Z18XE - dusenie motora pri starte
Napísané: 03 Apr 2013, 20:20
Zdravim pani,
najprv popisem, ake som mal problemy s autom, co vsetko sa porobilo a co sa neodstranilo.
Problemy:
0) svieti kontrolka emisii
1) pri starte so studenym motorom sa otacky par sekund drzia okolo 1200, nasledne padnu az niekde k 600, naco auto same prida (aj cez 2500 otacok). Toto sa opakuje par krat, cca po 2 minutach auto bezi relativne normalne. Z vyfuku je pocas tych cca 2 minut znacne citit benzin. Obcas pocut strelenie do sania.
2) citelne trhanie na 1 a 2 stupni. V mensej miere je to citit aj na ostatnych prevodoch.
3) motor sa nezohreje na viac ako 80 stupnov
4) celkova strata vykonu, ovela viac som musel podradovat, hlavne v jednom kopci, ktory chodim pravidelne a v pohode som vnom mohol zaradit 5ku ... teraz bol problem ho vytiahnut na 4ke.
5) zvysena spotreba o cca 1l/100km
Vymenene/urobene
- vsetky filtre (palivovy, vzduchovy, olejovy, kabinovy)
- olej
- rozvody+vodna pumpa
- termostat
- sviecky
- zapalovaci modul
- zaslepeny EGR, kedze sa zistilo je po smrti
Pocas diagnostiky som nebol pri aute, takze len sprostredkovane - EGR mrtvy, vaha vzduchu dava zle hodnoty.
Vysledok - bod 3 vyrieseny, bod 2 vyrieseny po vymene zapalovacieho modulu. 4 ciastocne - auto je o dost zivsie, ale stale to nieje uplne 100% ono (ten kopec mozem ist zas na 5ke stym ze nanej aj zrychlujem, ale subjektivne to neni ono). 0 je pritomna stale (po vymazani chyby sa po par km objavi znova). Bod 1 tiez bez akejkolvek zmeny. Bod 5 - este je skoro povedat, kedze som zatial od vymeny spravil tak 50km.
Teraz hlavne neviem co stym bodom 1. Povodne som myslel, ze to bude tym EGR, ale aj po zaslepeni je situacia rovnaka. To, ze dava vaha vzduchu zle hodnoty moze byt ovplyvnene zlym EGR, alebo je 100% v cudu vaha? Ten EGR ventil sa chystam menit, len ak ho mam mat zadarmo tak musim pockat 2 tyzdne.
Kde by este mohol byt problem? Pripadne by som rad videl diagnostiku nazivo, robenu od niekoho kto sa vtom ozaj vyzna ... (TT, NR kraj iba cez tyzden po 16:00).
Vdaka za odpovede.
najprv popisem, ake som mal problemy s autom, co vsetko sa porobilo a co sa neodstranilo.
Problemy:
0) svieti kontrolka emisii
1) pri starte so studenym motorom sa otacky par sekund drzia okolo 1200, nasledne padnu az niekde k 600, naco auto same prida (aj cez 2500 otacok). Toto sa opakuje par krat, cca po 2 minutach auto bezi relativne normalne. Z vyfuku je pocas tych cca 2 minut znacne citit benzin. Obcas pocut strelenie do sania.
2) citelne trhanie na 1 a 2 stupni. V mensej miere je to citit aj na ostatnych prevodoch.
3) motor sa nezohreje na viac ako 80 stupnov
4) celkova strata vykonu, ovela viac som musel podradovat, hlavne v jednom kopci, ktory chodim pravidelne a v pohode som vnom mohol zaradit 5ku ... teraz bol problem ho vytiahnut na 4ke.
5) zvysena spotreba o cca 1l/100km
Vymenene/urobene
- vsetky filtre (palivovy, vzduchovy, olejovy, kabinovy)
- olej
- rozvody+vodna pumpa
- termostat
- sviecky
- zapalovaci modul
- zaslepeny EGR, kedze sa zistilo je po smrti
Pocas diagnostiky som nebol pri aute, takze len sprostredkovane - EGR mrtvy, vaha vzduchu dava zle hodnoty.
Vysledok - bod 3 vyrieseny, bod 2 vyrieseny po vymene zapalovacieho modulu. 4 ciastocne - auto je o dost zivsie, ale stale to nieje uplne 100% ono (ten kopec mozem ist zas na 5ke stym ze nanej aj zrychlujem, ale subjektivne to neni ono). 0 je pritomna stale (po vymazani chyby sa po par km objavi znova). Bod 1 tiez bez akejkolvek zmeny. Bod 5 - este je skoro povedat, kedze som zatial od vymeny spravil tak 50km.
Teraz hlavne neviem co stym bodom 1. Povodne som myslel, ze to bude tym EGR, ale aj po zaslepeni je situacia rovnaka. To, ze dava vaha vzduchu zle hodnoty moze byt ovplyvnene zlym EGR, alebo je 100% v cudu vaha? Ten EGR ventil sa chystam menit, len ak ho mam mat zadarmo tak musim pockat 2 tyzdne.
Kde by este mohol byt problem? Pripadne by som rad videl diagnostiku nazivo, robenu od niekoho kto sa vtom ozaj vyzna ... (TT, NR kraj iba cez tyzden po 16:00).
Vdaka za odpovede.