na astre g s motorom z18xe, rv. 11/2003 (uvedenie do prevadzky 04), sa hybe teplota motora od 100 do 107°C, vyzera to tak ze pri 107 zopina ventilator a pri cca 100 vypina. nezda sa mi to ale s tymto motorom nemam skusenosti.
takze otazka je, ako sa ma zapinat ventilator na chladici? ma tam byt len jeden alebo dva? (na astre g 98 x14xe mam dva, ale je to dovoz z talianska, tu je len jeden - ten vzadu blizsie k motoru)
aka je spravna teplota chodu tohto motora? standardnych cca 90?
moze to byt ako odhadujem problem teplotneho spinaca na ventilatore chladica alebo to moze byt daco horsie?
chladic je vrely takze vodnu pumpu by som asi vylucil, ale inak neviem odhadnut.
zaroven, na budikoch ukazuje stale cca 90°C, ale budiky su asi KO (vid. temu http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?f=46&t=47295" onclick="window.open(this.href);return false; - blbne otackomer, rychlost a palivo su OK, takze asi lava strana v prdeli), takze predpokladam ze ECU dava dobry signal a na diag. tych 100-107 je realnych.
// nasiel som nieco taketo:
vie mi to niekto potvrdit/vyvratit? (v TP to malo tusim XER, podla vin na ecat24 XE iba tam je)Doplnění o teplotě chladící kapaliny, je to překlad z ruštiny.
Motory Z18XE (92kw) a Z18XER (103KW) mají rozdílnou regulaci teploty motoru.
Motor Z18XE má regulaci chlazení řízenou termostatem při plném otevření 92°C.
Motor Z18XER má elektronickou regulaci chlazení řešenou podle Z16XEP.
Popis dvoustupňové elektronické regulace chlazení:
Zvýšení teploty na 105°C v režimu částečného zatížení motoru snižuje teplotu motoru, střední tlak a tepelné ztráty stěnami motoru, což snižuje spotřebu paliva. Jsou tam dvě teplotní úrovně:
1° = 105°C - Stupeň teploty chladící kapaliny na volnoběh až střední zatížení motoru se řídí termostatem.
2° = 90° - 95°C: Stupeň teploty motoru pro střední až vysoké zatížení motoru je řízen elektronicky řídící jednotkou motoru v rozsahu teploty motoru a závislosti na otáčkách motoru, zatížení motoru a okolní teplotě.