
chiptuning - prakticke otazky
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- bizzy
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1091
- Dátum registrácie: 02 Júl 2010, 14:19
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Prešov
- Bydlisko: Prešov
Re: chiptuning - prakticke otazky
no keby mi to typek ladil a hral sa s tym asi by som mu auto dal nech to aspon trosku dvihne, ale ked tam chce drbnut len tak hocico tak bude stock 

-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 305
- Dátum registrácie: 27 Júl 2006, 17:22
- Auto: Astra H
- Bydlisko: BN/TN
Re: chiptuning - prakticke otazky
Pre tento motor by vraj prírastok 40 koní nemal byť vôbec problém. Jeden známy dal Astru J HB 1,4 103 kw na skúšku chlapíkovi, ktorý sa venuje športovému zvyšovaniu výkonu, ten sa s tým pohral a vraj to ide.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: chiptuning - prakticke otazky
Načo potom Opel vyrába 180 koňovú 1.6ku?
Veď stačí upraviť soft 1,4ky, aké jednoduché
Rozdielov medzi 1.4 a 1.6 je na 100% viac ako len soft a objem.
Veď stačí upraviť soft 1,4ky, aké jednoduché

Rozdielov medzi 1.4 a 1.6 je na 100% viac ako len soft a objem.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- bizzy
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1091
- Dátum registrácie: 02 Júl 2010, 14:19
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Prešov
- Bydlisko: Prešov
Re: chiptuning - prakticke otazky
ale tú 1.6 môžeš dať na 169kw (230koni)...
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: chiptuning - prakticke otazky
To si radšej kúpim poctivú V6ku, ako trápiť beztak veľmi namáhaný agregát.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- bizzy
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1091
- Dátum registrácie: 02 Júl 2010, 14:19
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Prešov
- Bydlisko: Prešov
Re: chiptuning - prakticke otazky
nejdem robiť mudreho, ale toto je čisto obchodny kec, alebo je to do určitej miery pravda? To len citujem z jednej spolocnosti ktora sa venuje chipu...
Chiptuning je spôsob, ako zvýšiť výkon motora pomocou softvérovej úpravy jeho riadiacej jednotky. Každý moderný automobil je vybavený motorovou riadiacou jednotkou ECU, ktorá ovplyvňuje celkový chod a charakteristiku motora. Pri samotnej výrobe nie je možné určiť, za akých podmienok bude konkrétne vozidlo prevádzkované. Štandardné programy musia preto brať do úvahy mnoho aspektov, ako sú rôzne extrémne či klimatické podmienky, rozdielna kvalita paliva a pod. Z toho vyplýva, že celkový potenciál motora je využitý iba na cca 60% (toto číslo je overené rokmi našej praxe). U nás vyvíjame vlastný software, ktorý vychádza z originálnych dát riadiacej jednotky ECU, ale je optimalizovaný na lepšie využitie výkonovej charakteristiky motora. Tým dosiahneme zvýšenie výkonu motora a zníženie spotreby bez vplyvu na životnosť motora.
Pri chiptuningu sa v žiadnom prípade sa nejedná o tzv. "nadupanie" motora, ako je to napríklad u pretekárskych motorov. Preprogramovaním sú iba využité skryté rezervy motora a zoptimalizovaný priebeh jednotlivých veličín. Keď berieme ohľad na to, že opotrebenie motora je závislé na počte pracovných cyklov (otáčok), dôjdeme k záveru, že nie je nutné tak často podraďovať na nižší rýchlostný stupeň a životnosť motora sa tým naopak zvýšuje.
- macil
- Admin
- Príspevky: 36870
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: chiptuning - prakticke otazky
Automobilové koncerny vkladajú do vývoja a zvyšovania účinnosti spaľovacích motorov nehorázne miliardy a pritom je to také jednoduché.Tým dosiahneme zvýšenie výkonu motora a zníženie spotreby...



- bizzy
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 1091
- Dátum registrácie: 02 Júl 2010, 14:19
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Prešov
- Bydlisko: Prešov
Re: chiptuning - prakticke otazky
no keď to nevedia naladiť, musia prísť na Slovensko a týpci imto ukážu 

- lubo22
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 7290
- Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Trstená
- Bydlisko: trstena
- Kontaktovať používateľa:
Re: chiptuning - prakticke otazky
a urobia to za pockanim.
pridem asi s V3s nacipovat lebo ked ju nalozime nechce tahat a dufam ze sptreba poojde dole
pridem asi s V3s nacipovat lebo ked ju nalozime nechce tahat a dufam ze sptreba poojde dole
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Vectra C modra ex
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
Re: chiptuning - prakticke otazky
no na PV3S to pojde sak to je delo 
jaaaaj tieto veci co pisu take spolocnosti zial predavaju a neskuseny clovek im lahko podlahne(mozno aj ja pred par rokmi)
zial

jaaaaj tieto veci co pisu take spolocnosti zial predavaju a neskuseny clovek im lahko podlahne(mozno aj ja pred par rokmi)
zial

plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 305
- Dátum registrácie: 27 Júl 2006, 17:22
- Auto: Astra H
- Bydlisko: BN/TN
Re: chiptuning - prakticke otazky
Jedna otázočka, možno od veci. Je možné softvérovou úpravou ( chip ) dosiahnuť lepšiu akceleráciu, drive - ťah motora ( 1,4T 103 kw ) na 4. a 5. prevodom stupni bez potreby ďalšieho zaťažovania motora zvyšovaním jeho výkonu ? Tento motor je dosť živý na 1., 2. a 3. prevode. Na 4. a 5. prevode je to horšie, to lepšie zrýchlenie mi tam nejak chýba.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
Re: chiptuning - prakticke otazky
netreba zabudat ze pri tych dalsich prevodoch ako je 4 a 5 je uz iny prevod takze zrychlenie nemôze byt take ako pri prvyych 3och
ked by sa to na chipovalo tak urcite budes zas citit viac tie prve 3prevody a tie dalsie to mozno len posunie okusok
pravda chip ked sa robi tak sa snazia dosiahnut co najlepsi vykon v spodnych otackach a tym zlepsit spotrebu(v zavislosti od tazkej nohy)
takze prevodove stupne 4 a 5 budu lepsie tahat v nizsich otackach(nie horibilne ale o nieco lepsie)
tot môj nazor a ciastocne aj skusenost s chipovanim
ked by sa to na chipovalo tak urcite budes zas citit viac tie prve 3prevody a tie dalsie to mozno len posunie okusok
pravda chip ked sa robi tak sa snazia dosiahnut co najlepsi vykon v spodnych otackach a tym zlepsit spotrebu(v zavislosti od tazkej nohy)
takze prevodove stupne 4 a 5 budu lepsie tahat v nizsich otackach(nie horibilne ale o nieco lepsie)
tot môj nazor a ciastocne aj skusenost s chipovanim
plus plus korea :D
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: chiptuning - prakticke otazky
Nerozumiem otázke Milans.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 305
- Dátum registrácie: 27 Júl 2006, 17:22
- Auto: Astra H
- Bydlisko: BN/TN
Re: chiptuning - prakticke otazky
Ahoj. Niektorí z vás tu neodporúčajú zvyšovať továrenský výkon 103 kw. Preto moja otázka smerovala, či je nejaký spôsob ako zvýšiť ťah, zrýchlenie motora na 4. a 5. prevodovom stupni formou softvérovej úpravy bez toho, aby došlo k zvyšovaniu výkonu motora naladeného už z výroby. Chcel by som dosiahnuť lepšiu akceleráciu na uvedených stupňoch bez ďalšieho zaťažovania motora, t.j. zvyšovania jeho výkonu. Lepšie to už asi neviem vysvetliť.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
- macil
- Admin
- Príspevky: 36870
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Re: chiptuning - prakticke otazky
Áno, zvýšením plniaceho tlaku pri daných otáčkach, tým dôjde k zvýšeniu krútiaceho momentu a v konečnom dôsledku aj zvýšeniu výkonu. Výkon úzko súvisí s momentom a otáčkami, ba priam, je to ich súčin. 

-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 305
- Dátum registrácie: 27 Júl 2006, 17:22
- Auto: Astra H
- Bydlisko: BN/TN
Re: chiptuning - prakticke otazky
Takže každá takáto úprava kladie v konečnom dôsledku zvýšené nároky na motor ?
Doplním otázku. Je teda možný nejaký pôsob, ktorý bude k motoru tzv. priateľský, t.j. ktorý oproti továrenskému nastaveniu minimálne zaťaží motor ? Ide o pomer maximálnej účinnosti na jednej strane a minimálneho zaťaženia motora na druhej.
Doplním otázku. Je teda možný nejaký pôsob, ktorý bude k motoru tzv. priateľský, t.j. ktorý oproti továrenskému nastaveniu minimálne zaťaží motor ? Ide o pomer maximálnej účinnosti na jednej strane a minimálneho zaťaženia motora na druhej.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Re: chiptuning - prakticke otazky
Ale áno.
Ľahkobežné oleje, energy saver pneu s vysokým tlakom, čistý vzduchový filter - proste minimalizovať odpory.
A kvalitné palivo.
Ak sa však bavíme o tom, že do motora sa natlačí viac paliva a kyslíka, vždy to viac zaťaží mechanické časti motora.
A nemá to žiaden zmysel, kto chce jazdiť rýchlo a dynamicky, má dnes možnosť kúpiť si staršie silnejšie auto a je to bez rizík.
Ľahkobežné oleje, energy saver pneu s vysokým tlakom, čistý vzduchový filter - proste minimalizovať odpory.
A kvalitné palivo.
Ak sa však bavíme o tom, že do motora sa natlačí viac paliva a kyslíka, vždy to viac zaťaží mechanické časti motora.
A nemá to žiaden zmysel, kto chce jazdiť rýchlo a dynamicky, má dnes možnosť kúpiť si staršie silnejšie auto a je to bez rizík.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 9455
- Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Nové Zámky
- Bydlisko: Okres Nove Zamky
Re: chiptuning - prakticke otazky
Kajo preco starsie? ved aj nove auta su silne a rychle, ci ? netvrdim ze za priatelnu sumu ale vseobecne 

plus plus korea :D