Motor Z16XEP 77kw v Astre H začal žrať olej, tak sa dolievalo a dolievalo 1 liter na 800km čo je dosť.
Potom začalo trhať motorom pri cca 2000-2500 RPM, vymenili sme sviečky, skúsili dať dobrú lambda sondu, aj dobrú zapaľovaciu lištu.
Nič nepomohlo...a keď už to bolo na nevydržanie, dali sme ho zrepasovať.
Neviem, čo všetko sa robilo, ale viem, že Juraj dal vybrúsiť a vyčistiť hlavu, vírivé klapky, zarovnané boli aj zvody a aj trysky sa dali na ultrazvuk.
Motor bol zasratý poriadne, po vyčistení a zložení zmerané tlaky, všetko v poriadku. Motor trhať prestal.
Avšak dolievanie oleja je na týždennom poriadku. Interval sa nezmenil. Motor nie je nikde mokrý ani z výfuku sa nedymí. Pár týždňov to bolo len o dolievaní, no potom začala svietiť aj kontrolka Check Engine a striedala sa s autíčkom s kľúšom, teraz svieti stále autičko s kľúčom. Toto som zistil:
chybu fan control som už odstránil, ostatné nás trápia, viete mi povedať, čo robiť s tým motorom?
pre optimalizáciu vyhľadávačov tu tie chyby vypíšem aj textovo:
Astra H 1.6 chybový kód:
P0171-52 Fuel Trim System Lean - tomuto problému som našiel jedno riešenie, ale neviem, či to môže mať súvis s mojim.
Preložene cez google: Problém vyriešený. Exhaus rozdeľovač má 2 praskliny, a keď na voľnobeh, vzduch bol stále v klamanie lambda senzor. Vždy sa pozrite na vstupe a výfukové potrubie
P0300-00 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected - tak toto akoby zapaľovacia lišta blbla alebo rozdelovač? keď to vyzerá že raz tam a potom zas inam nezapalí Motor by mal podľa všetkého trhať, ísť niekedy na tri valce alebo tak podobne. No motor ide ako hodinky, žiadne problémy so štartom. Chod ma pravidelný netrasie, nehádže, nevibruje, ťahá ako má.
P0301-00 Cylinder 1 Misfire Detected
P1300-00 Misfire Detected at Low Fuel Level
P1481-06 Fan Control 1 Circuit Low Voltage - OK opravený predradný odpor ventilátora
P1614-50 Wrong Transponder Key -> Netreba vymeniť baterky v kľúči ? Motor štartuje fajn, s imobilizérom zatiaľ problém neevidujem