno" ak by sa odpojil od el.káblu RJ by vypísala chybu), tiahlo zaaretovať do otvorenej polohy. Takto budú stále otvorené a motorček bude hýbať ramenom, ale keďže bude odpojené rameno ničím nepohne.
vírivé klapky na obrázku 4 obdĺžniky hore sú spojené tiahlom a 1 obdĺžnik dole je hlavná klapka na ktorú je napojený motorček https://z22se.co.uk/data/attachment-files/2013/08/48496_awww_lmfvauxhall_co_uk_image_php_534f6088a627fedb0c9a34b311400d42._.jpg
"Překlad made in Tanguero:
Úkolem vířivých klapek je vytvořit vzdušný vír, cílem je lepší spalování při nízkém zatížení motoru, když množství sazí převažuje nad přiváděným čerstvým vzduchem. (pozn. otevřený EGR, zavřená škrtící klapka, plné DPF..). Klapky jsou tam také pro zlepšení ovladatelnosti při podmínkách nízkého zatížení, jsou ovládány podtlakem (BMW), nebo solenoidem a jsou zavřeny při provozu s nízkým výkonem motoru, jako je volnoběh při stání na semaforech, přeřazování rychlostí a brždění pro maximální účinnost hoření směsi a nejlepší emise. Klapky jsou naplno otevřeny při vyšších výkonech motoru pro maximální volumetrickou účinnost a výstupní výkon.
Auto bude fungovat stejně i bez klapek, klapky jsou v sání zejména kvůli emisím, přesto i bez nich bude zůstane v limitech a vy nepoznáte změnu výkonu.
Já to chápu takto: díky otevřenému EGR a zavřené škrtící klapce se při volnoběhu plní do válců směs plná sazí a dýmu chudá na kyslík, který je navíc nerovnoměrně rozdělený. Proto mají klapky udělat vír, který to líp promíchá. Pokud máte zaslepený EGR (třeba pomocí podložek), vyndaný DPF (aby saze letěli ven), tak klapky postrádají smysl."
Ďalšia citácia:
"Pár postřehů bych měl, ale komu se to nechce číst rovnou říkám, že jsou to samá pozitiva a spíš budu chválit alfici, bo mi již delší dobu dělá jen radost.
Odstavením klapek jsem vyřešil pouze a jedině problém padání do nouzáku a opravdu nic se odstavením nezhoršilo. Motor nikdy nekouřil ani za studena nestartoval na bílo. Kouřivost v nižších otáčkách prostě není, spotřeba je stejná nebo o chlup lepší a teď když jsem řešil nachipování, tak auto projelo zátěžovými testy, logováním hodnot a bylo mi řečeno, že motor je v naprosto výborném stavu. Ani po nachipování o 35 koníků se vůbec žádné kouření nekoná a auto táhne krásně lineárně od 1500 do 4800 otáček(ta hodnota opravdu není překlep). Největší zásluhu na tom má DPF_OFF a čistý EGR s lehounce chodícím solenoidem. Nic určitě nepokazil kvalitní olej, nové filtry a VERVA+VIF.
Takže vířivé klapky v tom celém nehrají opravdu žádnou roli a má Alfice s nima do budoucna už prostě NEPOČÍTÁ."
Takže majitelia áut tie vírivé klapky skôr odstraňujú ako repasujú. Jednoduché odstránenie klapiek je ich odpojiť od motorčeka (ten nechať el.káblom zapojený aby točil svojím ramenom "naprázdno" ak by sa odpojil od el.káblu RJ by vypísala chybu), tiahlo zaaretovať do otvorenej polohy. Takto budú stále otvorené a motorček bude hýbať ramenom, ale keďže bude odpojené rameno ničím nepohne.
vírivé klapky na obrázku 4 obdĺžniky hore sú spojené tiahlom a 1 obdĺžnik dole je hlavná klapka na ktorú je napojený motorček https://z22se.co.uk/data/attachment-files/2013/08/48496_awww_lmfvauxhall_co_uk_image_php_534f6088a627fedb0c9a34b311400d42._.jpg
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
Re: Virive klapky
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
- AReYco
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5385
- Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Žilina
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať používateľa:
Re: Virive klapky
Ahojte páni...mám celkom dilemu. Či dať vírivé klapky vybrať a zavariť / alebo ich radšej vymeniť za nový sací modul?
Rozdiel je hlavne v cene. cca 80,-eur vyvarenie a zbrúsenie starého / alebo 260,-EUR za nový modul. (netáram robotu, iba hrubý materiál)
Otázka je, či je pre auto lepšie tam tie vírivé klapky mať?...čítal som celé CZ fórum, aj to ako pracujú a čo robia tie klapky.
Preto by som ich tam radšej mal...a taktiež ak je ten nový modul modifikovaný a vylepšený a vydrží aspoň ďalších 5 rokov, tak mi to úplne stačí.
Máte nejaké skúsenosti s vyberaním a jazdením na aute bez vírivých klapiek, ktoré ich tam pôvodne malo?
Rozdiel je hlavne v cene. cca 80,-eur vyvarenie a zbrúsenie starého / alebo 260,-EUR za nový modul. (netáram robotu, iba hrubý materiál)
Otázka je, či je pre auto lepšie tam tie vírivé klapky mať?...čítal som celé CZ fórum, aj to ako pracujú a čo robia tie klapky.
Preto by som ich tam radšej mal...a taktiež ak je ten nový modul modifikovaný a vylepšený a vydrží aspoň ďalších 5 rokov, tak mi to úplne stačí.
Máte nejaké skúsenosti s vyberaním a jazdením na aute bez vírivých klapiek, ktoré ich tam pôvodne malo?
- alcom1234
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 2558
- Dátum registrácie: 18 Nov 2010, 07:52
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko alt: Slovenský Grob
- Bydlisko: Košice / Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Virive klapky
Obavam sa ze nestaci vymenit iba saci modul. Podla toho co som cital treba vymenit aj ovladaci modul, takze to bude asi dvakrat taka cena.
Opel Astra K '20 F12SHL - ex
Opel Vectra C '06 Z19DTH
Opel Vectra B '96 X18XE - ex
Opel Vectra C '06 Z19DTH
Opel Vectra B '96 X18XE - ex
- AReYco
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5385
- Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Žilina
- Bydlisko: Žilina
- Kontaktovať používateľa:
Re: Virive klapky
ak myslíš ten motorček na ovládanie, tak to je ďalších 180,-EUR, ale motorček mi chodí pekne, aj tiahlo. Len občas vypadlo, ale som ho zaistil tak už to zatiaľ fičí. Problém s tým nemám, len idem dávať robiť rozvody, tak keď sa to bude zhadzovať, či už aj nevyčistiť a nezrepasovať/vymeniť sanie a vírivé klapky. Určite budú zasrané, keďže sa to tiahlo zhodilo a už tam bude nejaký bordel, kvôli čomu mali väčší odpor tie klapky a vydrali tiahlo...
Ach, to je dilema
Ach, to je dilema
- alcom1234
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 2558
- Dátum registrácie: 18 Nov 2010, 07:52
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko alt: Slovenský Grob
- Bydlisko: Košice / Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Virive klapky
Presne to som myslel, ale ja som cital, ze sa to musi menit spolu, lebo povodny riadiaci modul je nastaveny na povodne klapky a neda sa to znivu nakalibrovat na nove. Ale uz ani neviem, kde som to cital.
Opel Astra K '20 F12SHL - ex
Opel Vectra C '06 Z19DTH
Opel Vectra B '96 X18XE - ex
Opel Vectra C '06 Z19DTH
Opel Vectra B '96 X18XE - ex
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 28 Mar 2015, 20:19
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Detva
- Bydlisko alt: Zvolen
Re: Virive klapky
Toto som našiel.
Důležitá poznámka.
Elektrické řídící moduly jsou schopny se „učit”: Po několikerém nastartování motoru, jsou elektrické řídící moduly natrvalo nastaveny pro konkrétní sací modul, na kterém jsou instalovány. Z tohoto důvodu je nutné při výměně sacího modulu vyměnit za nový také elektrický řídící modul.
„starý” řídící modul nemůže být dále použit.
Důležitá poznámka.
Elektrické řídící moduly jsou schopny se „učit”: Po několikerém nastartování motoru, jsou elektrické řídící moduly natrvalo nastaveny pro konkrétní sací modul, na kterém jsou instalovány. Z tohoto důvodu je nutné při výměně sacího modulu vyměnit za nový také elektrický řídící modul.
„starý” řídící modul nemůže být dále použit.
Naposledy upravil/-a mahoney1277 v 28 Feb 2016, 12:49, upravené celkom 2 krát.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 4219
- Dátum registrácie: 02 Máj 2007, 21:34
- Auto: Zafira B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko alt: Sološnica
- Bydlisko: Galanta
Re: Virive klapky
mahoney1277 napísal:Toto som našiel.
Důležitá poznámka.
Elektrické řídící moduly jsou schopny se „učit”: Po několikerém nastartování motoru, jsou elektrické řídící moduly natrvalo nastaveny pro konkrétní sací modul, na kterém jsou instalovány. Z tohoto důvodu je nutné při výměně sacího modulu vyměnit za nový také elektrický řídící modul.
„starý” řídící modul nemůže být dále použit
toto je oficiálny postup v Opli
Mám Opel
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
*** Diagnostika + programovanie vozidiel Opel profesionálnou diagnostikou GM MDI***
*** Programovanie CZ/SK do autorádií CD400 + Touch&Connect ***
*** Distribúcia MKJ od Pepas ***
*** Programovanie Slovenčiny Astra H,Zafira B- CID,GID,UHP 4,DVD 90,CD 70 ***
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 43
- Dátum registrácie: 28 Mar 2015, 20:19
- Auto: Vectra C
- Bydlisko: Detva
- Bydlisko alt: Zvolen
Re: Virive klapky
ˇSignum napísal:mahoney1277 napísal:Toto som našiel.
Důležitá poznámka.
Elektrické řídící moduly jsou schopny se „učit”: Po několikerém nastartování motoru, jsou elektrické řídící moduly natrvalo nastaveny pro konkrétní sací modul, na kterém jsou instalovány. Z tohoto důvodu je nutné při výměně sacího modulu vyměnit za nový také elektrický řídící modul.
„starý” řídící modul nemůže být dále použit
toto je oficiálny postup v Opli
Inač ja som sanie menil tiež, ale motorček som nechal starý a motor šlape ako má. Nerozumiem jednej veci čo tu píšu že motorček sa po pár naštartovaní naučí ovládať dané klapky sám a v druhom píšu že treba ho vymeniť. Či to nie je len nejaká habaďúra na majiteľov takýchto motorov ako máme my.