Samovoľná zmena otáčok

Moderátori: bukelo, buci_vectra

nevy

Samovoľná zmena otáčok

Príspevok od používateľa nevy »

Dobrý. Mám takýto problém, mam astru 1,4 16V rok výroby 98. Štartovala na tri valce to sa vyriešilo. V servise vymenili tesnenie pod hlavou a robili výbrus. Ale objavil sa novy problém. Motor po naštartovaní mával otáčky okolo 1500 potom klesli približne na 800 to sa deje aj teraz ale keď sa astra zohreje na teplotu okolo 90 tak pri voľnobehu si sama upraví otáčky približne na 1500. A nie a nie klesnúť na prevádzkové čo je asi okolo 800 ak sa nemýlim. Bol som v servise na diagnostike nič neukázala. Ale hovorili že to opravili že bol odpojení káblik na čidle. Ale astra znova po zohriatí na 90 mení otáčky. Čo môže byť chyba?? to čidlo ?? alebo niečo iné?? Ďakujem vopred za rady
joky
Bronzový užívateľ
Bronzový užívateľ
Príspevky: 127
Dátum registrácie: 03 Mar 2007, 11:48
Auto: Astra F
Bydlisko: Víťaz
Kontaktovať používateľa:

Re: Samovoľná zmena otáčok

Príspevok od používateľa joky »

nevy napísal:Dobrý. Mám takýto problém, mam astru 1,4 16V rok výroby 98. Štartovala na tri valce to sa vyriešilo. V servise vymenili tesnenie pod hlavou a robili výbrus. Ale objavil sa novy problém. Motor po naštartovaní mával otáčky okolo 1500 potom klesli približne na 800 to sa deje aj teraz ale keď sa astra zohreje na teplotu okolo 90 tak pri voľnobehu si sama upraví otáčky približne na 1500. A nie a nie klesnúť na prevádzkové čo je asi okolo 800 ak sa nemýlim. Bol som v servise na diagnostike nič neukázala. Ale hovorili že to opravili že bol odpojení káblik na čidle. Ale astra znova po zohriatí na 90 mení otáčky. Čo môže byť chyba?? to čidlo ?? alebo niečo iné?? Ďakujem vopred za rady


no tak moze byt na vine snimac alebo cidlo teploty ze dava riadiacej jednotke zle info o tom aka tepla je voda sice tebe ukazuje teplotu ze je 90 ale mozno riadiaca jednotka dostava info ze voda je studena preto zapne tzv sytic a tym padom stupaju otacky hore toto cidlo pracuje na baze odporu cim teplejsia voda mensi odpor
Opel Astra K 1,4 16v 74kw 101k
nevy

Príspevok od používateľa nevy »

Ďakujem za radu. :D
azmodan

Príspevok od používateľa azmodan »

nemyslim si ze toto je dovod... sytic nema dovod mat 1500otacok
nevy

Príspevok od používateľa nevy »

A čo by to teda mohlo byť. Rozprával som sa s kamošom, on má podobný problém na vectre.

Edit: Takže dneska som sa bol povoziť. A astra sa nehreje vôbec na 90 už len na 85. Ale otáčky tak ako som hovoril výjdu na 1500 a potom sa už nedržia, ale stúpajú od 1500 do 2000. Potom vypnem motor a prestane to. Myslim, že to to čidlo nebude. Poradťe prosím #-o
nevy

Príspevok od používateľa nevy »

Takže výmena čidla nepomohla. Prečistili mi aj škrtiace klapky ale stale nič astra si už pridáva dokonca na 2500 otáčok. Poradťe už si neviem rady. Uz som bol v 3 servisoch aj v autorizovanom.....a Yellow_Colorz_PDT_32
azmodan

Príspevok od používateľa azmodan »

aky to mas motor??? mne toto iste robila prva corsa ..na volnobeh najprv 1500otacok..skoncilo to pri 3500... ja som mal vadny (teraz si fakt nepametam nazov nesmejte sa ak trepnem) tusim krokovy motorcek, alebo nejak motorcek na regulaciu volnobehu... boli to take 2 cierne skatulky na vstrekovani a jedna z nich bola vadna... lenze to by si musel mat velmi stary motor pretoze ten moj bol 1.3 ,8v a bola to casta zavada u tych motorov(aj u 1.4 proste u vsetkych 1bodovych vstrekov)... a niekde som cital ze sa to da precistit , ale porucha sa vracia kedze sa to casom znovu zanesie...

teraz citam ze mas 16v... neviem ci ten ma nieco taketo skus zistit..
Používateľov profilový obrázok
kalli
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 26 Aug 2007, 20:26
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bahon

Príspevok od používateľa kalli »

Pises ze to je na volnobehu, moze to byt aj krokovy motorcek, je z boku skrtiacej klapky. aspon u mna.
NECH VAM OPLE OPLUJU
A ja budem pri tomto fore odbornik na astru...... :)
moja astra: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5693
http://picasaweb.google.sk/2md.kalli/AS ... 5304951298
astra G caravan X20XEV
azmodan

Príspevok od používateľa azmodan »

:!: presne toto
nevy

Príspevok od používateľa nevy »

Prosim Vas mohol by niekto odfotit ten krokovy motorcek alebo presnejsie popisat kde je a ako to vyzera?
marekson

Príspevok od používateľa marekson »

nevy, podla tohto to pojde hravo - http://www.kadett.cz/technika/k_motorek.htm. Zvladol som to i ja (i ked mne to nepomohlo), takze to zmaknes v poho i ty.

cus.
Používateľov profilový obrázok
Durko
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 290
Dátum registrácie: 11 Okt 2007, 20:17
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Rybnik

Príspevok od používateľa Durko »

marekson napísal:nevy, podla tohto to pojde hravo - http://www.kadett.cz/technika/k_motorek.htm Zvladol som to i ja (i ked mne to nepomohlo), takze to zmaknes v poho i ty.

cus.


uprav si ten odkaz, za .htm mas bodku, teraz je link nefunkcny :wink:
Nie som členom OPELCLUBU
Opel Vectra Caravan X 16 XEL, r.v. 98
105500 km
Spotreba:
dialnica - 6,4L
behacky po okoli - 7,03L / 6,94L / 7,18L / 7,37L
nevy

Príspevok od používateľa nevy »

Pani je to toto? To co som tam kreslil?
http://www.freeimagehosting.net/image.p ... 43c915.jpg
nevy

Príspevok od používateľa nevy »

No tak vymenil som krokovy motorcek za uplne novy a nic z toho. Stale to pokracuje dalej to iste ako keby som ani nic nerobil takto ked to pojde dalej tak vymenim cely motor za nepodarene otacky. Nevietie niekto co by to naozaj mohlo byt. Ze by vadna Riadiaca jednotka?? dufam ze nie ale to by asi ukazalo na PC. No skusim este jednu diagnostiku. Ale ak mate napad poradte.
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36830
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Skontroluj hadice, či to niekde nesaje falošný vzduch. ďalej, aj keď to podľa mňa nebude ono, ale človek nikdy nevie a takmer nič to nestojí, vyčisti EGR ventil.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

ako vobec vie tejto motor, ze ma ist ma volnobeh ?
je tam koncovy spinac na skrtiacej klapke?

aky je to typ motora ? s mechanicky ovladanou skrtiacou klapkou ?
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36830
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Keď tu Iuraj o tom píše, tak ma napadol ešte potenciometrický snímač polohy škrtiacej klapky.

2iurai:
Odkaz na obrázok škrtiacej klapky je vyššie.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
nevy

Príspevok od používateľa nevy »

Typ motora: X14XE
1.4 16V

A zda sa ze tento problem nemam len ja ale dost vela ludi vid. http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821128ad27.

Co to teda je ?
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

ja mam pocit, ze snimac skrtiacej klapky dava zlu hodnotu a riadenie motora nevie, ze je uplne pusteny plynovy pedal.
ale mozno to nie je take jednoduche, ked je na tom ceskom forume 130 nazorov..

--
Edit: Takže dneska som sa bol povoziť. Ale otáčky tak ako som hovoril výjdu na 1500 a potom sa už nedržia, ale stúpajú od 1500 do 2000. Potom vypnem motor a prestane to. Myslim, že to to čidlo nebude
--

mohol by si presnejsie popisat, ze co robi volnobeh pri zahriatom motore ?
co myslis presne pod "stupaju od 1500 do 2000" - ako dlho to trva ?

ked ma motor tieto zvysene otacky, vypnes motor a hned ho nastartujes, potom ma ake otacky ?

ked mas taketo vysoke otacky na volnobehu, ake otacky ma volnobeh pri zaradenom 1. stupni na rovine (jazda bez nohy na plyne) ?

--

este ti ponukam zopar pokusov, vyskusaj vzdy len jednu vec, skusaj az po zahriati motora. a zapis si, ako sa zmenilo spravanie po takomto zasahu

1. odpoj kabel od podtlakoveho snimaca

2. odpoj kabel od snimaca skrtiacej klapky

3. odpoj kabel od motorceka volnobehu

4. odpoj kabel od snimaca RJ - teploty chladiacj kvapaliny (snimace su 2, jeden pre pristrojovku, druhy pre RJ)

5. odpoj kabel od snimaca teploty vzduchu
nevy

Príspevok od používateľa nevy »

2 iurai:
Pri zahriatom motore: normalne vyradim rychlost, otacky stupnu z 800 na 1500 alebo az na 2000 ako kedy, niekedy to zase skace od 1000 do 1500. Pri vypnuti motora a opatovnom nastartovaní to prestane, ale aj to nie vzdy vacsinou po dlhsej prestavke. Ked su otacky na 2000 a pridam dajme tomu na 3500 tak znova padnu na 2000 a tam sa drzia kym nevypnem motor.
Teraz ale neviem povedat, ze ked zaradim 1. stupen, ze ci ide auto bez plynu, to som si nevsimol. Skusim tie veci co si mi radil a uvidim co bude motor robit.
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - MOTOR/PREVODOVKA"