Synchronizácia motorčekov nast. výšky svetlometov Corsa C
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29295
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Synchronizácia motorčekov nast. výšky svetlometov Corsa C
Za krátko ma čaká kontrola STK, a tak si pomaly testujem auto, aby bolo všetko OK. Včera, keď sa už skorej stmieva, a konečne si vidím svetlo predomnou, som si všimol ako mi fungujú motorčeky nastavovania výšky svetlometov. Keď potočím koliečkom zo základnej nulovej polohy na tretiu, teda najnižšiu, tak najprv mi klesne hrana svetla/tmy na protilahlej stene o pár cm na ľavom svetlomete, pravý stojí v základnej polohe. Keď sa zastaví ľavý, rozbehne sa pravý, klesne o viac cm (kedže pravý svieti vždy vyššie), až cca po úroveň ľavého, a keď ho takmer dobehne na rovnakej úrovni, ďalej už klesajú spolu do najnižšej polohy, ľavý nižšie, pravý zastane kus vyššie (rozdiel ako v základnej polohe - čo je myslím dobre). Keď ich nastavím z najnižšej polohy do základnej (teda nulovej), tak idú oba naraz pekne hore. Keď takýto pokus opakujem, deje sa to stále rovnako.
Má to tak byť? Pretože na Corse B mi išli vždy oba naraz aj dole, aj hore.
Má to tak byť? Pretože na Corse B mi išli vždy oba naraz aj dole, aj hore.
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29295
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Takže s odstupom času mi motorček prestal fungovať, správal sa tak, že síce vrčal, ale svetlomet sa nenaklápal, prípadne až po dlhšom čase. Pripájam teda pár postrehov, ako to teda celé skončilo, keď som sa tomu pozrel na zúbok.
Oddelil som zadný plastový kryt na tlmenom svetlomete, a uvidel som pod žiarovkou motorček. Vyzeralo to asi takto:

Rozmýšľal som, ako ho vybrať von... po chvíli som na to prišiel:
1) Odkrútiť 2x T 20.
2) Motorček vytiahnuť (pozor na odpojenie nastavovacieho kolíka v parabole)
3)Odpojiť konektor na motorčeku
4) Demontovať zadný kryt na motorčeku, aby sme sa dostali dovnútra.
Po demontovaní jeho zadného krytu sa nám naskytne takýto pohľad:

Vyzerá to vcelku jednoducho.
Pre lepšie pochopenie nedostatku som zapol svetlá, a menil polohu naklopenia svetlometov, a pozoroval, čo sa deje s motorčekom, prípadne jeho prevodmi. Zistil som, ze motorček sa krúti, ale prevody prešmykujú, prípadne sa točia raz jedným smerom, raz druhým. Demontoval som ozubené kolieska, a pozrel, či nie sú na nich vylámané zuby. Našťastie neboli, tak som to celé zložil, zakrytoval, zamontoval do svetlometu, vyskúšal meniť naklopenie svetlometu, a zrazu všetko fungovalo. Kde nastala teda chyba netuším, pravdepodobne asi nesedeli dobre do seba ozubené kolieska.
Oddelil som zadný plastový kryt na tlmenom svetlomete, a uvidel som pod žiarovkou motorček. Vyzeralo to asi takto:

Rozmýšľal som, ako ho vybrať von... po chvíli som na to prišiel:
1) Odkrútiť 2x T 20.
2) Motorček vytiahnuť (pozor na odpojenie nastavovacieho kolíka v parabole)
3)Odpojiť konektor na motorčeku
4) Demontovať zadný kryt na motorčeku, aby sme sa dostali dovnútra.
Po demontovaní jeho zadného krytu sa nám naskytne takýto pohľad:

Vyzerá to vcelku jednoducho.
Pre lepšie pochopenie nedostatku som zapol svetlá, a menil polohu naklopenia svetlometov, a pozoroval, čo sa deje s motorčekom, prípadne jeho prevodmi. Zistil som, ze motorček sa krúti, ale prevody prešmykujú, prípadne sa točia raz jedným smerom, raz druhým. Demontoval som ozubené kolieska, a pozrel, či nie sú na nich vylámané zuby. Našťastie neboli, tak som to celé zložil, zakrytoval, zamontoval do svetlometu, vyskúšal meniť naklopenie svetlometu, a zrazu všetko fungovalo. Kde nastala teda chyba netuším, pravdepodobne asi nesedeli dobre do seba ozubené kolieska.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28 Apr 2012, 19:05
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
Mne robia motorčeky nasledovné: Výškové nastavenie svetiel mám natočené na "0". Zapnem svetlá a motorčeky začnú unavene vrčať, nerovnomerne prerušovane, každý po svojom. Keď prepnem nastavenie na "3", tak pekne rovnomerne zrýchlia akoby sa nastavili do polohy a znova si pomaly vrčia po svojom. Koliesko vrátim do polohy "0", znova pekne ožijú a hneď aj stíchnu. A je kľud. Takže pri zapnutí svetiel mám nacvičený úkon 0-3-0. Pokiaľ však nabehnem na nejakú nerovnosť a auto troška poskočí (napríklad železničné priecestie), tak motorčeky zase začnú hrkotať, vrčať.. Ešte som to nerozoberal, keďže som sa venoval iným prácam na aute. A tu je vlastne moja otázka: Chystám sa na STK a chcel by som vedieť, či to výškové nastavenie je povinné mať, alebo to môžem odstaviť, zablendovať, nepoužívať. Či stačí iba základné nastavenie polohy svetlometov "na pevno". Mne osobne to chýbať nebude, využil som to len raz na Corse-D, keď som viezol cez 400kg dlažby.. :twisted:
Naposledy upravil/-a martin1976 v 30 Máj 2012, 21:30, upravené celkom 1 krát.
Opel Corsa-C 1,0 12V (2002)
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29295
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
ano, na STK je to kontrolovane.
Zjavne mas problem s motorcekmi, teda ich dobehom, co je krajna pozicioa, kedy sa motorcek uplne naklopi, alebo vrati do povodnej polohy... asi bude problem v dobehovom kontakte. Robi ti to na oboch motorcekoch sucasne? Otestojes to tak, ze odpojis jeden, vyskusas, odpojis druhy a vyskusas, na ktorom to bude vrcat, ten je zly. Este si zisti, ked to budes chciet nejak opravovat, ci mas demontovatelny motorcek vo svetlach, alebo je tam napevno, kde ho budes musiet pri pčipqenej vymene zo svetla vyrezat ... za predpokladu, ze sa bavime o Corse C, ktoru mas v podpise.
Zjavne mas problem s motorcekmi, teda ich dobehom, co je krajna pozicioa, kedy sa motorcek uplne naklopi, alebo vrati do povodnej polohy... asi bude problem v dobehovom kontakte. Robi ti to na oboch motorcekoch sucasne? Otestojes to tak, ze odpojis jeden, vyskusas, odpojis druhy a vyskusas, na ktorom to bude vrcat, ten je zly. Este si zisti, ked to budes chciet nejak opravovat, ci mas demontovatelny motorcek vo svetlach, alebo je tam napevno, kde ho budes musiet pri pčipqenej vymene zo svetla vyrezat ... za predpokladu, ze sa bavime o Corse C, ktoru mas v podpise.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28 Apr 2012, 19:05
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
Ano, je to na Corse-C. Občas hrkoce jeden, potom druhý, niekedy naraz.. Keď prepnem polohu, tak sa chytia (ožijú) obidva naraz a potom si znova hrkocú ako sa ktorému zachce. Neviem ako sú tam tie motorčeky uchytené, to musím najbližšie preskúmať. Asi cez víkend na to pozriem a dám vedieť.
Opel Corsa-C 1,0 12V (2002)
- bukelo
- Moderátor
- Príspevky: 29295
- Dátum registrácie: 24 Jan 2008, 10:08
- Auto: Iná značka
- Bydlisko: Banská Bystrica
Najnovsie zistenie mam take, ze tie ozubene kolieska mozu presmykovat. Opravit to si nedokazem predstavit. Zohnal som si teda novy (i ked pouzivany) originalny motorcek.
Poruchu motorceka som natocil na video.
Poruchu motorceka som natocil na video.
-
- Nový užívateľ
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 28 Apr 2012, 19:05
- Auto: !! Zmeň si model auta !!