corsa stratila ťah
- Eifel
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 76
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 10:08
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Turčianske Teplice
corsa stratila ťah
Zdravím všetkých bleskom ...! Poraďte prosím, corsa stratila ťah, akonáhle sa má rozbehnúť ( pohnúť ) do kopca čo i len malého motor len zdusí alebo zhasne a žiaden ťah. Skontroloval som vzduchový filter (ako nový), vymenil som palivový filter, vymenil sviečky ( sviečky boli čierne ale suché ), vyčistil škrtiacu klapku ( vcelku čistá ), natankoval benzin na inej pumpe. Štartuje z veľkými problémami na 4-5. pretetočenie motora (štartér v poriadku). V otáčkach nad 3000 auto ide ale je cítiť úbytok výkonu. Privítam akékoľvek rady (na diagnostiku idem na budúci týždeň ) ktoré by mi pomohli v liečení corsičky.
P.S.: Sviečky, filtre, olej boli menené pred 6. mesiacmi (3000 km), motor reaguje na slačenie plynového padálu trochu oneskorene
P.S.: Sviečky, filtre, olej boli menené pred 6. mesiacmi (3000 km), motor reaguje na slačenie plynového padálu trochu oneskorene
Opel Zafira X18XE1 1,8 16V 85kW
Opel Corsa X10XE 1,0 12V
Škoda Fábia 1,4 44 kW( minulosť)
Opel Corsa X10XE 1,0 12V
Škoda Fábia 1,4 44 kW( minulosť)
- Eifel
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 76
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 10:08
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Tak a máme rozlúštenie závady, v stredu som bol na diagnostike ( neautorizovaný servis ), diagnostika OK až na to že je prerušený obvod žiarovky " porucha elektroniky". Následne diagnostika v autorizovanom servise - výsledok to isté. Asi upchatý výfuk - zhodili - bez zmeny. Vymenená váha vzduchu - bez zmeny. Mal som olej 10W-40 ESSO - vymenili za plnú syntetiku ( že vraj sú tieto motory háklivé na polosyntetiku). Bez zmeny. Ďalšia varianta pridreté zdvihátka ventilov. K tomu sa nedostali lebo usúdili že by mohlo ísť o rozvody - kontrola a výsledok reťaz preskočená o dva zuby. Reťaz napravená - bez zmeny. Dali dole hlavu valcov - ohnuté ventily ( stretli sa s piestami). Výsledok : oprava hlavy výmena rozvodov a oči pre plač zo schudnutej peňaženky. Auto bude hotové asi do konca týždňa - dúfam že to bude OK.
P.S.: Podľa tvrdenia servisáka sa toto isté sa asi stalo predošlému majiteľovi lebo ventily boli vyrazené v piestoch už predtým - postrhané hrany na šrouboch , zle dotahnuté, atď. :x
P.S.: Podľa tvrdenia servisáka sa toto isté sa asi stalo predošlému majiteľovi lebo ventily boli vyrazené v piestoch už predtým - postrhané hrany na šrouboch , zle dotahnuté, atď. :x
Opel Zafira X18XE1 1,8 16V 85kW
Opel Corsa X10XE 1,0 12V
Škoda Fábia 1,4 44 kW( minulosť)
Opel Corsa X10XE 1,0 12V
Škoda Fábia 1,4 44 kW( minulosť)
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29295
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
tak vam sem capnem moj najnovsi postreh, ked som mal este polopokazenu vahu vzduchu, startovala mi corsa fajn, na prvy brnk, bez problemov. Teraz ako ju mam vymenenu, na studeny motor startuje fajn,ale ak chcem anstartovat na teply motor znova, ked zapnem klucik do polohy II, musim pockat tak par sekund (ked zhasne kontrolka airbagu - tak asi po sekunde, dvoch), a potom nastartuje na prvy brnk ako ked je studena. Pri studenom starte nemusim na nic cakat a chyti fajn, asi sa tam fakt nieco deje s pripravou zmesy alebo co, lebo inaj nechapem. Kebyze som nepockal do zhasnutia tej kontrolky, motor sice nastartuje na 1 x, ale rozbehne sa tak nejak divne, strasne nizke otacky, ako keby nemalo palivo, alebo sa zadusilo a zdochne.standape napísal:tak ako hovori BUKELO ten plyn je raz taky,treba si zvyknut a viac ho stlacit![]()
P.S.:stym startom mam cosi aj ja mozno je to normalne.raz to chyti hned na brnk niekedy dlhsie toci,inokedy menej :roll: moze to mat nieco spolocne s tlakom benzina?kde sa ten tlak moze stracat?neviem :?
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29295
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
a ktore? kontrolka motora, dobijanie, mazanie, airbag? Jedina ktora zhazne je airbag, ostatne svietia nepretrzite stale (pravdepodobne do vybitia baterky, alebo zhorenia cohosi v motoreazmodan napísal:cakat kym zhasnu kontrolky mas tak ci tak :x

vsetky kontrolky ktore zhasinaju tak zhasnut maju... to nie je skodovka ze startujes hned 
inak neznasam 3 veci
ked niekto vyraduje z kopca, ked vodic stoji na cervenu na semafore so stlacenou spojkou pol hodiny a ked startuje presne tak ako si to popisal ty
a este som nedavno cital ze startovat sa ma s vyhodenou rychlostou bez stlacenej spojky nie s rychlostou a stlacenou spojkou...zevraj to tak robi cely svet len slovaci maju stlacenu spojku...ja to uz praktikujem novym sposobom
8) spojka ma byt stlacena len ked je to nutne nie ked stojis ked ides do zakruty a milion dalsich pseudoprilezitosti ktore sa daju najst..

inak neznasam 3 veci


a este som nedavno cital ze startovat sa ma s vyhodenou rychlostou bez stlacenej spojky nie s rychlostou a stlacenou spojkou...zevraj to tak robi cely svet len slovaci maju stlacenu spojku...ja to uz praktikujem novym sposobom

no ved zhasnu iba tie ktore zhasnut maju aj mne zhasina iba airbag a abs..po nastartovani motora mi zhasnu dalsie 3 ci 4...ale nestartujem skor ako mi tie 2 (abs airbag) nezhasnu...snad nebudem cakat kym mi nezhasnu vsetky
a moj postup je taky ze strcim klucik otocik do polohy 2 , zapnem si pas, a ked mam zapnuty pas akurat mam zhasnute kontrolky co je na tom tazke... a ver tomu ze kazdy normalny vodic pocka kym tie kontrolky pozhasinaju
a moj postup je taky ze strcim klucik otocik do polohy 2 , zapnem si pas, a ked mam zapnuty pas akurat mam zhasnute kontrolky co je na tom tazke... a ver tomu ze kazdy normalny vodic pocka kym tie kontrolky pozhasinaju
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
@azmodan
Hmm, súhlasím, že spojka sa používa častejšie, než by sa malo.
Ale. Pred rokom som si bol zajazdiť na BA autoslalome, autá boli Audi A3 150 PS TDI. Motor mal ťah iba v úzkom rozsahu otáčok, bola to katastrofa s tým jazdiť. Tak som to držal v optimálnych otáčkach maximálneho výkonu a rýchlosť som reguloval spojkou
Je to síce na zaplakanie, ale ver mi, že inak sa nedal dosiahnuť dobrý čas s týmto autom. Hrozný motor
Hmm, súhlasím, že spojka sa používa častejšie, než by sa malo.
Ale. Pred rokom som si bol zajazdiť na BA autoslalome, autá boli Audi A3 150 PS TDI. Motor mal ťah iba v úzkom rozsahu otáčok, bola to katastrofa s tým jazdiť. Tak som to držal v optimálnych otáčkach maximálneho výkonu a rýchlosť som reguloval spojkou

Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
kajo mas asi na mysli 2.0 TDi so 140 PS ... ano suhlasim ze ma tah len v uzkom pasme napokon ako kazdy turbodizel... ja som siel cez serpentiny s jednym TD a kazdu zakratu som musel preradovat 3-4, 3-4 a takto stale uz mi to liezlo na nervy vtedy som pochopil ze mat automat a som za vodou
ale TD zase taha krasne od spodu a kazdy benzin az hore... kazde ma nieco do seba ale ak chces aby ta zatlacil do sedacky TD tak ti staci 170koni bohate a ak chces aby ta tlacil benzin tak potrebujes aspon 250 podla mna...
no a k tej A3ke sa vyjadrovat nejdem chuda asi bola rada ked si vystupil 8) spojkou regulovat rychlost
8)
inak v tej A3 som bol aj ja a citil som sa tam strasne stiesnene ty nie?

no a k tej A3ke sa vyjadrovat nejdem chuda asi bola rada ked si vystupil 8) spojkou regulovat rychlost

inak v tej A3 som bol aj ja a citil som sa tam strasne stiesnene ty nie?

- Eifel
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 76
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 10:08
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Turčianske Teplice
doplnenie: po poskladaní motor nemohli naštartovať - vraj je asi vadný snímač vačkového hriadeľa lebo keď ho odpojili motor naskočil ( požičali z druhého auta - to isté ). Následná porucha - riadiaca jednotka. Prehrali nový software v RJ a niečo doladili . Výsledok - auto konečne pojazdnéEifel napísal:Tak a máme rozlúštenie závady, v stredu som bol na diagnostike ( neautorizovaný servis ), diagnostika OK až na to že je prerušený obvod žiarovky " porucha elektroniky". Následne diagnostika v autorizovanom servise - výsledok to isté. Asi upchatý výfuk - zhodili - bez zmeny. Vymenená váha vzduchu - bez zmeny. Mal som olej 10W-40 ESSO - vymenili za plnú syntetiku ( že vraj sú tieto motory háklivé na polosyntetiku). Bez zmeny. Ďalšia varianta pridreté zdvihátka ventilov. K tomu sa nedostali lebo usúdili že by mohlo ísť o rozvody - kontrola a výsledok reťaz preskočená o dva zuby. Reťaz napravená - bez zmeny. Dali dole hlavu valcov - ohnuté ventily ( stretli sa s piestami). Výsledok : oprava hlavy výmena rozvodov a oči pre plač zo schudnutej peňaženky. Auto bude hotové asi do konca týždňa - dúfam že to bude OK.
P.S.: Podľa tvrdenia servisáka sa toto isté sa asi stalo predošlému majiteľovi lebo ventily boli vyrazené v piestoch už predtým - postrhané hrany na šrouboch , zle dotahnuté, atď. :x



Opel Zafira X18XE1 1,8 16V 85kW
Opel Corsa X10XE 1,0 12V
Škoda Fábia 1,4 44 kW( minulosť)
Opel Corsa X10XE 1,0 12V
Škoda Fábia 1,4 44 kW( minulosť)