Corsa C - postrehy, skúsenosti
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Corsa C - postrehy, skúsenosti
Po konzulácii s bukym zakladám túto tému, aby sme si napísali, ako nám tie naše Corsy šlapú a čo je na nich zlé a čo dobré.
Aby sme si vymenili dáke skúsenosti s týmto typom auta.
Zatiaľ som na mojej Corse Z12XE najazdil málo, tu sú nejaké postrehy:
- motor - výkon motora - vo vyšších otáčkach na nižších prevodových stupňoch je prekvapivý. V nižších otáčkach, najmä pod 2000 je výkon povedzme, že mierny . Treba dať bacha na stupeň, mohlo by to vodiča zradiť, keď v 60ke pozabudne, že tam má 4ku.
Zohrievanie motora je pomalé, napriek novému termistoru
- ovládanie - veľmi ľahké, mäkká a dosť ostrá spojka, servo na jeden prst, všetky ovládacie prvky v dosahu, ako aj telo spolujazdkyne.
Radenie presné, krátke až na tú spiatočku, boa, to snáď nemyslia vážne! Zapnutie a vypnutie vnútorného svetla - veľmi vtipné.
- komfort - auto je kompaktné, sem tam niečo zahrká, ale je to minimum. Horšie je to s prejazdom "priečnych nerovností", náprava vydá niekedy dosť nepekný zvuk. Je cítiť, že 14" disky s nejakými malými pneu padajú do nerovností častejšie, ako väčšie kolesá napr. na Astre, Vectre a pod. Ináč je v interiéri ticho a aj pri vyšších rýchlostiach je to akceptovateľné. Rádio je to základné chrchlátko a hoci je volume v polke, z reprákov sa ozývajú neartikulované hluky.
Sedadlá sú výborné, podopretý chrbát, toto toto nech sa VW naučí! Jedine výškové nastavenie vodičovho je také, že pri znižovaní predok ostáva vysoko a zadok ide dole Tak ho mám radšej hore.
Dvere sú dosť tenké a zvuk pri zatváraní je dosť biedny, ale svoju úlohu plnia Pásy sú u 2dveráka vždy ďaleko, treba s tým bojovať, nie je tam žiaden podávač.
Vzadu som sa neviezol, ale vyzerá to akceptovateľne. Ešte aj držiak pohára tam je, škoda, že iba jeden pre celé auto.
- jazda - rozbeh je absolútne v poriadku, pri rýchlostiach od 60 mám z auta rozkolísaný pocit, "pláva". Zrejme je to aj gumami, ale možno aj mäkkými stabilizátormi. Ale kľučkovať sa s ním teda dá poriadne. Pozdĺžna stabilita je však slabá, malý pohyb volantom v rýchlostiach >100 spôsobí miernu destabilizáciu, nie je to nič vážne, ale treba opatrne, ale všakje to kratučké auto. Cestovať po diaľnici môže byť sranda na prvých 100 km, potom by som už chcel viac (a viac a viac ako sa dá dať). Brzdenie je na úrovni aj napriek bubniakom vzadu.
Veľmi pekne sa otáča s týmto autíčkom. Parkovacie senzory sú zbytočnosť, veď auto končí, čo by ruku vystrel.
- svetlá sú výborné
- kvalita - materiály v interiéri - tak nie je to Omega ani Vectra, toje jasné. Najbližšie to má asi k Astre H, tá má tiež takú tvrďácku prístrojovku, ale na to kašlať. Hlúpe je, že sú polámané mriežky ventilácie, to sa nemalo stať. Inak nič nie je ošúchané, dokonca ani volant, snáď trošku koženka okolo páky.
- ventilátor kúrenia občas škrípe, to sa nemalo...
- motor - je tam retiazka na rozvodoch, po výmene oleja som myslel, že vyletí z motora a omotá sa mi okolo krku Ale potom stíchla. Je to tak jednoduchá mechanika, že toto by snáď mohol opravovať aj ten, oný, chalanisko z Vesničky střediskovej.
- pohon - poloosi a čapy vyzerajú byť mohutné dosť, menil som na tom guláky, riadenie je úplne ok. Zadné ložisko som tiež menil, s lisom žiaden problém.
- je to príjemné autíčko.
Aby sme si vymenili dáke skúsenosti s týmto typom auta.
Zatiaľ som na mojej Corse Z12XE najazdil málo, tu sú nejaké postrehy:
- motor - výkon motora - vo vyšších otáčkach na nižších prevodových stupňoch je prekvapivý. V nižších otáčkach, najmä pod 2000 je výkon povedzme, že mierny . Treba dať bacha na stupeň, mohlo by to vodiča zradiť, keď v 60ke pozabudne, že tam má 4ku.
Zohrievanie motora je pomalé, napriek novému termistoru
- ovládanie - veľmi ľahké, mäkká a dosť ostrá spojka, servo na jeden prst, všetky ovládacie prvky v dosahu, ako aj telo spolujazdkyne.
Radenie presné, krátke až na tú spiatočku, boa, to snáď nemyslia vážne! Zapnutie a vypnutie vnútorného svetla - veľmi vtipné.
- komfort - auto je kompaktné, sem tam niečo zahrká, ale je to minimum. Horšie je to s prejazdom "priečnych nerovností", náprava vydá niekedy dosť nepekný zvuk. Je cítiť, že 14" disky s nejakými malými pneu padajú do nerovností častejšie, ako väčšie kolesá napr. na Astre, Vectre a pod. Ináč je v interiéri ticho a aj pri vyšších rýchlostiach je to akceptovateľné. Rádio je to základné chrchlátko a hoci je volume v polke, z reprákov sa ozývajú neartikulované hluky.
Sedadlá sú výborné, podopretý chrbát, toto toto nech sa VW naučí! Jedine výškové nastavenie vodičovho je také, že pri znižovaní predok ostáva vysoko a zadok ide dole Tak ho mám radšej hore.
Dvere sú dosť tenké a zvuk pri zatváraní je dosť biedny, ale svoju úlohu plnia Pásy sú u 2dveráka vždy ďaleko, treba s tým bojovať, nie je tam žiaden podávač.
Vzadu som sa neviezol, ale vyzerá to akceptovateľne. Ešte aj držiak pohára tam je, škoda, že iba jeden pre celé auto.
- jazda - rozbeh je absolútne v poriadku, pri rýchlostiach od 60 mám z auta rozkolísaný pocit, "pláva". Zrejme je to aj gumami, ale možno aj mäkkými stabilizátormi. Ale kľučkovať sa s ním teda dá poriadne. Pozdĺžna stabilita je však slabá, malý pohyb volantom v rýchlostiach >100 spôsobí miernu destabilizáciu, nie je to nič vážne, ale treba opatrne, ale všakje to kratučké auto. Cestovať po diaľnici môže byť sranda na prvých 100 km, potom by som už chcel viac (a viac a viac ako sa dá dať). Brzdenie je na úrovni aj napriek bubniakom vzadu.
Veľmi pekne sa otáča s týmto autíčkom. Parkovacie senzory sú zbytočnosť, veď auto končí, čo by ruku vystrel.
- svetlá sú výborné
- kvalita - materiály v interiéri - tak nie je to Omega ani Vectra, toje jasné. Najbližšie to má asi k Astre H, tá má tiež takú tvrďácku prístrojovku, ale na to kašlať. Hlúpe je, že sú polámané mriežky ventilácie, to sa nemalo stať. Inak nič nie je ošúchané, dokonca ani volant, snáď trošku koženka okolo páky.
- ventilátor kúrenia občas škrípe, to sa nemalo...
- motor - je tam retiazka na rozvodoch, po výmene oleja som myslel, že vyletí z motora a omotá sa mi okolo krku Ale potom stíchla. Je to tak jednoduchá mechanika, že toto by snáď mohol opravovať aj ten, oný, chalanisko z Vesničky střediskovej.
- pohon - poloosi a čapy vyzerajú byť mohutné dosť, menil som na tom guláky, riadenie je úplne ok. Zadné ložisko som tiež menil, s lisom žiaden problém.
- je to príjemné autíčko.
Naposledy upravil/-a Kajo v 02 Júl 2012, 13:59, upravené celkom 1 krát.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Kajo.. kód motora máš naozaj Z12XEP? Ten je 58kW, ty si spomínal, že máš len 55kW, teda starší Z12XE. Ako sme to začali rozoberať na sociálnej sieti ... ten motor k tým nárazníkom nejde. To je motor z faceliftu.
Čo ťa znepokojovalo na zaradení spiatočky? Ja s tým nemám u seba absolútne žiadny problém.
K tým sedadlám - ja by som privítal dlhší sedák - prípadne aspoň ten vyťahovateľný, ako to majú niektoré väčšie modely.
Chce ešte veľa lásky ... ale s tvojím prístupom z toho dačo súce isto bude.
Čo ťa znepokojovalo na zaradení spiatočky? Ja s tým nemám u seba absolútne žiadny problém.
K tým sedadlám - ja by som privítal dlhší sedák - prípadne aspoň ten vyťahovateľný, ako to majú niektoré väčšie modely.
Chce ešte veľa lásky ... ale s tvojím prístupom z toho dačo súce isto bude.
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Spiatočka škŕka, keď sa radí a niekedy nejde zaradiť, ale to je asi taká štandardná spiatočka.
bukelo, tak aký je to ročník teda?
Ja papiere ešte nemám.
Vychádzal som len z roku na sklách.
Ani tým kódom motora som si nie istý.
Vliezlo tam 3,5 l oleja.
bukelo, tak aký je to ročník teda?
Ja papiere ešte nemám.
Vychádzal som len z roku na sklách.
Ani tým kódom motora som si nie istý.
Vliezlo tam 3,5 l oleja.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Ak je to Z12XEP, museli byt menene oba nazarniky, kedze toto su predfacelift. Lebo takato kombinacia by normalne nevzisla z fabriky. K tomu by museli menit aj napis na dverach Comfort (Kto by to robil? ). Ako som ti pisal, Comfort sa vyrabali od 10/00 do 10/01.
Alebo je to rocnik 00-03, ale okna ma menene (z nejakeho dovodu). Toto sa mi zda ako najviac pravdepodobne. Je naozaj na vsetkych oknach rok 2004? Zase je zvlastne, kto by menil vsetky okna (iba ak by ich niekto vsetly umyselne porozbijal).
Kajo, k tej spiatocke: popozeraj, ci tam nieco nemas zle. Ja zaradim spiatocku bez skrkania, alebo nemoznosti zasunutia do spravnej pozicii tak 99 krat zo 100 pokusov. A to nestlacam spojku dvakrat, ani necakam 3 sekundy ako pisu v manuali od auta. Proste zastanem na nejakej rychlosti, vytlacim spojku, a supnem tam spiatocku... a ziadny pazvuk.
Nemas OP-COM, zeby si to napichol, a pozrel, co uvadza RJ motora ohladom veku?
Alebo je to rocnik 00-03, ale okna ma menene (z nejakeho dovodu). Toto sa mi zda ako najviac pravdepodobne. Je naozaj na vsetkych oknach rok 2004? Zase je zvlastne, kto by menil vsetky okna (iba ak by ich niekto vsetly umyselne porozbijal).
Kajo, k tej spiatocke: popozeraj, ci tam nieco nemas zle. Ja zaradim spiatocku bez skrkania, alebo nemoznosti zasunutia do spravnej pozicii tak 99 krat zo 100 pokusov. A to nestlacam spojku dvakrat, ani necakam 3 sekundy ako pisu v manuali od auta. Proste zastanem na nejakej rychlosti, vytlacim spojku, a supnem tam spiatocku... a ziadny pazvuk.
Nemas OP-COM, zeby si to napichol, a pozrel, co uvadza RJ motora ohladom veku?
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Auto je vyrobené koncom roku 2003.
Dopĺňam nejaké postrehy.
Tvar auta sa mi čoraz viac pozdáva.
Úžasné, kde všade s tým zaparkujem.
A dobre sa umýva.
Krátko potom, čo sme auto začali užívať sa odtrhla kapsa na vodičových dverách, priskrutkoval som ju a zistil som, že skrutky tapacu sú voľné.
Takže búchanie odstránené.
Spojka auta je strašne divná, neviem si zvyknúť na ten pocit, akoby som stúpal do blata. Tak ale, hlavne, že funguje.
Jazdí sa mi dobre, malá hmotnosť auta je cítiť, dobre sa s ním kľučkuje, rýchlo spomaľuje a aj fajn zrýchľuje.
Filtrovanie nerovností však nedosahuje úroveň väčších Oplov, ale to neva.
Veľmi mi vadí, že prístrojovka má malý sklon a keďže je vyrobená z echt tvrdého skoro bakelitu, neudrží sa na nej pohár z mekáča. Ten sklon tam je úplne nanič. Držiak vo dverách skrinky je nepoužiteľný na vysoký pohár. Navyše skrinka nie je osvetlená.
Aspoň, že je veľká.
Slnečné clony nemajú osvetlenie a clony z Vectry B sú väčšie.
Snáď to nebude vadiť.
Stropné svetielko nemá čítacie lampičky, zabudujem tam Vectrácke, bohužiaľ bude treba vymyslieť kabeláž.
Rezervné koleso - neviem, prečo Opel uložil rezervu tak, že sa do nej nedá nič vložiť, teda je uložená prednou časťou disku nahor.
Keď som rezervu otočil, nevošla dnu, lebo jej bráni konzola.
Dosť ma to rozladilo, keďže ukladanie do rezervného kolesa je základ.
Tým pádom ťažký a nebezpečný zdvihák musí byť upevnený v kufri biednym gumeným popruhom. Určite mi pri havárii rozbije hlavu, ale ja s ním vybabrem.
Takisto nikde nie je priestor na lekárničku a trojuholník.
Páči sa mi, že zadné plató sa dvíha vysoko.
Vyhrievanie zadného okna je samo od seba rozpadnuté, vodivá vrstva opadáva.
Stropný tapac je asi projektovaný ako rezonátor
Ale teším(e) sa z tohto autíčka, svoju úlohu plní statočne.
Zajtra dám dole manžety riadenia a premažem hrebeň, aby som sa nemusel onedlho kašlať s výmenou riadenia. Tiež vymením sviečky, prejavila sa chyba výpadok zapaľovania na 3ke, tak snáď to nebude modul.
Dopĺňam nejaké postrehy.
Tvar auta sa mi čoraz viac pozdáva.
Úžasné, kde všade s tým zaparkujem.
A dobre sa umýva.
Krátko potom, čo sme auto začali užívať sa odtrhla kapsa na vodičových dverách, priskrutkoval som ju a zistil som, že skrutky tapacu sú voľné.
Takže búchanie odstránené.
Spojka auta je strašne divná, neviem si zvyknúť na ten pocit, akoby som stúpal do blata. Tak ale, hlavne, že funguje.
Jazdí sa mi dobre, malá hmotnosť auta je cítiť, dobre sa s ním kľučkuje, rýchlo spomaľuje a aj fajn zrýchľuje.
Filtrovanie nerovností však nedosahuje úroveň väčších Oplov, ale to neva.
Veľmi mi vadí, že prístrojovka má malý sklon a keďže je vyrobená z echt tvrdého skoro bakelitu, neudrží sa na nej pohár z mekáča. Ten sklon tam je úplne nanič. Držiak vo dverách skrinky je nepoužiteľný na vysoký pohár. Navyše skrinka nie je osvetlená.
Aspoň, že je veľká.
Slnečné clony nemajú osvetlenie a clony z Vectry B sú väčšie.
Snáď to nebude vadiť.
Stropné svetielko nemá čítacie lampičky, zabudujem tam Vectrácke, bohužiaľ bude treba vymyslieť kabeláž.
Rezervné koleso - neviem, prečo Opel uložil rezervu tak, že sa do nej nedá nič vložiť, teda je uložená prednou časťou disku nahor.
Keď som rezervu otočil, nevošla dnu, lebo jej bráni konzola.
Dosť ma to rozladilo, keďže ukladanie do rezervného kolesa je základ.
Tým pádom ťažký a nebezpečný zdvihák musí byť upevnený v kufri biednym gumeným popruhom. Určite mi pri havárii rozbije hlavu, ale ja s ním vybabrem.
Takisto nikde nie je priestor na lekárničku a trojuholník.
Páči sa mi, že zadné plató sa dvíha vysoko.
Vyhrievanie zadného okna je samo od seba rozpadnuté, vodivá vrstva opadáva.
Stropný tapac je asi projektovaný ako rezonátor
Ale teším(e) sa z tohto autíčka, svoju úlohu plní statočne.
Zajtra dám dole manžety riadenia a premažem hrebeň, aby som sa nemusel onedlho kašlať s výmenou riadenia. Tiež vymením sviečky, prejavila sa chyba výpadok zapaľovania na 3ke, tak snáď to nebude modul.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
OK, zareagujem na pár názorov, ako skúsenejší Corsista
Spojka: Neviem, ja som si na nu zvykol hned, presedlal som na Ccko Corsu po Bcku, pred tym som mal k dispozicii aj ine Bcko, Vectru B, a Zafru A, no neviem, ale mne sa ta spojka na Ccku dost podoba tej Vectrackej, pripadne Zafirackej ... asi si nauceny na tvrdsi pedal, aj napr. Octavia ma tvrdsiu spojku, zase fabia mala makksiu ako Corsa, a to naozaj vadilo aj mne, ... takze pripisujem to neskusenosti s danym autom.
Filtrovanie nerovnosti: Ano, priecne nerovnosti to auto nema rado, v zakrute ti dokaze zadok odskocit aj s novymi tlmicmi a 185tkami gumami. Co uz, nie je to auto-globtroter.
Tvrdost a spracovane pristrojovky: Mne osobne to vyhovuje,pretoze sa dobre osetruje, rukami ju neomakavam, ja sa v aute drzm volantu.
Drziak vo dverach: Suhlasim, ja to ale nevyuzivam.
Osvetlenie skrinky spolujazdca: Dobre posluzi spinac aj svetielko z Omegy B (resp. hociakeho ineho opla, ba priam aj auta), ja som si to dorobil, a osvetlenie mam. Corsa C naozaj osvetlenie ani z vyroby nemala.
Clony a citacie lampicky: Osvetlenie na clonach mi nechyba, mam citacie lampicky, ktore v tom "stiesnenom" interieri osvetluju aj ksicht vodica a spolujazdca pred zrkadlom dostatocne. Holim sa doma, akne sa mi uz nerobi, takze nemam potrebu cumakovat do zrkadla v aute.
Rezevne koleso: Ano, je to skutocne vymyslene zle, v starsej Corse to bolo naopak, a v disku bola vsadena plastova okruhla skatula, v ktorej bol kluc na kolesa a ine z casu na cas potrebne veci. Ked si uvedomis, ze vyrobca setril materialom, dospejes k nazoru, ze inaksiu moznost ako to spravit ani nemal. Ten disk totiz sluzi aj ako vystuz podlahy(polotvrdeho koberca) v batozinovom priestore. K uchyteniu zdvihaku a kluca na skrutky kolies sluzi velky "trojuholnikovy" otvor z pasoviny, na ktorom je trn so zavitom o ktory sa upina rezervne koleso. Umiestni ho tam, a nebude ta ohrozovat pri nahlom zabrzreni. Samozrejmostou je aj originalna kapsicka na kluc a zdvihak.
Lekarnicka a vystrazny trojuholnik: Lekarnicka aj vystrazny trojuholnik maju taktiez svoje miesto v aute. Lekarnicka na lavej strane, trojuholnik na pravej - treba mat original veci, potom sa to do tych uchytov aj naozaj zmesti!
Vyhrievanie zadneho okna: Ja som s tym este nemal problem, ani na inych oploch (Corsa B 2x, Vectra B, Zafira A).
Stropny tapac: Taktiez s nim nemam problem. Mozno dosledok neodborneho cistenia (niekedy v minulosti)
Spojka: Neviem, ja som si na nu zvykol hned, presedlal som na Ccko Corsu po Bcku, pred tym som mal k dispozicii aj ine Bcko, Vectru B, a Zafru A, no neviem, ale mne sa ta spojka na Ccku dost podoba tej Vectrackej, pripadne Zafirackej ... asi si nauceny na tvrdsi pedal, aj napr. Octavia ma tvrdsiu spojku, zase fabia mala makksiu ako Corsa, a to naozaj vadilo aj mne, ... takze pripisujem to neskusenosti s danym autom.
Filtrovanie nerovnosti: Ano, priecne nerovnosti to auto nema rado, v zakrute ti dokaze zadok odskocit aj s novymi tlmicmi a 185tkami gumami. Co uz, nie je to auto-globtroter.
Tvrdost a spracovane pristrojovky: Mne osobne to vyhovuje,pretoze sa dobre osetruje, rukami ju neomakavam, ja sa v aute drzm volantu.
Drziak vo dverach: Suhlasim, ja to ale nevyuzivam.
Osvetlenie skrinky spolujazdca: Dobre posluzi spinac aj svetielko z Omegy B (resp. hociakeho ineho opla, ba priam aj auta), ja som si to dorobil, a osvetlenie mam. Corsa C naozaj osvetlenie ani z vyroby nemala.
Clony a citacie lampicky: Osvetlenie na clonach mi nechyba, mam citacie lampicky, ktore v tom "stiesnenom" interieri osvetluju aj ksicht vodica a spolujazdca pred zrkadlom dostatocne. Holim sa doma, akne sa mi uz nerobi, takze nemam potrebu cumakovat do zrkadla v aute.
Rezevne koleso: Ano, je to skutocne vymyslene zle, v starsej Corse to bolo naopak, a v disku bola vsadena plastova okruhla skatula, v ktorej bol kluc na kolesa a ine z casu na cas potrebne veci. Ked si uvedomis, ze vyrobca setril materialom, dospejes k nazoru, ze inaksiu moznost ako to spravit ani nemal. Ten disk totiz sluzi aj ako vystuz podlahy(polotvrdeho koberca) v batozinovom priestore. K uchyteniu zdvihaku a kluca na skrutky kolies sluzi velky "trojuholnikovy" otvor z pasoviny, na ktorom je trn so zavitom o ktory sa upina rezervne koleso. Umiestni ho tam, a nebude ta ohrozovat pri nahlom zabrzreni. Samozrejmostou je aj originalna kapsicka na kluc a zdvihak.
Lekarnicka a vystrazny trojuholnik: Lekarnicka aj vystrazny trojuholnik maju taktiez svoje miesto v aute. Lekarnicka na lavej strane, trojuholnik na pravej - treba mat original veci, potom sa to do tych uchytov aj naozaj zmesti!
Vyhrievanie zadneho okna: Ja som s tym este nemal problem, ani na inych oploch (Corsa B 2x, Vectra B, Zafira A).
Stropny tapac: Taktiez s nim nemam problem. Mozno dosledok neodborneho cistenia (niekedy v minulosti)
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
buky, Ty máš aj bočné prahy plastové, ja ich nemám.
Prečo?
Aj nárazníky máš krajšie, ale moje sa zas nepoškodia, keď sa opriem, na BA vhodné.
Mám na Teba otázku:
- ako domontovať palubák?
- ako domontovať tempomat?
A opravujem: kód motora je Z12XE, 55kW
Prečo?
Aj nárazníky máš krajšie, ale moje sa zas nepoškodia, keď sa opriem, na BA vhodné.
Mám na Teba otázku:
- ako domontovať palubák?
- ako domontovať tempomat?
A opravujem: kód motora je Z12XE, 55kW
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Pretoze mam Cosmo, tak mam aj prahy oplastovane, Oplastovavali sa Cosmo, Sport a GSi, pripadne ine za doplatok (asi, alebo aj nie).
Narazniky mam ine, lebo mam facelift (od 10/2003 sa robili len take).
Je pravda, ze narazniky ako mam ja, v celolaku su nachylnejsie na poskriabanie a tukance, ale nakolko 6 rokov zila moja Corsa v BA, vyzera zachovalo - ba priam az prilis.
Co sa tyka tempomatu, na to zabudni, nepojde! Nevedia si s tym rady ani v Opli na tech 2, v schemach to je, no nepovolis tu funkciu v RJ. Mechanicky tempomat tu nespravis, kedze plyn nie je ovladany lankom, ale elektronicky. Tempomat sa da nastavit len pre benzinove motorizacie od 1.4 vyssie a diesle (okrem 1.7 DTi - 55kW).
Palubny pocitac jedine od D. Bendu(Veramon) z Ciech - taky, aky si tu chalani davaju do Astier G a Zafir A. Ci ale bude nastavitelny na tento typ motora neviem, vyvijany bol skor na Xkove motory. Treba sa opytat dotycneho pana z ciech. Otazka je aj ovladanie toho tempomatu, kedze Corsa C/Meriva A, nema od vyroby packu na ovladanie BC (kedze tie to mali ovladane cez tlacitko v radiu) a ina, napr. z Astry G, Omegy B, Vectry B nepasuje (tak isto ako ani packy pre tempomat). Samozrejme spravit niekde dva dotykove spinace a osadit ich (nejak vkusne) sa da.
Narazniky mam ine, lebo mam facelift (od 10/2003 sa robili len take).
Je pravda, ze narazniky ako mam ja, v celolaku su nachylnejsie na poskriabanie a tukance, ale nakolko 6 rokov zila moja Corsa v BA, vyzera zachovalo - ba priam az prilis.
Co sa tyka tempomatu, na to zabudni, nepojde! Nevedia si s tym rady ani v Opli na tech 2, v schemach to je, no nepovolis tu funkciu v RJ. Mechanicky tempomat tu nespravis, kedze plyn nie je ovladany lankom, ale elektronicky. Tempomat sa da nastavit len pre benzinove motorizacie od 1.4 vyssie a diesle (okrem 1.7 DTi - 55kW).
Palubny pocitac jedine od D. Bendu(Veramon) z Ciech - taky, aky si tu chalani davaju do Astier G a Zafir A. Ci ale bude nastavitelny na tento typ motora neviem, vyvijany bol skor na Xkove motory. Treba sa opytat dotycneho pana z ciech. Otazka je aj ovladanie toho tempomatu, kedze Corsa C/Meriva A, nema od vyroby packu na ovladanie BC (kedze tie to mali ovladane cez tlacitko v radiu) a ina, napr. z Astry G, Omegy B, Vectry B nepasuje (tak isto ako ani packy pre tempomat). Samozrejme spravit niekde dva dotykove spinace a osadit ich (nejak vkusne) sa da.
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23056
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
kajo, je to Corsa C, cize total socka.. keby si mal Corsu B, tak tam sa da dorobit uplne vsetko.. dokonca Corsa B mala aj origo svetielko s skrinke spolujazdca.. nie ako Ccko... :roll:
a kvalita sla Cckom tiez hrozne dolu....
a kvalita sla Cckom tiez hrozne dolu....
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29257
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
kvalita v com? Karoseria pevnejsia, motory kultivovanejsie a vykonnejsie (asi ta druha lambda a ina mapa v RJ to vyriesila), stabilnejsie na ceste, lepsi komfort (ak sa da o nejakom hovorit ) ... a celkovo to auto vyzera dospelejsie. To, ze nema nejake svetielko mnoho ludi ani neriesi, pripadne si ich dorobia, ako napr. ja.langdon2 napísal:kajo, je to Corsa C, cize total socka.. keby si mal Corsu B, tak tam sa da dorobit uplne vsetko.. dokonca Corsa B mala aj origo svetielko s skrinke spolujazdca.. nie ako Ccko... :roll:
a kvalita sla Cckom tiez hrozne dolu....
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23056
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Lenze ako to vyzera, to tvoje svetielko.. ako sorry.. :roll:
Kvalita je oproti Bcku total v riti Bukelo.... Na tom aute sa setrilo kde sa len dalo.. Nechcel by som ho ani za 1000€
Motory kultivovanejsie? Oproti X10XE je aj moja motorova pila kultivovana..
Kvalita je oproti Bcku total v riti Bukelo.... Na tom aute sa setrilo kde sa len dalo.. Nechcel by som ho ani za 1000€
Motory kultivovanejsie? Oproti X10XE je aj moja motorova pila kultivovana..
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
- langdon2
- Admin - Opelclub VIP člen
- Príspevky: 23056
- Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
- Auto: Insignia
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: Nitra
Bukelo, ale nie je to original.. cize od vyroby sa tam nedavalo, setrilo sa na 15€ veci!
Neda sa tam dorobit tempomat na urcite motorizacie.. to je co uz za hlupost.. boha.. sak aj na Vectre A, Omege a sa dal tempomat spravit, objednat..
Na prd predne svetla.. ale to uz vies aj sam...
Neda sa tam dorobit tempomat na urcite motorizacie.. to je co uz za hlupost.. boha.. sak aj na Vectre A, Omege a sa dal tempomat spravit, objednat..
Na prd predne svetla.. ale to uz vies aj sam...
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov