Samovoľná zmena otáčok
Moderátori: bukelo, buci_vectra
Samovoľná zmena otáčok
Dobrý. Mám takýto problém, mam astru 1,4 16V rok výroby 98. Štartovala na tri valce to sa vyriešilo. V servise vymenili tesnenie pod hlavou a robili výbrus. Ale objavil sa novy problém. Motor po naštartovaní mával otáčky okolo 1500 potom klesli približne na 800 to sa deje aj teraz ale keď sa astra zohreje na teplotu okolo 90 tak pri voľnobehu si sama upraví otáčky približne na 1500. A nie a nie klesnúť na prevádzkové čo je asi okolo 800 ak sa nemýlim. Bol som v servise na diagnostike nič neukázala. Ale hovorili že to opravili že bol odpojení káblik na čidle. Ale astra znova po zohriatí na 90 mení otáčky. Čo môže byť chyba?? to čidlo ?? alebo niečo iné?? Ďakujem vopred za rady
-
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 03 Mar 2007, 11:48
- Auto: Astra F
- Bydlisko: Víťaz
- Kontaktovať používateľa:
Re: Samovoľná zmena otáčok
nevy napísal:Dobrý. Mám takýto problém, mam astru 1,4 16V rok výroby 98. Štartovala na tri valce to sa vyriešilo. V servise vymenili tesnenie pod hlavou a robili výbrus. Ale objavil sa novy problém. Motor po naštartovaní mával otáčky okolo 1500 potom klesli približne na 800 to sa deje aj teraz ale keď sa astra zohreje na teplotu okolo 90 tak pri voľnobehu si sama upraví otáčky približne na 1500. A nie a nie klesnúť na prevádzkové čo je asi okolo 800 ak sa nemýlim. Bol som v servise na diagnostike nič neukázala. Ale hovorili že to opravili že bol odpojení káblik na čidle. Ale astra znova po zohriatí na 90 mení otáčky. Čo môže byť chyba?? to čidlo ?? alebo niečo iné?? Ďakujem vopred za rady
no tak moze byt na vine snimac alebo cidlo teploty ze dava riadiacej jednotke zle info o tom aka tepla je voda sice tebe ukazuje teplotu ze je 90 ale mozno riadiaca jednotka dostava info ze voda je studena preto zapne tzv sytic a tym padom stupaju otacky hore toto cidlo pracuje na baze odporu cim teplejsia voda mensi odpor
Opel Astra K 1,4 16v 74kw 101k
A čo by to teda mohlo byť. Rozprával som sa s kamošom, on má podobný problém na vectre.
Edit: Takže dneska som sa bol povoziť. A astra sa nehreje vôbec na 90 už len na 85. Ale otáčky tak ako som hovoril výjdu na 1500 a potom sa už nedržia, ale stúpajú od 1500 do 2000. Potom vypnem motor a prestane to. Myslim, že to to čidlo nebude. Poradťe prosím![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Edit: Takže dneska som sa bol povoziť. A astra sa nehreje vôbec na 90 už len na 85. Ale otáčky tak ako som hovoril výjdu na 1500 a potom sa už nedržia, ale stúpajú od 1500 do 2000. Potom vypnem motor a prestane to. Myslim, že to to čidlo nebude. Poradťe prosím
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
aky to mas motor??? mne toto iste robila prva corsa ..na volnobeh najprv 1500otacok..skoncilo to pri 3500... ja som mal vadny (teraz si fakt nepametam nazov nesmejte sa ak trepnem) tusim krokovy motorcek, alebo nejak motorcek na regulaciu volnobehu... boli to take 2 cierne skatulky na vstrekovani a jedna z nich bola vadna... lenze to by si musel mat velmi stary motor pretoze ten moj bol 1.3 ,8v a bola to casta zavada u tych motorov(aj u 1.4 proste u vsetkych 1bodovych vstrekov)... a niekde som cital ze sa to da precistit , ale porucha sa vracia kedze sa to casom znovu zanesie...
teraz citam ze mas 16v... neviem ci ten ma nieco taketo skus zistit..
teraz citam ze mas 16v... neviem ci ten ma nieco taketo skus zistit..
- kalli
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 218
- Dátum registrácie: 26 Aug 2007, 20:26
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bahon
Pises ze to je na volnobehu, moze to byt aj krokovy motorcek, je z boku skrtiacej klapky. aspon u mna.
NECH VAM OPLE OPLUJU
A ja budem pri tomto fore odbornik na astru......![:) :)](./images/smilies/ab.gif)
moja astra: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5693
http://picasaweb.google.sk/2md.kalli/AS ... 5304951298
astra G caravan X20XEV
A ja budem pri tomto fore odbornik na astru......
![:) :)](./images/smilies/ab.gif)
moja astra: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5693
http://picasaweb.google.sk/2md.kalli/AS ... 5304951298
astra G caravan X20XEV
nevy, podla tohto to pojde hravo - http://www.kadett.cz/technika/k_motorek.htm. Zvladol som to i ja (i ked mne to nepomohlo), takze to zmaknes v poho i ty.
cus.
cus.
- Durko
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 290
- Dátum registrácie: 11 Okt 2007, 20:17
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Rybnik
marekson napísal:nevy, podla tohto to pojde hravo - http://www.kadett.cz/technika/k_motorek.htm Zvladol som to i ja (i ked mne to nepomohlo), takze to zmaknes v poho i ty.
cus.
uprav si ten odkaz, za .htm mas bodku, teraz je link nefunkcny
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nie som členom OPELCLUBU
Opel Vectra Caravan X 16 XEL, r.v. 98
105500 km
Spotreba:
dialnica - 6,4L
behacky po okoli - 7,03L / 6,94L / 7,18L / 7,37L
Opel Vectra Caravan X 16 XEL, r.v. 98
105500 km
Spotreba:
dialnica - 6,4L
behacky po okoli - 7,03L / 6,94L / 7,18L / 7,37L
Pani je to toto? To co som tam kreslil?
http://www.freeimagehosting.net/image.p ... 43c915.jpg
http://www.freeimagehosting.net/image.p ... 43c915.jpg
No tak vymenil som krokovy motorcek za uplne novy a nic z toho. Stale to pokracuje dalej to iste ako keby som ani nic nerobil takto ked to pojde dalej tak vymenim cely motor za nepodarene otacky. Nevietie niekto co by to naozaj mohlo byt. Ze by vadna Riadiaca jednotka?? dufam ze nie ale to by asi ukazalo na PC. No skusim este jednu diagnostiku. Ale ak mate napad poradte.
Typ motora: X14XE
1.4 16V
A zda sa ze tento problem nemam len ja ale dost vela ludi vid. http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821128ad27.
Co to teda je ?
1.4 16V
A zda sa ze tento problem nemam len ja ale dost vela ludi vid. http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821128ad27.
Co to teda je ?
ja mam pocit, ze snimac skrtiacej klapky dava zlu hodnotu a riadenie motora nevie, ze je uplne pusteny plynovy pedal.
ale mozno to nie je take jednoduche, ked je na tom ceskom forume 130 nazorov..
--
Edit: Takže dneska som sa bol povoziť. Ale otáčky tak ako som hovoril výjdu na 1500 a potom sa už nedržia, ale stúpajú od 1500 do 2000. Potom vypnem motor a prestane to. Myslim, že to to čidlo nebude
--
mohol by si presnejsie popisat, ze co robi volnobeh pri zahriatom motore ?
co myslis presne pod "stupaju od 1500 do 2000" - ako dlho to trva ?
ked ma motor tieto zvysene otacky, vypnes motor a hned ho nastartujes, potom ma ake otacky ?
ked mas taketo vysoke otacky na volnobehu, ake otacky ma volnobeh pri zaradenom 1. stupni na rovine (jazda bez nohy na plyne) ?
--
este ti ponukam zopar pokusov, vyskusaj vzdy len jednu vec, skusaj az po zahriati motora. a zapis si, ako sa zmenilo spravanie po takomto zasahu
1. odpoj kabel od podtlakoveho snimaca
2. odpoj kabel od snimaca skrtiacej klapky
3. odpoj kabel od motorceka volnobehu
4. odpoj kabel od snimaca RJ - teploty chladiacj kvapaliny (snimace su 2, jeden pre pristrojovku, druhy pre RJ)
5. odpoj kabel od snimaca teploty vzduchu
ale mozno to nie je take jednoduche, ked je na tom ceskom forume 130 nazorov..
--
Edit: Takže dneska som sa bol povoziť. Ale otáčky tak ako som hovoril výjdu na 1500 a potom sa už nedržia, ale stúpajú od 1500 do 2000. Potom vypnem motor a prestane to. Myslim, že to to čidlo nebude
--
mohol by si presnejsie popisat, ze co robi volnobeh pri zahriatom motore ?
co myslis presne pod "stupaju od 1500 do 2000" - ako dlho to trva ?
ked ma motor tieto zvysene otacky, vypnes motor a hned ho nastartujes, potom ma ake otacky ?
ked mas taketo vysoke otacky na volnobehu, ake otacky ma volnobeh pri zaradenom 1. stupni na rovine (jazda bez nohy na plyne) ?
--
este ti ponukam zopar pokusov, vyskusaj vzdy len jednu vec, skusaj az po zahriati motora. a zapis si, ako sa zmenilo spravanie po takomto zasahu
1. odpoj kabel od podtlakoveho snimaca
2. odpoj kabel od snimaca skrtiacej klapky
3. odpoj kabel od motorceka volnobehu
4. odpoj kabel od snimaca RJ - teploty chladiacj kvapaliny (snimace su 2, jeden pre pristrojovku, druhy pre RJ)
5. odpoj kabel od snimaca teploty vzduchu
2 iurai:
Pri zahriatom motore: normalne vyradim rychlost, otacky stupnu z 800 na 1500 alebo az na 2000 ako kedy, niekedy to zase skace od 1000 do 1500. Pri vypnuti motora a opatovnom nastartovaní to prestane, ale aj to nie vzdy vacsinou po dlhsej prestavke. Ked su otacky na 2000 a pridam dajme tomu na 3500 tak znova padnu na 2000 a tam sa drzia kym nevypnem motor.
Teraz ale neviem povedat, ze ked zaradim 1. stupen, ze ci ide auto bez plynu, to som si nevsimol. Skusim tie veci co si mi radil a uvidim co bude motor robit.
Pri zahriatom motore: normalne vyradim rychlost, otacky stupnu z 800 na 1500 alebo az na 2000 ako kedy, niekedy to zase skace od 1000 do 1500. Pri vypnuti motora a opatovnom nastartovaní to prestane, ale aj to nie vzdy vacsinou po dlhsej prestavke. Ked su otacky na 2000 a pridam dajme tomu na 3500 tak znova padnu na 2000 a tam sa drzia kym nevypnem motor.
Teraz ale neviem povedat, ze ked zaradim 1. stupen, ze ci ide auto bez plynu, to som si nevsimol. Skusim tie veci co si mi radil a uvidim co bude motor robit.