Strana 1 z 1

EGR Ventil pocinam spravne

Napísané: 03 Okt 2011, 18:05
od používateľa mirko608
Zacala mi svietit kontrolka motora,v tej chvili motor stratil vykon,ked kontrolka zhasla auto zase slo.teraz uz nejde vobec do vykonu ci svieti kontrolka alebo nie.

Bol som na diagnostike.Vypisalo zavadu P0400-Recirkulacia vyfukovych plynov-odchylka regulacie

Skusal som ci je v systeme podlak,bolo slabo citit na jazyku zvysovanim otacok sa podtlak zvysoval,cize vaukova pumpa bude v poriadku.Regulacny ventil predpokladam ze funguje,na volnobehu raz pustilo podtlak raz nie,cize myslim ze ok
EGR som vysroboval nastartoval som a dival som sa ciho podtlak potiahne ako keby sa otvoril,nic sa nedialo tak som ho este pre istotu prepojil priamo na vaukovu pumpu a nic.Nehybal sa
Tak som vyskusal poslednu variantu dal som na neho hadicku a skusal som ustami tahat do seba nic sa nedialo necitil som ziaden odpor na jazyku iba ako keby som tahal vdzuch bez odporu-predpokladam ze prdla membrana a EGR je zly!

Preto sa pytam mily Oplaci ci je moj postup na zistenie zavady spravny a mozem spokojne hladat novy EGR...Dakujem za kazdy komentar :)

Napísané: 03 Okt 2011, 23:32
od používateľa iurai
pri volnobehu podtlak citit len slabo na jazyku.
nebude prislaby ? ted pokial neunika cez deravy ventil niekde ...

Napísané: 04 Okt 2011, 17:28
od používateľa matko
Či EGR funguje na 100% zistíš tak,že mu zatlačíš "nožičku" dovnútra a potom zacpeš prstom otvor,na ktorý bola nasadená podtlaková hadička. Pri funkčnom EGR cítiš na prste podtlak a "nožička" ostane hore,pri nefunkčnom klesne bez odporu dole-diera v membráne.

Napísané: 04 Okt 2011, 18:12
od používateľa mirko608
iurai napísal:pri volnobehu podtlak citit len slabo na jazyku.
nebude prislaby ? ted pokial neunika cez deravy ventil niekde ...


no citim na jazyku ako mi ho taha do hadicky dost citelne....myslim ze podtlak bude dobry

ma EGR vplyv na vykon motora?..lebo to moje vobec netaha je hluche ako keby bez turba..jedina zavada na motore co je je hore uvedena..predtym auto bolo bez chyby a tahalo nadherne

Napísané: 04 Okt 2011, 19:06
od používateľa Bruno
:idea: skontroluj komplet hadicky , kolienka, spojky na soleonidoch . vsetky - od turba az EGR

Napísané: 04 Okt 2011, 19:18
od používateľa buci_vectra
Vyzera to na zlu membranu v EGR, postup myslim si zvolil spravny.

Napísané: 04 Okt 2011, 19:32
od používateľa iurai
kvoli zlemu EGR DTI nema vykon ?

Napísané: 04 Okt 2011, 22:15
od používateľa mirko608
iurai napísal:kvoli zlemu EGR DTI nema vykon ?


to sa pytam aj ja....myslim ze ano lebo ak mam zlu membranu tak system chyta vedlajsi vdzuch a nema dostatocny podtlak na fungovanie ostatnych ventilov.po zablembovany hadicky srobikom zacne svietit hned kontrolka a auto sa stane este lenivejsim.

Myslim ze dost blba nahoda auto bolo bez chyby..tahalo ako malo..zrazu stratilo vykon a pise to EGR myslim ze chyba bude tam

Podla mna to EGR je stale zavrete a dusi motor aj ked cast plynov ide vyfukom vonka

Napísané: 05 Okt 2011, 17:05
od používateľa matko
Presne tak,kvôli pokazenému EGR stráca motor ťah-chová sa ako hladký diesel bez turba.Ja keď som mal problém s EGR, tak som zistil,že sa jednoducho stráca podtlak v hadičkách-tým pádom ani turbo nefachá.

Napísané: 05 Okt 2011, 20:42
od používateľa kofi
mirko608 napísal:
iurai napísal:kvoli zlemu EGR DTI nema vykon ?


to sa pytam aj ja....myslim ze ano lebo ak mam zlu membranu tak system chyta vedlajsi vdzuch a nema dostatocny podtlak na fungovanie ostatnych ventilov.po zablembovany hadicky srobikom zacne svietit hned kontrolka a auto sa stane este lenivejsim.

Myslim ze dost blba nahoda auto bolo bez chyby..tahalo ako malo..zrazu stratilo vykon a pise to EGR myslim ze chyba bude tam

Podla mna to EGR je stale zavrete a dusi motor aj ked cast plynov ide vyfukom vonka



A vycistenie EGR a sania by nepomohlo?

Napísané: 05 Okt 2011, 21:43
od používateľa mirko608
matko napísal:Presne tak,kvôli pokazenému EGR stráca motor ťah-chová sa ako hladký diesel bez turba.Ja keď som mal problém s EGR, tak som zistil,že sa jednoducho stráca podtlak v hadičkách-tým pádom ani turbo nefachá.


presne tak!

Napísané: 05 Okt 2011, 21:43
od používateľa mirko608
kofi napísal:
mirko608 napísal:
iurai napísal:kvoli zlemu EGR DTI nema vykon ?


to sa pytam aj ja....myslim ze ano lebo ak mam zlu membranu tak system chyta vedlajsi vdzuch a nema dostatocny podtlak na fungovanie ostatnych ventilov.po zablembovany hadicky srobikom zacne svietit hned kontrolka a auto sa stane este lenivejsim.

Myslim ze dost blba nahoda auto bolo bez chyby..tahalo ako malo..zrazu stratilo vykon a pise to EGR myslim ze chyba bude tam

Podla mna to EGR je stale zavrete a dusi motor aj ked cast plynov ide vyfukom vonka



A vycistenie EGR a sania by nepomohlo?


nepomohlo kedze je pokazene samotne EGR

Napísané: 05 Okt 2011, 22:00
od používateľa iurai
ked je praskmute EGR na vine, ze sa straca podtlak. tak staci od neho odpojit hadicku a zaslepit.
auto by potom malo ist dobre, pokial to RJ motora nehodi do nudzoveho rezimu, kvoli chybajucemu zasahu EGR

ktovie, co by s tym urobila odpojena vaha vzduchu

Napísané: 05 Okt 2011, 22:41
od používateľa mirko608
to som skusal odpojil som hadicku dal do nej skrutku..a hned nabehla kontrolka motora auto islo este horsie ako predtym...ten opel to ma riadne vymeslene..odide egr a auto takmer nepojazdne :)

Napísané: 06 Okt 2011, 09:06
od používateľa matko
Hadičku od EGR zaslepiť nestačí,pretože elektronika spozná aj stratu tlaku v nasávaní..... Tu skrátka nie je čo riešiť.Treba kúpiť trebárs použitý funkčný EGR za 20 euro a auto bude jazdiť ako nové.

Napísané: 06 Okt 2011, 16:17
od používateľa mirko608
matko napísal:Hadičku od EGR zaslepiť nestačí,pretože elektronika spozná aj stratu tlaku v nasávaní..... Tu skrátka nie je čo riešiť.Treba kúpiť trebárs použitý funkčný EGR za 20 euro a auto bude jazdiť ako nové.


tak tak,len ho musim zohnat akosik sa mi to nedari :(

Napísané: 30 Okt 2011, 21:50
od používateľa theruck
no len aby.... ja riesim podobny problem uz roky a stale som ho nevyriesil. je to v tejto teme http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=14889

EGRko vyskusas lahko ci je funknce tak ako tu bolo popisovane pripadne ze zacnes nasavat hadicku ktora edie k egr a musis citit ze si prisiel na doraz. ale kludne mozes mat aj vadnu vahu vzduchu,vakuovku, dosrane turbo, vadny solenoid, prasknute hadicky, zasobnik tlaku alebo upchaty katalyzator. na tomto motore snad ani neexistuje sprostejsia zavada

Napísané: 31 Okt 2011, 22:09
od používateľa Teo
len ci tento navod plati aj pre ine ako 2,0 16V :wink:

Napísané: 11 Nov 2011, 10:58
od používateľa cezet
cavta ja mam taky isty problem egr je pas a vykon motora ja maly.ale obcas ide ale malo kedy.na egrku je pass membrana.otazka :je dobre si zohnat pouzity egr alebo radsej novy a kolko stoji.dakujem

Napísané: 12 Nov 2011, 01:27
od používateľa iurai
cezet napísal:cavta ja mam taky isty problem egr je pas a vykon motora ja maly.ale obcas ide ale malo kedy.na egrku je pass membrana.otazka :je dobre si zohnat pouzity egr alebo radsej novy a kolko stoji.dakujem


cavta. nemas diesel si v zlej teme.