alternátor vs. batéria

Moderátori: buci_vectra, franticek6

Používateľov profilový obrázok
zocharik
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 14 Okt 2009, 13:34
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Topoľčany

alternátor vs. batéria

Príspevok od používateľa zocharik »

Počas jazdy mi začala svietiť kontrolka ALTERNATOR, neskôr sa pridala kontrolka ABS súčasne s ESP, kontrolka airbagov a prestalo fungovať posilovanie riadenia. Po zastavení a vypnutí motora auto už nešlo naštartovať, je ako keď by bola vybitá batéria.
Je možné že by bola už nefunkčná batéria (6 rokov, 160 000 km, pred cca 3 týždňami nechytila) alebo bude skôr niečo s alternátorom?
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36871
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

S najvacsou pravdepodobnostou alternator, resp. mostik, alebo regulator.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
red baron

Príspevok od používateľa red baron »

skús dať dobrú baterku a premeraj si dobíjanie ( 12.5 - 13.8 ) aj zaťažený aj nezaťažený ( znamená vypnuté všetky spotrebiče - zapnuté vyhrievanie skla , ventilátor na max , svetlá .... ) až bude ok , potom to bude baterka KO
ZAFIRAK1970
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 01 Júl 2008, 10:03
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: TRSTENA

Príspevok od používateľa ZAFIRAK1970 »

Podla mňa je to bateria-prihliadnuc na jej vek
ZAFIRA 20 DTI 74 kw 10/2001
Používateľov profilový obrázok
clio1
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 684
Dátum registrácie: 06 Aug 2009, 12:16
Auto: Zafira A
Bydlisko: Zvolen
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa clio1 »

aj podla mňa je to baterka 6 ročná baterka je fakt už po smrti...
Opel Zafira-A, 2.2 DTI, r.v. 2003
Opel Zafira-A, 1.8i, 85 kw, r.v. 2000 - ex
Škoda Felícia Combi 1.3 MPI, 50kw, r.v. 1996 - ex
Toyota Carinna II, 1.9D, 51kw, r.v. 1987 - ex
Používateľov profilový obrázok
fanuc
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 253
Dátum registrácie: 02 Jan 2007, 21:00
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Galanta
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa fanuc »

Keď mu to spravilo počas jazdy tak to bude alternátor a nie baterka. Baterka nedáva prúd počas jazdy, ale alternátor stíha dodávať šťavu pre všetko. Môžeš mať baterku vymlátenú jak chceš ale keď naštartuješ (napr cez káble) tak ti všetko pôjde. Nepíše síce či má benzín alebo diesel, ale ani pri benzíne nemôže slabá baterka robiť problém počas jazdy. Podľa mňa je diodový mostík KO. Vlastná skúsenosť :lol:
Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov
Používateľov profilový obrázok
zocharik
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 14 Okt 2009, 13:34
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Topoľčany

Príspevok od používateľa zocharik »

Keďže som potreboval previezť auto domov, tak som nabil baterku a čakal čo sa bude diať. Auto bez problémov naštartovalo, po cca 5 min jazdy zasvietila kontrolka "akumulátor". Postupne všetko pozhasínalo, svetlá, palubný počítač, prístrojová doska, neukazovalo rýchlosť, otáčky, palivo, nešli stierače, kúrenie, posilovač riadenia ..
V garáži som baterku zase nabil a zase v pohode naštartovalo, po pár minútach na voľnobehu ten istý scénar ..
Baterku som odpojil, po dni mi na nej ukazovalo 15,5 V, pri štartovaní neklesla hodnota pod 11,2 V.
Predpokladám že to bude alternátor, ako sa dá zistiť v čom presne je chyba? (mostík, regulátor ..)


Opel Zafira 1,9 CDTi, 110 kW
Používateľov profilový obrázok
buci_vectra
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6260
Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
Auto: Vectra B
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa buci_vectra »

Jo alternátor.
Čo je v alternátore zlé zistíš keď ho rozoberieš a premeriaš diody, skontroluješ uhlíky a pod. Budeš si to robiť sám?
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová ;)
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE

PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Používateľov profilový obrázok
vlado1
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 14 Mar 2010, 09:52
Auto: Zafira B
Bydlisko: Bytča
Bydlisko: Bytča

Príspevok od používateľa vlado1 »

tieto priznaky som mal aj ja na svojej zafire a bol to ten alternator,bol zly diodovy mostik po repase všetko ok
Používateľov profilový obrázok
texno_lover
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 374
Dátum registrácie: 21 Mar 2010, 14:00
Auto: Zafira B
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou
Bydlisko: Bánovce nad Bebravou

Príspevok od používateľa texno_lover »

zocharik - na takej istej zafire som to mal pred cca mesiacom, najazdene mala vtedy okolo 130 tisic, diodovy mostik na alternatore bol kaput, takže urcite repas alternatora, robi to veľa firiem, nestoji to zas až tak veľa... kazdopadne urcite by som s tym nejazdil ani kratke trasy .... nam ked vypovedal tak prestalo ist abs atd atd a zrazu aj posilovač riadenia tak sa nedalo volantom skoro ani pohnuť a zafira skoro skončila čumakom v múre pri odbočovaní do dvora ked sa zrazu nedalo volantom ani pohnuť ...
Opel Vectra B caravan , 2.0 Dti , 1997
Opel Zafira B, 1.9 CDTI, 2006, DPF OFF
OP-COM diagnostika
red baron

Príspevok od používateľa red baron »

prečo si neurobil ako som napísal .... premeraj napätie na baterky pri naštartovanom motore a to bez zaťaženia a so zaťažením ( svetlá , vyhrievanie zadného skla , rádio .... ) a to na voľnobehu a na cca 2500 otáčok .... potrebné je to aby sa mohlo zistiť / rozhodnúť medzi repasom alebo len výmenou reglera ....
Používateľov profilový obrázok
zocharik
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 14 Okt 2009, 13:34
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Topoľčany

Príspevok od používateľa zocharik »

red baron napísal:prečo si neurobil ako som napísal .... premeraj napätie na baterky pri naštartovanom motore a to bez zaťaženia a so zaťažením ( svetlá , vyhrievanie zadného skla , rádio .... ) a to na voľnobehu a na cca 2500 otáčok .... potrebné je to aby sa mohlo zistiť / rozhodnúť medzi repasom alebo len výmenou reglera ....

Dnes som sa konečne dostal k tomu meraniu a takto dopadlo:
Batéria bola po nabití a po pripojení voltmetra sa vyšplhala na 17,9. Pri štartovaní klesla na 12,4, potom na voľnobehu bola medzi 15,7-15,9.
Po zvýšení otáčok na 3000 bola 15,5 - 15,7 a s 3000 ot. + svetlá, klíma a iné hodnota klesala až na 14,0. Dalo by sa z tých hodnôt určiť kde je chyba?
Používateľov profilový obrázok
fanuc
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 253
Dátum registrácie: 02 Jan 2007, 21:00
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Galanta
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa fanuc »

No to máš ale riadne divoké hodnoty :shock: Baterka normálne má cca 12volt. Pri behu motora to stúpne na viac ako 14 volt a v závislosti od spotrebičov to klesá. Ale pod tých dvanásť pri bežiacom motore a fungujúcom alternátore ani pri zapnutí takmer všetkého čo "žere" elektrinu to neklesne. Ak máš také hodnoty ako si písal, tak ti to nejak prebíja :!: Čím si to nabil na tých takmer 18 volt?
Opel Zafira 1.9 110kw/Z19DTH 150koníkov jupííí ,chipnutá na 176koní/ 387Nm
Opel Zafira 1.8 16v Elegance 85kW/115koníkov
alzafir
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
Auto: Zafira A
Bydlisko: Ostrava

Príspevok od používateľa alzafir »

Fanuc byl rychlejší :D
Chyba bude v měření. Něco tu nehraje. Pár příspěvků výš jsi se zmínil, že den po nabití má baterka 15,5V . To je dost podivné.
Zkus jiný voltmetr.
Jedno je ale i z tohoto jisté, kolísá napětí bez a při zátěži, a to skoro o 2V.
Nech zkontrolovat alťák.
Ještě bych tu zmínil jeden z omylů, ono měřit diody na funkční přechod je zavádějící. Někdy i zdánlivě dobrá dioda prokáže svoje " kvality" až při zátěži. Samosebou, pokud je dioda už při tomhle měření špatná, tak není co řešit a měnit
:wink:
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
Používateľov profilový obrázok
zocharik
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 14 Okt 2009, 13:34
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Topoľčany

Príspevok od používateľa zocharik »

Chyba bola vo voltmetre, s iným boli úplne odlišné hodnoty.
- 13,5 V mala baterka pred naštartovaním
- 10,2 V v priebehu štartovania
- 12,3 V na voľnobehu
- 12,2 V pri 3000 ot. bez záťaže
- 11,5 - 12,0 V voľnobeh + zapnuté svetlá, smerovky, hmlovky, klíma. Rovnaké hodnoty ukazovalo aj pri 3000 ot.
- 12,5 V voľnobeh
- 13,0 V po vypnutí motora

Ďalšie štartovanie už nebolo úspešné - prečo ale keď baterka ukazovala 13 V?
Dá sa demontovať alternátor bez nejakého špeciálneho náradia? Mám na mysli hlavne k demontu palivového filtra, drážkového remeňa ..
alzafir
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
Auto: Zafira A
Bydlisko: Ostrava

Príspevok od používateľa alzafir »

No to je jiná, tohle už jsou výsledky měření :wink:
Alternátor nedobíjí.
Nenaspal jsi, co máš za motor, ale klínový řemen určitě dolů. Spešl nářadí není třeba.
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
red baron

Príspevok od používateľa red baron »

baterka môže mať pred štartovaním napätie aj 13.5 V ale nema dosť A na štartovanie , jednoduchšie povedané už nema silu aby točila . skontroluj si vodu v článkoch , či nie sú , celkom náhodou suché .....
Používateľov profilový obrázok
zocharik
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 14 Okt 2009, 13:34
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Topoľčany

Príspevok od používateľa zocharik »

Závada odstránená, bol to diodový mostík, ale ten prístup k alternátoru pokiaľ sa mi ho podarilo vybrať a ešte do toho tieto "úžasné" mínusové teploty ..

Ďakujem všetkým za rady 8)
Napísať odpoveď

Návrat na "ZAFIRA, SINTRA - ELEKTRO"