Strana 1 z 1
nevracia piest - zadny strmen
Napísané: 13 Okt 2011, 18:23
od používateľa ferooo
Mam taky "mensi" problem so zadnym strmenom - ostava visiet piest. Robi to len na lavom zadnom strmeni, vsetky ostatne su ok. Ked ho odvzdusnujem pri VYPNUTOM motore, tak sa piest v pohode vracia. Ale akonahle nastartujem a zabrzdim noznou brzdou, tak sa piest vysunie a uz sa nevrati (teda vrati, ale len zlomok toho co sa vysunul) a rukami kotuc neotocim. Aby som otocil kotucom musim nahodit koleso...
Ked vypustim trocha kvapaliny tak piest nepovoli - to by malo vylucit problem s tlakom v sustave.
Rucna brzda neostava vysiet - takze ani v tom nie je problem.
Strmen som rozobral, vytiahol piest, vymenil tesnenia a zlozil spat, nahodil, odvzdusnil ale nic sa nezmenilo
Nema niekto podobnu skusenost/radu ?
Na diagnostike som pozeral tlaky v brzdovom pedaly a jednotlivych stmenoch - vsetko rovnake (ked zatlacim pedal zvacsi sa tlak na vsetkych strmenoch, ked pedal pustim tlak zo strmenov "zmizne").
Diagnostika vypisala jednu chybu (na budikoch sa rozsvietila kontrolka ABS/ESP):
Kód: Vybrať všetko
Source Address: ABS/TC/ESP
Source Address: 0x00000243
Identifier: 0x0301
System name: ESP EBC430
Hardware number:12790842
Part Number:9191497
Software version number: 00C32B2E
System description: TRW 0300
Hardware key number:
Alpha code: EP
Number of stored fault codes: 1
C0131 - Pressure Sensor Signal Circuit Range/Performance
(08) - Not present
Po vymazani chyby kontrolka zhasla, ale diagnostika pri vypise vyhadzuje stale horeuvedenu chybu.
Napísané: 13 Okt 2011, 20:01
od používateľa p.s.
měl sem podobnej problém u feldy a bylo to brzdovou hadicí rozpadla se zevnitř do brzdy to nák tlak pustilo ale po uvolnění brzdy to nepustilo zpět po výměne pohoda :?:
Napísané: 13 Okt 2011, 20:24
od používateľa red baron
P.S.
pozornejšie si prečítaj úvodný príspevok ... konkrétne toto :
- Na diagnostike som pozeral tlaky v brzdovom pedaly a jednotlivych stmenoch - vsetko rovnake (ked zatlacim pedal zvacsi sa tlak na vsetkych strmenoch, ked pedal pustim tlak zo strmenov "zmizne").
takže to hadica na 100% nebude , až by bola hadica ... tlak by aj po uvoľnení pedálu zostal .... ale ako píše ... tlak " zmizne "
Napísané: 13 Okt 2011, 20:50
od používateľa iurai
asi tomu brani mechanizmus rucnej brzdy
Napísané: 13 Okt 2011, 20:57
od používateľa ferooo
Nad hadicou som tiez rozmyslal, ale podla diagnostiky su tlaky v pohode, vsade rovnake.
to iurai: ako to myslis?
Stale mi nejde do hlavy, preco to pri vypnutom motore funguje a pri nastartovanom nie...
Napísané: 13 Okt 2011, 21:05
od používateľa iurai
piest nepusti naspat alebo hydraulika - zavrety ventil v hydroagregate.
alebo mechanika - rucna brzda, alebo piestik drhne.
ci bezi motor alebo nie, v tom rozdiel nebude. teda okrem ABS/ESP
Napísané: 14 Okt 2011, 06:03
od používateľa ferooo
Piestik som mal vytiahnuty, nedrhne nikde, vymenil som aj vnutorne tesnenie. Takze to mam rozobrat znova a pozriet sa na ten mechanizmus rucnej?
ci bezi motor alebo nie, v tom rozdiel nebude. teda okrem ABS/ESP
Tak preco v tom rozdiel je? Ako som pisal - pri vypnutom v pohode, pri zapnutom problem.
Napísané: 14 Okt 2011, 10:27
od používateľa iurai
alebo si nieco prehliadol. ked povolis odvzdusnovak, tak tam nema byt ziaden hydraulicky tlak. alebo je zapchaty ?
aj ked tu kvapalinu pri zatlacani piestika normalne musis natlacit do nadrzky
ak ho nedrzi tlak, tak potom rucna - domyslam si, ze ta brzda ma jeden piestik, alebo ?
alebo rozobrat, alebo zohnat iny strmen ...
Napísané: 14 Okt 2011, 10:59
od používateľa ferooo
Tlak tam neostava ani podla diagnostiky ani prakticky (po povoleni odvzdusnovaka piest nepovoli).
Strmen je klasika, jeden piest.
K tomu systemu rucnej sa ale nedostanem, vyzera to byt akoby zalisovane. Ked vytiahnem piest tak sa dostanem len k tomu zavitu rucnej.
Ci je nejaky sposob ako mechanizmus rucnej "zrepasovat"?
Napísané: 14 Okt 2011, 19:00
od používateľa ferooo
problem vyrieseny
Znova som zhodil strmen, vytiahol piest a aj rozobral vnutornosti piestu (to som predtym nespravil). Tu su "cereva" piestu:
Ked som to rozobral, naspodu bol sajrajt a to bol pravdepodobne zadrhel. Vsetko som vycistil, zlozil spat, nahodil strmen, odvzdusnil a cely vysmiaty, ze to funguje, nahodil aj koleso
vdaka aj za rady
Napísané: 14 Okt 2011, 19:41
od používateľa red baron
nemal si , celkom náhodou , tu gumičku ( O ring ) naopak položenú ?
( nie je všetko jedno ako je otočená ... z vnútornej strany je rozdiel ....)
Napísané: 14 Okt 2011, 21:59
od používateľa ferooo
To neviem, dal som ju tak, ako bola stara.
Napísané: 15 Okt 2011, 09:16
od používateľa iurai
red baron napísal:nemal si , celkom náhodou , tu gumičku ( O ring ) naopak položenú ?
to co sa vola O kruzok ma prierez kruhovy (dosledok na orientacii nezalezi)
Napísané: 15 Okt 2011, 11:11
od používateľa red baron
záleží , lebo to nie je vlastne O ring ... je to plochá gumička a rozdiel spočíva v tom že vonkajšia strana je rovna a vnútorná šikmá ....
Napísané: 15 Okt 2011, 11:55
od používateľa ferooo
jj, ako hovori red baron, prierez tohto tesnenia nie je kruh ale akoby "V", takze na orientacii zalezi.
nie je to dobre viditelne, ale jedna sa o toto tesnenie:
Napísané: 07 Mar 2012, 20:58
od používateľa miko455
Chcel by som sa spýtať, či ten piest je plný brzdovej kvapaliny, resp. koľko a či z toho vytečie??
Treba pred vybratím piestika odpojiť brzdovú hadičku, alebo z nej nebude tiecť kvapalina cez strmeň?
ďakujem za rady!
Napísané: 07 Mar 2012, 21:15
od používateľa langdon2
Najlepsie je hadicku priskrtit dakymi kliestami....vtedy ti vytecie len co je ten zvysok v hadicke za kliestami...samozrejme potom treba troska kapaliny doplnit a riadne odvzdusnit system
Napísané: 07 Mar 2012, 21:28
od používateľa miko455
Vďaka za odpoveď langdon, a nevieš náhodou či je v tom malom piestiku brzdová kvapalina alebo v tom valčeku?
ferooo to pekne odfotil..
Napísané: 07 Mar 2012, 21:32
od používateľa langdon2
Toto uz presne neviem....no ja ked som ten valcek na svojej Astre vyberal, tak som mal strmen v pivnici na stole.. Cize ked by tam kapalina aj bola, tak stihla davno vytiect