Shindo napísal:Dnes rano som isiel startovat auto teplota von -12 , a pepas mi ukazoval teplotu chlad. kvapaliny -9,ale nebola zamrznuta. Auto zacalo tocit,a tocilo dost dlho cca 10sekund ak nie dlhsie a potom ked chytilo tak doslova ten motor kaslal kym sa uviedol do normalneho chodu. Pepas mi ukazoval stav napatia 13,4V a...
Pokud chcete hodnotit stav nabití akumulátoru, tak je potřeba odečítat hodnotu napětí při stojícím motoru; ideálně tak, že se každé ráno před první jízdou pouze zapne rádio (ne zapalování) a v menu Diagnostika se odečte hodnota napětí a případně stav nabití. Jakmile se spustí motor, bude napětí ~ 13,5 V a jeho hodnota vypovídá o stavu dobíjení, ale ne o stavu nabití akumulátoru. Po zastavení motoru lze hodnotit stav nabití po min. 1 hodině bez dobíjení a s minimální zátěží (vše vypnuté krom rádia). Po přerušení nabíjení, tj. po zastavení motoru, bude napětí / stav nabití akumulátoru vyšší - k ustálení dojde až po cca. hodině, proto je ideální odečítat po ránu nebo po delší době stání.