Strana 1 z 2
olej x16xel
Napísané: 06 Aug 2008, 13:23
od používateľa marifonexu
Caute,
zistil som ze mi X16XEL zerie olej asi 1l na 2000 km mam tam castrol magnatec 10w 40, chcem sa opytat skusenych oplistov kolko sa asi pohybuje cena opravy takehoto motora, je to 1.6 16v a ci sa to vobec oplati dat opravit.
dik
Napísané: 06 Aug 2008, 13:45
od používateľa langdon2
NO tak tento motor od Opla zere oleja najviac.....Oprava?Hmm, zalezi kde a co vsetko ti tam budu robit.....Ale lacne to nebude....menit kruzky......
Napísané: 06 Aug 2008, 16:52
od používateľa palorep
No myslim si že tento motor sa neoplatí opravovať pretože je to ten najorší aký adam vymyslel vzhšadom na spotrebu oleja. Najlepšie je ak tam budeš liať najlacnejší 10w40 napr. Mogul GX FE PRO je dobry a lacny liter tojí niečo cez 100,-
Napísané: 06 Aug 2008, 18:51
od používateľa ondrik.28
Mne to berie o niečo menej, už som si aj zvykol, nerob s motorom nič,neoplati sa
Napísané: 07 Aug 2008, 08:38
od používateľa Maťko
mám ASTRU G, Z16XE, 152.000 km r.v. 2002.
Najskôr to žralo 3l na 15.000, potom 6l , následne som dal vymeniť semeringy na ventiloch žralo to ešte viac a dal som ho prekrúžkovať a spolu aj s ďalšími súčiastkami, ktoré s týmto nesúviseli (čerpadlo ...) ma to stálo 20.000,-Sk. Avšak po prekrúžkovaní mi to žerie 1l/1000 km. Reklamoval som to u servisáka, ktorý to robil a ten mi dnes zatelefonoval, že tieto astry žerú olej a jediný spôsob ako to čiastočne odstrániť je vymeniť piesty a k tomu nejaké vložky a vodiace neviem čo, takže ďalšie oprava by stála okolo 20.000,-Sk. A teraz mi poraďte, že čo mám robiť. Servisák mi povedal, že sa bol radiť aj v OPLI, aj u iného mechanika, ktorý robí výbrusy a špeciálne vložky podľa piestov na mieru aj pre samotný OPEL v Nitre. Ja už skutočne neviem, že čo s tým mám robiť. Macil, poraď
Napísané: 07 Aug 2008, 08:47
od používateľa langdon2
No ta moja Astra tiez sem tam nieco spapa....ale nejako ma to zatial moc netrapi....bo moc penazi na opravy nemam....tak len pomaly dolievam....
( Ale na sestrinu Corsu nemam...ta zere viac oleja a vody nez benzinu...
Napísané: 07 Aug 2008, 08:59
od používateľa macil
2Maťko:
Neviem čo ti mám poradiť. Podľa mňa Z-kové motory by týmto neduhom už trpieť nemali. Nasadil mechanik simeringy na ventily správne? Pri neopatrnom nasadzovaní sa poškodí hrana, ktorá tesní na ventile a potom to presakuje do valca. Lepšie by sa možno k tomu vedel vyjadriť Signum, keďže je od fachu.
Ešte mi napadlo, ono chvíľu trvá, kým si krúžky sadnú.
Napísané: 07 Aug 2008, 12:54
od používateľa Maťko
To, že chvíľku trvá, než si krúžky sadnú mi bolo tiež povedané. Ale najazdil som od prekrúžkovania už 5000 km , a žerie to viac a viac oleja a to tak, že najskôr som dolial po 1000 km asi 8 dcl, potom mi PP signalizoval olej po 600 km, dolial som 6 dcl, potom po 500 km a dolial som znova 6 dcl, potom po 400 a naposledy mi PP signalizoval už po 350 km a znova som dolial 6dcl. Čo sa týka tých semeringov, tiež som sa pýtal, že či ich správne osadili, že či netečie tade, ale mi povedali, že aj keby tam jeden nebol, toľko oleja to žrať nemôže. Aj ten mechanik je z toho zúfalý. Dnes mi volal už asi 3 krát oznámil mi, že jeden piest stojí (v OPLI) 8.500,-Sk. Takže oprava aj s ďalšími vecami by ma stála do 45.000,-Sk !!!! veď to je nemysliteľné ???
Napísané: 07 Aug 2008, 12:57
od používateľa azmodan
tu pomoze jedine nalievat tam olej ktory leju na JRD do traktorov bude to financne najmenej bolestive..aj ked dolievat kazdy 500km liter by ma asi nebavilo...skor by som kupil ine auto ako opravoval neopravitelne...
Napísané: 07 Aug 2008, 13:08
od používateľa marifonexu
tak zatial asi dolievam liter na 2000 km, nemam to presne zmerane a davam 10w40, nepomohlo by zmenit olej na 15w40 predsa je len hustejsi troska
Napísané: 07 Aug 2008, 13:51
od používateľa standape
Maťko napísal:To, že chvíľku trvá, než si krúžky sadnú mi bolo tiež povedané. Ale najazdil som od prekrúžkovania už 5000 km , a žerie to viac a viac oleja a to tak, že najskôr som dolial po 1000 km asi 8 dcl, potom mi PP signalizoval olej po 600 km, dolial som 6 dcl, potom po 500 km a dolial som znova 6 dcl, potom po 400 a naposledy mi PP signalizoval už po 350 km a znova som dolial 6dcl. Čo sa týka tých semeringov, tiež som sa pýtal, že či ich správne osadili, že či netečie tade, ale mi povedali, že aj keby tam jeden nebol, toľko oleja to žrať nemôže. Aj ten mechanik je z toho zúfalý. Dnes mi volal už asi 3 krát oznámil mi, že jeden piest stojí (v OPLI) 8.500,-Sk. Takže oprava aj s ďalšími vecami by ma stála do 45.000,-Sk !!!! veď to je nemysliteľné ???
ked ti spravil ten manik tu vymenu kruzkou malo by sa ta zravost zmenit pokial su valce ok,a po tej vymene si to pekne aj zabiehal(jazdil jak dedko na skorbelici?).ziadne tlacenie plynoveho pedala k podlahe,sprinty s nezahriatym motorom a pod...mas to auto od novoty?
Napísané: 07 Aug 2008, 13:59
od používateľa Maťko
standape
auto od novoty nemám, kúpil som ho 2 ročné, zo začiatku to žralo len asi 3l/15.000 km a postupne to narastalo. Čo sa týka zabehávania po krúžkovaní, tak som jazdil pomaly do 100 km/h , neskôr asi po 2-3000 km do 130 km/h, plynulou jazdou, žiadne trhanie asfaltu a pod., nie som žiadny pretekár, snažím sa auto skôr šetriť ako zničiť.
Napísané: 07 Aug 2008, 14:35
od používateľa standape
ke dho nemas od novoty tak ci predchodziemu majitelovy nerupol rozvodovy remen a neohlo tie tycky ventilou potom nove siemeringi su k nicomu.chcel som len naznacit ci to ten mechanik skontroloval
Napísané: 07 Aug 2008, 14:40
od používateľa Maťko
Ďakujem za radu, hneď idem volať mechanikovi
Napísané: 07 Aug 2008, 14:43
od používateľa Maťko
Mechanik mi povedal, že tyčky nie sú ohnuté, ale že na piestoch je oleja a oleja, takže to bude v piestoch a v krúžkovaní, čaká na jedného maníka, čo tam na piestoch niečo premeria a dá mi vedieť.
Napísané: 07 Aug 2008, 15:03
od používateľa standape
hm..tak neviem....ved piesty a valce ked im nic neni tak menit netreba urcite.treba dat vyhonovat(vybrusit valce) a pola toho kupit kruzky 1,2,3 vybrus a hotovo.piesty zo zranim nemaju nic spolocne
Napísané: 07 Aug 2008, 20:43
od používateľa macil
2Maťko:
S tým motorom je to tiež zapeklité. Pozeral som do EPC a k tomu motoru sa dodáva niekoľko sád krúžkov. V základe sú rozdelené do dvoch skupín a to štandardné a zväčšené s priemerom o 0,5mm väčším. V Opli by to podľa VIN mali zistiť, prípadne možno bude potrebné zmerať piesty.
Napísané: 08 Aug 2008, 15:48
od používateľa Maťko
Dnes som bol u mechanika a ten mi to vysvetlil nasledovne: Piesty do tohto motora sú veľmi nízke. Tým dochádza k tomu, že pri spodnej a hornej polohe sa piest vyosí zo zvislej osi , teda príde k jeho väčšiemu nakloneniu, tým aj k pritlačeniu krúžkov na jednu stranu a uvoľneniu krúžkov na druhej strane piestu. vznikne medzera medzi valcom a krúžkom a tade presakuje olej do spaľovacej komory. Uvažuje nad takým riešením, že dá premerať elektronicky piesty aj valce, nechá podľa toho vyrobiť vložky do valcov, do vložiek napasovať piesty ( ak bude treba s väčším priemerom). Krúžky budú tým pádom tesnejšie, piest bude v priemere širší a tým pádom by nemalo dôjsť k vychyľovaniu piestov zo zvislej osi až po tak veľkým uhlom. Avšak definitívne sa rozhodne až po tom, ako to ten maník premeria (valce a aj piesty) a doporučí riešenie.
Napísané: 08 Aug 2008, 17:03
od používateľa standape
zaujimave ako na to prisiel
sa mi to nezda podla mna pri kupe novych kruzkou nezvolil spravne
Napísané: 08 Aug 2008, 17:54
od používateľa Maťko
Standape
mechanik našiel na valcoch na jednej strane dva fľaky - jeden pri dolnej polohe piestu a druhý pri hornej polohe piestu. Ďalej mi povedal, že sa bol radiť jednak v OPLI a jednak u sústružníka, ktorý robí výbrusy a vyrába špeciálne veci aj pre samotný OPEL v Nitre (to som už vyššie písal). Tento maník by to mal prísť premerať.