Chyboví kod 0300 a 0301

Moderátori: bukelo, dulo

LuMo
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 29 Máj 2012, 13:40
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Chyboví kod 0300 a 0301

Príspevok od používateľa LuMo »

Zdravím. Ako som v predchádzajúcej mojej téme písal , tak som po ,,kolapse,, motora musel zohnať iní motor. Nebudem sa tu teraz dopodrobna rozpisovať čo a ako bolo, ale na motore ktroí som zohnal bolo treba meniť hlavu valcov, bola puknutá a tiekla voda do motora. Po vymene hlavy valcov, sa motor podarilo naštartovať. Ale stále svieti kontrolka katalizátora a OpCom udáva chybové kódy : 0300 Zapalování - chybějící zápaly, a 0301 Zážeh válce l - chybějící zápaly. Auto ide nekultivovane, miká motor. Po vybratí sviečok , sú všetky rovnaké, ani jedna nie je mokrá a všetky hádžu iskru. Napadlo ma že hlava bola iba z ventilmi a vačkové hriadele a všetko ostatné sa muselo preložiť zo staréj hlavy. Pri nastavovaní rozvodov nebola použitá aretačná sada na koľko ju mechanik čo mi to robil nemá k dispozícii. Nemohol sa nejak zle osadiť plech na ozubenom kolečku, z ktorého sníma čidlo polohu vačkového hriadela. Zdá sa mi to ako blbosť, ale už uvažujem nad všetkým. Budem rád ak sa k tomu niekto skúsený vyjadrí.
Markusenka
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 342
Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
Auto: Corsa C
Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
Bydlisko: Krásná Lípa

Re: Chyboví kod 0300 a 0301

Príspevok od používateľa Markusenka »

Ahoj.
Už se teda moc nepamatuju co máš za motor, ale koukni zda je vše správně zapojené (čidlo teploty vzduchu, MAP nebo váha vzduchu, vzadu na bloku čidlo klepání), správně nacvakané konektory, EGR je zapojený? Jak se takhle šahne po letech na zapalovací lištu, po zkušenostech většinou odejde. Pokud tedy Tvůj motor má zapalovací lištu, tak zkus sehnat na půjčení jinou a otestuj, zda problém přetrvá. Ještě taky koukni na zapojení konektorů na vstřicích, zda dávají palivo, protože jinak by byla zapalovací svíčka nezapalujícího válce mokrá. Jak dlouho to vrčelo? Není třeba jen ještě zavzdušněný palivový okruh jak se rozpojilo potrubí?
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
LuMo
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 29 Máj 2012, 13:40
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Re: Chyboví kod 0300 a 0301

Príspevok od používateľa LuMo »

Zdravím. Ďakujem za rady. Sory, zabudol som uviesť motor Je to na opel Agila Z12XE. Teda motor som zohnal z Corsi C, ale sú vraj identické.... Motor má zapalovaciu lištu a keď som ju dal von, tak po vložení sviečok a opretí o kostru, bolo vidieť že všetky hádžú iskru. Koncovky z čidiel sme skúšali, tiež snáď sto krát, či sú zacvaknuté. Ešte ich skúsim nastriekať nejakým sprejom na čistenie kontaktov, ale v tých koncovkách sa mi zdajú vcelku chránené proti vplivom okolia.
Lubo
Markusenka
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 342
Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
Auto: Corsa C
Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
Bydlisko: Krásná Lípa

Re: Chyboví kod 0300 a 0301

Príspevok od používateľa Markusenka »

Zdar.
To že jiskru vidíš, neznamená, že je jiskra daná ve správný čas a správné silná. Co ty konektory na vstřicích a tlak paliva k nim? Dali jste nové těsnění pod sací parohy a pod škrtící klapku? Aby si to tam nepřidává falešný vzduch. Rozvody by se měli mechanikovi povést, vždyť za ně ručí ne?
Mára.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
LuMo
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 29 Máj 2012, 13:40
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Re: Chyboví kod 0300 a 0301

Príspevok od používateľa LuMo »

Nové tesnenia som kupoval, určite sa tam dali. na tie konektory sa pozriem. Len teraz pracujem ja a mechanik je zase cez týždeň v rakúsku. Sviečky sú tam nové, ale nakoniec iskru musia dávať, lebo sviečky boli suché všetky. Ale skúsim pre istotu ešte raz kúpiť nové. Skôr mám dojem že nehádže iskru v ,,správny čas,, aj na to sa ešte pozrieme. No a ešte môže byť zlá zapalovacia rampa. Len nepoznám nikoho kto by mi ju požičal, na odskúšanie. Neviem ak už na nič neprídeme asi to bude najrozumnejšie zaniesť do značkového servisu. Len je to o peniazoch. Skúsim ešte raz všetko preveriť čo sa dá a uvidím. Ďakujem za ochotu pomôcť.
Lubo
Markusenka
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 342
Dátum registrácie: 01 Feb 2011, 14:22
Auto: Corsa C
Bydlisko alt: Skalice u České Lípy
Bydlisko: Krásná Lípa

Re: Chyboví kod 0300 a 0301

Príspevok od používateľa Markusenka »

Svíčky zbytečně nekupuj. Je divné, že motor se mele, zjevně nepáli nějaký válec, tobě to hlásí ten první, ale svičky jsou všechy suché. Jest-li tak spiše zkus svíčky přehodit mezi sebou, zda nepřestane pálit jiný válec. Ještě by jsi mohl zkusit odpojit EGR ventil, jeho konektor, zda se to nezlepší. Měl jsem zážitek se šlusnutým EGR a taky to bylo na pytel. Zjisti ten tlak paliva v rampě před vstřikama, měl by tam být čudl (ventilek) na odtlakování při demontáži, když ho zmáčkneš mělo by vytrisknout pod tlakem trochu benzínu - nekouřit u toho. Dá se to uďelat i za chodu motoru, kdy by tam ten tlak měl být od čerpadla z nádrže.
Taky by se měli ty chyby z paměti vymazat, ŘJ si je pamatuje a když zjistí výpadky zapalování tak konkrétní vstřik zablokuje aby nedošlo k požkození katalyzátoru palivem. Vymaž je, projdi ty konektory vstřiků, zjisti tlak benzínu v rampě a zkus to nastartovat.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, sekvenční LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka sacího filtru KN + sání z GSI, 15" Alu, elektrické střešní okno, zatmavovací folie, zámek zpátečky - Defend, rádio CD, vyhřívaná sedadla, sluneční clony s osvětlením, samozatmavovací zpětné zrcátko, vyleptané VIN na všech sklech, zaslepená odbočka k EGR ventilu, centrální zamykání - DeadLock, Tempomat, diagnostika Op-Com a LPG Elpigaz, spotřeba 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
LuMo
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 29 Máj 2012, 13:40
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Re: Chyboví kod 0300 a 0301

Príspevok od používateľa LuMo »

Pre zaujímavosti ja som moju Agilu kupoval z pod ruky. A EGR ventil tam nebol, ale tam bola blinda. No nie je tam ani žiaden kábel z konektorom kde by sa dal zapojiť. Tak to vyzerá že tam EGR ventil nebol od novoti. Lubo
beny86
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 27 Jan 2014, 20:45
Auto: Meriva A
Bydlisko: Galanta

Re: Chyboví kod 0300 a 0301

Príspevok od používateľa beny86 »

rozvody mozu byt dobre nastavene, ale to koliesko ktore snima senzor vacky musi byt osadene presne podla pripravku, pokial bude co i len o milimeter posunute tak to bude robit taketo blbosti, daj si to poriadne skontrolovat, idealne niekomu kto uz robil takyto motor a ma na to prípravok.
Napísať odpoveď

Návrat na "CORSA, COMBO, MERIVA, AGILA - MOTOR/PREVODOVKA"