EGR Ventil

Moderátori: dulo, buci_vectra

rony11
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 10 Júl 2007, 19:59
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

EGR Ventil

Príspevok od používateľa rony11 »

Zdravim vas VEBACI,toto forum som cital asi tisic krat, ale aj tak bysom potreboval od vas poradit. Mam VEBE 1.6 16V motor X16XEL r.v.96, 110000km, a neviem si dat rady stym poondiatym EGR ventilom. V opel predajni som kupil original zaslepku za 350sk (ma jeden otvor), nepomohlo.Tak som si vyrobyl plnu z nereze.posluchaloto 4dni.teraz svieti vkuse,po nastartovani zakolisu otacky prepne asi do nudzoveho rezimu.zakazdim vybikam kod 1405, pamet my vycitaju a vymazu za 300sk,menil som komplet rozvody,pravidelny a poctivy servis, ale zistil som ze je vykochany kat.chem stim ist do chorvatska, ale mam obavy. uz som vyskusal vsetko co som nasiel otomto probleme.aku kolvek radu a pomoc vyskusam.PROSIM a DAKUJEM :(
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36829
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

A pred tým, než si ho zaslepil, vyčistil si ho?
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
vladimir

Príspevok od používateľa vladimir »

Nerez je ušlachtilá, ale nie veľmi vhodná na záslepky,nakoľko je až príliš tvrdá, mám s tým skúsenosť...daj obyčajný hliník,dural,...
a samozrejme vyčistiť- ako spomína Macil
rony11
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 10 Júl 2007, 19:59
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa rony11 »

vyčistil som všetko čosadalo. skusim to prerobit a dam hlinik. :?
Jakub-ko
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 613
Dátum registrácie: 06 Nov 2006, 11:42
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: KOSICE

Príspevok od používateľa Jakub-ko »

hlavne vicisti ihlu aby lahko behala von a dnu
OPEL VECTRA CARAVAN X 16 XEL
MAKLER

Príspevok od používateľa MAKLER »

Mam ten isty problem kolisu mi otacky a svieti na palubovke oranzova kontrolka cerpadla, poradte co robit .Dakujem
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36829
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

V prvom rade zistiť prečo svieti kontrolka, buď na diagnostike v servise, alebo samodomo, vyblikaním, ak sa to v prípade tvojho auta dá.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
rony11
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 10 Júl 2007, 19:59
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa rony11 »

Tak vas opet zdravim VeBaci, vyčistil som ventil aj zaslepku, ihla chodi, zavadu som vyblikal 1405. Cestou do CHorvatska mi zasvietila dvakrat kontrolka ale vpohode, cesta spet taktiež pohoda. TERAZ MAM INY PROBLEM, ZASEKLA SAMI SPINACIA SKRINKA,NEDA SA ODOMKNUT VOLANTOVA TYC. UZ SA TO NIEKOMU STALO ? PROSIM PORADTE CO ROBIT. DAKUJEM
Roso
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 442
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 21:24
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Pov.Bystrica----Trenčín
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Roso »

toto tu už dakde bolo popozeraj príspevky.Tuším tu dakto spomínal že tam nastriekal WD40 a povolilo,ale ak nepovolí tak ty s tým doma asi nič neurobíš.
Vectra B 1,8 16V X18XE - Kawasaki Z 1000
Felda 1,3mpi Sporline ex
Kadet 1,6 i moja prvá vážna známosť ex
http://www.roso.salem.sk/
Používateľov profilový obrázok
chausj
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1471
Dátum registrácie: 09 Dec 2006, 12:09
Auto: Vectra C
Bydlisko: Trnava
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa chausj »

ano uz sa to tu urcite preberalo, vyskusaj vyhladat :wink:
Opel Vectra C GTS Z19DTH AT 2007
Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather
Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra
Opel Omega A C20NE 1991 - RIP
rony11
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 10 Júl 2007, 19:59
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: bratislava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa rony11 »

Zdravim, takže spinačku som musel vybrať, dať opraviť do klučovej služby a namontoval som ju naspeť. Mam vydraty kluč a vyskočila jedna planžeta, oprava ma stala 600sk, ale funguje. Keď som zhodil volant a všetko okolo, našiel som tam dva nezapojene konektory, je možne žeby patrily na multifunkčny volant ? DA sa vymenit normalny volant za multifunkčny ? Ma stim niekto skusenosti ? Vedel bymi niekto poradiť, robil to už niekto ? Diki 8)
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

rony11 napísal:Zdravim, takže spinačku som musel vybrať, dať opraviť do klučovej služby a namontoval som ju naspeť. Mam vydraty kluč a vyskočila jedna planžeta, oprava ma stala 600sk, ale funguje. Keď som zhodil volant a všetko okolo, našiel som tam dva nezapojene konektory, je možne žeby patrily na multifunkčny volant ? DA sa vymenit normalny volant za multifunkčny ? Ma stim niekto skusenosti ? Vedel bymi niekto poradiť, robil to už niekto ? Diki 8)


tie 2 konektory, ak su male hranate s 4 a 3 kontaktami, su na tempomat a palubny pocitac


multifunkcnu volant, hmm, potrebujes konatktny kruzok, volant s tlacitkami, a airbag, alebo si svoj airbag upravis
dag22
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 29 Okt 2009, 21:20
Auto: Astra G
Bydlisko: sintava
Kontaktovať používateľa:

kolisanie otacok

Príspevok od používateľa dag22 »

zdravim. mam podobny problem strasne mi kolisu otacky ked zmagnem spojku a dost casto sa stava ze to aj skape. elektronika mi svieti asi viac jak nesvieti ale v podstate si robi co chce obcas zasvieti potom zhasne ale otacky kolisu stale. predtym to bol vadny egr ventil. po jeho vymene isiel motor ako hodinky. cena noveho je cca 190€ co urcite neplanujem dat. skorej by som sa priklonil k zaslepeniu len sa obavam ze aj ked to spravim tak to moj problem nevyriesi. potreboval by som len vedet aky odpor s akou kapacitou mam dat do koncovky aby som to oklamal.
Astra G hatchback, r.v. 99,1,8 16v 85kw, X18XE1
havo

Príspevok od používateľa havo »

Krokovy motorcek a skrtiacu klapku mas OK :lol: :?:
dag22
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 29 Okt 2009, 21:20
Auto: Astra G
Bydlisko: sintava
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa dag22 »

havo napísal:Krokovy motorcek a skrtiacu klapku mas OK :lol: :?:


hh keby vim de sa to nachadza alebo jak to vypada tak by som to skontroloval :oops: . hmmm momentalne to necham tak lebo opravujem zadne strmene + vymena lanka rucnej brzdy ale ked to budem mat tak idem najskor asi na diagnostiku lebo vsimol som si ze ked rano nastartujem a je studeny motor tak to nerobi proste aj ked ho trocha vytocim a pustim plyn tak sa pekne vrati a zostane stat na svojich otackach a nekolise. ale hnet jak prejdem kusom a ze sa trocha zohreje tak porad mi otacky kolisu a to nehovorim o tom ze idem z tt domov co je cca 20km a doma mi rucicka teploty stoji na nule a obcas sa mi aj ventilator zapne a pritom teply vzduch ide uz davno od tt takze tam bude viacej veci posahanych a este aj ked rozvody vymienali v jednej super dielni tak nenastavili riadiacu jednotku s pocitacom a povedali ze to sa spravi same takze aj tomu davam kusek za vinu. teraz to riesit nebudem ale asi na dalsi vykend by som s tym skocil do oplu nech to zdiagnostikuju co tomu je. dam potom info ze jak to dopadlo.
Astra G hatchback, r.v. 99,1,8 16v 85kw, X18XE1
Používateľov profilový obrázok
Denny
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 19:39
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Šaštín-Stráže
Kontaktovať používateľa:

Re: EGR Ventil

Príspevok od používateľa Denny »

Ahojte, vedeli by ste mi niekto poradiť? Mám Vectru B s motorom X16XEL ten, kde je EGR na tak mizernom mieste pod čelným sklom. Zaslepoval som ho 3mm hliníkovým plechom do ktorého som aj trocha vybrúsil jamku na ihlu. Vyčistil som ho, dal naspäť pôvodné tesnenie a naň záslepku, zmontoval som to, voľnobeh mi drží celkom v pohode, asi tak na 700-800, mierne kolíše ale to bude asi tým, že mám zo spodku iba rezonátor a koncový tlmič, no i tak sa mi rozsvieti kontrolka motora. Hľadal som viac na nete a dozvedel som sa, že buď treba kúpiť ešte jedno tesnenie, tak aby bolo tesnenie z oboch strán na záslepke, alebo tam dať motorový silikón. Urobil som to s tým silikónom, všetko od znovu vyčistil, skontroloval a zmontoval naspäť. Kontrolka mi stále svieti, zažne sa asi tak po 5 sekundách ako naštartujem auto. Je možné niečo také, že i keď som zle zaslepený EGR zaslepil správne, tak kontrolka bude svietiť, pokiaľ s tým nepôjdem na diagnostiku a nezmažú mi tú chybu? Vlastne moja otázka je taká, či to tak môže byť, že keď už raz zaznamenala RD chybu a i keď som ju odstránil v motore, tak bude svietiť pokým s tým nepôjdem na diagnostiku a až potom uvidím, či sa zasa zažne alebo nie a budem vedieť viac, respektíve či je stále niečo urobené zle na tom EGR. Vopred ďakujem za odpovede.
Opel Vectra B 1.6 16V 96
dag22
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 29 Okt 2009, 21:20
Auto: Astra G
Bydlisko: sintava
Kontaktovať používateľa:

Re: EGR Ventil

Príspevok od používateľa dag22 »

Denny napísal:Ahojte, vedeli by ste mi niekto poradiť? Mám Vectru B s motorom X16XEL ten, kde je EGR na tak mizernom mieste pod čelným sklom. Zaslepoval som ho 3mm hliníkovým plechom do ktorého som aj trocha vybrúsil jamku na ihlu. Vyčistil som ho, dal naspäť pôvodné tesnenie a naň záslepku, zmontoval som to, voľnobeh mi drží celkom v pohode, asi tak na 700-800, mierne kolíše ale to bude asi tým, že mám zo spodku iba rezonátor a koncový tlmič, no i tak sa mi rozsvieti kontrolka motora. Hľadal som viac na nete a dozvedel som sa, že buď treba kúpiť ešte jedno tesnenie, tak aby bolo tesnenie z oboch strán na záslepke, alebo tam dať motorový silikón. Urobil som to s tým silikónom, všetko od znovu vyčistil, skontroloval a zmontoval naspäť. Kontrolka mi stále svieti, zažne sa asi tak po 5 sekundách ako naštartujem auto. Je možné niečo také, že i keď som zle zaslepený EGR zaslepil správne, tak kontrolka bude svietiť, pokiaľ s tým nepôjdem na diagnostiku a nezmažú mi tú chybu? Vlastne moja otázka je taká, či to tak môže byť, že keď už raz zaznamenala RD chybu a i keď som ju odstránil v motore, tak bude svietiť pokým s tým nepôjdem na diagnostiku a až potom uvidím, či sa zasa zažne alebo nie a budem vedieť viac, respektíve či je stále niečo urobené zle na tom EGR. Vopred ďakujem za odpovede.


kontrolka ti svieti preto lebo je chyba aktivna to znamena ze stale pretrvava. ak by sa len objavila a potom by si ju odstranil tak sa ulozi do poamati RJ. cize by ti nic nesvietilo ale ked napojis diagnostiku tak ti program vypise ze tam v minulosti ta chyba bola ale po jej vymazani sa uz nezobrazi v chybovom hlaseni RJ. niekde som sa docital ze ak aj zaslepis egr tak motoru chyba cast tych spalin ktore ma egr vratit naspak do motora a preto ti zrejme svieti aj kontrolka. najlepsie urobis ak by si to zdiagnostikoval aby si si bol na 100% isty ze je to tym egr ventylom.popripade sa to da zistit aj tak ze odstranis zaslepku a zlozis to tak ako to bolo original a uvidis ci kontrolka zhasne.
Astra G hatchback, r.v. 99,1,8 16v 85kw, X18XE1
Používateľov profilový obrázok
Denny
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 19:39
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Šaštín-Stráže
Kontaktovať používateľa:

Re: EGR Ventil

Príspevok od používateľa Denny »

Skúsim to zistiť prv tým vyblikaním a potom tou diagnostikou. Inak, všetci vravia, že tam je ihla ktorá by mala chodiť, no jediné čo som tam našiel, bol šrób vo vrchnej časti EGR ktorý chodí do vnútra a von, vyčnieva asi tak 1mm, na tom mieste som aj urobil do záslepky tú priehlbinu. Inú ihlu som tam nenašiel, v spodnej časti EGR sú len dve asi 5cm diery a nič iné. Neviem prečo to ešte svieti, lebo to je aj všetko utesnené, nemá to odkiaľ chytať falošný vzduch. Jedine, že by to bolo tými spalina ktoré motoru chýbajú. No pôjdem sa pozrieť ako sa robí to vyblikanie chýb a potom sa ozvem, zatiaľ díky.
Opel Vectra B 1.6 16V 96
Používateľov profilový obrázok
Denny
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 11 Feb 2012, 19:39
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Šaštín-Stráže
Kontaktovať používateľa:

Re: EGR Ventil

Príspevok od používateľa Denny »

Už som to vyblikal, vyhodilo mi to 3 chyby. 1405- poškodenie ventilu EGR, 0325- nesprávny signál čidla detonačného spaľovaní 1, 0105- nesprávny signál z čidla tlaku MAP. Vedeli by ste mi niekto povedať, či to všetko súvisí so zaslepeným EGR? S motorom som robil iba toto: výmena vzduchového filtra za novú športovú hrušku, nové sviečky, nová autobatéria, zaslepenie funkčného EGR, a od spodku v poradí od motora je vymenení katalizátor za športový katalizátor s vnútrom rezonátora, stredový tlmič je vybraný a potom je daná nerezová trubka až po koniec kde je už iba športový koncový tlmič.
Opel Vectra B 1.6 16V 96
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36829
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Re: EGR Ventil

Príspevok od používateľa macil »

Veď vyber záslepku a uvidíš.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Napísať odpoveď

Návrat na "VECTRA - ELEKTRO"