Strana 1 z 3

Kontrolka vyfukovych emisii

Napísané: 20 Jan 2011, 07:37
od používateľa strop
Nazdar. Dnes sa mi opet rozsvietila kont. výfukových emisii. Skontroloval som dostatok oleja v poriadku. EGR ventil som čistil minulý tyzden. Vie mi niekto poradiť kde by mohla byť zrada? Motor mám 2.0 dti 74 kw r.v. 00 model astra g caravan. môže to byť spôsobené vzduchovým filtrom, alebo ako môžem overiť správnosť tlakoveho snímaca oleja? Ďakujem za každú radu.

Napísané: 20 Jan 2011, 07:47
od používateľa langdon2
Zbytocne tuna badas..moze to byt hocico..Treba spravit diagnostiku....

Napísané: 16 Mar 2011, 08:00
od používateľa xaviersa
ahojte. ja mám podobný problém. dosť často sa mi po štarte rozsvecuje kontrolka emisií. diagnostiku mi minulý týždeň langdon spravil a bola tam jedna chyba. slabé napätie na relé pal. čerpadla. pripisoval som to tomu, že týždeň predtým mi auto ostalo stáť a menili čerpadlo.tak som myslel, že tá chyba je tam odvtedy. No teraz som si už neni istý. Môže tá kontrolka emisií svietiť i v dôsledku tohto relé? 6e by to bolo stále vadné a kolísalo to napatie?

Napísané: 16 Mar 2011, 08:08
od používateľa langdon2
Ta kontrolka neni len pre emisie....Je to vse kontrolka chyby el. motora...

Ohladne toho rele - mozu byt problemy pri starte.....Ktovie, co ti tam robili s tym splynovacom....
Ked chces, zastav sa dakedy este

Napísané: 16 Mar 2011, 08:31
od používateľa xaviersa
Svietilo mi to pri chode na benzín. Vačšinou po štarte. S plynovacom by to súvisieť nemalo. Tam mi menili sviečky a filtre, inak to bolo o.k. Mechanik mi tam vravel, že to relé nie je napojené na lpg systém, ako som si myslel predtým.

Napísané: 16 Mar 2011, 09:42
od používateľa langdon2
Nie nie je...To Rele ovlada len pal. cerpadlo ( benzin )

Napísané: 17 Mar 2011, 14:09
od používateľa xaviersa
no tak dnes mi kolega doniesol diagnostiku a pozreli sme sa nato
mal som dve chyby
P1405 - LINEAR EXHAUST GAS. R. POSITION
a druhá, ktorá sa dala zmazať a neobjavuje sa
P0170 - LEAN EXHAUST.

tak idem sa nato pozrieť podrobnejšie, no ak viete čo s tým treba urobiť aby sa odstránila...(či prečistiť ventil, alebo niečo iné) dajte mi prosím vedieť.
Ďakujem

Napísané: 17 Mar 2011, 16:32
od používateľa iurai
kontrolka motora svieti ?

ta 1. by mohla byt zaseknuty EGR a ta 2. by mohla byt sposobena tym, ze ide na LPG

Napísané: 17 Mar 2011, 22:31
od používateľa xaviersa
ako si myslel to, ze ide na lpg?
vsak odkedy to auto mam, t.j. necele dva roky jazdim na lpg a nikdy nesvietila. tipujem na ten zaseknuty egr, lebo mam vyssiu teplotu na vstupe ako tych spominanych 10stupnov.

Napísané: 17 Mar 2011, 22:49
od používateľa Lubec
Chybu P1405 mam aj ja a robi to psie kusy s autom pokial je aktualna.
A ano je to zaseknute egr. Ked sa zas rozbehne kontrolka svietit prestane a auto ide normalne.

Napísané: 18 Mar 2011, 09:09
od používateľa xaviersa
no mne to jazdí v pohode, žiaden rozdiel nebadať. predtým bolo cítiť pri 2200-2500ot, menšie trhanie. Teraz už nie, len to sem tam svieti. Dnes ako sa ochladilo zase nic. A čo môže spôsobovať tú vyššiu vstupnú teplotu? Bude to tým EGR, alebo mám chybu hladaľ niekde inde? Lebo ako som prezeral k tomuto chyb. kódu informácie, bolo písané, že sa objavuje ak je vyššia vstupná teplota ako 10°c.

Napísané: 18 Mar 2011, 09:12
od používateľa langdon2
Hlavne to EGR poriadne vycisti..robota na par minut..ked nepomoze, potom hladaj chybu inde....
Hladal by som chybu aj v spinavej skrtiacej klapke...stadial ide podtlak do MAP senzora....mne robilo problemy aj to..... :wink:

Napísané: 18 Mar 2011, 09:53
od používateľa xaviersa
o.k., no momentálne musím počkať kým mi :oops: príde carburator cleaner, takže ešte chvílku to bude musieť vydržať

Napísané: 18 Mar 2011, 22:39
od používateľa Lubec
xaviersa napísal:no mne to jazdí v pohode, žiaden rozdiel nebadať. predtým bolo cítiť pri 2200-2500ot, menšie trhanie. Teraz už nie, len to sem tam svieti. Dnes ako sa ochladilo zase nic. A čo môže spôsobovať tú vyššiu vstupnú teplotu? Bude to tým EGR, alebo mám chybu hladaľ niekde inde? Lebo ako som prezeral k tomuto chyb. kódu informácie, bolo písané, že sa objavuje ak je vyššia vstupná teplota ako 10°c.
Zalezi v akej polohe sa ti zasekava. Ak sa zasekne privrety, alebo skoro privrety tak to nepocitis.

Napísané: 20 Mar 2011, 17:47
od používateľa xaviersa
a ako funguje cez diagnostiku ten egr ventil test?
lebo som nieco take nasiel v diagnostike a spustil. no stale mi to ukazovalo 19percent a vysledok testu nic nevyhodil. ziadnu hlasku

Napísané: 20 Mar 2011, 19:06
od používateľa langdon2
snad si to robil pri nastartovanom motore...ci?
Ved vyber ten EGR, robota na par minut...a uvidis, v akom je stave.

Napísané: 20 Mar 2011, 19:13
od používateľa Lubec
Mne op com chybu vyhodil, no v live datach nic neukazal :roll:
Takze pocitam, ze ak je problem v mechanickej casti tak na live data mozme zabudnut. Len mi nejde do hlavy, ze op com je schopny povedat, ze egr je v nespravnej pozicii a v live nic neukaze.

Napísané: 20 Mar 2011, 22:32
od používateľa macil
Ak je to ten starší X16XEL, tak na pár minút to veru nebude. :roll:

Napísané: 21 Mar 2011, 00:13
od používateľa buci_vectra
Spominam si na akysi obrazok, kde ti trcal z motora len zadok, tusim si doloval EGR... ;) :lol:

Napísané: 21 Mar 2011, 02:43
od používateľa iurai
macil napísal:Ak je to ten starší X16XEL, tak na pár minút to veru nebude. :roll:
preto je ta komplikovanejsia procedura je len na Astra F, Vectra B
tusim som to zvladol za 15 minut, ale bolo treba mat sikovny torx

po vycisteni (bol tam nejaky "cement") chyba zmizla na 5 minut kym sa objavila zase

potom som skocil pri otackach cca 4000-5000 do Auparku a chyba zmizla a odvtedy to nerobi